بازدید 2729

آیا فرانسه برای یورو ۲۰۱۶ امن است؟

کد خبر: ۵۴۷۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷ 14 November 2015

در حالی که نزدیک به ۷ ماه تا آغاز جام ملت‌های۲۰۱۶ اروپا به میزبانی فرانسه باقی مانده، به نظر می‌رسد حادثه خونین پاریس تاثیرات بسیار منفی براین مسابقات بزرگ و مسایل امنیتی آن بگذارد.

بسیاری از روزنامه‌های ورزشی اروپا تنها ساعاتی پس از حادثه خونین پاریس در وب سایت‌های وابسته به خود از ناامنی در فرانسه نوشتند و عنوان کردند که این اولین باری نیست که شاهد ناامنی دراین کشورمهم قاره سبزهستیم.

روزنامه آس اسپانیا درمقاله‌ای بلند بالا به ورود بدون کنترل پناهجویان آفریقایی و آسیایی به فرانسه نوشته و آورده است: سلاح سرد و گرم به راحتی وارد فرانسه شده و هیچ کنترلی در مرزهای فرانسه وجود ندارد. گروه های تروریستی به راحتی در مراکز مهم شهرهای لیون یا پاریس رفت و آمد داشته و حتی جلسات مهم خود را به صورت علنی در مراکز عمومی برگزار می‌کنند. تعداد افراط گرایان در فرانسه کم نیست و بسیاری از جوانان فرانسوی که والدین آنها غیر بومی و پناهنده بوده‌اند از نژادپرستی و تبعیض نژادی در فرانسه متنفر بوده و منتظر فرصتی برای گرفتن انتقام هستند.

روزنامه مارکا چاپ مادرید نیز در مقاله صبح خود آورده است: یورو2016 به میزبانی فرانسه برگزار خواهد شد و سوال این است: آیا فرانسه از پس این میزبانی بزرگ برخواهد آمد؟ بعید است که فرانسه بتواند ضمانتی امنیتی به کشورهای راه یافته به یورو 2016 بدهد.

دراین میان سایر رسانه های معتبر اروپا نیز در تحلیل های خود به موضوع میزبانی تابستان آتی خروس ها از 23 تیم مهمان اشاره کرده اند. روزنامه گاردین چاپ لندن افزایش تعداد تیم های شرکت کننده در مسابقات آتی جام ملت ها را اشتباه توصیف کرد و نوشت زمینه لازم برای تامین امنیت و برگزاری بدون مشکل چنین مسابقاتی با این میزان شرکت کننده و تماشاگران شان وجود ندارد.

آیا فرانسه برای یورو ۲۰۱۶ امن است؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی