بازدید 62382
بسته ویژه خبری «تابناک»؛

کنایه وزیر ارشاد احمدی‌نژاد به جنتی/ صدای خواننده لس‌آنجلسی از خبر سیما/ماجرای اخراج قیصر از حوزه هنری/یک بازیگر زن حرف‌های صدف طاهریان را تایید کرد/آمریکا حتی در میان مراجع هم نفوذ کرده بود

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «انتخابات سال 88 یک بازی باخت-باخت بود»، «کم‌سابقگی وزیر خارجه عربستان کار دستش داد»، «ناطق نوری قصد حضور در انتخابات مجلس را ندارد»، «درگیری عابدزاده در ورزشگاه آزادی»، «تبریک بازیگر سینما به اولین سفیر زن بعد از انقلاب» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۴۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳ 30 October 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

انتخابات سال 88 یک بازی باخت-باخت بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انتخابات سال 88 یک بازی باخت-باخت بود در حالی که انتخابات سال 92 یک بازی برد-برد بود و همه در آن انتخابات احساس پیروزی کردند. به گزارش آنا، محمدرضا عارف در نشست اعضای انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا با مقایسه انتخابات سال 88 و سال 92 اظهار کرد: در انتخابات سال 92 احساس پیروزی کردند و دستاورد ارزشمندی برای کشور ایجاد شد و مطمئنا در انتخابات هفتم اسفند سال جاری هم باید انتخابات 92 الگو و مبنا باشد. وی با یادآوری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم‌ اظهار کرد: سرمایه اجتماعی خلق‌شده در انتخابات ریاست‌جمهوری، غرب را مجبور کرد که به پای میز مذاکره بیاید و مذاکره‌کنندگان خبره ما با پشتوانه سرمایه اجتماعی و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب با قدرت‌های بزرگ جهان، روزها و ماه‌های متمادی مذاکره کردند و نهایتا موفق به دستاورد عظیمی برای کشورمان شدند.

صدای خواننده مقیم آمریکا از خبر سیما

صدا و سیما پای خواننده لس آنجلسی را به تلویزیون باز کرد. به گزارش ایسکانیوز صدا و سیما برای اولین بار پس از انقلاب پای یک خواننده ایرانی مقیم آمریکا را به تلویزیون باز کرد. اخبار بخش خبری ۱۹ در خبری درباره عوارض ۲۰ هزار تومانی جاده چالوس آهنگی از معین - خواننده ایرانی مقیم آمریکا - پخش کرد. این آهنگ، آهنگ «هوا ابری و من با چشمای تر»، یکی از جدیدترین آهنگ های معین است که در بخش خبری ۱۹ پخش شد.

خواننده رپ آلمانی در سوریه کشته شد

یک مقام وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که یک خواننده رپ آلمانی که به داعش پیوسته و باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا را تهدید کرده بود، در حملات هوایی جنگنده‌های این کشور در سوریه کشته شد.به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دنیس کاسپرت که با نام هنری "دسو داگ" در برلین خواننده رپ بود با پیوستن به داعش یکی از اعضای ارشد این گروه شده بود.الیسا اسمیت، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: من می‌توانم تایید کنم که او در حملات هوایی در شانزدهم ماه اکتبر در شهر رقه کشته شد.

تبریک بازیگر سینما به اولین سفیر زن بعد از انقلاب

ماه‌چهره خلیلی بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار تصویری از مرضیه افخم مقام سفارت ایران در کشور مالزی را به او تبریک گفت.افخم که تنها سخنگوی زن وزارت امور خارجه پس از انقلاب به شمار می‌رود، براساس اعلام برخی از سایت‌های خبری قرار است پس از این به عنوان سفیر ایران در کشور مالزی به فعالیت خود ادامه دهد.ماه‌‌چهره خلیلی با انتشار تصویری از او این سمت را به او تبریک گفت و این مساله را شکسته شدن تابویی 37 ساله نامید. او درباره‌ی افخم نوشته است: «تبریک به خانم مرضیه افخم و تمام شیر زنان ایرانی. معرفی اولین سفیر زن ایران پس از انقلابیکی دیگر از وعده‌های محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان محقق شد و بالاخره تا یک ماه آینده شاهد آغاز فعالیت رسمی اولین سفیر زن بعد از انقلاب اسلامی در دستگاه دیپلماسی کشورمان خواهیم بود تا تابویی 37 ساله شکسته شود.مرضیه افخم بر اساس اطلاعات مندرج در سایت وزارت خارجه دارای لیسانس زبان انگلیسی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران و فوق لیسانس مطالعات منطقه‌ای از دانشگاه آزاد اسلامی است وبه عنوان اولین سفیر زن روانه مالزی خواهند شد.خانم مهرانگیز دولتشاهی دیپلمات ایرانی اولین سفیر زن ایران در دوران قبل از انقلاب بودند که به مدت سه سال مسئولیت سفارت ایران در دانمارک را بر عهده داشتند.»

امنیت ایران در سوریه و عراق تعریف می‌شود

وزیر کشور با بیان اینکه امنیت کشورهای خاورمیانه به ویژه عراق و سوریه با هم گره خورده است، گفت: آمریکا نباید در مسایل امنیتی منطقه دخالت کند.به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی شامگاه پنج‌شنبه در همایش گرامی‌داشت سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده و شهدای دانش آموز در کرج با اشاره به وضعیت امنیتی کشورهای همسایه گفت: امروز تحولات منطقه بیانگر آن است که دشمنان به دنبال آسیب رساندن به انقلاب اسلامی هستند.وی ادامه داد: برخی می‌گویند امنیت سوریه به ایران ارتباطی ندارد و کشورما نباید به سوریه کمک کند اما باید این مساله را در نظر داشت که امنیت ایران اسلامی در سوریه و عراق تعریف می‌شود.وزیر کشور افزود: باید از این افراد پرسید که به آمریکا چه ربطی دارد که از آن سر دنیا در منطقه دخالت می‌کند؟رحمانی‌فضلی گفت: این نکته حائز اهمیت است که هدف جمهوری اسلامی ایران کمک به مسلمانان است و در این زمینه تکلیف شرعی و دینی داریم.

تراژدی خودکشی کودکان و نوجوان در ایران

اگر چه آمار روزانه بیش از ۱۱مرگ بر اثر خودکشی در ایران دیگر کسی را متحیر نمی‌کند اما اخبار هر روزه از خودکشی کودکان، نونهالان و نوجوانان هنوز برای بسیاری باورناپذیر است. در جدیدترین خبر، یک پسربچه ده‌ساله در محله خلیج فارس تهران خود را با روسری و میله بارفیکس حلق‌آویز کرد.
به گزارش منابع خبری، یک پسر بچه ۱۰ ساله در محله خلیج فارس تهران خودکشی کرد. این پسر بچه، که دانش آموز کلاس پنجم ابتدایی بوده به وسیله روسری، خودش را از میله بارفیکس، حلق‌آویز کرده است. لازم به ذکر است،نیروی انتظامی و بیمارستان فیاض بخش در حال بررسی علت دقیق و جزییات این حادثه هستند. به‌گزارش «نظر»، پیش از این و در مهرماه ۹۴، فاطمه دانشور، عضو شورای شهر تهران خبر داد که از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳ تعداد ۱۱۱ کودک در ایران اقدام به خودکشی کرده‌اند. دانشور در این‌باره به روزنامه «اعتماد» گفت این کودکان بین هشت تا ۱۳ سال سن داشته‌اند و خودکشی آن‌ها به شیوه مسمومیت بوده است. او افزوده ۵۹ نفر از این کودکان پسر و ۵۲ کودک نیز دختر بوده‌اند. این نخستین بار است که چنین آماری در مورد خودکشی کودکان ایرانی اعلام می‌شود. بر پایه این گزارش، این آمار بر اساس پژوهش مؤسسه رحمان به دست آمده است.

ماجرای اخراج قیصر از حوزه هنری

در سالروز درگذشت استاد قیصر امین‌پور، ماجرای اخراج او از حوزه هنری و سروش نوجوان از زبان خودش و به نقل از دکتر اسماعیل امینی شاعر و استاد دانشگاه منتشر شد. امینی می‌نویسد: این بخشی از روایت قیصر امین‌پور است از ماجرای اخراج از حوزۀ هنری: « ... و به اصطلاح طوری شد که کم‌کمک داشتند در اینکه چه کاری ساخته بشود یا چه کاری ساخته نشود، چه شعری گفته شود، چه شعری گفته نشود، این داستان چرا چاپ شد، این یکی فیلم چرا این طور بود، دخالت می‌کردند و همین باعث اصطکاک‌هایی شد که در سال 66 ما که حدودا 13 نفر بودیم از آنجا انشعاب کردیم. بیانیه‌هایی در روزنامه‌ها در دفاع از ما نوشتند ولی خب به جایی نرسید و در واقع ما 13 نفر را اخراج کردند و بعد گروهی از ما رفتیم مجلۀ سروش نوجوان را راه انداختیم.» بعدها قیصر را از سروش نوجوان هم اخراج کردند و بعد هم وقتی دفتر شعر جوان و انجمن شاعران تشکیل شد و قیصر و دوستانش فعالیت فرهنگی و ادبی خود را از این طریق پی گرفتند، ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم دادند که خانه شاعران تعطیل بشود یا دست‌کم تبدیل بشود به اداره‌ای پر از کارکنان مطیع و سر به‌راه، همچنان که مرسوم و متداول است.

واکنش تند اسدی به حرف‌های کی‌روش

دبیرکل فدراسیون فوتبال با انتقاد شدید از صحبت‌های کارلوس کی‌روش گفت: من رکن دوم اجرایی فوتبال کشور هستم و هر کسی باید در سطح خودش صحبت کند. به گزارش ایسنا، علیرضا اسدی که برای تماشای شهرآورد 81 پایتخت به ورزشگاه آزادی رفته بود، در واکنش به صحبت‌های کی‌روش که گفته بود دعوت مناظره اسدی را در برنامه 90 نمی‌پذیرد چون معتقد است این برنامه جای این حرف‌ها نیست، اظهار کرد: اگر جای این حرف‌ها در 90 نیست، پس این برنامه برای چه پخش می‌شود. وی ادامه داد: من نفر دوم اجرایی فوتبال کشور هستم. هر کسی باید سطح خود را بداند و در همان سطح صحبت کند. چه کسی برای من محدودیت ایجاد می‌کند؟

یک بازیگر زن حرف‌های صدف طاهریان را تایید کرد

فقیهه سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون با تایید بخشی از سخنان صدف طاهریان- که به تازگی کشف حجاب کرد و از ایران رفت-نوشت:
خانم صدف طاهریان ..حرفهای شما در مورد عده ی زیادی از دست اندرکاران سینمای ما متاسفانه ، متاسفانه و متاسفانه، کاملا درست و مورد تایید هست! ...اما ایکاش با گذاشتن عکسهای بدون پوشش ات چشم و دل این افراد ناپاک رو که روز بروز بر تعدادشان در سینما و حتی پروژه های تلویزیونی افزوده میشه، سیر نمیکردی و باعث خدشه دار شدن تصویر خودت در ذهن مردم عزیزمان نمیشدی ...در اینصورت اکثر هنرمندانی مثل من که سالیان سال در این حرفه بودنمان را شرافتمندانه حفظ کرده ایم و حتی یک لبخند باج به کسی نداده ایم،کاملا از تو حمایت میکردیم ..اما شک نکن، که ما بانوان سینمای ایران شرافتمندانه در مقابل این عده ی ناپاک می ایستیم ، میجنگیم.. تا روزیکه پشت صحنه ی سینمای ما نیز به معنای واقعی کلمه اسلامی ،شریف ، پاک و پاکیزه گردد.

کم‌سابقگی وزیر خارجه عربستان کار دستش داد

«عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان در اجلاس بین المللی وین 2 که پیش از ظهر امروز در هتل امپریال وین آغاز به کار کرده است ، به دلیل کم سابقه بودن در وزارت خارجه ,آخرین نفر در کنار میز اجلاس نشست. ترتیب چینش جای نشستن وزرای امور خارجه حاضر در اجلاس، نه بر اساس حروف الفبا بلکه بر اساس ارشدیت وزرا است. بدین ترتیب وزرایی که سابقه حضور در سمت وزارت را به مدت طولانی تر دارند در صدر جلسه و وزرای با سابقه کمتر وزارت در امتداد میز نشسته‌اند. بر همین اساس، وزیر امور خارجه کم سابقه سعودی آخرین نفر در کنار میز است. این یک روش مرسوم در تشریفات دیپلماتیک است.

درگیری عابدزاده با ماموران حراست ورزشگاه آزادی

عابدزاده با ماموران حراست ورزشگاه آزادی درگیر شد. به گزارش خبرگزای خبرآنلاین؛ احمدرضا عابدزاده پیشکسوت و دروازه بان اسطوره ای پرسپولیس که برای تماشای دربی به ورزشگاه رفته بود با ماموران حراست ورزشگاه درگیر شد. عابدزاده می خواست وارد جایگاه ویژه شود تا بازی را تماشا کند اما به نظر می رسد بلیط او مشکل داشت. در این بازی بلیط های جایگاه ویژه بر اساس نام و نام خانوادگی افراد مشخص شده بود و عابدزاده جایی در جایگاه نداشت و از حضور او ممانعت شد. عابدزاده از رفتار حراست ورزشگاه ناراحت شده  و با او درگیر شد که ماجرا با وساطت پنجعلی ختم به خیر شد.

آیت‌الله مصباح: متاسفم که برخی خود را رقیب ولی فقیه می دانند

حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری جزئیات دیدار اعضای تشکل متبوعش با آیت‌الله مصباح را تشریح کرد. به نوشته تسنیم، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری افزود: رئیس موسسه امام‌خمینی(ره) از اينکه برخی‌ به‌خاطر منافع حزبی، شخصی و خانوادگی خود سوابق درخشان و ارزنده دوران انقلاب را نادیده گرفتند و در مقابل انقلاب و ولی فقیه که انسان را در مسیر درست قرار می‌دهند، رقیب خود می‌دانند؛ ابراز تاسف کرد. نبویان خاطرنشان کرد: آیت‌الله مصباح درباره سعادت انسان نیز گفت که انسان باید راه درست، ایمان به خدا، اخلاص داشتن و تبعیت از مسیر انقلاب و ولی فقیه را سرلوحه امورات خود قرار دهند تا به مسیر سعادت و خوشبختی برسند. وی در پایان با بیان اینکه آیت‌الله مصباح‌یزدی بر نعمت وجود ولایت‌فقیه تأکید داشت و گفت: باید قدر این نعمت را دانست و بعد از وجود ائمه کمتر نعمت این‌چنینی برای ما وجود داشته و تبعیت از امام و جانشین بر حق ایشان از ابعاد گوناگون دارای امتیازات بزرگی است.

همه افراد طیف تندرو، متصلب و دگم نیستند

هادی غفاری عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به تحرکات اخیر طیف تندرو و افراطی و اتفاقات صورت گرفته در اصفهان به واسطه حضور دیپلمات سابق انگلیسی در این شهر، اظهار داشت: افرادی که در قبال سفر مقامات و هیئت‌های تجاری و سیاسی غربی به ایران دست به تظاهرات و ابراز مخالفت می‌زنند باید شرایط حساس مقطع پساتحریم را درک کنند و اجازه دهند رویکرد تعامل‌گرایانه دولت به سرمنزل مقصود برسد. غفاری در پایان خاطرنشان کرد: نباید تصور کرد که همه افراد منتسب به طیف تندرو، متصلب و دگم هستند بلکه می‌توان با صحبت کردن، بسیاری از آن‌ها را از مسیر اشتباهی که می‌روند بازگرداند؛ چنانچه بسیاری از افرادی که در گذشته اصلاح‌طلبان را مورد هجمه و فحاشی قرار می‌دادند، امروز متوجه اشتباه خود شده‌اند و در مواردی از اصلاح‌طلبان دفاع می‌کنند.

کنایه وزیر ارشاد احمدی‌نژاد به جنتی

سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص تک خوانی خوانندگان زن در دولت یازدهم گفت: تک خوانی زنان از ابتدا هم در وزارت ارشاد مرسوم نبوده است و در هیچ دوره ای چنین مباحثی مطرح نبوده است. وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تک خوانی زنان در "اپرای عاشورا" فقط در تمرین رخ نداده است و در اجرای شب اول این کنسرت هم تک خوانی صورت گرفته است عنوان کرد: مسئولان بهتر است به جای توجیه این مسائل شفاف سازی کنند و موضع خودشان را در مورد مسائل این چنینی صراحتا بیان کنند.

ناطق نوری قصد حضور در انتخابات مجلس را ندارد

محمدرضا تابش ،نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی درباره روند وحدت اصلاح طلبان به خبرنگار نامه نیوز گفت: روند وحدت اصلاح طلبان به نسبت خوب است ،البته نمی توانیم روند وحدت اصلاح طلبان را فارغ از مسایلی که قبلا گذشته است ،حرف و حدیث های که در جبهه اصلاحات بوده است و انتخابات ریاست جمهوری قبلی بررسی کنیم. این نماینده اصلاح طلب مجلس در مورد حضور ناطق نوری نیز در بحث سرلیستی اصلاح طلبان گفت: برداشتم از صحبت های مستقیم و غیر مستقیم آقای ناطق نوری و باتوجه به شناختی که از روحیات وی دارم این است که وی قصد حضور در انتخابات مجلس دهم را ندارد .

آمریکا حتی در میان مراجع هم نفوذ کرده بود

حسن رحیم پور ازغدی سخنان امروزش در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، را در آستانه سالروز 13 آبان، به ماجراي دخالت هاي آمريکا در ايران اختصاص داد و گفت: آمریکا پس از پيروزي انقلاب سراغ هر کسی که فکر می‌کرد از طریق او به انقلاب نفوذ کند رفت و هدف آنها هم حذف امام خمینی(ره) و راه ایشان بود و راهبرد آنها هم بر سر کار آوردن افراد میانه رو و متمایل به غرب بود. وی افزود: آمریکا در میان مراجع قم، دانشگاهیان، تکنوکرات‌ها، اهالی رسانه‌، توده‌ای‌ها و کمونیست‌ها، چریک‌ها و جدایی‌طلبان نفوذ کرده بود. آنها از هیچ‌کسی صرف نظر نکردند و به سراغ آخوند، وزیر ، وکیل و ضد آخوند و روشن فکر ، لیبرال‌ها و دولتی‌ها رفتند. آنها حتی تا شورای انقلاب نفوذ کرده بودند و از محرمانه ترین اخبار آنها اطلاع داشتند. آنها در دولت و حوزه و مجلس آدم داشتند؛ فکر می‌کنید الان آدم ندارند؟ همین الان در همه نهادهای جمهوری اسلامی آدم دارند و از هر کسی به نحوی استفاده می‌کنند.

مخالفت با برجام مخالفت با نظام است

«مصطفی کواکبیان» دبیر کل حزب مردم سالاری،با بیان این که هرگونه مخالفت با برجام در شرایط کنونی به نوعی مخالفت با نظام است، گفت: با توجه به تایید برجام از طرف رهبر معظم انقلاب به عنوان بالاترین فرد در کشور مخالفت ها با اجرای برجام به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.به گزارش ایرنا، مصطفی کواکبیان پنجشنبه شب در نشست خبری در محل دفتر حزب مردمسالاری خراسان رضوی در مشهد افزود: در شرایط کنونی اجرای برجام است که مهم و تعیین کننده است و باید بدانیم در هر زمان خطر و تهدید نفوذ بیگانگان در کشور بوده و هست بنابراین در حال حاضر دلواپسی برای اجرای مطلوب برجام نداریم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست