بازدید 57419
بسته ویژه خبری «تابناک»؛

کنایه روحانی به وزیرخارجه عربستان/ چهار فتنه به روایت فرمانده سپاه/ نمازجماعت مختلط با امام جماعت زن/ سه اصل مهم برجام از نظر ظریف/ فیلم تعرض والیبالیست ایرانی وجود دارد؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«امام خطاب به محمد هاشمی:« ابتذال را به اوج رسانده ای»»،«چند احمدی نژادی در زندان هستند؟»،«نظر باهنر درباره ائتلاف با احمدی نژادی ها»،«هنر حراستی ها از نظر وزیر اطلاعات»،«پاسخ مظلومی به عذرخواهی مجری مشهور» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۴۴۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶ 02 November 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

امام خطاب به محمد هاشمی:« ابتذال را به اوج رسانده ای»

محمد هاشمی به خبرآنلاین گفت: در سال 64 یا 65 نمازجمعه را از رادیو پخش مستقیم می‌کردیم. معمولا قبل از ساعت دو نمازجمعه تمام می‌شد. در خبر ساعت دو در رادیو مفصل درباره نمازجمعه صحبت می‌کردیم. در تلویزیون ساعت هشت شب خبر بود و مفصل به آن می‌پرداختیم. خطبه‌ها را ضبط می‌کردیم و از تلویزیون پخش می‌کردیم. یک روز که یا شنبه بود یا یکشنبه، سید احمدآقای خمینی به من زنگ زد که بیا، امام کارت دارد. معمولا همینگونه بود که وقتی امام با من کار داشت، می‌گفت و من می‌رفتم خدمتشان. آن روز هم من رفتم. داخل اتاق شدم، امام روی تخت کوچک نیمکت مانندی نشسته بودند و عرق چین‌شان سرشان بود. من سلام کردم و خواستم دست امام را ببوسم امام دستشان را بلند کردند و گفتند ابتذال را به اوج رسانده‌ای، خیلی جا خوردم، پرسیدم آقا چی را می‌فرمایید؟ فرمودند نمازجمعه را می‌گویم، پخش مستقیم می‌کنید، و بعدش در همه خبرها می‌گویید، مردم چه گناهی کرده‌اند؟ گفتم چشم آقا می‌روم و درستش می‌کنم.


انتخاب رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات

دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم از 15 آبان ماه ریاست دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات را به‌عهده خواهد گرفت. علی محمد غریبانی رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اظهار داشت: سیدحسین موسوی‌تبریزی دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم از 15 آبان‌ماه به بعد برای مدت سه ماه ریاست دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات را به‌عهده خواهد گرفت وی افزود: فعلاً ریاست دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به‌عهده بنده است و جلسه دو هفته دیگر این شورا به ریاست آیت‌الله موسوی تبریزی برگزار خواهد شد. روز گذشته برخی رسانه‌ها از آغاز ریاست آیت‌الله موسوی تبریزی در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از روز گذشته خبر داده بودند.


وقتی دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران برای فرگوسن تاسف می‌خورد

درگیری های لفظی کارلوس کی روش با اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال همچنان ادامه دارد و درحالی که کفاشیان خواسته بود به این صحبت ها پایان دهند، امروز هم این مسائل ادامه پیدا کرد. اسدی امروز در مصاحبه با اعتماد گفت: «آقاي شاگرد فرگوسن نمي‌دانيد بركناري دبيركل فدراسيون فوتبال به عنوان بالاترين مقام اجرايي كوچك‌ترين ارتباطي به شما ندارد؟ اگر عنوان شده من در كار تيم ملي دخالت مي‌كنم پس اين صحبت شاگرد فرگوسن چه معنايي دارد؟ آيا دخالت در امور فدراسيون و مسائلي كه به او مرتبط نمي‌شود، نيست؟ من متاسفم كه فرگوسن چنين شاگردي داشته است!»


شهرداری تهران 80 هزار متر از زمین های ممنوعه عباس آباد را فروخت

رحمت اله حافظی در جلسه ارائه گزارش حسابرس شورا از عملکرد مالی شرکت نوسازی عباس آباد، با اشاره به بند چهار این گزارش ، گفت: شورای عالی معماری و شهرسازی در سال 84 مصوبه ای داشته که به استناد این مصوبه هرگونه خرید و فروش، واگذاری، تملک و تصرف در اراضی عباس آباد ممنوع است. وی با بیان اینکه این مصوبه در سال 85 ابلاغ شده است، گفت: بر اساس گزارش حسابرس شورا در سال 90 حدود 80 هزار متر از این املاک به صورت غیرقانونی فروخته شده است. این اقدام قابل قبول نیست، چگونه می توانیم این مساله را بپذیریم. رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با تاکید بر اینکه مصادیقی متعددی در خصوص عملکرد نامناسب شرکت ها و سازمان های شهرداری تهران وجود دارد، افزود: شهرداری با این تخلفات و بی توجهی به مصوبات بالادست، از شورا می خواهد تا برای بازپس گرفتن اراضی عباس آباد به شهرداری کمک کنیم.


خواب رسایی در مجلس!

دوشنبه


علم‌الهدی رئیس دولت اصلاحات را ساده‌لوح خواند

حجت الاسلام علم الهدی امام جمعه مشهد با اشاره به سخنرانی ساموئل هانتینگتون نظریه پرداز بزرگ آمریکایی اشاره و خاطرنشان کرد: چندین سال قبل آقای هانتینگتون ـ مشاور ارشد کاخ سفید ـ گفته بود قرن 21 قرن جنگ تمدّن هاست و با این نظریه خود، برنامه مدوّنی برای براندازی اسلام ارائه داد. اما در همان دوران بجای پاسخ گفتمانی و قوی به این نظریه، یک فرد ساده لوح عامّی پیدا شد و گفت ما به دنبال گفتگوی تمدّن ها هستیم.


مصاحبه شهرام‌ جزایری با صداوسیما

سعید شمس از عوامل برنامه توقف ممنوع در صفحه اینستاگرام خود تصویری از مصاحبه محمد دلاوری با شهرام جزایری را منتشر کرده است. به نظر می رسد این مصاحبه برای برنامه توقف ممنوع شبکه ۵ سیما گرفته شده است.

دوشنبه


چهار فتنه به روایت فرمانده سپاه

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، طی سخنانی در نخستین گردهمایی ضد امریکایی پس از توافق با عنوان «دوران بزن و دررو تمام شده است» در دانشگاه تهران گفت: در هر دهه انقلاب یک فتنه بزرگ داشتیم که هدف آنها تمام شدن انقلاب بود. ملت ایران از همه این فتنه ها ملت سربلند بیرون آمده است و الان نیز در فتنه چهارم هستیم. اولین فتنه بزرگ، جنگ تحمیلی 8 ساله بود. فتنه دوم فتنه فرهنگی یا سیاسی امنیتی بود. در فتنه اول، عوامل داخلی خیلی به دشمن کمک نمی‌کرد و ستون پنجم کم بود ولی فتنه های بعدی پیچیده تر شد. فرمانده کل سپاه فتنه 88 را دنباله فتنه سال 78 اما در شکلی دیگر دانست و گفت: این فتنه به مراتب حتی خطرناکتر از جنگ تحمیلی بود. جعفری فتنه چهارم را فتنه نفوذ دانست و اظهار داشت: امریکایی ها بیشتر از ما خواهان اجرای برجام‌اند چون بدنبال پس از برجام هستند.


کشف 4 تن گوشت آلوده در پارکینگ خانه

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه از کشف چهار تن خمیر مرغ و گوشت چرخ کرده غیربهداشتی در پارکینگ یک منزل مسکونی خبر داد. بهمن خدادادیان، اظهار کرد: در پی گزارشات مردمی و با بررسی‌های معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشخص شد در پارکینگ یک منزل مسکونی در شهرک جهاد، گوشت چرخ کرده و خمیر مرغ در شرایط کاملا غیر بهداشتی تولید می‌شود.


فیلم تعرض والیبالیست ایرانی به خدمتکار زن وجود دارد؟

امروز اعلام شد که یکی از بازیکنان تیم والیبال پیکان از مسابقات جام باشگاه های جهان در برزیل اخراج شده است. دلیل اخراج این بازیکن تعرض به یک خدمتکار زن در آسانسور هتل اعلام شده است. شیعی مدیرعامل پیکان اما با رد این خبر تاکید کرده که این بازیکن به خاطر درگیری با خدمتکاران و هل دادن یک خدمتکار زن و به خاطر شکایت آنها از محل مسابقات اخراج شده و بحث تعرض در کار نبوده است. رسانه های خارجی مدعی شده اند که فیلم تعرض این والیبالیست به خدمتکار زن در آسانسور وجود دارد.


چند احمدی نژادی در زندان هستند؟

غلامعلی جعفرزاده ،عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در مورد اظهارات باباک زنجانی در مورد وزیر نفت گفت: متاسفانه یک جنبه پوششی و حمایتی از بابک زنجانی از طرف مسئولان و دولتمردان قبلی انجام می شود و این حمایت با نفوذی است که این افراد دارند واین نفوذها ممکن است در تمامی دستگاه‌ها وجود داشته باشد. وی اظهار داشت: در واقع آنها احساس می کنند محکوم شدن بابک زنجانی محکوم شدن دولت قبل است و می خواهند توپ فساد را از دولت قبل به زمین دولت یازدهم بگذارند . وی تاکید کرد:تا اینجای کار 14 مسئول از دولت قبل در زندان هستند و این نشان می دهد دولت قبل از فاسدترین دولت ها بوده است و در آن نیز بحثی نیست ،نمی گوییم دراین دولت اشکالاتی بوجود نمی آید زیرا این دولت نیز دولت امام زمانی نیست که هیچ اشکالی در آن نباشد ولی تا اینجا این دولت پاک و در واقع دولت راست گویان بوده است.


برخی حتی از شنیدن نام خمینی هراس دارند

آیت الله محسن غرویان در واکنش به جنجال های اخیر درمورد گفتگوی اخیرش واکنش متقابل برخی افراد «حلقه پرتو»، به دفاع از خود بپرداخت، وی در انتخاب نوشت: با توجه به واکنش های اخیر در رابطه با سخنان اینجانب درخصوص موسسه امام خمینی عده ای اقدام به دروغ پراکنی و مغالطه کاری نمودند که لازم است چند نکته را یاد آور شوم. مطالبی که من در خصوص کاندیداتوری آیت الله سید حسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان مطرح کردم باعث عصبانیت و وحشت برخی افرادی که حتی از شنیدن نام خمینی هراس دارند و آقای سید حسن خمینی را با نام مصطفوی در سایت ها خطاب می کنند، شده است. قطعاً دفاع بنده از اندیشه های امام خمینی و مقام معظم رهبری باعث خشم عده ای از تندرو ها شده است. در خصوص امام خمینی و حلقه پرتو لازم به ذکر است این دسته افراد تا آنجا که من اطلاع دارم ربطی به آقای مصباح ندارند. ایشان استاد بنده بوده و هستند و احترامشان از هر حیث بر من لازم است. البته نکات انتقادی که از خود ایشان یاد گرفته ایم گاهی مطرح می کنیم، بنابراین این مسائل مربوط به اقدامات افرادی که به حلقه پرتو معروف هستند بوده که این ها اقلیتی هستند که نظریات و رفتارهای افراطی خودشان را تحت پوشش موسسه امام خمینی صورت می دهند.


میزان درآمد «هفت»!

بهروز افخمی در یگ گفت و گوی تفصیلی با فارس در باره برنامه هفت که کار اجرای آن را برعهده دارد، خواستار استعفای ایوبی شد، وی گفت: برنامه ما ۱۵ میلیون بیننده دارد اگر این قضیه تثبیت شود و بتوانیم همین بیننده را سه چهار ماه نگه داریم و بالاتر هم نرویم درآمد تبلیغاتی خودمان هم به ۵ میلیارد تومان می رسد و این ۵ میلیارد در سال ۲۵۰ میلیارد تومان می شود، مسخره نیست که یک برنامه تلویزیونی درباره سینمای ایران پنج برابر کل سینمای ایران درآمد داشته باشد؟ این یعنی بلافاصله ایوبی استعفا بدهد و یک آدم کارآمد جایش را بگیرد.


به دنبال خداحافظی از مجلس مردانه هستیم

نماینده پیشین ارومیه در مجلس و فعال سیاسی اصلاح طلب درباره حضور با نشاط زنان در انتخابات پیش روی مجلس موضوعاتی را مطرح کرد و به صدای امید گفت: به دنبال حضور حداکثری زنان در انتخابات با پشتوانه رای زنان هستیم.شهربانو امانی، درباره نشست زنان اصلاح طلب گفت: برای نشست روز پنج شنبه زنان اصلاح طلب از قبل برنامه ریزی کرده بودیم . دومین نشست مجمع زنان اصلاح طلب با حضور نمایندگان فعال استانی، نماینده احزاب مختلف و نمایندگان حزب کارگزاران برای مشارکت حداکثری زنان در انتخابات و هم اندیشی و هم گرایی بیشتر تشکیل شد.این فعال اصلاح طلب در باره هدف این نشست افزود: ورود پررنگ زنان به مجلس، خداحافظی از مجلس مردانه و حضور اکثریت زنان برای کاندیداتوری از اهداف ما است و برای این مهم به رای زنان نیازمندیم.


فشار به بانك مركزي براي گرفتن مجوز موسسه غيرمجاز

يك منبع آگاه در گقتگو با خبرنگار ناطقان اعلام كرد: تعدادي از نمايندگان مجلس در روزهاي اخير در تلاش هستند تا با استفاده از همه اهرم ها به بزرگ ترين موسسه مالي و اعتباري غيرمجاز در كشور، براي دريافت مجوز كمك نمايند.وي با اشاره به جزئيات اقدامات صورت گرفته اعلام كرد: نامه اي توسط يكي از نمايندگان خطاب به رئيس كل بانك مركزي طراحي شده است و وي در تلاش است تا با جمع آوري امضاي وكلاي ملت، از فشارهاي سياسي براي دريافت مجوز اين موسسه غيرمجاز استفاده كند. با نزديك شدن به ايام برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي، اين نگراني وجود دارد كه برخي افراد براي دسترسي به پول هاي كثيف در تبليغات انتخاباتي، به روش هاي غيرمتعارف و زد و بندهاي سياسي و اقتصادي متوسل شوند، كه يقينا با هوشياري نهاد هاي نظارتي و خصوصا شوراي نگهبان تمامي اين دست تحركات زيرذره خواهد بود و برخورد لازم صورت مي پذيرد.


احسان مازندرانی بازداشت شد

به گزارش تسنیم، احسان مازندرانی در سال 88 و در جریان فتنه 88 نیز به دلیل اقدام علیه امنیت ملی و برخی ارتباطات با بیگانگان بازداشت شده بود.یک منبع آگاه در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرد که وی ظهر امروز از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور بازداشت شده است.هنوز اطلاع دقیق و رسمی از دلایل بازداشت وی در دست نیست با این حال برخی منابع غیررسمی می‌گویند مازندرانی این بار نیز به دلیل مسائل امنیتی بازداشت شده است.


ارسال پرونده تجمع‌هاي اصفهان به دادگاه روحانیت

دو تجمع غیرقانونی برای یک سفر قانونی؛ دو تجمعی که در اعتراض به سفر «جک استراو»، وزیر خارجه اسبق انگلیس به اصفهان انجام شده بود. حالا حدود ١٠ روز پس از این سفر، «رسول زرگرپور»، استاندار اصفهان، می‌گوید: «محرکان اصلی این تجمع‌ها شناسایی شده و نیروهای اطلاعاتی استان، مشغول تکمیل پرونده آنها و ارسال به مراجع ذی‌ربط هستند». او که با ایرنا گفت‌وگو کرده، افزود: «این پرونده‌ها در دادگاه ویژه روحانیت و مراجع نظیر آن پیگیری می‌شود». استاندار اصفهان ادامه داد: «ما هیچ اغماضی در این زمینه نداریم». «زرگرپور» همچنین از انتقال این پرونده به «شورای امنیت کشور» و «وزیر کشور» خبر داد و تأکید کرد: «با مقصران و خاطیان این پرونده‌ها با جدیت برخورد می‌شود».


ادعای حمایت ناطق از لاریجانی

هفته نامه صدا در گزارشی نوشت: علی‌اکبر ناطق‌نوری برخلاف تصور عموم کسانی که فکر می‌کردند در انتخابات شرکت نمی‌کند و حاشیه‌نشین انتخابات خواهد بود، به شدت فعال شده است. او اخيرا جلساتی را برگزار کرده و هدایت آن را برعهده دارد. از دیگرسو احزاب اصولگرا و شخصیت‌های معتدل را دعوت کرده و ضمن تشریح شورا از آنها خواسته است که فعالیت‌های خود را ذیل آن به پیش ببرند. ناطق‌نوری مخالف تندروی‌های موجود است که از سوی برخی از احزاب تندروی اصولگرا بروز پیدا کرده است. ناطق‌نوری گفته است که در انتخابات نامزد نمی‌شود اما از نامزدی علی لاریجانی حمایت می‌کند. ناطق‌نوری و لاریجانی اخیراً نیز دیداری با هم داشته‌اند و در آن دیدار ناطق‌نوری به لاریجانی گفته است که در قبال تخریب جبهه پایداری و تندروها و وابستگان احمدی‌نژاد صبور باشد.


گیمر ایرانی در رشته «فیفا 16» چهارم دنیا شد

کیارش شکوهی که در مرحله یک چهارم نهایی نتوانست به فینال راه یابد، برای کسب مقام سوم با گیمر آلمانی به رقابت پرداخت. به گزارش انتخاب، این بازی در دقایق قانونی با نتیجه صفر - صفر به اتمام رسید و شکوهی در ضربات پنالتی بازی را با نتیجه 7 بر 6 واگذار کرد. عباس ارضی مدیر شرکت مکعب که تیم ایران در فرانسه رهبری می‌کند، گفت: با این که سال گذشته نماینده ایران توانست قهرمان این مسابقات باشد، اما امسال گیمرها با جدیت بیش‌تری رو به روی بازیکنان ایرانی بازی کردند و ما به مقام چهارمی اکتفا کردیم.


نظر باهنر درباره ائتلاف با احمدی نژادی ها

محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری که عصر امروز دوشنبه در محل جامعه مهندسین برگزار شد، مهمترین مقوله پیش رو را 13 آبان به عنوان روز مبارزه با استکبارستیزی عنوان کرد و گفت: 13 آبان روز مبارزه با استکبار، تسخیر لانه جاسوسی و روز دانش‌آموز است که طبق قانون مجلس 13 آبان به عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده است. وی با بیان اینکه شاید تا یک ماه مانده به روز انتخابات 30 اسم به صورت قطعی بسته نشود یادآور شد: ما به صورت مرتب در حال شناسایی، مصاحبه و رایزنی جریانی هستیم.باهنر درباره تعامل با طیف احمدی‌نژاد تصریح کرد: بنده هنوز تعریف روشنی از طیف احمدی‌نژاد ندارم چرا که برخی‌ها با او کار کرده و دیگر الآن نیستند و یک عده نیز شرطشان جدا شدن از آقای مشایی است و بنابراین طیف‌های متنوعی هستند.دبیرکل جبهه پیروان با اشاره به جایگاه لاریجانی در جریان اصولگرایی افزود: لاریجانی ظرفیت بزرگی برای جامعه اصولگرایی است و اگر چه دوستان نتوانستند چیزی تحت عنوان حزب تأسیس کنند اما ایشان ظرفیت بزرگی محسوب می‌شود.وی درباره اظهارات حسینی وزیر سابق ارشاد،‌گفت: ایشان سخنگوی آقای لاریجانی نیست و این توهماتی است که برخی دوستان دارند چرا که لاریجانی از ظرفیت‌های مؤثر اصولگرایی است و مفهومی ندارد که او را در طیف اصلاح‌طلبی بدانیم، لذا ما تلاشمان این است که همه اصولگرایان دور یک میز بنشینند و موفق هم خواهیم شد.


واکنش اشرفی اصفهانی به شایعات غیر قانونی بودنش

حجت‌الاسلام اشرفی‌اصفهانی رئیس هیأت تخلفات نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو با فارس،‌ در واکنش به سخنان رسایی نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مبنی بر غیرقانونی بودن آراء این هیأت، گفت: آنچه که راجع به هیأت تخلفات نهاد ریاست جمهوری گفته شده خلاف واقع است و این هیأت در جایگاه رفیع و محکم قانونی قرار دارد.وی با بیان اینکه رأی این هیأت قطعی و الزامی است، تصریح کرد: هرگونه شائبه‌ای که درباره هیأت تخلفات نهاد ریاست جمهوری مطرح می‌شود کذب محض است و آراء این هیأت از جایگاه محکم و قانونی برخوردار است.


هنر حراستی ها از نظر وزیر اطلاعات

حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات در گردهمایی مسئولین حراست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: کار نیروی حراست سخت و تعیین کننده است هرچند ممکن است این کار مانند دارو تلخ باشد اما ارزش‌های خاص خود را دارد که صبر بر این تلخی‌ها دارای ارج است. علوی با تاکید بر اینکه ایجاد رعب وحشت امنیت نمی آورد، افزود: اگر ایجاد امنیت به بهای بوجود آوردن استرس و اضطراب برای جامعه باشد، حالت خوبی نیست. هنر نیروی اطلاعاتی و حراستی این است که به گونه ای عمل کند که بدون اینکه حضور فیزیکی داشته باشد ، امنیت برقرار باشد. وزیر اطلاعات با بیان اینکه ما حق نداریم در زندگی شخصی افراد سرک بکشیم، گفت: خداوند از حق الله می گذرد اما از حق مردم نمی گذرد، بنابراین ، کار حراست اعتماد به کارکنان است و باید در چهارچوب قانون و ادب با تمام افراد برخورد کند. به گونه ای که نام حراست مایه آرامش و باعث ایجاد انگیزه و فعالیت بیشتر آنها باشد نه کاهش انگیزه کارکنان سازمان شود.


کنایه روحانی به وزیرخارجه عربستان

حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز(دوشنبه) در جمع سفرا و نمایندگان سیاسی ایران در خارج از کشور اظهارداشت: جوانان کم تجربه در یکی از کشورهای منطقه، با درشت گویی در برابر بزرگان به جایی نخواهند رسید.رئیس‌ جمهور با بیان اینکه شک نداریم مسایل سوریه، یمن و بحرین راه‌حل سیاسی دارد و رسیدن به این راه‌حل تنها با تعامل سازنده امکان‌پذیر است، با اشاره به روند تحولات در یمن گفت: اگر نگاه عربستان در مسایل کلی منطقه به واقعیت‌ها نزدیک‌ شود و دست از مداخلات بردارند، در شرایط جدید بسیاری از معضلات از جمله در روابط را می‌توان حل و فصل کرد و بازگشت ریاض از مسیر غلط، راه را برای همکاری باز خواهد کرد.


ممنوع‌الفعالیت شدنم شایعه است

پس از شایعه ممنوع الفعالیت شدن بسیاری از خوانندگان کشورمان از جمله احسان خواجه امیری، این خواننده کشورمان چنین شایعه ای را تکذیب کرد.احسان خواجه امیری در همین رابطه در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: از اونجایی که شایعه شده من ممنوع الکارم، مجبور شدم این پست و بذارم بگم خدا رو شکر من حالم خوبه و دارم به کارم با انرژی زیاد ادامه میدم این شایعه هارو جدی نگیرید.


سرانه مطالعه در کشور چند دقیقه است؟

غلامرضا امیرخانی پیش از ظهر امروز در دومین همایش ناشران استان اصفهان گفت: سرانه مطالعه در کشور ایران 8 دقیقه است اما متأسفانه سه سال پیش به اشتباه این سرانه را 71 دقیقه اعلام کرده بودند که در مقابل فرانسه که 69 دقیقه بود بالاتر اعلام شد که به هیچ عنوان صحت نداشت.


Red Bull اتریشی مشکلی ندارد

مدیرکل نظارت بر فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: نوع اتریشی Red Bull دارای مجوز است و این نوع تایلندی است که فاقد مجوز بهداشتی و شرعی است. هدایت حسینی در توضیح بیشتر در خصوص نوشابه انرژی زای Red Bull با بیان اینکه نوع تایلندی این نوشابه انرژی زا بصورت قاچاق وارد کشور می‌شود نسبت به استفاده از آن هشدار داد.


واکنش اینستاگرامی وزیر ارتباطات به خبر فیلترینگ تلگرام

محمود واعظی وزیر ارتباطات در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: در خصوص سرویس پرطرفدار تلگرام مجدداً تاکید می گردد؛ محدودیتی بر روی این سرویس ایجاد نشده است و موضع وزارت ارتباطات طی مصاحبه هایی در روزهای قبل اعلام شده است.


ظریف در کنار رهبر انقلاب در نیویورک

عکسی از جواد ظریف در کنار رهبر انقلاب (رئیس جمهور وقت) در سال 1366 منتشر شد.

دوشنبه


مرگ بر آمریکا برای ما شغل و امنیت می‌آورد

رییس ستاد برگزاری مراسم 13 آبان گفت: سیاست‌ها و توطئه‌های آمریکا و استکبارگران باعث ایجاد ناامنی و از بین رفتن شغل جوانان ما شده است و ما از طریق مقابله با استکبار شغل و امنیت برای خود ایجاد خواهیم کرد.حسین کاشانی‌پور در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت 13 آبان برگزار شده بود از برگزاری بیست هزار برنامه در روز دانش‌آموز با محتوای استکبارستیزی خبر داد.


ادامه حذف غیرنیازمندان از لیست یارانه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دولت دکتر روحانی را یک فرصت تاریخی برای کشور دانست و افزود: در این دولت در هنگام تبادل نظر و تصمیم گیری همچون فرماندهان عمل می‌کنیم و دیدگاههای خود را مطرح می‌کنیم و در زمان اجرای تصمیمات مانند سربازان متعهد وارد عمل می‌شویم و کارها را پیش می بریم. ربیعی در خصوص هدفمندی یارانه ها نیز گفت: در حال حذف افراد غیرنیازمند هستیم و با روش اقدام و اصلاح آن را نجام می دهیم.وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی با بیان اینکه قانون جامع ساختار نظام رفاه و تأمین اجتماعی در کشور وجود دارد، اظهار داشت: همه برنامه‌های این حوزه باید متناسب با این قانون سامان یابد تا در جامعه اثرگذار باشد.


نمازجماعت مختلط با امام جماعت زن

سفر نظریه‌پردازِ جواز امام جماعت شدنِ زنان، به مغرب، بار دیگر به این بحث در محافل دینی مغرب دامن زد.به گزارش العالم، در پی انتشار خبر سفر «آنی رونفنلد» آمریکاییِ مالزیایی‌الاصل به مغرب، موجی از بحث و اختلاف‌نظر بر سر نظریۀ این زن که مبتنی بر جواز اختلاط مردان و زنان و همچنین جواز امام جماعت شدنِ زنان است، به راه افتاد.سایت مغربی «هسپرس» تأکید کرد که یکی از موضوعات بحث در این زمینه، صدور مجوز سفر این زن به مغرب و همزمان، جلوگیری از سفر محمد العریفی مفتی سعودی است که از نظر یکی از کاربران «واپسگرایی تروریست است».

دوشنبه

پاسخ مظلومی به عذرخواهی مجری مشهور

«خبرآنلاین» با اشاره به خبری درباره توهین این مجری تلویزیونی به سرمربی استقلال، نوشت: از او فیلمی منتشر شد که همراه با تعدادی از بازیگران و دوستانش شعاری را علیه پرویز مظلومی می‌دادند.انتشار این ویدئو سریعاً با عذرخواهی ضیا همراه بود؛ با این حال تعدادی از هواداران، به صفحه شخصی این مجری حمله کردند و الفاظ رکیکی علیه او نوشتند. این رفتار - که البته از سوی ایرانی‌ها در فضای مجازی عادی شده و نباید به خاطر آن تعجب کرد - واکنش‌هایی را به همراه داشت، از جمله واکنش مهرداد میناوند را.میناوند با انتشار پُستی در فضای مجازی از هواداران خواست که عذرخواهی علی ضیا را بپذیرند و اینقدر به او توهین نکنند.این مجری معروف همچنین به صورت تلفنی با پرویز مظلومی صحبت کرد و به او گفت: «شما از من بزرگتر هستید. اگر خوشحالی من بابت گلزنی پرسپولیس باعث ناراحتی شما شده، عذر می‌خواهم...»سرمربی استقلال هم پاسخ داد: «آدم زودرنجی نیستم و می‌بخشم. بهتر است دیگر ادامه ندهی و همه‌چیز تمام شده است.»


احتمال گزارش‌های غیرمستند علیه سربازان انقلاب

عابد فتاحی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره لزوم پذیرش نظر شورای نگهبان به‌عنوان نهاد تصمیم‌گیر درخصوص تایید صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی، اظهار داشت: همه ما سرباز رهبری هستیم و همه دوست داریم مجلس آینده، مجلسی سالم باشد اما وحشتی که دارم مربوط به تخریب برخی از همین سربازان انقلاب بر پایه گزارش‌هایی غیرمستند است.وی افزود: تا جایی که خبر دارم، تعدادی بالایی از این گزارش‌های خصمانه علیه افراد به نهادهای تصمیم‌گیر درباره تایید صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی ارسال می‌شود و شاید این نهادهای تصمیم‌گیر هم براساس همین گزارش‌های غیرمستند، فکر ‌کنند به‌واقع گزارشی درباره این سربازان انقلاب دارند که فکر می‌کنم این بزرگ‌ترین خطری است که مجلس و نظام جمهوری اسلامی ایران را تهدید می‌کند.نماینده مردم ارومیه با تاکید بر لزوم اسناد بر گزارش‌های مستند و واقعی از سوی شورای نگهبان گفت: وقتی می‌گویند مثلاً «عابد فتاحی» فلان مشکل را دارد، باید دلایل مستند داشته‌ باشند و اگر ردصلاحیت‌ها به‌صورت مستند انجام شود، مشکلی نخواهیم داشت اما اگر قرار باشد هرکسی بنابر دلایل شخصی، این گزارش‌ها را در اختیار نهادها و ارگان‌های تصمیم‌گیر قرار دهد و این نهادها هم برگه‌های این گزارش‌ها را به‌عنوان اسناد مقدس و خدشه‌ناپذیر در نظر بگیرند، بسیاری از انسان‌های پاک و طرفدار نظام برچیده خواهند شد٬ چراکه در آن‌صورت مبنای قضاوت گزارش‌هایی است که ممکن است در برخی موارد به وسیله افراد مغرض تهیه شده و شورای نگهبان نباید این گزارش‌ها را بپذیرند.


سه اصل مهم برجام از نظر ظریف

وزیر امور خارجه توجه به سه اصل مهم همکاری بین المللی مبتنی بر عزت، مصالح کشور و نظام و تحقق دستورات رهبر معظم انقلاب را به عنوان لوازم اصلی اجرای برجام برشمرد. همچنین در ادامه محمد جواد ظریف در دیدار مدیران و سفرا و مسئولان نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با سیدحسن خمینی گفت: اگر از فرصت اتمام مراحل مقدماتی برجام با همدلی، همفکری و همزبانی، بهره گیری کنیم شرایط ویژه ای برای انقلاب، کشور و نهضت اسلامی که مرهون رهبری امام(ره) است، فراهم می شود؛ اما این فرصت در صورت عدم بهره گیری می تواند تبدیل به مخاطره شود.


اسناد فراوانی از امام در خدمت حاج حسن‌آقاست

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در همایش بین‌المللی قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی(ره) با تأکید بر این نکته که «اسناد فراوانی از گفتار و نوشتار امام در خدمت آیت‌الله حاج حسن‌آقا خمینی است»، از ایشان خواست که در فرصتی مناسب و در این همایش برای مردم و حاضران بگویند و حرف بزنند.به گزارش روابط‌ عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، هاشمی با تأکید بر اینکه حسودانی هستند که نمی‌خواهند اخبار این همایش بین‌المللی و مهم را پوشش دهند و تبلیغ کنند، خاطرنشان کرد: قابل توجیه نیست که صدای ملت برای بیان حرف‌های امام(ره) همکاری نکند.هاشمی اقبال مردمی از دولت تدبیروامید را برای کشور مثبت ارزیابی کرد و گفت: این دولت باوجود این همه مزاحمت توانست شش کشور قوی دنیا را در مذاکرات شکست دهد و حق ایران را بگیرد و به دنیا ثابت کند که انقلاب اسلامی می‌خواهد با همه تعامل داشته باشد.


شهرداری در روز بارانی هم آب هدر می‌دهد

سه چهار روزی هست که در تهران به طور پی‌درپی باران می‌بارد. شدت بارندگی‌ها به اندازه‌ای هست که همه فضای شهری بی‌نیاز از آبیاری توسط ماموران شهرداری باشد.اما شهرداری همچنان از چاه‌ه آب بیرون می‌کشد و هدر می‌دهد.به گزارش خبرآنلاین؛ توسعه فضای سبز بلوارها و فضاهای سبز کوچک در تهران معمولا به شیوه سنتی و توسط تانکرها انجام می‌شود. این شیوه آبیاری سال‌هاست منسوخ شده؛ چه اینکه هم موجب هدر رفتن و پایین آمدن بهره‌وری آب می‌شود و هم فرسایش خاک را در پی دارد.شهرداری همچنین برای آبیاری فضاهای سبز از چاه‌های متعددی که در سطح شهر حفر کرده است، استفاده می‌کند. این کار موجب شده سطح آب‌هایزیر زمینی تهران پایین برود و البته نشست زمبن را هم در پی داشته باشد.بااین حال در روزهای بارانی نباید نیازی به آبیاری همیشگی باشد، اما ماموران شهرداری حتی در روزهای گذشته که به طور پی در پی در تهران باران باریده است، مطابق گذشته از چاه‌ها، آببرداشت میکنند و در مواقعی حتی آب را در سطح شهر، رها می‌کنند.تصویری که مشاهده کردید مربوط به صبح امروز است که در منطقه ۸ شهرداری، جنب مسیل باختر ثبت شده است.

دوشنبه

سرلیستی ناطق‌نوری هنوز مشخص نشده

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال سر لیست بودن ناطق نوری گفت: سر لیست بودن ناطق هنوز مشخص نشده است.محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان اظهار داشت: هنوز استارت فعالیت های انتخاباتی را نزده ایم.وی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال سر لیست بودن ناطق نوری گفت: سر لیست بودن ناطق هنوز مشخص نشده است؛ هرچند که آقای ناطق را فردی محترم می دانم و برای او احترام زیادی قائل هستم.این در حالی است که وی پیش از این اعلام کرده بود که سرلیست شدن ناطق‌نوری برای کارگزاران موضوعیت ندارد.


اکثریت کارگروه موافق فیلتر تلگرامند

عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه گفت: در جلسه هفته گذشته این کارگروه اکثریت اعضای حاضر در جلسه موافق فیلترینگ تلگرام بودند.محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید به اینکه موضوع فیلترینگ تلگرام همچنان در دستور کار این کارگروه قرار دارد گفت: البته تصمیم‌گیری و رأی‌گیری نهایی به دلیل عدم حد نصاب این کارگروه به جلسات بعدی موکول شده است.وی تصریح کرد: من به عنوان یکی از اعضای این کارگروه موافق فیلترینگ تلگرام نیستم،‌ اما اینکه بگوییم یک شبکه اجتماعی حدود 15 میلیون مخاطب در کشور داشته باشد اما حاضر به همکاری و تعامل با کشوری که در آن فعال است نشود منطقی و درست نیست و این حق یک کشور است که حریم امنیتی خود را حفظ کند.


واردکنندگان خودرو با ارز دارو در آستانه محاکمه

با صدور کیفرخواست پرونده واردات خودرو با ارز دارو، شرکتهای واردکننده خودرو متخلف در یک قدمی محاکمه قرار گرفته‌اند.به گزارش ایسنا، سال 1391 بود که مرضیه وحید دستجردی – وزیر وقت بهداشت و درمان – از تخلف صورت گرفته مبنی بر واردات خودرو با ارز دارو، پرده برداشت.این موضوع در چند سال اخیر مورد انتقاد کارشناسان مختلف از نمایندگان مجلس تا اساتید دانشگاه قرار داشت و منتقدان خواستار معرفی و برخورد با شرکتهایی بودند که با استفاده از ارز دارو، خودرو وارد کرده‌اند.این انتقادات ادامه داشت تا اینکه اعلام شد که پرونده واردات خودرو با ارز دارو در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان رسیدگی خواهد شد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست