بازدید 26631
بسته خبری تابناک؛

نمره ظریف به برجام/ کارکردهای پنج‌گانه محوریت «سه فقیه»/واکنش وزير کشور به بازداشت های اخیر/ روحانی: نمی‌توانم با احمدی نژاد کار کنم!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«فوتبال دست گروهی است که مقامات هم از آنها می‌ترسند!»،«پیام منتظری به مجلس خبرگان به روایت هاشمی»،«پلمب یک سفره‌خانه عجیب در تهران»،«واریز وجوه فروش بلیت مترو به حساب شخصی»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۴۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 09 November 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

سید حسن پتانسیل اصلاح‌طلبی ندارد

بیژن نوباوه، عضوفراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی درباره احتمال حضور سید حسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و حمایت اصلاح طلبان از وی به خبرنگار نامه نیوز گفت:شرایط قانونی مجلس خبرگان رهبری وجود و حضور افراد با شرایط خاص است و حضور در هر انتخاباتی برای همه افراد آزاد بوده است و اقای سیدحسن خمینی نیز خودشان تشخیص می دهند که آیا این شرایط را دارند یا ندارندو خودشان انتخاب می کنند که بیاید یا نیاید. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر به اصلاح طلبان نگاه کنیم می‌بینیم نسبت به افراد مختلف همین دیدگاه را دارند یعنی به افراد اینگونه نگاه می کنند که پتانسیلی برای اینکه در خدمت آنها باشند دارند یا نه؟ ولی چنین تصوری از سیدحسن آقا که پتانسیلی برای اینکه در خدمت اصلاح طلبان و یا گروه خاصی باشد، ندارم و قطعا پتانسیل وی مربوط به خانواده امام خمینی است


فراماسونرها به دنبال تحمیل بی‌غیرتی، بی‌ناموسی بر ملت‌ها هستند

سیدحمید روحانی در برنامه کرسی آزاداندیشی با موضوع بررسی طرح تحریف اندیشه‌های امام خمینی (ره) که در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با اشاره به فعالیت فراماسونرها، اظهار کرد: فراماسونرها در ایران از دوران فتحعلی‌شاه چند هدف عمده را دنبال می‌کردند که مهم‌ترین آن تحقیر ملت ایران و پایین آوردن کرامت انسانی آنان بود. وی با بیان اینکه فراماسونرها به دنبال تحمیل بی‌غیرتی، بی‌ناموسی و بردگی فکری بر ملت‌ها بودند، خاطرنشان کرد: آنان می‌خواستند دین‌باوری را عامل عقب‌ماندگی نشان دهند و به مردم بگویند از فرق سر تا نوک پا باید فرنگی شویم. رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی تصریح کرد: هدف دیگر فراماسونرها تحریف اندیشه‌های شخصیت‌های ملی و مذهبی و مسئله نفوذ بود، این برنامه از 200 سال پیش شروع شد تا ملت‌ها را به هیچی و پوچی برساند


وزارت ارشاد به طیف دگراندیش کمک می‌کند

ابراهیم آقامحمدی نماینده در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اظهارات روز گذشته رئیس‌جمهور در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات، اظهار داشت: رئیس‌جمهور گفت که توقیف آخرین راهکار است، حال سؤال اینجاست پس چرا برخی رسانه‌ها به خاطر انتقاد از آل‌سعود، پرونده کرسنت و اردوغان سریعاً توسط ارگان‌های دولتی دادگاهی می‌شوند؟وی بر همین اساس یادآور شد: از سوی دیگر طیف دگراندیش و طیفی که تعلقی به نظام ندارد، می‌خواهد طوری رفتار کند که تقابلی بین رسانه‌های منتقد که انتقادشان به کم‌توجهی برخی مسئولان است با دولت ایجاد کنند و فضایی را به وجود آورند و شکافی ایجاد کنند که از این شکاف در راستای منافع خودشان استفاده نمایند. آقامحمدی همچنین خاطرنشان کرد: متأسفانه وزارت ارشاد دولت روحانی در این رابطه تاکنون عملکرد درستی نداشته و تقریباً عملکرد این وزارتخانه به نحوی کمک به این تفکر دگراندیش و محدود کردن نشریات منتقد بوده است.


تبلیغ موفقیت های دروغین برجام برای پیروزی در انتخابات است

مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس گفت: یکی از اهداف تبلیغات غیرواقعی در مورد برجام و نتایج آن سو استفاده از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان است. عده‌ای درصددند و صراحتا هم علام کرده اند که برای پیروزی جریانی خاص در انتخابات چشم به نتایج برجام دوخته اند بنابراین این عده موفقیت های دروغین و ساختگی در مورد برجام را تبلیغ نموده و پیروزی انتخاباتی برای خود رقم بزنند.


فوتبال دست گروهی است که مقامات هم از آنها می‌ترسند!

امیر قلعه‌نویی این روزها کاملا بیرون از گود فوتبال نشسته و به قول خودش مشغول استراحت و البته فعالیت‌های شخصی است.سرمربی سابق تیم ملی و باشگاه‌های استقلال، سپاهان و تراکتورسازی حالا منطقی‌تر از گذشته برخورد می‌کند و البته معتقد است حرف‌هایی که می‌زند از روی مطالعه است و بی‌دلیل نیست که پارسال درباره انتخاب برخی بازیکنان استقلال به تیم ملی انتقاد می‌کرد. قلعه‌نویی در گفت‌وگو با فارس، گفت: متاسفانه فوتبال ایران دست یک گروه است که هم میکروفن دارند هم صدا و هم قلم، مقامات هم از این گروه می‌ترسند و هر وقت پیشنهادی از تیمی به من می‌شود، چراغ فعالیت این گروه هم روشن می‌شود. حالا یکی مثل امیر قلعه‌نویی به قول آقای هاشمی خلاف رود شنا می‌کند و باید تاوانش را هم بدهد. به نظر من امیرحسین صادقی این روزها خوب بازی می‌کند. هرچند سال گذشته مشکل مصدومیت و البته ذهنیت داشت. محمد قاضی هم همینطور. حقش است که دعوت شود. این را هم بگویم من اصلا قصد دخالت در تیم ملی را ندارم ولی چیزی را که می‌بینم می‌گویم.


پیام منتظری به مجلس خبرگان به روایت هاشمی

پایگاه اطلا‌ع‌رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با انتشار خاطره‌ای از 18 آبان سال 64،‌ موضوع جانشینی آیت‌الله منتظری و درخواستش از مجلس خبرگان را بازخوانی کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی در این خاطره آورده است:

«بعد از نماز صبح به مجلس رفتم. ساعت هفت و نیم، جلسه هیأت رئیسه مجلس خبرگان تشکیل شد. سپس به تالار رفتیم. جلسه رسمی ساعت هشت و نیم تشکیل شد. آقای مشکینی مختصری صحبت کردند و سپس نامه آقای منتظری را خواندند که با تشکر از خبرگان خواسته بودند که از انتخاب ایشان به عنوان جانشین امام در زمان حیات امام منصرف شویم.بحث‌‏ها شروع شد. احمدآقا اطلاع داد که امام به آقای محمدی [گیلانی] گفته‌‏اند موضوع پیام را پیگیری نکنند. هم در جلسه صبح و هم در جلسه عصر در این باره بحث کردیم و در تنفس‌‏ها به مشورت پرداختیم و سرانجام بعداز نماز مغرب با بیش از دوسوم حضار تصویب شد که آیت‌‏الله منتظری، مصداق صدر اصل 107 قانون اساسی هستند؛ یعنی از طرف مردم به مرجعیت و رهبری برای بعد از امام پذیرفته شده‌‏اند.ظهر آقای [واعظ] طبسی در دفتر من برای صرف ناهار و گفت‌وگو آمد. راجع به مسائل اختلاف خطوط و لزوم برطرف کردن اختلاف‌‏ها و لزوم هماهنگی من و آقای خامنه ‏ای در مسائل اساسی مذاکره کردیم.ایشان برای تأمین شهریه آقای منتظری در مشهد که در گذشته‌‏ها از طرف اوقاف داده می‌‏شده و اخیراً قطع شده، استمداد کردند. همچنین راجع به استرداد هتل هایت [آزادی] از بنیاد مستضعفان به آستان قدس رضوی که در زمین وقفی و با خرج آستانه در زمان شاه ساخته شده و به مبلغ 55 میلیون تومان به بنیاد پهلوی واگذار گردیده کمک خواست.در تنفس آقای فیض گیلانی گفت که آقای [سیدمرتضی] پسندیده [برادر بزرگ امام خمینی] خیلی عصبانی است چون حکم استرداد زمین‌هایش در خمین توسط آقای [موسوی] خوئینی‌‏ها [دادستان کل کشور] راکد شده و فرزندش رضا را بازداشت کرده‌‏اند و از خانه اخراج نموده‌‏اند. آقای پسندیده می‏‌خواهد شکایت کند و اعلامیه بدهد. شب از احمدآقا خواستم که آمد منزل ما و راجع به این موضوع صحبت کردیم. قرار شد حق شرعیش پرداخت و دلجویی شود. احمد آقا خبر داد که روز دوشنبه به خبرگان وقت ملاقات با امام داده شده است.»


دعای ظریف برای سلامتی هاشمی

وزیر امورخارجه کشورمان برای سلامتی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دعا کرد و گفت: از خدا بخواهیم سایه چنین بزرگانی را بر سر انقلاب و مردم مستدام بدارد.به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام آورده است: «دکتر محمدجواد ظریف در پایان سخنرانی آیتالله هاشمی رفسنجانی در اختتامیه دومین همایش گردهمایی سفرا و نمایندگان ایران در خارج از کشور طی سخنانی کوتاه ضمن دعا برای سلامتی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: از خدا بخواهیم سایه چنین بزرگانی را بر سر انقلاب و مردم مستدام بدارد.»


لاریجانی گزینه اصلاحطلبان برای ریاست مجلس آینده نیست

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در واکنش به اعتقاد برخی که لاریجانی را گزینه مناسبی برای ریاست مجلس آینده می‌دانند، گفت: ما چنین اعتقادی نداریم؛ چراکه رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی در یک صف دیگر و ما در جبهه دیگر قرار داریم.به گزارش ایسنا، سیدمحمدصادق خرازی شب گذشته در جمع خبرنگاران در زنجان اظهار کرد: با توجه به اینکه لاریجانی در ماجرای برجام به دولت کمک کرده است، عده‌ای می‌خواهند کام وی را شیرین کنند، در حالی که ما معتقدیم که این‌گونه نیست و ما با لاریجانی اختلافات فکری و سیاسی داریم و در این حال، احترام خاصی برای ایشان قائل هستم، چون یکی از چهره‌های فوق‌العاده سیاست‌مدار، جدی و فعال است.وی تأکید کرد: درباره اینکه ما با وی به توافق برسیم، اعضای حزبی که من به آن تعلق و اعتقاد دارم، باید تصمیم بگیرند، اما به هر حال من تصور نمی‌کنم خروجی حزب ما چنین باشد؛ البته این نظر شخصی من است.


واریز وجوه فروش بلیت مترو به حساب شخصی

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری همچنین با بیان اینکه موارد ارائه شده توسط حسابرس در گزارش مترو در قالب مستندات است، تاکید کرد: مشکل ما مدیرانی هستند که فاسد مالی دارند و این افراد نباید بمانند؛ این افراد باعث سرافکندگی نظام هستند. کسی که مفسده مالی دارد باید حذف شود و مابقی مدیرانی که سلامت کاری دارند و صادقانه در خدمت مردم هستند بمانند و کار کنند.به گزارش خبرآنلاین، رئیس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: واریز وجوه فروش روزانه بلیت مترو به حساب شخصی مسئولان هر ایستگاه جرم است و نباید آن را تخلف محسوب کرد.رحمت الله حافظی امروز در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکتهای زیرمجموعه شهرداری تهران، در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت بهره برداری مترو تهران با بیان اینکه برخی از موارد مطرح شده در این گزارش با گفتگو قابل حل است، گفت: برخی از این موارد که حسابرس به آن اشاره کرده ، جرم است و نمی توان از آن گذشت. وقتی حسابرس اعلام می کند که کل وجوه فروش بلیت روزانه مترو به حساب شخصی مسئولان هر ایستگاه در بانک واریز شده ، هر چند که حساب یک طرفه و غیرقابل برداشت باشد ، جرم اتفاق افتاده و نباید آن را تخلف محسوب کرد.


دود سفید از اردوگاه اصلاحات

ابراهیم اصغرزاده در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه خبرگزاری کار ایران ایلنا در مورد شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و فعالیت انتخاباتی جریان اصلاحات گفت: به نظر من از اردوگاه اصلاحات دود سفید وحدت بلند می‌شود آنها در حال به دست آوردن مکانیسم‌هایی هستند که تا اختلاف سلیقه‌های خود را به حداقل برسانند.وی افزود: عکس این مساله در جناح اصولگرا وضعیت به شدت بغرنج است آنها دچار تفرقه هستند و دعواهای جدی را در روزهای آینده در این جناح شاهد خواهیم بود.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: اقدامات اصلاح‌طلبان به لحاظ اینکه بتوانند اتحاد سازمانی خود را حفظ کند باعث می‌شود از ظرفیت نیروهای معتدل و اصولگرایان خردگرا نیز استفاده کنند که مجموعه این کار با ارزش است.اصغرزاده با بیان اینکه به احتمال قوی اصلاح‌طلبان قادر خواهند بود بخش مهمی از حوزه‌های انتخابیه کشور را به خود اختصاص دهند، گفت: به نظر می‌رسد خبرهای خوبی از اردوگاه اصلاح‌طلبان در راه است که حکایت از این دارد اصلاح‌طلبان به سازمان رای هماهنگی خواهند رسید.


پلمب یک سفره‌خانه عجیب در تهران

در بازدید سرزده سرپرست دادسرای امنیت تهران از سفره‌خانه‌ای در پایتخت، دستور پلمب این سفره‌خانه به دلیل کشف چندین قبضه سلاح صادر شد. به گزارش میزان، امین ناصری سرپرست دادسرای امنیت تهران در بازدید سرزده از یکی از سفره‌خانه‌های تهران، دستور پلمب آن را صادر کرد. در بازدید از این سفره‌خانه که در حوزه پایگاه هفتم دادستانی تهران قرار داشت، مقادیر قابل توجهی سلاح سرد، یک قبضه اسلحه کمری جنگی، دو عدد بی‌سیم و یک گاز اشک‌آور کشف و ضبط شد. همچنین این سفره‌خانه به عرضه قلیان نیز اقدام می‌کرد و اجاره‌بهای ماهانه آن 170 میلیون تومان بود!


در ماجرای سه راه یاسر هفت‌تیرکشی اتفاق نیفتاده است

محسن هاشمی در نشست خبری که در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات برگزار شد در پاسخ به پرسش خبرنگا ایسنا در مورد ماجرای هفت‌تیرکشی سه راه یاسر با بیان اینکه این ماجرا بیش از اندازه بزرگ شد، اظهار کرد: این ماجرا اتفاق ساده‌ای بود و یک تخلف ترافیکی باعث ایجاد درگیری لفظی میان طرفین شد اما متاسفانه حاشیه‌های زیادی به آن داده شد. وی با بیان اینکه اصولا بحث هفت‌تیرکشی وجود نداشته است، گفت: برادران سپاه انصار که مسئولیت حفاظت را بر عهده دارند وظایف خود را انجام می‌دهند و این وظیفه آنها است که به اینگونه موارد رسیدگی کنند. من نیز شنیده‌ام که به این موضوع رسیدگی کرده‌اند و به نتایجی نیز رسیده‌اند که ان‌شاءالله آنها را اعلام خواهند کرد.


هیچ تجمع و سخنرانی در ارومیه برگزار نمی شود

یک مقام امنیتی در واکنش به اخبار پخش شده در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که هیچ تجمعی در ارومیه برگزار نمی شود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیـه، اخیرا پیام هایی در شبکه های اجتماعی از سوی عناصر معاند مبنی بر احتمال برگزاری یک تجمع غیر قانونی در ارومیه و سخنرانی مقامات استان پخش شده است. یک مقام امنیتی در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن تکذیب این اخبار اعلام کرد: در خصوص اهانت به مردم آذربایجان نه تجمعی در ارومیه برگزار می شود و نه قرار است کسی در آن سخنرانی کند، تنها یک تجمع در دانشگاه ارومیه با مجوز برای دانشجویان برگزار شده است. وی افزود: تمام این اخبار کذب بوده و از منابع برون مرزی پخش شده است.


ظریف به برجام چه نمره ای داد؟

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه با نگاه بدبینانه می‌توان نمره 5 به برجام داد و با نگاه خوشبینانه می‌توان به آن نمره 95 داد، اظهار کرد: اگر از شرایط پس از برجام استفاده نکنیم این نمره به صفر می‌رسد. ما اگر دچار دعوا شویم نه 5 گیرمان می‌آید نه 95.


توزیع نشریه علیه ظریف در قم

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:در قم، یک هفته نامه دو برگی تحت عنوان «رصد» میان مردم و از جمله در نماز جمعه توزیع می‌شود که خود را منتسب به «بسیج دانشجوئی دانشگاه قم» معرفی می‌کند و حاوی توهین به مقامات دولتی و در مواردی ضدیت با اقدامات ملی است. در تازه‌ترین شماره این هفته‌نامه دو برگی، کاریکاتورهائی از دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به چاپ رسیده و وی با عنوان «ظریف الممالک» متهم به تهاجم به ملت شده و اعضاء گروه مذاکره کننده هسته‌ای نیز مورد تمسخر قرار گرفته‌اند. با توجه به تایید برجام توسط رهبر انقلاب و اینکه ایشان در چند مورد از دکتر ظریف و همکارانش به عنوان افرادی متدین، متعهد، که از فرزندان انقلابی کشور هستند حمایت کرده‌اند و اینکه فرمودند مذاکرات هسته‌ای را خوب به پیش برده‌اند و خوش درخشیده‌اند، اقدام این هفته‌نامه دو برگی، آشکارا مخالفت با نظر رهبری محسوب می‌شود.


احتمال انتخاب روحانی در دوره بعد ضعیف است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه دولت در حل مشکلات اقتصادی کُند است، گفت: با ادامه مسیر کنونی دولت، احتمال انتخاب روحانی در دوره بعد ضعیف است.مصباحی مقدم در گفت و گو با فارس بیان داشت، آمار واردات در 6 ماهه اول سال حکایت از کاهش واردات دارد، درست است که واردات ادامه دارد اما اینطور نیست که واردات ما نسبت به سال گذشته و سال‌های گذشته افزایش جدی پیدا کرده باشد اما مهم این است که دولت باید ترکیب واردات را به گونه‌ای قرار دهد که تولید ما تقویت شود و ما شاهد واردات فناوری‌‌ها و ماشین‌آلات و قطعات و ابزار تولید به جای واردات کالاهای نهایی و مصرفی باشیم.


کارکردهای پنج‌گانه محوریت «سه فقیه»

دبیر کل جمعیت رهپویان بابیان اینکه حضرات آیات مصباح یزدی، موحدی کرمانی و یزدی امکانی را فراهم کرده‌اند که امید بسیار بالایی برای تفاهم وجود دارد، گفت: محوریت این علمای بزرگوار، کارکردهای پنج‌گانه‌ای برای اصولگرایان دارد. زاکانی ادامه داد: آنچه مطلوب نیروهای انقلاب است این است که وحدتی را دنبال کنند که بر محوریت اصول شکل می‌گیرد و به‌تبع آن، یکی از محوری‌ترین اصل‌ها، ولایتمداری است بنابراین توجه به اصول و دوری از سهم خواهی امکان موفقیت را برای نیروهای انقلاب فراهم می‌کند.دبیر کل جمعیت رهپویان یادآور شد: علمای بزرگوار و سه‌گانه‌ای که مورد عنایت و تفاهم همه اصولگرایان قرارگرفته‌اند یعنی حضرات آیات مصباح یزدی، موحدی کرمانی و یزدی امکانی را فراهم کرده‌اند که ما امید بسیار بالایی برای رسیدن به این تفاهم داشته باشیم، ازاین‌رو چون اصل بر وحدت بر محور اصول است، محوریت این علمای بزرگوار، کارکردهای پنج‌گانه‌ای دارد.


توضیح آشنا درباره صحبت های مطبوعاتی روحانی

حسام الدین آشنا در گفت و گو با خبرآنلاین در پاسخ به این سوال که چطور ممکن است هم برای رسانه هاي منتقد فضاي امن ايجاد کرد و هم قوه قهريه قوي اي داشت که هر رسانه ای به اسم انتقاد، پرونده سازي نکند؟، اظهار داشت: حمایت از آزادی مطبوعات و حمایت از حریم مطبوعات، به بیطرفی و حرفه ای بودن عملکرد قوه قضاییه بستگي دارد. رییس جمهور هم در سخنرانی خود در مراسم افتتاح نمایشگاه مطبوعات تاکيد کردند که قوه قضاییه باید مامن و ملجا همه کسانی باشد که در مراکز و مراجع دیگر به آنها ظلم شده است. ايشان بی طرفی قوه قضاییه را مهم ترین ضامن موفقیت توسعه رسانه ای دانسته اند. وي با اشاره به حاشیه امن این قبیل رسانه ها، اظهار داشت: حاشیه امن برخی از رسانه های هتاک و پرونده ساز؛ ناشی از روابط طولانی ریشه دار و سرنوشت ساز آنها با برخی افراد صاحب قدرت در برخی نهادهای اداری نظامی انتظامی یا امنیتی است. متاسفانه این ارتباطات نه تنها حاشیه امن برای این رسانه ها ایجاد کرده، بلکه آنها را به ابزاری برای تسویه حساب های سیاسی و تنفر پراکنی های جناحی تبدیل کرده است.


احتمال ائتلاف اصلاح‌طلبان و معتدلان اصولگرا

اسماعیل جلیلی عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان این‌که «احتمالا ائتلاف بین اصلاح‌طلبان و معتدلان اصولگرا شکل می‌گیرد» گفت که این ائتلاف در راستای تشکیل مجلسی اعتدال‌گراست.وی اظهار کرد: پیش‌بینی‌ها از فضای سیاسی حکایت از آن دارد که معتدلان جناح‌های سیاسی مختلف در انتخابات آینده به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شوند.جلیلی با تاکید بر عدم وجود احتمال اجماع بین اصلاح‌طلبان و رهروانی‌ها گفت: اجماع به معنای تشکیل واحد سیاسی جدید از سوی اصلاح‌طلبان و اعضای فراکسیون رهروان وجود ندارد اما در عین حال این دو جریان می‌توانند براساس مشترکاتی در انتخابات آینده ائتلافی را با هدف افزایش مشارکت مردم در انتخابات و تشکیل پارلمانی اعتدال‌گرا تشکیل دهند.


اعتراض و تشکر اینستاگرامی علی دایی

علی دایی در صفحه اینستاگرام خود به حضور غیرفوتبالی‌ها در فوتبال کشور اعتراض و از حمایت حسن روحانی از تیم فوتسال بانوان تشکر کرد.به گزارش «پارس فوتبال»، علی دایی در صفحه شخصی خود با انتشار عکسی نوشت: «باید غیرفوتبالی‌ها را آرام آرام از فوتبال بیرون کرد. متحد باشیم، جلوی منافع غیر فوتبالی‌ها را می‌گیریم.چرا باید در این موقع حساس، کی‌روش درگیر جواب دادن به آدم‌هایی باشد که پست‌های حساسی در فدراسیون دارند اما خودشان تیم ملی را به حاشیه می‌برند؟باید از داوران حمایت شود، اما نه کورکورانه. فضای فعلی فوتبال طراحی شده است تا بعضی‌ها به منافعشان برسند. از دکتر روحانی بابت اهمیت دادن به تیم فوتسال بانوان تشکر می‌کنم.فوتبالیست‌هایی خیلی بهتر از علی دایی داریم که می‌توانند در اروپا موفق باشند؛ فقط باید حمایت شوند.»


پخش برخی برنامه‌های تلویزیونی دیگر زنده نخواهد بود

پورمحمدی معاون سیما رسانه ملی در گفت و گو زنده اخبار ساعت 14 گفت : ما حق توهین به هیچ کدام از اقوام را نداریم و با توجه به تخلفی که از سوی دست اندرکاران برنامه «فیتیله» صورت گرفته این برنامه فعلا تعطیل شده است و احتمال اخراج و برکناری برخی مدیران خاطی دیگر وجود دارد.وی افزود: پخش برخی برنامه های تلویزیونی دیگر به صورت «زنده» نخواهد بود.پوری محمدی تصریح کرد: آیین نامه ها رو طوری تغییر می دهیم که دیگر این گونه موارد تکرار نشود.معاون سیمای رسانه ملی خاطر نشان کرد: از آذری زبان ها بابت پخش برنامه فیتیله عذر خواهی می کنم.


فرش افغانی جای فرش ایرانی را می‌گیرد!

مجتبی عراقچی، رئیس اتحادیه فروشندگان فرش در گفتگو با «نسیم» بیان داشت: با لغو تحریم‌ها در بازارِ فرش تغییری صورت نخواهد گرفت، زیرا ما نمی‌توانیم در این حوزه با کشورهایی که در این زمینه جلو افتاده‌اند رقابت داشته باشیم تنها در صورتی این اتفاق می‌افتد که دولت به ما کمک کند. عراقچی ادامه داد: فرش یک هنر- صنعت است، در رابطه با بخش هنر آن ایران همچنان حرف اول را می‌زند اما در رابطه با بخش صنعتی آن به این دلیل که کشورهایی مانند هند و پاکستان و افغانستان به ارزانی فرش تولید می‌شود بنابراین ما نمی‌توانیم به راحتی در این زمینه با آن‌ها رقابت داشته باشیم لذا بازارهای جهانی‌مان را از دست می‌دهیم.


خداحافظ بنزین 700تومانی

بیژن حاج محمد رضا رئیس جایگاه‌داران سوخت کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص بنزین 700 تومانی اظهار داشت: با توجه به اینکه بنزین 700 تومانی به مدت سه ماه از سوی مسئولین تمدید شد و تصور بر این است که این مهلت زمانی که تا پایان آبان ماه سال جاری بود تمدید نشود.وی تصریح کرد: هم اکنون 450 میلیون لیتر بنزین 700 تومانی در کارت‌های سوخت باقی مانده است که از اول آذر ماه در صورت تمدید نشدن به قیمت 1000 تومان در جایگاه‌ها عرضه خواهد شد.


واکنش وزير کشور به بازداشت چند خبرنگار

وزير کشور درباره دستگيري اخير چند خبرنگار اظهار کرد: من از مسئولان قوه قضائيه در اين رابطه پرسيده‌ام که آنها گفته‌اند اسنادي دارند که در حال بررسي آن اسناد هستند.به گزارش آریا، عبدالرضا رحماني فضلي در حاشيه نشست مشترک استانداران و روساي نمايندگي‌هاي ايران در خارج از کشور با اشاره به اينکه قرار است مسئولان قوه قضائيه اين اسناد را به من نشان دهند، خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات نبايد مسائلي که آرامش جامعه را برهم مي‌زند بوجود بيايد.وي افزود: اگر قوه قضائيه اسناد محکمه‌پسند دارد بايدطبق آن اسناد اين مسأله پيگيري شود. البته آبرو و عزت مردم و منافع ملي مهم است و در چنين اقداماتي بايد بين منافع ملي و آبروي مردم تناسب ايجاد شود.


نظر آیت الله مصباح در مورد دموکراسی

آیت الله مصباح یزدی رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) در ديدار جمعي از مسئولين شوراي حل اختلاف استان کهگيلويه و بويراحمد، با اشاره به اين‌که حق حاکميت بر مردم تنها براي خدا و کساني است که از خداوند اجازه حکومت داشته باشند، اظهار داشت: طبق آيه قرآن، اطاعت از پيامبران هم به اذن خدا واجب است؛ يعني اگر اذن خداوند نباشد، از انبيا هم نمي توان تبعيت و پيروي کرد. عضو خبرگان رهبري با اشاره به اين‌که دلايل متعددي وجود دارد که ولي‌فقيه در زمان غيبت، به عنوان نائب امام عصر (عج) به شمار مي‌رود و اطاعت از وي واجب است، ادامه داد: اما عده‌اي خود را به غفلت مي‌زنند و دموکراسي را همچون وحي منزل و مقدس‌تر از همه مقدسات مي‌دانند.


آیا به توصیه رهبر انقلاب در عراق عمل می شود؟

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان چندی پیش در هیئت دانشگاه هنر با اشاره به مسائلی که استکبار و دشمنان برای اربعین برنامه‌ریزی کرده‌اند، گفت: بعضی وقت‌ها این سفارش را دوستان داشته باشند در مسیرِ اربعین اباعبدالله الحسین(ع) شما یک پدیده‌هایی را ممکن است ببینید که با بعضی عقائد و افکار شما مخالف باشند، حتی توهین هم بکنند به شما، حتی شما می‌دانید این جریان‌ها چه وابستگی‌های سیاسی‌ای چه‌بسا به سرویس‌ها داشته باشند. مواظب باشید زمان اربعین زمان اوج صبوری و انعطاف‌پذیری است!فتنه‌هایی در این زمینه می‌خواهند درست بکنند. پارسال هم یک زمینه‌هایش بود، الکی دعوا راه بیندازند! بهترین کاری که آنها می‌خواهند بکنند حملۀ داعشی‌ها و تروریست‌ها به اربعین نیست، بهترین کاری که می‌کنند دعوای داخلی راه بیندازند.آقا فرمودند عکس من را حق ندارید ببرید آنجا تبلیغ کنید بزنید به در و دیوار. این صبوری، این بزرگواری، این منش، این ما را نجات می‌دهد.» با این وجود باید دید آیا به توصیه رهبری عمل خواهد شد یا خیر؟


روحانی: نمی‌توانم با احمدی نژاد کار کنم!

خاطرات شخصیت‌های سیاسی و مذهبی می‌تواند برای علاقه‌مندان به تاریخ و سیاست ایران بسیار جالب توجه باشد. یکی از این سیاستمداران حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس قوه مجریه است. رئیس جمهور روحانی در خاطرات خود به ماجرای کناره گیری‌اش از دبیری شورای عالی امنیت ملی بعد از به قدرت رسیدن احمدی نژاد و دیدار با رهبرانقلاب اشاره می‌کند.

در متن خاطرات او آمده است:

در تاریخ 15 مرداد 1384 که خدمت مقام معظم رهبری رسیدم، به ایشان گفتم که من نمی‌توانم به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه کار دهم. استدلال من این بود که رئیس جمهور و دبیر شورای عالی امنیت ملی باید به هم دیگر صد در صد اعتماد داشته باشند تا بتوانند کار را به خوبی پیش ببرند. زمان آقای هاشمی اعتماد بین ما صد در صد بود و هیچ گاه مشکل نداشتیم. با آقای خاتمی هم به تدیج به نقطه اعتماد کامل رسیدیم، ولی با آقای احمدی نژاد قاعدتا نمی‌توانم کار کنم، چون از یکدیگر شناختی نداریم.ایشان گفتند من هم به همین صورت می‌بینم. حالا می‌خواهید چی کار کنید؟ گفتم می‌خواهم فعالیتم را در دانشگاه و حوزه آغاز کنم. ایشان فرمودند نظر من این است که مسئولیت مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را بر عهده بگیرد.در مورد دبیر آینده شورا هم بحث اقای لاریجانی مطرح شد.در روز 24 مرداد 84، به دنبال 16 سال دبیری شورای عالی امنیت ملی، به همراه اعضای شورا، مدیران و مسئول دبیرخانه و برخی از اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای که در تهران حضور داشتند با مقام معظم رهبری دیدار و پس از ارائه گزارش نهایی، در واقع از مسئولیت دبیری شورا و پرونده هسته‌ای خداحافظی کردم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل