بازدید 8346

افزایش آسیب‌های اجتماعی در پایتخت

مدیرکل امور بانوان استانداری تهران با بیان اینکه متاسفانه روند رشد آسیب‌های اجتماعی در زنان و مردان پایتخت صعودی بوده است، گفت: آسیب های اجتماعی به قدری گسترده و عمیق است که هماهنگی همه ارگان‌ها را می طلبد، ما دنبال مقصر نیستیم دنبال رفع مشکل هستیم.
کد خبر: ۵۴۵۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴ 07 November 2015
مدیرکل امور بانوان استانداری تهران با بیان اینکه متاسفانه روند رشد آسیب‌های اجتماعی در زنان و مردان پایتخت صعودی بوده است، گفت: آسیب های اجتماعی به قدری گسترده و عمیق است که هماهنگی همه ارگان‌ها را می طلبد، ما دنبال مقصر نیستیم دنبال رفع مشکل هستیم.

زهرا ساعی در گفتگو با تابناک تهران درباره آخرین وضعیت طرح جامع ساماندهی زنان کارتن خواب و بهبود وضعیت آسیب های اجتماعی در زنان پایتخت اظهار داشت: این طرح هم اکنون در حال بررسی است. جلسات مربوط به این طرح و نحوه اجرایی شدن آن با حضور استاندار، اعضای شورای شهر، فرماندار تهران و شهرداری مرتبا برگزار می شود و ما امیدواریم به زودی خروجی خوبی از این جلسات بیرون بیاید.

وی به بازدیدهای خود از محله هرندی و مراکز مشاوره برای زنان آسیب دیده همچون میخک سفید، پرنیان، خانه خورشید اشاره کرد و گفت: گزارشی از وضعیت این مراکز تهیه کردیم و بارها با استاندار در میان گذاشتیم و منتظر تدبیر ارگان های مختلف پیرامون طرح قرارگاه اجتماعی هستیم تا هر چه زودتر اجرایی شود.

ساعی در پاسخ به این سوال که گفته می شود قوانین سخت بهزیستی منجر به خروج زنان کارتن خواب و افزایش برخی آسیب های اجتماعی در جامه می شود؟ گفت: خیر نمی شود همه اتفاقات را به گردن سازمان بهزیستی انداخت. همه دستگاه های اجرایی استان ماموریت های خاص خود را دارند و بر اساس شرایط و ظرفیت هایشان اقدام می کنند. 

وی ادامه داد: متاسفانه مشکلات و آسیب ها بسیار زیاد است و از سال های گذشته پیچیده تر شدن آسیب ها قدری کار را مشکل تر کرده و نیازمند عمق بیشتر در مطالعه طرح ها و اجرایی کردن آن ها هستیم. چندین دهه است که مهاجرت به پایتخت آغاز شده و ادامه داشته است. زمانی که سرشماری سال های 85 تا 90 را نگاه و مقایسه می کنیم در حوزه آسیب های اجتماعی چه حوزه بانوان و چه حوزه آقایان تفاوت فاحشی با هم دارند و سیر صعودی زیادی در آسیب های اجتماعی داشته است.

مدیرکل امور بانوان استان تهران گفت: آمار دقیقی از مقایسه سال های 93 و 94 در آسیب های اجتماعی نداریم اما می توان گفت که آمار این آسیب ها رو به رشد بوده است، تبعات دامن گیری دارد که همه حوزه را در برگرفته است.

ساعی در پاسخ به این سوال که مشکلات زیاد است و مردم و رسانه از استانداری و دستگاه های مسئول انتظار دارند؟ گفت: اینکه بگوییم کاری انجام نمی شود درست نیست. کارهای مقطعی بسیاری انجام شده و چون آسیب گسترده و عمیق است هماهنگی بسیاری از دستگاه ها را می طلبد. یک کار جمعی مشترک نیاز به تایید چند ارگان دارد.

وی اضافه کرد: ما دنبال مقصر نیستیم دنبال رفع مشکل هستیم.  با نگاه ویژه ای که برای بهبود وضعیت زنان کارتن خواب و معتادان و بانوان باردار آغاز کرده ایم امیدواریم بتوانیم به زودی خبرهای خوشی از این اقدام اعلام کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم