بازدید 10829

"خط لوله نامرئی" داعش برای فروش نفت

کمیته روابط خارجه سنای آمریکا احتمال می‌دهد که بخش اعظم صادرات نفتی داعش از طریق اقلیم کردستان عراق و ترکیه صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۵۴۳۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵ 30 October 2015
کمیته روابط خارجه سنای آمریکا احتمال می‌دهد که بخش اعظم صادرات نفتی داعش از طریق اقلیم کردستان عراق و ترکیه صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان کریاکو، مامور سابق سازمان سیا و بازپرس ارشد کمیته امور بین المللی مجلس سنای آمریکا احتمال داد که گروه تروریستی داعش بیشتر صادرات نفتی خود را با همدستی "مقامات فاسد" محلی در اقلیم کردستان عراق و ترکیه انجام می‌دهد. تا جایی که می‌توان گفت داعش یک خط لوله نامرئی انتقال نفت احداث کرده است.

کریاکو گفت: من همواره بر این باورم که در داخل مرزهای ترکیه اشخاصی هستند که خیلی خوب از این صادرات کسب درآمد می‌کنند به همین دلیل توقف این صادرات به آسانی ممکن نیست. تعداد زیادی از این مساله بهره می‌برند.

این عضو کمیته روابط خارجه سنای آمریکا با اشاره به اینکه بزرگترین و غنی‌ترین حوزه‌های نفتی که تروریست‌ها به آن دست یافته‌اند، ‌در جنوب عراق واقع هستند، گفت: بهترین راه برای صادرات این نفت از طریق اقلیم کردستان عراق است.

وی افزود: با وجود اینکه ترکیه هم پیمان آمریکا است و از حدود 60 سال قبل عضو ناتو بوده اما دولت آنکارا در مقابل فساد مقامات محلی خود ناتوان است.

کارمند سابق سیا ادامه داد: در اکثر موارد این دولت ترکیه نیست که در صادرات نفت داعش دست دارد، بلکه بیشتر برخی اعضای فاسد ارتش ترکیه و مسئولان محلی در جنوب غرب ترکیه در این زمینه با داعش همدست هستند.

طبق اطلاعات وزارت دارایی آمریکا داعش با تصرف بانک‌ها عراق و سوریه یک میلیارد دلار بدست آورده و با فروش نفت ماهانه 40 تا 50 میلیون دلار درآمد کسب می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست