بازدید 5102
۲
ورزش جهان

دوپینگ چند قهرمان المپیکی روسیه لو رفت

بزرگترین رسوایی دوپینگ درتاریخ دوومیدانی و شاید ورزش جهان لو رفته است. آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد احتمالا دولت روسیه هم با دخالت وزیر ورزش درپرونده دوپینگ گسترده ورزشکاران دوومیدانی این کشور دخالت داشته است. برخی گزارش‌ها از روسیه از احتمال برکنار شدن «ویتالی موتکو» وزیر ورزش روسیه به دلیل این رسوایی خبر داده‌اند.
کد خبر: ۵۴۶۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۳ 11 November 2015

بزرگترین رسوایی دوپینگ درتاریخ دوومیدانی و شاید ورزش جهان لو رفته است و کمیته بین‌المللی المپیک هم برای اولین بار به مسئله دوپینگ ورزشکاران روس واکنش رسمی نشان داد.

به گزارش تابناک ورزشی، به نقل از CNN در بیانیه IOC ضمن تاکید مجدد بر قوانین سخت‌گیرانه مبارزه با دوپینگ تاکید شده این نهاد بین‌المللی از فدراسیون جهانی دوومیدانی درخواست کرده مدارک مرتبط با این پرونده را دراختیارآن‌ها قرار دهد. براساس این گزارش IOC با تاکید براینکه هیچ‌گونه تخفیفی به کسانی که دراین پرونده مجرم شناخته شوند نمی‌دهد، اعلام کرد در صورتی که مدال‌آوران المپیک روسیه در بین مجرمان باشند مدال آن‌ها پس گرفته خواهد شد.

برخی گزارش‌های تایید نشده از احتمال محکومیت 5 ورزشکار و 5 سرمربی دراین پرونده خبرداده‌اند. کمیته مستقل بررسی این پرونده که از سوی آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ مامور بررسی شواهد شده پیش از این اعلام کرده  این پرونده بسیار گسترده‌ است.

دوپینگ چند قهرمان المپیکی روسیه لو رفت

آزمایشگاه کنترل دوپینگ مرکزی روسیه پلمپ شد

در پی افشای این رسوایی تاریخی، آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ اولین اقدام رسمی علیه ورزش روسیه را انجام داد.WADA امروز رسما اعلام کرد آزمایشگاه کنترل دوپینگ مرکزی روسیه که در مسکو قرار دارد پلمپ وتمام لوازم موجود در آن برای بررسی دقیق‌تر ضبط شد. براساس این گزارش ماموران آژانس ملی مبارزه با دوپینگ روسیه اجازه حضور در این مرکز را نخواهند داشت.

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ اعلام کرد براساس قانون تا 21 روز آینده کمیته‌ای ویژه برای بررسی شواهد موجود در این مرکز تشکیل و نتیجه این بررسی اعلام خواهد شد. یک مقام ورزشی روس که نخواسته نامش فاش شود به Times گفته ماموران وادا «احمق» هستند و گزارشی که براساس آن این اقدام انجام شده سرشار از دروغ است.

دولت روسیه دخالت دردوپینگ را رد کرد

دولت روسیه هرگونه دخالت در دوپینگ احتمالی ورزشکاران این کشور را رد کرد.

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد احتمالا دولت روسیه هم با دخالت وزیر ورزش درپرونده دوپینگ گسترده ورزشکاران دوومیدانی این کشور دخالت داشته است. برخی گزارش‌ها از روسیه از احتمال برکنار شدن «ویتالی موتکو» وزیر ورزش روسیه به دلیل این رسوایی خبر داده‌اند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی رسمی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در واکنش به این بیانیه به خبرگزاری رسمی دولت این کشور TASS گفت: نمی‌توانیم درباره مسئله‌ای که شواهدی برای آن وجود ندارد اظهارنظر کنیم. این اتهامات به ورزش روسیه بی اساس است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مرگ بر روسیه
مرگ بر پوتین دیوانه انتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
marg bar russiye
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی