بازدید 2446

رژيم صهيونيستي به هزاران يهودي اتيوپيايي اجازه ورود به فلسطين اشغالي مي دهد

این فرد سال ها برای وادار کردن دولت اسرائیل به اینکه به اعضای خانواده یهودیان فلاشا اجازه مهاجرت بدهد، به ویژه بعد از اینکه اسرائیل در سال 2013 اعلام کرد به انتقال یهودی های اتیوپیایی به اسرائیل پایان داده است، مبارزه کرد.
کد خبر: ۵۴۷۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۸ 16 November 2015
کابینه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه تصمیم گرفت به هزاران اتیوپیایی که خود را یهودیان «فلاشا» می نامند، اجازه دهد ظرف پنج سال آینده به فلسطین اشغالی مهاجرت کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد « امروز ما تصمیم مهمی گرفتیم که به آخرین نسل های جوامعی که با اسرائیل پیوستگی و خویشاوندی دارند، اجازه دهیم به اسرائیل بیایند».

یکی از سخنگویان وزارت امور داخلی اسرائیل اعلام کرد فلاشاها یهودی های اتیوپیایی هستند که در قرن نوزدهم به زور وادار به گرویدن به مسیحیت شدند. آخرین نسل های آنها که حق مهاجرت به اسرائیل دریافت کرده اند نزدیک به 9100 نفر هستند که اکثر آنها در اردوگاه هایی در نزدیکی شهرهای آدیس آبابا و گوندار اتیوپی زندگی می کنند.

وزارت کشور اسرائیل تصریح کرد آنها به اسرائیل انتقال داده خواهند شد و به کمک خاخام های ارتدوکس افراطی به دین یهود بازگردانده خواهند شد.

جامعه یهودی های اتیوپیایی اسرائیل 135 هزار نفر هستند که بیش از 50 هزار نفر از آنها در اسرائیل متولد شده اند.

اکثر یهودی های اتیوپیایی به کمک دو پل هوایی که مخفیانه در سال 1984 و 1991 سازماندهی شده بود، به اسرائیل وارد شده اند.

آوی مایر، سخنگوی آژانس یهود اعلام کرد «متخصص های ما طرحی را برای انتقال خانواده هایی که در انتظار مهاجرت به اسرائیل هستند، تهیه کرده اند؛ این طرح (...) باید هر چه زودتر آغاز شود».

این تصمیم قرار است به کاسی تسفا، یک فالاشمور اتیوپایی 30 ساله که در گوندار زندگی می کند، اجازه دهد سرانجام به بقیه خانواده خود در اسرائیل بپیوندد.

این فرد سال ها برای وادار کردن دولت اسرائیل به اینکه به اعضای خانواده یهودیان فلاشا اجازه مهاجرت بدهد، به ویژه بعد از اینکه اسرائیل در سال 2013 اعلام کرد به انتقال یهودی های اتیوپیایی به اسرائیل پایان داده است، مبارزه کرد.

این مبارزه که یک نماینده پارلمان اتیوپیایی تبار حزب لیکود، حزب نتانیاهو از آن پشتیبانی می کند، سرانجام وزارت کشور اسرائیل را متقاعد کرد با مهاجرت یهودیان اتیوپیایی موافقت کند.

یهودی های اتیوپیایی برای جذب شدن در جامعه اسرائیل باید به دشواری شکاف فرهنگی عمیقی را پشت سر بگذارند. اما برغم کمک های دولتی، آنها از تبعیض های آشکاری رنج می برند. به گفته انجمن یهودیان اتیوپیایی اسرائیل، درآمد سرانه متوسط آنها 40 درصد کمتر از سطح متوسط است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی