بازدید 46218
بسته خبری تابناک؛

اعلام برائت زنجانی‌ها از «بابک زنجانی»/ پیشنهاد وزیر برای دار زدن داورها/ تلاش اطرافیان مداح مشهور برای تغییر اذان/ کتاب ریاضی داعش!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«تحلیل جالب زائری از وقایع سال 88»،«تکذیب استعفای مرتبط با بازداشت‌های اخیر»،«انتخابات اسفند ماه مهمترین اولویت نفوذ دشمن»،«چرا فدراسیون فوتبال، زنان را به گواتمالا نبرد؟»،«عاشورا به خاطر حضور نفوذی ها بود» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۴۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶ 07 November 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

تهدید یک کارگردان برای حضور در یک برنامه

همایون اسعدیان به ریاست سازمان صدا و سیما نامه‌ی سرگشاده‌ای نوشت. اسعدیان در بخشی از این نامه که ایسنا منتشر کرد با اشاره به اینکه بهروز افخمی او را از طریق اس ام اس، برای حضور در این برنامه دعوت کرده است و گفته است که "اگر نیایی، تکه تکه مصاحبه‌ات را با شبکه خبر پخش می‌کنیم و می‌گوییم،نیامدی و تکه تکه پنبه می‌زنیم."این کارگردان در پایان خطاب به سرافراز نسبت به نحوه‌ی دعوت از او که به تعبیر او "دعوتی تهدید آمیز" بوده است گلایه کرده است و خواستار توجه رییس سازمان صدا و سیما نسبت به این مساله شده است.


تحلیل جالب زائری از وقایع سال 88

ساعتی پیش زمانی که از منبری برمی گشتم، ناگهان کسی وحشیانه با چیزی که در دست داشت محکم بر شیشه ماشین کوبید و نزدیک بود شیشه خورد شود، وحشت زه از جماعت مغفول ترمز کردم و تازه متوجه شدم اینها باید محافظ های شخصی کسی باشند، و احتمالا هوشداری داده اند و من نشنیده ام. سه ماشين پژو به سرعت ويراژ دادند و رفتند. بعد هم از در ورودي يك ساختمان متعلق به [...] داخل شدند. خواستم ببينم كه ماشين متعلق به چه كسي بوده كه جلوي ماشين من را گرفتند و يكي از تيم حفاظت با عصبانيت از ماشين بيرون پريد جلو آمد و ظاهرا من را شناخت و خيلي عذرخواهي كرد به اين توجيه كه ببخشيد بچه ها شما را نشناخته اند ! گفتم چه فرقي مي كند ، من هم يك شهروند عادي ! اين رفتار غلط است و غير اسلامي ست! خواهش كرد كه بروم و ببخشايم و كوتاه بيايم ... بي خيال شدم چون مي دانم اين رفتار از اكثر مسوولان كشور عادي است ! احتمالا آن آدم [...]ى هم كه توي ماشين وسط نشسته بود با امثال همين راهپيمايي پريروز به استمرار قدرتش اطمينان يافته كه اين طور تركتازي مي كند ! پس از من چه برمي آيد ؟ فقط به دوستاني كه در حوادثي مثل فتنه ٨٨ دنبال دست آمريكا و انگليس مي گردند عرض مي كنم كه توطئه اجنبي با اين زمينه هاي منفي تكميل مي شود. اصلا اختلاس و فساد و ظلم و رشوه و ربا و .... هيچ ، فقط كافي است مثل اين مسأله امشب من شبي تنها و تنها يك مورد در تهران رخ دهد ، در فتنه ٩٨ ببينيد چه قدر آدم زمينه فرياد زدن و تظاهرات كردن دارند ؟! ببينيد چه قدر عقده هاي متراكم و غصه هاي فشرده شده بري انفجار آماده مي شود ! دوستان عزيز و انقلابي ! نفوذ بيگانه همين رفتارهاي غلط و زورگويي هاي بي سروصداست كه هيچ كدام را به شمار نمي آوريم و تا كسي هم به آنها اعتراض كند صدتا برچسب ضدانقلاب و بي دين و دشمن و غيرخودي به او مي زنيم.


برخی با یک تلفن تمام رسانه ها را یک جا تعطیل می کنند

صادق زیبا کلام تحلیلگر سیاسی درباره انصراف برخی رسانه های خاص از حضور در نمایشگاه مطبوعات اظهار داشت: بهانه اصولگراها بسیار خنده دار و مضحک به نظر می رسد، برخی رسانه های خاص نه فقط برای کمبود متراژ غرفه ها و بدست آوردن فضایی بزرگتر این نمایشگاه را تحریم نکردند بلکه آنها می خواستند به مردم بگویند حالا که اصلاح طلبان قدرت را به دست گرفته اند ببینید چطور جلوی حضور اصولگرایان را گرفته اند و نمی گذارند صدای ما به گوش ملت برسد.اما همه می دانند اینها اشک تمساح است که می ریزند. زیبا کلام اضافه کرد: طرفداران این گروه هم خودشان می دانند که این رسانه ها چه قدرتی دارند و می توانند با یک تلفن تمام مطبوعات وابسته به خود را یک جا تعطیل کنند. رفتارهای اخیر این اصولگرایان یک مظلوم گرایی قلابی و عوام فریبانه است.


اعلام برائت زنجانی‌ها از «بابک زنجانی»!

شب گذشته در گردهمایی خیرین زنجانی، یکی از بزرگ‌ترین خیران این استان از «بابک زنجانی»‌ اعلام برائت کرد. در این گردهمایی که توسط انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان در برج میلاد تهران برگزار شد، امیرنعمت بنی‌آدم به عنوان یکی از متولیان این انجمن سخنرانی کرد.به گزارش ایسنا، وی در سخنان خود با اعلام برائت از اقدامات افرادی مانند بابک زنجانی که به گفته او پول مردم را خورده و پس نمی‌دهند، او را اهل یکی دیگر از استان‌های کشور خواند!


تهیه پیش‌نویس آیین‌نامه شورای عالی اصلاح‌طلبان

وزیر کشور دولت اصلاحات از تهیه پیش‌نویس آیین‌نامه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خبر داد.حجت‌الاسلام سیدعبدالواحد موسوی‌لاری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب ایلنا، با اعلام این خبر که هیات رئیسه موقت شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در جلسه امروز خود آخرین هماهنگی‌ها را برای جلسه فردای شورا انجام داده، گفت: قرار است فردا جلسه شورای عالی اصلاح‌طلبان برگزار شود.وزیر کشور دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: در مورد ریاست آقای عارف بر شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خود ایشان حرفی ندارند اما قرار است این مسئله فردا در جلسه به شکل رسمی مطرح شود.موسوی لاری در پاسخ به این سوال که آیا آقای خاتمی نیز در این جلسات حضور دارد، گفت: آقای خاتمی تمام مسائل مربوط به انتخابات را به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان واگذار کرده‌اند.


واردات 16,250,000,000,000 ریال کالا از آمریکا در دولت احمدی‌نژاد

دولت محمود احمد‌ی‌نژاد که همواره خواهان پایان رابطه با دولت‌های غربی بود براساس آمار بالغ بر 16,250,000,000,000 ریال کالا از کشور آمریکا به ایران وارد کرد.به گزارش ایلنا، در یک ماه گذشته برخی رسانه‌ها در قالب پروژه "مقابله با نفوذ" ، هرگونه واردات از آمریکا را بخشی از پروژه نفوذ در شرایط پساتحریم عنوان می‌کنند. جریان‌سازی این رسانه‌ها موجب شد که سرانجام، وزارت صنعت، معدن و تجارت با صدور بخشنامه‌ای هرگونه واردات از آمریکا را ممنوع اعلام کند. این رسانه‌ها در حالی نسبت به واردات از آمریکا هشدار می‌دهند که گویا واردات کالا از آمریکا برای اولین بار است که صورت می‌گیرد. آمار واردات جمهوری اسلامی ایران از کشور آمریکا در دولت محمود احمدی‌نژاد، گویای عملکرد اصولگریان در این خصوص است.

اعلام برائت زنجانی‌ها از «بابک زنجانی»/ پیشنهاد وزیر برای دار زدن داورها/ تلاش اطرافیان مداح مشهور برای تغییر اذان/ کتاب ریاضی داعش!

پیشنهاد وزیر ورزش برای دار زدن داورها

اشتباه داور دیدار پرسپولیس برابر ذوب آهن همچنان سوژه اول ورزش بوده و اخبار و مصاحبه های متعددی در این خصوص منتشر شده است. امروز وزیر ورزش به نمایشگاه مطبوعات رفت و این فرصت برای بسیاری از مردم به خصوص هواداران پرسپولیس فراهم شد که به سراغ وی رفته و به او گلایه کنند. گودرزی که رابطه خوبی هم با کفاشیان ندارد هر چند در مواجهه با خبرنگاران سعی کرد زیاد به این مسئله نپردازد اما در مواجهه با مردم واکنش عجیبی داشت. طبق خبری که سایت آفساید نیوز منتشر کرده، گودرزی زمانی که درحال ورود به غرفه یکی از خبرگزاری‌ها بود در شرایطی که چند خبرنگار را هم دور خودش می‌دید بدون توجه به آنها خطاب به هواداری که درمورد داوری‌های فوتبال سوال پرسیده بود گفت: چند داور را دار بزنید تا همه چیز درست شود!


تکذیب استعفای مرتبط با بازداشت‌های اخیر

طاهره قیومی رییس مرکز ارتباطات و اطلاعات و تبلیغات دفتر رییس‌جمهور ضمن انتشار تصویری از خود در پشت میز کارش به شایعاتی که اینروزها در فضای مجازی دهان به دهان می چرخد پایان داد و با تکذیب شایعات در توضیح تصویر فوق نوشت: «سر عهدی که بسته‌ام٬ هستم. بازار شایعات چنان داغ است که گویی اخلاق به فراموشی رفته … با همه توان در مسولیت و با افتخار در کنار دولت هستم !» برخی منابع امروز از استعفای قیومی خبر داده بودند و آن را در ارتباط با ماجرای بازداشت‌های اخیر عنوان کرده بودند.


خالکوبی نخست وزیر جدید کانادا

به تازگی عکسی از نخست وزیر جدید کانادا به تیپی متفاوت در فضای مجازی منتشر شده است . جاستین ترودو فرزند پیتر الیوت ترودو نخست وزیر اسبق کانادا است که پدر وی 47 سال پیش به نخست وزیری رسیده بود. ترودو 44 ساله دومین نخست وزیر جوان در تاریخ کانادا خواهد بود.

اعلام برائت زنجانی‌ها از «بابک زنجانی»/ پیشنهاد وزیر ورزش برای دار زدن داورها/ تلاش اطرافیان مداح مشهور برای تغییر اذان/ کتاب ریاضی داعش!

اسرائیل، هدف بعدی قاسم سلیمانی است

"مایکل پریگنت،" تحلیلگر خاورمیانه در گفتگو با "سی بی اس" مدعی شد: "سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مسئول عملیات خارجی این نهاد است. وی هنرهای خود را در عراق و سوریه به نمایش گذاشته است. سردار سلیمانی مسئول حفظ بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در این 4 سال در قدرت است. وی منجر به مرگ 200 هزار سوری شده است. هدف بعدی قاسم سلیمانی اسرائیل خواهد بود."


رسانه ملی به امام جفا می کند

آیت الله محمد رضا رحمت، از شاگردان امام خمینی(ره) ضمن تأکید بر اینکه رسانه ملی در ارتباط با امام جفا می کند، عدم پخش مراسم هایی که در حرم امام برگزار می شود از رسانه ملی را مثالی برای این امر دانست و ضمن طرح چند سؤال در این زمینه گفت: مگر صدا و سیما متعلق به ملت نیست؟ مگر صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیست؟ همه حرف ما این است که چرا رسانه ای که به عنوان رسانه ملی است، این رفتار را با تشکیلات منسوب به بنیانگذار جمهوری اسلامی می کند؟ آیت الله محمد رضا رحمت این رفتار را سیاسی کاری دانست و افزود: حضرت امام وقتی حجم کارهای مربوط به خودشان را در صدا و سیما و رسانه ها مشاهده کردند، خطاب به بعضی از دست اندر کاران تبلیغات، صدا و سیما و مطبوعات فرموده بودند که «من مدتهاست که وقتی می بینم رادیو - تلوزیون را هر وقتی بازش می کنم از من اسم می برد، خوشم نمی آید. ... من گفته ام که آن چیزهایی که مربوط به من است گفته نشود.» (صحیفه امام، جلد 19، صفحه 346)، اما امروز صدا و سیما تفریط پیشه کرده و حتی اخبار مربوط به حرم ایشان را پوشش خبری نمی دهد.


فدراسیون از ترس کواچ مذاکرات مخفیانه انجام می‌دهد

مسئولان فدراسیون والیبال برای کنار گذاشتن کواچ به جمع بندی رسیده اند و در این مدت اخبار زیادی از مذاکرات آنها با گزینه های مختلف مطرح شده است. حتی منابع خارجی نیز مذاکره با برخی گزینه ها مثل لوزانو را تایید کردند اما مسئولان فدراسیون همچنان هر گونه مذاکره را تکذیب می کنند. این در حالی است که قرار است مسئولان فدراسیون راهی لهستان شوند و عنوان شده که احتمال دارد با گزینه هایی مثل آناستازی، لوزانو، سیچلو و حتی کواچ مذاکره شود. پیگیری های نامه نیوز نشان می دهد دلیل این پنهان کاری ها احتمال واکنش کواچ است چرا که تا المپیک قرارداد دارد و قصد دارند مسالمت آمیز قرارداد وی را فسخ کنند اما در حالی که هنوز جدایی وی قطعی نشده، افشای مذاکره با دیگر گزینه ها می تواند کار فدراسیون برای جدایی مسالمت آمیز با کواچ را سخت کند.


آمریکا زیر تحریم‌های ماست

غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی : آمریکایی ها همواره سخن از تغییر تدریجی می کنند و این نشان از هدف آنها برای نفوذ است . انقلاب اسلامی باعث شد آمریکایی ها در تحریم ایران بروند و این بر آنها خیلی سخت گذشته و حالا به بهانه های مختلف که یکی از آنها موضوع هسته ای بود می خواهند راه را برای ورود و نفوذ خود باز کنند و باید مراقب باشیم. وی افزود: موضوع برجام تمام شده است و باید به فکر پسابرجام باشیم. نباید بگذاریم دو دستگی در کشور باعث نفوذ آمریکایی ها و استکبار جهانی شود.


میانگین 900 هزار تومانی مالیات طلافروشان

جعفر ابراهیم بیگی مدیرکل دفتر فنی و اعتراضات مؤدیان مالیات ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی با اعتقاد بر اینکه اخذ مالیات ارزش افزوده نباید به سمت خرده‌فروشی برود، زیرا به صرفه نیست، گفت:‌ اکنون بیشتری مالیات در واردات تولید است و میانگین مالیات پرداختی طلافروشان 900 هزار تومان بوده است.


دستگیری تعدادی از مدیران گروه‌های شبکه‌های اجتماعی موبایلی

سپاه سایبری صاحب الامر (عج) استان قزوین تعدادی از مدیران گروه‌های فعال در شبکه های اجتماعی موبایلی را دستگیر کرد. بر اساس این گزارش، این افراد که در حوزه ضد امنیت اخلاقی فعالیت می‌کردند، در یک عملیات فنی- اطلاعاتی پیچیده شناسایی و دستگیر شدند.به گزارش باشگاه خبرنگاران مهم‌ترین اقدامات این افراد که منجر به دستگیری آنها شده، موارد زیر است:

1 تسهیل شیوه دستیابی کاربران به محتویات مستهجن و مبتذل از طریق راه‌اندازی گروه در شبکه‌های ارتباطی موبایلی

2 انتشار متون مبتذل و مستهجن در قالب "داستان متنی و تصویری" ، "طنز، مشاوره جنسی و . . ." ، " تصاویر مبتذل و مستهجن ایرانی و خارجی "

3ـ تشویق افراد به ارتکاب جرائم منافی عفت در راستای قبح‌زدایی و عادی‌سازی این جرایم (انتشار شماره تلفن افراد به منظور برقراری ارتباط نامشروع و . . .)

4 ـ و انتشار متون توهین‌آمیز به قومیت‌ها و مسئولین و چهره‌های شاخص ملی در این عملیات، مدیران بیش از 170 گروه فعال در شبکه‌های اجتماعی موبایلی شناسایی و تعدادی از آنها جهت طی مراحل قضایی، به مراجع ذیربط تحویل داده شدند.


انتخابات اسفند ماه مهمترین اولویت نفوذ دشمن

استاد دانشگاه امام صادق با بیان اینکه نفوذ سیاسی می تواند زمینه ساز نفوذ در تمامی ارکان کشور باشد، گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، مهمترین اولویت نفوذ دشمن است. غلامرضا خواجه سروی تصریح کرد: طراحی آن ها این است که پس از توافق هسته ای به اشکال مختلف در کشور ما نفوذ کنند. غربی ها می خواهند در کشور خودشان و در میان ملل مسلمان با استفاده از ابزارهای رسانه ای این مسئله را القا کنند که ایران با دنیای غرب به یک آشتی رسیده و مسائل گذشته را کنار گذاشته است، مهم تر آنکه دست از مبانی هویتی خود برداشته، تسلیم دنیای غرب شده و مقاومت در مقابل غرب را کنار گذاشته است. وی افزود: مقام معظم رهبری با تحلیل این شرایط جدید خواستند با مطرح کردن پروژه ی نفوذ دشمنان و تأکید در مورد آن، فضای جدیدی را در مقابل دنیای استکبار باز کنند و در این فضای جدید تلاش کنند که با استفاده از آگاهی و توان عمومی مردم، نفوذ دشمنان را با مشکل مواجه کنند. رهبر انقلاب می خواهند این مسئله را که دشمنان به دنبال آن هستند به یک آگاهی عمومی تبدیل کنند و مردم ایران را آماده مقابله با این پروژه ی خطرناک دشمن کنند.


نصب یک پرده، سوئد را به هم ریخت

رسانه‌های مختلفی خبر شنیدن صدای انفجاری مهیب در منطقه سودرمالم منتشر کردند. نخستین گمانه‌زنی‌ها از احتمال وجود اقدامی تروریستی حکایت داشت، اما در حقیقت تلاش مردی سوئدی برای نصب پرده‌ای روبروی پنجره‌اش به منظور ممانعت از ورود اشعه خورشید، پشت این ماجرا بود. گزارش‌های اولیه به نقل از شاهدان عینی حاکی از آن داشت که صدای انفجار ساعت ۱۱:۴۰ به وقت محلی در منطقه سودرمالم که در قلب استکهلم پایتخت سوئد قرار دارد، شنیده شد؛ منطقه‌ای که در بخش قدیمی پایتخت قرار دارد. به گزارش العربیه، شاهدان عینی بلافاصله گفتند مردی را دیدند که پشت پنجره‌ای ایستاده در حالی که پیراهن به تن دارد و شیئی شبیه کُلت در دست گرفته است؛ مساله‌ای که باعث شد پلیس زنگ خطر را به صدا درآورده و گفته‌های شاهدان عینی را جدی بگیرد، از این رو نیروهای پلیس و به همراه آن‌ها نیروهای امداد، به سرعت خود را به محل حادثه رساندند. پلیس سوئد بدترین احتمال‌ها را در نظر گرفت و اقدام مرد را از وجود گروگان‌هایی احتمالی در نزد او تصور کرد. اما پس از رسیدن به محل حادثه، مشخص شد که مرد در تلاش بود با استفاده از دِریل پرده‌ای را نصب کند اما دِریل از دستش می‌افتد، پنجره را شکسته، بر روی سقفی فلزی می‌افتد و صدایی مهیب ایجاد می‌کند. شاهدان عینی در منطقه سودرمالم می‌گویند که صدای مهیبی شبیه صدای انفجار شنیدند. یکی از کاربران در صفحات شبکه‌های اجتماعی در این باره نوشت: «طبیعی است ملتی مسالمت جو که از قرن هفدهم در هیچ جنگی شرکت نکرده، فرق میان صدای انفجار و سقوط دِریل بر روی سقف را تشخیص ندهد.»


تابلواعتراضی درنمایشگاه مطبوعات

بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در حالی از امروز برگزار شد که بیش از خبر افتتاحیه این نمایشگاه، خبر شرکت نکردن بخش عمده‌ای از فضای رسانه‌ای کشور در میان اهالی رسانه منعکس و مطرح شد. بخش عمده‌ای از مهم‌ترین و معتبرترین رسانه‌های کشور امسال در اعتراض به عملکرد دولت یازدهم و فشار بی‌سابقه به رسانه‌ها به نمایشگاه مطبوعات نمی‌روند و برخی دیگر به علت مضیقه مالی و دیگر مشکلات از حضور در این نمایشگاه بازمانده‌اند. تصویر زیر که از صبح امروز در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود غرفه خالی خبرگزاری دانشجو را را نشان می دهد که تابلوی قابل تاملی را در خصوص عدم حضور بخش عمده‌ای از فضای رسانه‌ای کشور نصب کرده است.

اعلام برائت زنجانی‌ها از «بابک زنجانی»/ پیشنهاد وزیر ورزش برای دار زدن داورها/ تلاش اطرافیان مداح مشهور برای تغییر اذان/ کتاب ریاضی داعش!

واکنش آشنا به غیبت برخی رسانه ها در نمایشگاه

حسام‌الدين آشنا مشاور فرهنگي رئيس‌جمهور درباره برگزاري بيست‌و‌يکمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها و عدم حضور برخي رسانه‌ها و خبرگزاري‌ها در اين دور از نمايشگاه، گفت: واقعا حيف شد که برخي رسانه‌ها در اين نمايشگاه حضور نداشتند. خيلي دوست داشتيم خبرگزاري تسنيم و يا ساير رسانه‌ها هم در اين نمايشگاه حضور داشته باشند. وي در پاسخ به اين سوال که چرا دولت و يا وزارت ارشاد حتي حاضر به شنيدن دلايل عدم حضور رسانه‌ها در اين دور از نمايشگاه نشده است؟ گفت: ما هميشه صداي منتقدان را مي‌شنويم و حاضر هستيم گفت‌و‌گو کنيم. مشاور فرهنگي رئيس‌جمهور در پاسخ به اين سوال که چرا تاکنون چنين درخواستي از سوي شما رخ نداده؟ تصريح کرد: آنها مي‌آمدند و ما هم صحبت مي‌کرديم. آشنا در پاسخ به اين سوال که يعني شما اين انتظار را داشتيد که رسانه‌هايي که حضور نداشتند از شما درخواست ملاقات کنند و دلايل عدم حضورشان را به شما توضيح دهند؟ اظهار داشت: تقاضايي نبوده، اگر صحبتي داشند ما حاضر بوديم، بشنويم. وي درباره برخي خبرهاي مطرح شده در فضاي مجازي مبني بر اينکه شخص رئيس‌جمهور و حضرتعالي(مشاور فرهنگي روحاني) از وزارت ارشاد خواستار محدوديت حضور رسانه‌هاي منتقد در نمايشگاه بوده‌ايد؟ گفت:‌ خير، چنين چيزي صحت ندارد. اين يک دروغ است و نبايد براي پيشبرد اهداف از دروغ استفاده کنيم.


اظهارات بی‌سابقه‌ی یک خطیب وهابی

به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز به نقل از پایگاه خبری الوئام در اظهاراتی بی‌سابقه، عبدالباری الثبیتی امام جمعه مسجد نبوی اعلام کرد: «کسی که در مسجد دست به انفجارمی‌زند و به کشتار نمازگزاران می‌پردازد، عاری از تمام معیارهای انسانی است و کسانی هم که با کفش و چکمه به مسجدالاقصی وارد می‌شوند و حرمت این مکان مقدس را می‌شکنند و در صحن این مسجد شریف، زنان و کودکان را می‌کشند وجدان خود را کشته‌اند و انسانیت‌شان مسخ شده است». این در حالی است که هر ساله در موسم حج بسیاری از حجاج و عمره‌گزاران در مساجد عربستان شاهد فتوای علمای وهابی به جواز قتل و کشتار مسلمانان بالخصوص شیعیان می‌باشند به علاوه که سخن از معیارهای انسانی در بین علمای عربستان بسیار بی‌سابقه است.


واکنش بخشایش به اظهارات اخیر رحیم پور ازغدی

احمد بخشایش اردستانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به اظهارات چندی پیش رحیم پور ازغدی که مدعی شده بود "آمریکا در نهادهای جمهوری اسلامی آدم دارد" گفت: با توجه به فضای فعلی در کشور و گفتمان تدبیر و اعتدالی که روی کار آمده طبیعی است که شقاقی در سیاست به وجود آمده است. وی با بیان اینکه اصلا ذات سیاست تقسیم به دو است، گفت: در کشور ما نیز یک گروهی این طرف موافق و یک گروه در آن طرف مخالف هستند. به عنوان مثال گروهی موافق برجام و گروه دیگر مخالف برجام اند و هر دو گروه برای اثبات موافقت یا مخالفتشان در مضوعات مختلف اظهار نظرهایی می کنند. این نماینده مجلس نهم خاطرنشان کرد: شاید صحبت آقای رحیم پور ناظر به گذشته باشد. چون در دولت موقت آقای بازرگان یک نفر را گرفتند (عباس امیر انتظام) و چندین سال هم زندان بود ولي نپذیرفت که جاسوس بوده است. آن سخنران هم قصد هشدار داشته است و به طور خاص نخواسته فردی را متهم به جاسوسی کند. وی افزود: به دنبال صحبت های اخیر درباره بحث نفوذ و حساسیت رهبری در این زمینه، طبیعی است که براین اساس، ایدئولوگ‌های دو طرف درباره این مسئله بحث هایی را مطرح کنند.


بيشترين جنايت داعش در کدام کشور رخ داده است؟

دادستان کل دادگاه کيفري بين‌الملل با اشاره به اينکه همه طرف‌هاي درگير در ليبي مرتکب جنايات گسترده‌اي شده‌اند، گفت: اعضاي داعش در مقايسه با ديگر گروه‌هاي مسلح در ليبي بيشترين تعداد را به قتل رسانده‌اند. به گزارش مهر به نقل از پايگاه خبري الشروق، فاتو بن سودا، دادستان کل ديوان کيفري بين‌الملل اظهار داشت: داعش از مجموع ۳۷ حمله انتحاري خود در سال جاري ميلادي، ۲۷ حمله را در ليبي انجام داده است و اعضاي اين گروه تروريستي مردم ليبي را به اتهاماتي چون جاسوسي و يا فعاليت‌هاي اجتماعي اعدام مي‌کنند. دادستان کل ديوان کيفري بين‌الملل با اشاره به اينکه اقدامات خشونت‌آميز در ليبي افزايش يافته اظهار داشت: دستکم هر ماه ۶۰ تن به طور ميانگين در ليبي کشته مي‌شوند اين در حالي است که سازمان ملل در تلاش براي دستيابي به توافقي جهت تشکيل دولت وحدت ملي و مقابله با گروه تروريستي داعش است.


کتاب ریاضی داعش!

به گزارش«باشگاه خبرنگاران جوان»، به تازگی تصاویری از کتاب ریاضی گروه تروریستی داعش در رسانه‌ها منتشر شده که در آن از ابزار جنگی از جمله تانک، اسلحه و چاقو برای آموزش ریاضی و جمع و تفریق به کودکان استفاده شده است.کشتن و اعدام افراد بی‌گناه نزد داعش محدود به سن خاصی نیست. گروه تروریستی داعش به شیوه‌های مختلف قصد دارد افراد را با جنگ، گردن‌زنی و انواع روش‌های قتل آشنا کند. این تروریست‌ها تاکنون جنایات بی‌رحمانه‌ای علیه همه فرقه‌های مذهبی عراق انجام داده و آثار باستانی زیادی را ویران کرده‌اند.


تلاش اطرافیان مداح مشهور برای تغییر اذان!

افراط بعضی مداحان خودسر، در حال کشانده شدن به بدعت‌گذاری در اذان و سایر احکام دینی است.روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به خبری از سایت انتخاب، نوشته است: اخیراً یکی از اطرافیان شاخص‌ترین مداح سیاسی تلاش کرد در اذان تغییراتی ایجاد کند؛ از جمله اینکه بعد از «اشهد ان علیاً ولی‌الله»، «اشهد ان فاطمه صدیقه الکبری» و بعد از آن «اشهد ان الحسین ثارالله» را زیاد کند.بر اساس گزارش انتخاب، اخیراً یکی از این افراد در بیت یکی از مقامات عالی‌رتبه، شهادتینی درخصوص حضرت فاطمه زهرا(س) در اذان خود به کاربرد که با واکنش صریح، سریع و شدید نزدیکان این مقام عالی‌رتبه که در هنگام اذان گفتن این فرد به خاطر تجدید وضو حضور نداشت،‌ مواجه شد.آنها تاکید کردند که این کار یک بدعت است و نباید صورت گیرد و این فرد مجبور به عذرخواهی شد.


توصیه هاشمی به سازندگان معمای شاه

آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در صفحه‌ شخصی خود در اینستاگرام، مطلبی را درباره سریال معمای شاه منتشر کرده است.در این نوشته آمده است: «باید سعی شود واقعیت‌های تاریخی بدون هیچ‌گونه سیاسی‌کاری و تحریف منعکس شود و اگر در ساخت این مجموعه، امانت حفظ شود، اثری قابل دفاع خواهد بود. باید در این اثر بزرگ هنری به نقش و سهم همه گروه‌ها، جمعیت‌ها و افراد در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب واثرگذاری هر یک پرداخته شود، هرچند ممکن است نقش هر یک در مقاطع مختلف پررنگ‌تر، کم‌رنگ و یا حتی بی‌رنگ شده باشد. تاریخ‌نگاری درباره عصری که بیشتر تاریخ‌سازان آن هنوز در قید حیاتند، سخت و حساس است که امید می‌رود بدون تحریف و براساس واقعیت‌ها ساخته شود... »


پخش برنامه ویژه روابط زناشویی در تلویزیون

به گزارش پارسینه، برای اولین بار در تلوزیون ایران، برنامه ویژه روابط خاص زناشویی و مهارتهای جنسی با عنوان "حریم مهرورزی" روزهای چهارشنبه و جمعه ساعت دوازده شب،از شبکه آموزش پحش خواهد شد.حجت الاسلام حسن علی اکبری کارشناس مذهبی این ویژه برنامه است.به نظر می رسد این رویکرد جدید صداوسیما که با احتیاط از شبکه نه چندان مطرح "آموزش"، آغاز شده است، به دلیل توجه مسئولان به آمارهای محرمانه طلاق های پرشمار به دلایل جنسی از یک سو و رویکردی برای جذب مخاطب در مقابله با شبکه های اجتماعی و ماهواره ها از سوی دیگر باشد.


اظهار نظر عجیب ژوله درباره علی ضیاء

امیرمهدی ژوله، روزنامه‌نگار و از نویسندگان سریال‌های طنز، با انتشار تصویر زیر از "سید علی ضیاء"، مجری سیما در اظهارنظری عجیب در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

شايد يه كم دير شده باشه ولي ترجيح دادم كمي ابها از اسياب بيفته بعد حرفمو بزنم.دوستان ببخشيد ،خيلي معذرت ميخوام ولي واقعا من هنوز موفق نشدم ابعاد اين غائله علي ضيا رو درك كنم.بذاريد يه بار ديگه با هم مرور كنيم.علي ضيا مجري تلويزيون كه از قضا انسان هم هست،گلاب به روتون مثل همه انسانها دستشويي هم ميره،مثل همه انسانها توليد مثل هم ميكنه و مثل همه انسانها ورزشي رو دنبال و از تيمي طرفداري ميكنه،براي تماشاي دربي يا داربي يا هر كوفتي ميره به يه كافه يا كافي شاپ يا هر خراب شده اي.وقتي پرسپوليس تيم محبوب ايشون بعد از كلي فراز و نشيب تو دقايق اضافه دقايق اضافه گل ميزنه سر از پا نميشناسه و چند خطي با شعري كه جمعيت ميخونن همراهي ميكنه...خب؟؟؟ الان چي ماجرا به كجاي دوستان برخورده؟ كافه رفتن يه مجري بده ،پرسپوليسي بودن علي ضيا مشكل داره يا كلاه گيس اقاي مظلومي هم رفته جزء مقدسات و نميشه باهاش شوخي كرد؟؟ تو فضاي فوتبال ما كه خواهر و مادر فوتباليست و داور و مربي و مدير و گزارشگرش هر روز پرچم تماشاگراست، شوخي با كم مويي يا بي مويي يه مربي انقدر تند و زننده و غير قابل بخشش بوده كه كار به شكايت و تهديد و فحاشي و اين بساطي كه هست بكشه؟ مگه غير از اينه كه سالهاست شعر علي دمبه رو روي سكوها ميخونن و با تقليد مشكل مادرزادي علي دايي در گفتار، مجالس عروسي رو گرم ميكنن؟؟ درست از دقيقه نود و پنج اين بازي همه اسطوره اخلاق شديم؟؟ بيخيال تو رو خدا.

تو مملكتي كه هر روز با ناموس گيلاني ها و فهم و شعور آذري ها و هوش خانمها و درازي عمر مسئولان مملكت و امثالهم، ركيك ترين و مغرضانه ترين و زشت ترين شوخي ها ميشه و شنيع ترين جوكها ساخته ميشه ،واقعا زور داره كه يه جوون محجوب به خاطر دو خط همخوني از سر هيجان با يه شعار معمولي و حتي لوس كه از قضا حاوي هيچ توهيني هم نيست،اينطور از كار بيكار شه و اماج حملات و فحاشي هاي همونايي قرار بگيره كه همون جوكها رو ميسازن و هرهر به همون جوكها ميخندن.خيلي زور داره.

(نكته :كلا تو زندگيم يه بار علي ضيا رو ديدم. از ده سال پيش هم كه تو مطبوعات ورزشي مينوشتم خدمت اقاي مظلومي ارادت دارم)


لاريجاني و ناطق نوري ليدر اصولگرايان معتدل هستند

داریوش قنبري درباره ائتلاف اصلاح طلبان با اصولگرايان معتدل نيز گفت:در انتخابات اسفندماه زمينه ائتلاف بين معتدلين اصولگرا و اصلاح طلبان همچون انتخابات 92وجود دارد لذا نياز به اين است که هردو طرف براي منزوي کردن هرچه بيشتر تندروها و جريان هاي افراطي به اين ائتلاف بيانديشند .وي معتقد است :اختلاف و شکاف ميان معتدلين اصولگرا با همطيفانشان آنقدر جدي شده است که ديگر نمي توان آنها را يک جريان واحد دانست لذا امکان وحدت ميان آنها نيست .عضو شوراي مرکزي حزب مردمسالاري تاکيد کرد:آقايان لاريجاني و ناطق نوري را مي توان به عنوان ليدر و سران اصولگرايان معتدل حساب کرد.


هراسی از کاسبان تحریم نداریم

ترکان مشاور رئیس جمهور گفت که دوره پیکانی فکر کردن مدیران دولتی به سر آمده و امروز در اندازه‌های پژو 405 فکر می‌کنیم و تفکر بدنه دولت از پیکان به 405 ارتقا یافته است. او همچنین افزود دوره کاسبان تحریم تمام شده و اجازه عرض اندام به آنها داده نمی‌شود.


میرباقری سخنان ضرغامی را تکذیب کرد

داود میرباقری که میهمان بهروز افخمی در برنامه‌ی «هفت» بود اظهار نظر عزت‌الله ضرغامی درباره‌ی نمایش چهره‌ی حضرت عباس(ع) در سریال «مختارنامه» را تکذیب کرد.به گزارش خبرآنلاین، پیش از این ضرغامی در صفحه‌ی اینستاگرامش نوشته بود که زمان فیلمبرداری صحنه‌های مربوط به حضرت عباس (ع) در سریال «مختارنامه» به میرباقری گفته که این صحنه از تلویزیون پخش نخواهد شد.میرباقری اما جمعه شب (۱۵ آبان) این حرف‌ها را رد کرد و گفت که من این مطلب را اخیرا دیده ام و ای کاش آن موقع اقای ضرغامی به عنوان رپیس سازمان صدا و سیما چنین حرفی را به ما می‌زد تا فکر دیگری می‌کردیم.میرباقری گفت: «زمانی که ضرغامی سر صحنه‌ی فیلمبرداری سریال «مختارنامه» آمد ما داشتیم صحنه‌های کربلا را ضبط می‌کردیم، اما پیش از آن ما صحنه‌های مربوط به حضور حضرت عباس(ع) را ضبط کرده بودیم. من به عنوان اشانتیون صحنه‌های مربوط به حضرت عباس(ع) را برای آقای ضرغامی و همراهانشان پخش کردم و واکنش همه هم مثبت بود. انگار کسی منبر رفته بود و داشت در مورد آن حضرت حرف می‌زد و حاضران هم منقلب شده بودند.»ضرغامی این مطلب را زمانی نوشت که فیلم «رستاخیز» ساخته‌ی احمدرضا درویش یک روز پس از اکران توقیف شده بود.


کنایه پسر هاشمی به زندان رفتن خواهرش

محسن هاشمی در گفت و گو با هفته نامه صدا اظهار داشت: «سردار قاسمی گفت اگر فائزه به زندان برود، من ریشم را می تراشم. او زنی بود که به زندان رفت ولی او ریشش را نتراشید...! »


بدنه دولت اقتصاد مقاومتی را نپذیرفته

اسدالله عسگراولادی در گفت‌و‌گوی تفصیلی با فارس گفت؛ آخرین نقیضه‌ای که دربسته خروج از رکود دولت وجود دارد، مسئله اقتصاد مقاومتی است درباره اقتصاد مقاومتی حرف زده‌شده اما بدنه دولت اقتصاد مقاومتی را نپذیرفته است من الآن می‌بینم که رئیس دولتمان مرتب در مورد اقتصاد مقاومتی حرف می‌زند.


زمین‌خواری در مرکز شهر بندرعباس

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: چندی پیش فردی که از کانون‌های قدرت نیز حمایت می‌شود، ادعای تملک 380 هزار متر زمین در مرکز بندرعباس را کرد و با سوء استفاده از ارتباطات خود توانست مستنداتی در این باره تهیه کند. ابوالقاسم جراره نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، گفت: اخیرا فردی ادعای تملک 380 هزار مترمربع زمین در مرکز شهر بندرعباس را مطرح کرده که این فرد طبق اطلاعات واصله از کانون‌های قدرت در پایتخت نیز حمایت می‌شود.وی ادامه داد: فرد مذکور مستندات پلاک زمینی را ارائه می‌دهد که در حومه شهر بندرعباس قرار دارد اما ادعاهای وی بر مالکیت زمین‌ها در مرکز شهر است که اختلاف قیمت آن بسیار زیاد است.


نزاع 98 هزار زن در 6 ماه

پزشکی قانونی اعلام کرد: در شش ماهه نخست سال جاری 321 هزار و 185 مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال که آمار مراجعین نزاع 345 هزار و 25 نفر بود، 6.9 درصد کاهش یافته است.در نیمه اول امسال از کل مراجعین نزاع 222 هزار 805 نفر مرد و 98 هزار و 380 نفر زن بودند.در این مدت استان‌های تهران با 55 هزار و 488، خراسان رضوی با 28 هزار و 79 نفر و اصفهان با 22 هزار و 950 نفر بیشترین و استان‌های ایلام با یکهزار و 919، خراسان جنوبی یکهزار و 962 و سمنان با دو هزار و 561 کمترین آمار مراجعین نزاع را داشته‌اند.


چرا فدراسیون فوتبال، زنان را به گواتمالا نبرد؟

«سفر تیم ملی فوتسال زنان کشورمان به مسابقات جام جهانی گواتمالا به‌طور قطعی لغو شد». این خبر در روزهای گذشته بازتاب زیادی در رسانه‌های داخلی داشت و بسیاری بدون اشاره به علت واقعی این ماجرا، از کنار این خبر عبور کردند.روزنامه شرق افزوده است: البته انعکاس این خبر بدون «غلط محتوایی» هم نبود؛ رقابت‌های گواتمالا که ایران بعد از قهرمانی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا برای حضور در آن برنامه‌ریزی کرده بود، «جام جهانی» نیست. این رقابت‌ها «بازی‌های جهانی» است که حتی در تقویم فیفا هم جایی برای آن دیده نشده است. بنابراین خبر اولیه‌ای که نیاز به تصحیح مجدد داشت، همین مورد بود که «زنان فوتسالیست ایران از رسیدن به بازی‌های جهانی گواتمالا بازماندند». انتشار این خبر به اندازه کافی ناراحت‌کننده بود؛ دختران فوتسالیست کشورمان که با قهرمانی در رقابت‌های آسیا امید داشتند حضور در تورنمنت جهانی و به‌نسبت مهمی را تجربه کنند، در ثانیه‌های آخر از حضور در این تورنمنت بازماندند. برخلاف آنچه تصور می‌شد فدراسیون فوتبال کشورمان برای اعزام تیم دختران به گواتمالا مشکلی نداشته باشد، این فدراسیون برای این سفر سراسر با مشکل همراه بود که بخش عمده آن هم به دلیل نبودن «پول» کافی برای این اعزام بود. اگرچه از همان ابتدا موضوع کم‌کاری گواتمالایی‌ها در بحث همکاری برای صدور ویزا مطرح شده بود، ولی می‌شد تصور کرد سفر از ایران به آمریکای جنوبی آن هم با دو یا سه پرواز برای فدراسیون هزینه‌ای بیشتر از دستاورد حضور در این رقابت‌ها داشته‌ باشد.بحثی که از همان ابتدا درباره این اعزام مطرح شد، این بود که گواتمالایی‌ها با فدراسیون فوتبال ایران همکاری نکرده‌اند. این همکاری‌ نکردن به نظر مسئولان فدراسیون به این دلیل بود که گواتمالا در ایران سفارت ندارد و تیم ملی فوتسال کشورمان باید از کشور دیگری که سفارت گواتمالا در آن است، اقدام به گرفتن ویزا کند.این اتفاق پیش‌تر درباره تیم ملی فوتبال کشورمان هم افتاده بود که برای گرفتن ویزای گوام در چارچوب مرحله انتخابی جام ملت‌های آسیا و جام جهانی، مجبور شد به یکی از کشورهای همسایه سفر کند و از آنجا ویزا بگیرد.


مذاکره با آمریکا بر سر مسائل ایدئولوژیک ممنوع

حمیدرضا مقدم‌فر گفت، مذاکره ایران تنها در حوزه هسته‌ای امکان‌پذیر است و رهبر انقلاب مذاکره در سایر موارد را ممنوع اعلام کردند. موضوع هسته‌ای در حوزه فناوری قرار دارد و بی‌تردید دستیابی به آن حق مسلم ملت ایران است، این موضوع در عین حال که دارای اهمیت است اما جنبه آرمانی، ارزشی و ایدئولوژیکی ندارد و ما نمی‌خواهیم تا بر سر ارزش‌ها و آرمان‌های خود با آمریکا مذاکره کنیم. بدون تردید ازآنجایی که آمریکایی‌ها می‌خواهند مذاکره را به سایر حوزه‌ها تعمیم دهند، رهبر انقلاب تأکید کردند که مذاکره با این کشور در سایر موارد ممنوع است و به این ترتیب ایشان با هوشیاری تمام آب پاکی را روی دست آمریکایی‌ها ریختند.


۱۶۰میلیارد هزینه برگزاری انتخابات

حسینعلی امیری در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که وضعیت مجوز مجمع ایثارگران به کجا رسیده، عنوان کرد: کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اخیرا جلسه داشت و چند پرونده در آن مطرح شد که یکی از آن‌ها بحث مجوز مجمع ایثارگران بود، لذا به لحاظ اینکه پاسخ استعلام‌های اعضای این تشکل سیاسی هنوز نیامده بحث در این خصوص به زمانی موکول شد که ما پاسخ این استعلام‌ها را در اختیار داشته باشیم.قائم مقام و سخنگوی وزارت کشور در مورد اینکه در کدام کلان‌شهر‌ها انتخابات به صورت الکترونیک برگزار می‌شود، گفت: هنوز در مورد محل و تعداد استان‌هایی که در آن انتخابات به صورت الکترونیک برگزار می‌شود، به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.وی در خصوص نحوه تعامل وزارت کشور با شورای نگهبان خاطرنشان کرد: تا الان تعامل خوبی بین وزارت کشور و شورای نگهبان وجود دارد و اختلاف خاصی بین این دو نهاد نیست.امیری با اشاره به وضعیت صندوق‌های شفاف عنوان کرد: در مورد صندوق شفاف، نمونه صندوق به شورای نگهبان ارائه کردیم که یکی از آن‌ها مورد تایید اعضای شورای نگهبان قرار گرفت. ویژگی این صندوق‌ها این است که در عین شفاف بودن برگه رای در آن‌ها دیده می‌شود، اما رای افراد قابل خواندن نیست.سخنگوی وزارت کشور در مورد اینکه هزینه انتخابات چه میزان پیش‌بینی شده است، گفت: هزینه انتخابات مجلس دهم و خبرگان رهبری حدود ۱۶۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است که بودجه آن از سوی دولت تامین خواهد شد.


عاشورا به خاطر حضور نفوذی ها بود

«آیت‌الله سیداحمد خاتمی» عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران با اشاره به هشدار رهبر انقلاب در ارتباط با نفوذ دشمن گفت: «من بر این باورم که حادثه جانگذاز عاشورا معلول حضور نفوذی‌ها در بالاترین عرصه تصمیم گیری جهان اسلام بود.»وی در گفتگویی تفصیلی با خبرگزاری مهر تصریح کرد: «تاریخ می‌گوید مستشارهای دولت یزید از "روم" بودند؛ روم آن روز آمریکای کنونی است. اصلا کسی که به یزید پیشنهاد داد ابن زیاد را در حاکمیت کوفه قرار بده "سرجون" نامسلمان بود؛ بنابراین خطر نفوذ، خطری جدی است.»امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه «استحاله سیاسی هدف دشمن نسبت به انقلاب اسلامی است»، خاطر نشان کرد: «دشمن می‌خواهد محتوا را عوض کنند، در واقع اسم همان جمهوری اسلامی است اما صریحا با "یومن بالله" که در آیه الکرسی است برخورد نمی‌کند بلکه با "یکفر بالطاغوت" آن برخورد می‌کند.»وی اختلافات جمهوری اسلامی با آمریکا را بسیار عمیق دانست و گفت: «ما در قصه هسته ای یک تهمت را از خودمان دفع کردیم چراکه از ابتدا در پی ساخت سلاح هسته ای نبودیم و نخواهیم بود، اما همچنان ۱۸۰ درجه اختلاف ما با آمریکا سر جای خودش باقی است.»


به خاطر لاریجانی در قم کاندیدا نداریم

حسین مرعشی عضو ارشد حزب کارگزاران در گفت و گو با روزنامه آرمان گفت؛ حضور آقای عارف در انتخابات ریاست‌جمهوری سال92 نیز تصمیم شخصی ایشان بود و تصمیم جمعی اصلاح‌طلبان نبود. کاندیدای اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری رئیس دولت اصلاحات و آیت‌ا... هاشمی بودند و سرمایه‌های مادی و معنوی خود را معطوف به حمایت از این دو نفر کرده بودند.هیچ‌گاه در شورای مشورتی اصلاح‌طلبان بحث ریاست‌جمهوری آقای عارف مطرح نشده بود و حضور ایشان براساس تصمیم شخصی بود. ممکن است به پاس خدماتی که آقای لاریجانی در مساله برجام انجام داده است اصلاح‌طلبان در حوزه انتخابیه قم که ایشان حضور دارند از معرفی یک کاندیدای بزرگ و مشهور خودداری کنند تا شرایط ورود دوباره ایشان به مجلس فراهم شود.


از هر 800 ایرانی، یک نفر ایدز دارد!

عصر ایران نوشت؛ وزیر بهداشت، اخیراً در یک برنامه تلویزیونی از ابتلای 100 هزار ایرانی به ایدز خبر داده است. این عدد، بسیار فاجعه بار است چرا که نشان می دهد از هر 800 ایرانی، یک نفرشان مبتلا به ایدز است.به بیان دیگر، همه ما هر روز در خیابان، افراد مبتلا به ایدز را می بینیم، افرادی که بسیاری شان، از بیماری شان خبر ندارند و این، فاجعه را تشدید می کند چرا که آنها، ناخواسته به انتقال ایدز می پردازند.


عدم مشارکت در انتخابات به نفع اصول‌گرایان است

ابوذر ندیمی ،عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مورد روند وحدت اصولگرایان به خبرنگار نامه نیوز گفت: سه فاکتور اساسی در رای اصولگرایان در مجلس دهم مهم است ،نخست بحث صلاحیت است که اصولگرایان بیشتر اعتقاددارند که تایید می شوند و دیگر مربوط به حوزه های روحانیت است که بازهم اصولگرایان معتقدند که از جانب مجامع حوزوی حمایت بیشتری می شوند و اصولگرایان در این دو بحث بیشتر سرمایه گذاری کرده اند .وی اظهار کرد: موضوع دیگر بحث رقابت است که در این موضوع سه اتفاق محتمل است اتفاق اول رای خاکستری است که اگر رای خاکستری به میدان بیاید رویکردها متفاوت است و اتفاق دوم عدم مشارکت است که اگر عدم مشارکت باشد که به نفع اصولگرایان است زیرا آنها از یک رای ثابتی برخوردارند که بیش از آنچه که انگیزه های اداری و سیاسی داشته باشند انگیزه های اعتقادی است و سومین اتفاق بستگی به مدیریت انتخابات است .ندیمی ادامه داد: به نظر می رسد که اصولگرایان در حال حاضر ودر انتخابات آتی نمی توانند به بیش از 50 درصد فکر کنند اما برای کسب آرا 30 الی 50 درصدی باید تحولاتی در شعارها و رویکردها داشته باشند و الا با همین شعارها و رویکردها به 50 درصد نمی رسند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست