بازدید 14821
در پی انجام تحقیقات جدید؛

احتمال تروریستی بودن سقوط هواپیمای روسی قوت گرفت

با گذشت دو روز از سقوط یک هواپیمای روسی در منطقه صحرای سینای مصر، هنوز عامل دقیق این حادثه مشخص نشده است. در این شرایط، گزارش برخی منابع حکایت از آن دارد که بر اساس یافته های جدید، احتمال تروریستی بودن این واقعه قوت گرفته است. اظهارات امروز یک مقام روس، این فرضیه را بیش از پیش تقویت کرده است.
کد خبر: ۵۴۴۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵ 02 November 2015
احتمال تروریستی بودن سقوط هواپیمای روسی قوت گرفتبا گذشت دو روز از سقوط یک هواپیمای روسی در منطقه صحرای سینای مصر، هنوز عامل دقیق این حادثه مشخص نشده است. در این شرایط، گزارش برخی منابع حکایت از آن دارد که بر اساس یافته های جدید، احتمال تروریستی بودن این واقعه قوت گرفته است. اظهارات امروز یک مقام روس، این فرضیه را بیش از پیش تقویت کرده است.

به گزارش «تابناک»، همزمان با ادامه تحقیقات درباره علت سقوط هواپیمای «ایرباس 321» روسیه در صحرای سینای مصر، اظهارات یک مقام روس، فرضیه تروریستی بودن این واقعه را تقویت کرده است. الکساندر نرادکو، رئیس آژانس فدرال هوانوردی روسیه تأیید کرده که هواپیمای مذکور، در حال پرواز و در ارتفاع بالا «تکه تکه» شده است.

از سوی دیگر، الکساندر اسناگوفسکی، رئیس شرکت هوایی «متروجت» که هواپیمای مذکور را در مالکیت داشته، ضمن بیان اینکه هیچ پیامی مبنی بر نقص فنی میان خدمه پرواز و برج مراقبت رد و بدل نشده، استدلال کرده که به این ترتیب، تنها دلیل منطقی می تواند این باشد که یک «عامل خارجی» باعث سقوط هواپیما شده باشد. یک سخنگوی دولت روسیه نیز در گفت و گو با «بی بی سی» اظهار داشته فرضیه اقدام تروریستی، به عنوان یکی از گزینه های احتمالی در این ماجرا مطرح است.

به این ترتیب، کارشناسان اکنون بیشتر بر این احتمال تمرکز کرده اند که سقوط هواپیمای مذکور، به علت بمب گذاری در آن بوده باشد؛ هرچند گروه تروریستی داعش در همان روز سقوط اعلام کرد که این هواپیما را با موشک هدف قرار داده، کارشناسان اشاره می کنند با توجه به ارتفاع بالای پرواز، داعش سلاحی که بتواند چنین هواپیمایی را هدف قرار دهد، در اختیار ندارد.

روزنامه «دیلی میل» در گزارشی که ساعاتی پیش درباره آخرین وضعیت تحقیقات این حادثه منتشر کرده، فرضیه بمب گذاری در هواپیما را جدی تر از دیگر فرضیه ها دانسته و می نویسد، از آنجا که خلبان پیش از سقوط هواپیما پیامی مبنی بر اعلام وضعیت اضطراری ارسال نکرده و از سوی دیگر، لاشه هواپیما به سمت بیرون خم شده، این احتمال هست که بمبی در درون آن منفجر شده باشد.

به این ترتیب، از زمان اعلام سقوط هواپیمای مذکور تاکنون، سه فرضیه درباره آن مطرح شده که تاکنون درباره هیچ یک از آن ها اظهارنظر قطعی و رسمی نشده است؛ فرضیه نخست، نقص فنی هواپیما بود. نخست وزیر مصر اندکی پس از حادثه اظهار داشت نقص فنی، محتمل ترین دلیل برای سقوط این هواپیما بوده است. با این حال، اندکی پس از آن، حسام کمال، وزیر هوانوردی روسیه گفت هیچ نشانی از وجود مشکل فنی در هواپیما وجود نداشته است.

دومین فرضیه مطرح در این زمینه، خطای انسانی است. البته این فرضیه نسبت به بقیه فرضیات ضعیف تر است، زیرا والری نِموف، خلبان هواپیما، بیش از 12 هزار ساعت تجربه پرواز داشته که 3860 ساعت آن با هواپیمای «ایرباس 321» بوده است.

به این ترتیب، اکنون سومین فرضیه، یعنی انجام اقدامی تروریستی قوت گرفته است. در این راستا، پس از رد ادعای داعش مبنی بر ساقط کردن هواپیما با موشک، موضوع احتمال بمب گذاری در هواپیمای مذکور بیش از پیش قوت گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی