بازدید 10170
عاطفه تهرانی کارگردان تئاتر "برف در نیمه مرداد" خبر داد:

نمایش توام رئال و فیزیکال در نمایش " برف در نیمه مرداد"

کد خبر: ۵۴۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴ 15 November 2015
برج آزادی در سایه بی توجهی مسئولاندر تئاتر " برف در نیمه مرداد" از دو بعد فیزیکال و رئال  برای نمایش دو بعد شخصیتی احساس و تنفر استفاده شده است.

به گزارش «تابناک اجتماعی»، عاطفه تهرانی کارگردان تئاتر" برف نیمه مرداد "در گفتگو با خبرنگار ما  گفت : در مجموعه فعالیت های خود بیش از هرچیز تمایل به انجام کارهای تجربی و فیزیکال داشتم به گونه ای که از یک متن و یک ایده جهت تنظیم یک طرح و متن منسجم استفاده می کردم در این پروژه نیز در ابتدا ایده خود را به آقای امیر رضا طلاچیان در جلسه ای ارائه دادم و با تطبیق ایده ها سناریوی تئاتر " برف در نیمه مرداد" به ویرایش در آمد.

 وی افزود : " برف نیمه مرداد" کاری است که در آن هم بعد فیزیکال و هم بعد رئال دیده می شود و موضوع داستان آن مردی است که با ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه خود در جدال است ، در صحنه تئاتر آقای بهنام دارابی بعد ناخودآگاه و آقای حسام منظور بعد خودآگاه یا واقعیت  این مرد را بازی می کنند.


کارگردان تئاتر "برف در نیمه مرداد" در خصوص نامگذاری آن ابراز داشت : چون این فرد هر روز یک روند زندگی را در پی می گیرد فصلها در نامگذاری آنچنان دخیل نبود اما این اتفاقات در نیمه مرداد ماه رخ می دهد و به دلیل بعد شخصیتی و سردرگمی این مرد از زمستان و برف نیز استفاده می شود تا تمامی ابعاد این مرد در نام آن دیده شود.

تهرانی با اشاره به اینکه این داستان به جز نام "برف در نیمه مرداد" ،نام  " مرثیه برای قابیل " را نیز دارد ، بیان کرد: نام " مرثیه برای قابیل" نیز با توجه به داستان هابیل و قابیل دو بردار با بعد احساسی محبت و تنفر هستند که در این تئاتر نیز بحث تضاد دیدگاهی به وضوح دیده میشود.

وی در ادامه با اشاره به حضور پررنگ حسام منظور در نقش خود در این تئانر گفت : در ابتدای امر تصورم بر این بود که به دلیل سابقه کار آقای منظور نتوانیم همکاری مناسبی را با وی داشته باشیم اما با فعالیت ایشان بر این باور رسیدیم که این نقش با استفاده وی و از پیشینه کارهای تجربی ایشان تاثیر مناسبی را در هر چه زیباتر شدن این نمایشنامه داشته است .

این کارگردان تئاتر در رابطه با استقبال از تئاتر " برف در نیمه مرداد" اذعان داشت: چون این تئاتر تازه به مرحله اجرا در آمده در روزهای نخست به طور معمول نباید انتظار استقبال چشمگیری را داشت اما در حال حاضر به وضوح دیده میشود که روز به روز بر میزان استقبال از این نمایش نامه بیشتر میشود ودر روزهای آتی می توان شاهد بیننده بیشتری برای این تئاتر بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی