بازدید 39142
بسته خبری تابناک؛

نقطه اشتراک روحانی و مشایی/ «کارت ملی» وثیقه وام میلیاردی/ رکوردشکنی جهانی پراید/ نقاشی پرچم آمریکا روبروی دفتر لاریجانی/ کشف حجاب برای جذب آرا لائیک‌ها!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«فیتیله مصداق نفوذ است»،«پاسخ ظریف عراقچی به خبرگزاری »،«اعتقاد به «برد ـ برد» خلاف معارف قرآنی است»،«ائتلاف با اصلاح‌طلبان برای مقابله با تندروها»،«ظرفیت بالای دولت یازدهم در شنیدن نقد»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۴۶۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 13 November 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

«کارت ملی» وثیقه وام میلیاردی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری جزئیات پرداخت وام اشتغال به روستاییان تا سقف 4 میلیارد تومان با کارمزد 3 درصد را تشریح کرد و گفت: وثیقه این وام کارت ملی است. به گزارش تسنیم، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری جزئیات پرداخت وام اشتغال به روستاییان تا سقف 4 میلیارد تومان با کارمزد 3 درصد را تشریح کرد و گفت: وثیقه این وام کارت ملی است. سید ابوالفضل رضوی از پرداخت تسهیلات ویژه برای رونق تولید و اشتغال درروستاها خبر داد و آن را گامی در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: این تسهیلات به شرکت های تعاونی روستایی پرداخت می شود و سقف آن 4 میلیارد تومان و کارمزد آن 3 درصد است.


نقطه اشتراک روحانی و مشایی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تصویری در فضای مجازی این روزها دست به دست می شود که حکایت از توافقی بین ریس جمهور و مشایی حکایت دارد، بیست و یک آبان روز تولد مشترک روحانی، رییس جمهور و مشایی است


کشف حجاب برای جذب آرا لائیک‌ها!

سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد با اشاره به اینکه در نمایشگاه مطبوعات امسال و در غرفه یک روزنامه معلوم‌الحال یک زن کشف حجاب می‌کند و کنار فرزند یکی از مسئولان می‌نشیند و این عکس‌ها پخش می‌شود تا یک عده لائیک در انتخابات کنار آنها راه بیفتند و رای دهند، افزود: نه نظام و نه مردم متدین این موارد را تحمل نمی‌کنند.وی با اشاره به اینکه استخدام فحشا و بی‌بند و باری دقیقا شگرد یزید در شهر شام بود، گفت: برای مقابله با فرهنگ اهل‌ بیت(ع)، در ماه محرم با وجود هیجان حسینی در ملاء عام و در مکانی مانند نمایشگاه مطبوعات اقدام به کشف حجاب می‌کنند و سپس عکس می‌گیرند. وی هشدار داد: اینگونه می‌خواهید در انتخابات رای جمع کنید؟ مردم بیدارتر از این حرف‌ها هستند، مردم ما مردمی هستند که صدها هزار شهید داده‌اند و بر روی سربند شهیدانشان یا فاطمه‌الزهرا(س) حک شده بود و حال آیا می‌خواهید با این بند و باری و با شیوه یزید رای جمع کنید؟ عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در جامعه‌ای که مرجع تقلید و فقیه بزرگواری همانند امام راحل از آن به پاخواست و اکنون نیز مقام معظم رهبری به‌عنوان مجتهد جامع‌الشرایط حضور دارند، در این مملکت بی بندوباری و لاابالی‌گری در عرصه سیاست برد ندارد. علم‌الهدی هشدار داد: اینکه بخواهید جریان‌های لائیک را در کنسرت‌‌ها و مجامع‌ انتخاباتی خود جمع کنید در جامعه یزیدی جوابگو هست و نه در جامعه حسینی. وی ادامه داد: نمی‌توانید با فشار وارد کردن بر امام جمعه و برگزاری کنسرت از این مساله به فرصت و قدرت برسید جز اینکه مشت شما در برابر بصیرت و شجاعت مردم ما باز می‌شود. امام جمعه مشهد در پایان یادآور شد: یک عده جریان‌های سیاسی به دنبال شگرد کارناوال و کنسرت و توسعه فحشا هستند، اما باید بدانند در برابر بصیرت انقلابی و سیاسی مردم جامعه ما کاربردی ندارد.


کنایه رئیس بنیاد فارابی به افخمی

شب گذشته حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در برنامه شهر فرنگ که از شبکه خبر با اجرای محمدرضا مدقق برای مخاطبین به نمایش در می‌آید، حاضر شد و در ارتباط با مسائل و حاشیه‌های مختلف سینما صحبت کرد و بخش‌هایی از صحبت‌های وی به جداسازی دولت و حمایت آن از سینما مربوط می‌شد که وی در این رابطه گفت:‌ از همان روز اول اعلام کردیم که بخش خصوصی را وارد کار کنیم و خود سینماگرها هم به این موضوع علاقه دارند و دولت هم از این موضوع حمایت می‌کند، دولت یعنی بنیاد سینمایی فارابی. به گزارش از فارس، حجت الله ایوبی گفت: امیدوارم بهروز افخمی بتواند سینما را یک گام پیش ببرد.البته این صندلی‌ها پایدار نیستند و خواهش می‌کنم تلویزیون به سینما کمک کند، حداقل ناقوس مرگ سینما را به صدا در نیاورد.


فیتیله مصداق نفوذ است

یک چهره معتدل اصلاح طلب در مجلس، با حضور در غرفه خبرگزاری خبرآنلاین در نمایشگاه مطبوعات، درباره مجلس آینده، نفوذ کشورهای خارجی در وطن و همچنین بحثهایی که با مخاطبان سیاسی خود داشت، صحبت کرد. مسعود پزشکیان، وزیر اسبق بهداشت، نماینده فعلی تبریز و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دز پاسخ به این سوال که درباره نفوذ که این روزها مستمسک عده ای برای سرکوب مخالفان سیاسی شان شده چه نظری دارید؟ گفت: چه نفوذی بالاتر از این است که در رسانه ملی قومیت ها را به تمسخر بگیرند و کل جامعه را متشنج کنند. چقدر می شود نفوذ کرد که این شکاف را در جامعه به وجود آورد؟ آنها می گویند در سایر حوزه ها نفوذ است؟ این اشتباه است. این منصفانه نیست. وی در باره گفته های یکی از سخنرانان اخیرا که اعلام کرده ۱۰ هزار نفر را آمریکا در ایران نفوذی کرده و پرونده دارند نیز گفت: اگر می دانند و برخورد نمی کنند، در قبال کشور باید جواب بدهند. آن ۱۰ هزار نفر را او از کجا می داند؟ اگر می داند چرا ولش کرده؟ این جای سئوال است! چرا شفاف نمی گوید؟ مثل احمدی نژاد می گوید لیست دزدان در جیبم است. تا آخر هم نگفت دزدان چه کسی هستند؟ بابک زنجانی خارجی بود؟ از کجا آمد؟


لایحه پول های کثیف به مجلس می رود

محمد حسین مقیمی در گفتگو با تدبیر 24 در مورد برنامه این وزارت خانه برای جلوگیری از ورود پول های کثیف به فضای امنخاباتی گفت:ما لایحه ای را تهیه کرده ایم برای شفاف سازی منابع که در دولت هم تصویب شده است که اگر در مجلس هم تصویب بشود این مسائل حل می شود. معاون سیاسی وزیر کشور در مورد راهکارهای بسترسازی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات آتی گفت:مردم در انتخابات گذشته همیشه حضور خوبی را داشته اند و ما تقریبا سالانه یک انتخابات برگزار کرده ایم. وی افزود: در انتخاب امسال با توجه به شرایط منطقه و شرایط جهانی حضور مردم در انتخابات بیش تری وارد مجلس بیش تر مورد توجه است . از نظر داخلی هم وقتی نمایندگان مجلس با رأی بیش تری وارد مجلس شوند بهتر می توانند انجام وظیفه کنند و در مردم هم حس مسئولیت بیشتر می شود


مردم دیگر اقبالی به تندروی ندارند

محسن مهرعلیزاده در گفتگوی اختصاصی با تدبیر 24 در مورد سهم دلواپسان از انتخابات آتی مجلس گفت: از آنجا که دولت آقای روحانی دوره حاکمیت عقلانیت ، اعتدال و کار است دیگر دوره شلوغ کاری ها به سر رسیده است و این افراد که تحت عنوان دلواپس یا هر عنوان دیگری فضا را تند می کنند مورد اقبال مردم واقع نخواهند شد. این فعال اصلاح طلب افزود: نمی توانم بگویم چند دلواپس به مجلس بعد راه می یابند اما مردم اقبالی به تندروی ندارند به ویژه این که در 8 سال گذشته مردم دیدند چه گذشت و کسی دلواپس نبود. رئیس سازمان تربیت‌بدنی دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: رواج اختلاس ها، دروغگویی ها، جنگ با دنیا و هزاران بلایی که در این 8 سال بر سر مردم آمد بدون اعتراض دلواپسان بود و مردم این را می فهمند و برای همین در 92 این رأی را دادند و مسلم است در ادامه این حرکت به کسانی رأی خواهند داد که در جهت اسقرار عقلانیت گام بردارند.


پاسخ  عراقچی به یک خبرگزاری

خبرگزاری بسیج دانشجویی که حضوری فعال در نمایشگاه مطبوعات داشت و با ژست عدم حضور، سرو شکل خاصی به غرفه پرهزینه خود داده بود، با واکنش متفاوت معاون دکتر ظریف مواجه شد. به گزارش تدبیر خبرنگار این خبرگزاری که در روزهای قبل دست به انتشار عکس بدون حجاب یک خانم زده بود و با واکنش تند اصولگرایان و رسانه های مختلف مواجه شد، در مواجهه با دکتر عباس عراقچی در حین بازدید از نمایشگاه گفت: خبرگزاری ما با تیم دیپلماسی مشکلی ندارد انتقادهای ما بیشتر به دولت و رییس جمهور است. عراقچی نیز با پاسخی ظریف، خبرنگار دلواپس را متعجب کرد و گفت: همین که شرایطی پیش آمده شما در این دولت، به راحتی و با این شکل ویژه اعتراض می کنید نشان دهنده ظرفیت بالای دولت یازدهم است که باید قدرش را بدانید. این سخن عراقچی با سکوت خبرنگار خبرگزاری حاشیه ساز و با تحسین مردم همراه شد چرا که مشخص شد ادعاهای این خبرگزاری در خصوص فضای بسته و نبود نقد، با این آزادی بیان و رفتار در نمایشگاه و مواجهه با مدیران عالی رتبه دولتی، نقض شده است.


انتظار تشکیل مجلسی مثل مجلس ششم را نداریم

محسن میردامادی درباره تشکیل شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برای انتخابات آینده مجلس اظهار کرد: فارغ از بحث شورا به اجماع بین اصلاح‌طلبان خوش‌بینم. با اتفاقاتی که در گذشته افتاده بلوغ سیاسی خوبی در بین نیروهای اصلاح‌طلب به وجود آمده و فکر نمی‌کنم در انتخابات آینده خیلی تک روی و خود محوری کنند. وی ادامه داد: تشکیل این شورای سیاستگذاری هم می‌تواند بسیار کمک کند، ضمن اینکه ما در جبهه اصلاحات همه امور با محوریت رییس دولت اصلاحات انجام می شود، چشم‌انداز را اینگونه می‌بینم که در انتخابات آینده قریب به اتفاق نیروهای اصلاح‌طلب به صورت اجماعی عمل کنند. میردامادی در پاسخ به این سوال که بزرگترین مانع اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده چه خواهد بود، گفت: مشکل اصلی ما ردصلاحیت‌هاست. البته برداشت من این است که اگر تعدادی از اصلاح‌طلبان هم ردصلاحیت شوند ما می‌توانیم در انتخابات شرکت کنیم و اینگونه نیست که اصلاح‌طلبان نتوانند لیست بدهند.وی اضافه کرد: ما دیگر نمی‌توانیم انتظار تشکیل مجلسی مثل مجلس ششم را داشته باشیم اما همین که مجلسی شکل بگیرد که از مجلس فعلی عقلانی‌تر عمل کند و به دولت آقای روحانی نزدیک‌تر باشد کفایت می‌کند. امیدوارم مجلسی بهتر از مجلس فعلی تشکیل شود. البته ما نباید انتظارات مردم را بالا ببریم تا با تشکیل مجلس جدید راضی نشویم. میردامادی در پایان درباره احزاب جدید در جبهه اصلاحات بیان کرد: احزاب جدید بخصوص حزب اتحاد ملت خوب هستند که هم پایگاه مستقل و هم نیروهای تشکیلاتی قوی در سطح کشور دارند و می‌توانند مردم را به حضور بیشتر در پای صندوق های رای ترغیب کنند.


جبهه یکتا به انتخابات مجلس دهم ورود پیدا می کند

عضو هیئت مؤسس جبهه یکتا با بیان اینکه جبهه یکتا به انتخابات مجلس دهم ورود پیدا می کند، گفت: این جبهه در انتخابات با گفتمان امام و انقلاب حتماً به همگرایی جریان اصول گرایی کمک و نقش خود را ایفا خواهد کرد.کامران دانشجو عضو هیئت مؤسس جبهه یکتا در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین فعالیت های تشکل متبوعش اظهار داشت: جبهه یکتا جبهه کارآمدی و تحول ایران اسلامی است که از وزرای دولت نهم و دهم تشکیل شده و نمی تواند نسبت به وضعیت کشور بی تفاوت باشد.وی ادامه داد: جبهه یکتا در انتخابات مجلس در مسیر اصول گرایی و با گفتمان امام و انقلاب حتماً به همگرایی جریان اصول گرایی کمک می کند و نقش خود را در این انتخابات ایفا خواهد کرد


نقاشی پرچم آمریکا روبروی دفتر لاریجانی توسط مخالفین برجام

دیشب مخالفین برجام روبروی دفتر لاریجانی پرچم آمریکا را نقاشی کردند.

نقطه اشتراک روحانی و مشایی/ «کارت ملی» وثیقه وام میلیاردی/ رکوردشکنی جهانی پراید/ نقاشی پرچم آمریکا روبروی دفتر لاریجانی/ کشف حجاب برای جذب آرا لائیک‌ها!

رکوردشکنی جهانی «پراید»

آمار فروش اعتباری خودروهای ایرانی با تسهیلات ویژه 16 درصدی تقریبا رکورد همه فروش‌های خودرو در دنیا را شکسته است؛ در حالی که در کشورهای پیشرفته، تسهیلاتی بسیار به صرفه‌تر از این هم بازار خودرو را تکان نمی‌دهد!به گزارش «آنا»، پیش‌فروش خودروهای ایرانی در حالی به پنجمین روز خود وارد می‌شود که تا ظهر پنجشنبه، 86 هزار دستگاه خودرو به واسطه تسهیلات دولتی فروش رفته است.این آمار را می‌توان کم‌سابقه‌ترین فروش خودرو در دنیا دانست. به عنوان مثال در 10 ماه ابتدایی سال جاری میلادی، پرفروش‌ترین خودروی دنیا فورد فیستا بوده است. در این مدت بیش از 80 هزار دستگاه از این خودرو در کل جهان به فروش رسیده است. این در حالی است که به واسطه طرح فروش اقساطی، خودروی پراید تنها در چهار روز به فروش 20 هزار دستگاه رسیده است.


دولت به شعار «اعتدال» پایبند نیست

وزیر سپاه دوران دفاع مقدس گفت: دولت پایبند به شعار اعتدال نیست و عدم تحمل انتقادات، مصداق بارز عدم پایبندی دولت به این وعده است.وی اظهار داشت: دولت آنقدر که شعار اعتدال می‌داد، پایبند عملی به اعتدال نیست.رفیقدوست عدم پذیرش انتقاد را یکی از مصادیق عدم پایبندی به اعتدال دانست، ادامه داد: چرا دولت تا وقتی کسی انتقاد می‌کند، فحش می‌دهد؛ خب جواب بدهید. اگر دولت معتدل است باید در مقابل انتقاد پاسخگو باشد.


دلیل ارائه وام خودرو از زبان یک نماینده مجلس

یک عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی، گفت: تسهیلات 10 و 25 میلیون تومانی خرید کالا و خودرو موجب کیفی شدن کالاهای ایرانی نمی‌شود، چون موجودی با کیفیت ضعیف انبارها به مردم فروخته می‌شود.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،ابراهیم نکو اظهار کرد: وقتی گفته می‌شود تسهیلات برای خرید موجودی انبار تولیدکنندگان و خودروسازان اختصاص می‌یابد یعنی همان کالا و خودرویی در معرض خرید مردم گذاشته می‌شود که مردم به دلیل قیمت بالا و کیفیت پایین از خرید آن امتناع می‌کردند به بیان روشن‌تر تسهیلات خرید خودرو و کالا موجب رسیدن کالای با کیفیت مطلوب به دست خریداران نمی‌شود.وی آورده تولیدکنندگان مشمول دریافت وام 10 و 25 میلیون تومانی را کالاهای با مصرف انرژی بالا و کیفیت ضعیف دانست و افزود: همانطور که اعلام شده هدف اصلی این تسهیلات فروختن موجودی انبار تولیدکنندگان است پس نمی‌توان انتظار رسیدن کالای با کیفیت به دست خریداران را داشت.


طی یک هفته ۲ دعوت‌نامه از پاریس به رئیس جمهور

حمید ابوطالبی در صفحه شخصی خود در توئیتر، در آستانه سفر رئیس‌جمهور به دو کشور اروپایی ایتالیا و فرانسه، این سفرها را نخستین گام در تعاملات فرامنطقه‌ای ایران توام با تبیین جهانی رویکردهای فرهنگ اعتدال و تعامل و گفتگو و همکاری‌های جهانی در حوزه اقتصاد ومحیط زیست دانسته است. معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور از دریافت دومین دعوتنامه از سوی فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه برای رئیس‌جمهور کشورمان خبر داد و گفت: اصرار جهانی بر حضور ایران در وین آغاز تعاملی جدید برای تحکیم ثبات و آرامش منطقه‌ای است.


اعتقاد به «برد ـ برد» خلاف معارف قرآنی است

زت‌الله ضرغامی رئیس سابق سازمان صداوسیما در سخنرانی روز گذشته خود پنجشنبه 21 آبان در همایش جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور که در دانشگاه الزهرا برگزار شد به ایراد سخن پرداخت. وی افزود: این آیات نشان می دهد که دشمنان اسلام حتی به فریب دادن شخص پیامبر هم امید دارند و برای این هدف برنامه دارند. ضرغامی در این سخنرانی با اشاره به آیات (٧٦-٧٣) سوره اسری گفت: این آیات مبانی محکمی در نحوه مواجهه با شیطان بزرگ در اختیار ما قرار می دهد. مشرکان از پیامبر خواستند تا دست از مخالفت با خدایان آنان بردارد! در عوض با او دوستی و رفاقت خواهند داشت.رئیس سابق سازمان صداوسیما در ادامه اظهار داشت: اعتقاد به «برد ـ برد» با شیطان بزرگ، به عنوان دکترین دولت در همه امور خارجی، خلاف معارف قرآنی است. منافع ما و آمریکا در منطقه ١٨٠ درجه در مقابل هم است. این هشدار از رهبری عین ایات قرآن است.


اگر قسط ندهید، بانک‌ها خودشان از حساب و حقوقتان برداشت می‌کنند!

بر اساس دستورالعمل طرح خرید با کارت اعتباری بانک‌ها مجاز شدند در صورتی که وجه اقساط از سوی افراد پرداخت نشد، از حساب مشخص شده یا هر سپرده دیگری وجه را برداشت کنند و اگر حساب‌ها موجودی نداشتند، از حقوق و مستمری افراد کم کند!این دستورالعمل را نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ابلاغ کرده.


ائتلاف با اصلاح‌طلبان برای مقابله با تندروها

غلامعلی دهقان در گفت‌و‌گو با ایلنا، با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس و با تاکید بر نقاط مشترک حزب اعتدال و توسعه با جریان اصلاحات تصریح کرد: تعامل ما با اصلاح‌طلبان پابرجاست و تلاش می‌کنیم با اصلاح‌طلبان در استان‌ها نیز به تفاهم برسیم تا در برابر گزینه‌های تندرو آمادگی داشته باشیم.وی یادآور شد: ما با اصولگرایان معتدل رقابت نمی‌کنیم، بلکه با آنها شراکت خواهیم کرد. چراکه معتقدیم اعتدال، گفتمانی است که لزوما در دستان ما نیست و بخشی از آن نزد اصولگرایان معتدل است و جریان اصلاحات را هم اساسا همسو با خودمان می‌شناسیم.دهقان افزود: البته ما قائل به تفاوت‌هایی با مجموعه اصولگرایان معتدل هستیم، اما در ‌‌‌نهایت معتقدیم سه جریانی که در ‌‌‌نهایت قادر به تشکیل ائتلاف هستند را اصولگرایان اعتدالی، اصلاح‌طلبان و اعتدالیون تشکیل می‌دهند. براین اساس نظر ما بر آشتی دادن آرمان‌ها و واقعیت‌ها است و بر اساس این استدلال باید توازن میان اصلاح‌طلبی واصولگرایی برقرار شود تا بتوانیم از همه نیروهای کشور در فرایند توسعه استفاده کنیم.


ظرفیت بالای دولت یازدهم در شنیدن نقد

محمدرضا صادق با حضور در غرفه ایرنا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها از بخش های مختلف آن بازدید کرد.وی در ادامه در گفت و گو با ایرنا به شور و نشاط حاکم در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: حضور 700 رسانه در این نمایشگاه از طیف های مختلف، بیانگر اقبال و استقبال چشمگیر از این رویداد بزرگ رسانه ای کشور است.مشاور رسانه ای رئیس جمهوری، به جای خالی برخی رسانه ها هم در این نمایشگاه اشاره و تصریح کرد: بهتر بود این رسانه ها در نمایشگاه شرکت می کردند و اگر انتقاد و نقطه نظری داشتند در جای خود مطرح می کردند. مشاور رسانه ای رئیس جمهوری به شعار بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها با عنوان نقد منصفانه، پاسخ مسئولانه اشاره کرد و گفت: تحمل و ظرفیت دولت یازدهم در نقد و انتقادپذیری بالاست.


ناطق کاندیدای مجلس نمی شود

موسوی لاری درباره شورای هماهنگی اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس گفت: اینکه در آستانه انتخابات، شورای اصلاح طلبان برای سر و سامان دادن به کاندیداها تشکیل شود اتفاق کاملا طبیعی است. البته اینکه اصلاح طلبان بخواهند کرسی بیشتری داشته باشند هم طبیعی است چرا که فکر می کنند فکرشان کارسازتر از طرف مقابل است.وی ضمن رد کاندیداتوری خود در انتخابات مجلس گفت: ناطق نوری جزو نیروهای خوشنام در حوزه مسایل مختلف بوده و هست و مسئولیت مقننه را نیز قبلا به عهده داشته است. امیدوارم زمام کار اصولگراها دست ناطق باشد چون فرد عقل گرا و منطقی است که منافع ملی را می شناسد و برای آن ارزش قایل است.امیدوارم ایشان در انتخابات مجلس حضور یابد اما شنیده های من غیر از این است و او با وجودی که در صدد فعال کردن جریان اصولگرا است اقدامی برای کاندیداتوری مجلس نخواهند داشت.


انتقاد رهبر معظم انقلاب از «وزر و وبال شدن یک نعمت»

در روایت ویژه خط حزب‌الله از درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب آمده: عادت کردیم نفت را بفروشیم و جنس از بیرون وارد کنیم که نعمت شد وبال/ نقطه‌ی مقابلش جنگ 8 ساله است که بر ما تحمیل شد، اگر جنگ نبود به این پیشرفت‌ها نرسیده بودیم.

به نقل از پایگاه دفتر حفظ و نشر آثار حفظ و آیت‌الله اعظمی خامنه‌ای، در روایت ویژه نشریه خط حزب‌الله با عنوان انتقاد رهبر معظم انقلاب در درس خارج فقه از "وزر و وبال شدن یک نعمت" نوشت:

حضرت آیت‌الله العظمی‌خامنه‌ای هفدهم آبان‌ماه در درس خارج فقه خود ضمن شرح روایتی از امام صادق علیه‌السلام خاطر نشان کردند: «فرض بفرمایید که خدای متعال نفت را، ثروت نفت را به ملت ایران داد. می‌توانستیم ما شکر این نعمت را به جای بیاوریم. شکرش به این بود که ما به همان ترتیبی که موجب اعتلای کشور می‌شود از این ثروت استفاده کنیم. دانشمند درست کنیم... از این نفت وسیله‌ی قدرت مادی و معنوی برای خودمان درست کنیم. وسیله عزت درست کنیم. این کارها را نکردیم.

نتیجه این شد که همین نفت شد مایه وزر و وبال ما. یعنی قدرتمندان، زرنگ‌ها، رندهای عالم در قالب کمپانی‌ها و در قالب دولت‌ها ریختند سر ما که ما این را از شما می‌خریم به ثمن بخس. سال‌های متمادی این را از ما خریدند... ثروت بود، می‌شد از این استفاده کرد. می شد این را وسیله پیشرفت جامعه قرار داد؛ پیشرفت علمی، پیشرفت ثروت، پیشرفت اقتصاد؛ این کارها را نکردیم... عادت کردیم به اینکه ماده‌ی خام را بفروشیم و جنس از بیرون وارد کنیم. کارخانه‌های دیگران را رونق دادیم... نعمت بود اما همین نعمت شد وبال، ببینید.

نقطه‌ی مقابلش هم هست... جنگ هشت ساله بر ما تحمیل شد، ملت ایران صبر کرد. صبر یعنی نرفت توی خانه، توی سوراخ بخزد و غصه بخورد و دست روی دست بگذارد دشمن هم بیاید بر روی او مسلط بشود، این کار را نکرد. فوراً احساس کرد که بایستی ایستادگی کند، مقاومت کند. ایستادگی کرد، مقاومت کرد، واقعاً هم سخت بود، همه‌ی دنیا با هم بودند، در مقابل ایران به نتیجه رسید. همین جنگ که مایه‌ی ویرانی و خرابی است، شد مایه‌ی آبادی. اگر جنگ نبود، اگر تحریم نبود- که از دادن فشنگ هم به ما خودداری می‌کردند در روزگار جنگ- ما امروز به این پیشرفت‌ها نرسیده بودیم.


نغمه تسلیم،نغمه آمریکایی است

سید احمد خاتمی صبح امروز در اجتماع عظیم عزاداران دهه اول صفر با عنوان منشور عزت در شهرستان تربیت حیدریه اظهار کرد: برخی بعد از قضیه برجام گفتند، تابوی مذاکره با آمریکا شکسته شده است، البته جریانی در داخل کشور و از زمان امام راحل به دنبال مذاکره و تعامل با آمریکا بودند، اما آیا آمریکا در پی مذاکره است، به طور یقین اینگونه نیست و آنها می‌گویند سر میز مذاکره بنشینید و آنچه که ما می‌گوییم، عمل کنید. امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه هر نغمه تسلیم در کشور نغمه آمریکایی است، ادامه داد: برخی رفتارها نماد تسلیم است و لذا از ابتدا تا انتهای فرهنگ عاشورا هیچ نمادی از تسلیم دیده نمی‌شود و آنچه که انسان می‌بیند عزت، مقاومت و ولایت‌مداری است.


دستور پور محمدی به مدیرانش : هرگونه لهجه را حذف کنید!

گفته می شود بعد از حوادث اخیر، پور محمدی معاون سازمان صدا وسیما به تمام مدیرانش دستور داده که هرگونه لهجه را در هر آیتم و برنامه ای حذف کنند تا حاشیه جدیدی برای تلویزیون پیش نیاید .تماشاگران با اعلام این مطلب افزوده است :حذف لهجه هم برنامه های در حال پخش تلویزیون را به چالش می کشد (مثل پخش نشدن محله گل وبلبل عمو پورنگ )و هم برای برنامه های آینده این سازمان مشکل ساز است .(تصور کنید پایتخت را بدون لهجه شیرین مازندرانی یا جناب خان با لهجه جنوبی )و از سوی دیگر ،شیرینی وتنوع را از برنامه هامی گیرد .این روش مدیران تلویزیون و فرار به عقبشان تا کی ادامه پیدا می کند؟آنها تاکی برای امنیت خودشان ،ستاره هایشان را قربانی می کنند؟


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست