بازدید 15911

خدا به ظریف صبر دهد که می خواهد با «محور شرارت» صحبت کند!

در شرایط فعلی، محل صدور شرارت در دنیا برای همه مشخص است، عربستان با کاری که در یمن کرد، چگونه می تواند حرف بزند، شرارت عربستان در سوریه و قتل عام انسان های بیگناه به وضوح قابل دیدن است، شرارت عربستان را شما می توانید از فرودگاه لبنان و شاهزاده قاچاقچی آنها جویا شوید.
کد خبر: ۵۴۳۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸ 29 October 2015
طرح دوفوریتی برای حمایت از تولید داخلی یک دیوانگی است/ اگر مردم دلشان نخواهد، نمی توان آنها را وادار به خرید خودرو کردعادل الجبیر وزیر خارجه عربستان، طی کنفرانس خبری مشترک با همتای انگلیسی خود، در رابطه با حضور ایران و روسیه در مذاکرات سوریه گفت: اکنون این سؤال مطرح است که آیا کسی می تواند نیات ایران و روسیه را بیازماید یا خیر. ممکن است این مرحله فرصتی برای باز کردن راهی برای دستیابی به راه حل منطقی درباره سوریه باشد. ما در مذاکراتی بی پایان و بی نتیجه شرکت نخواهیم کرد. اگر پیشرفتی در کار نباشد در مذاکرات آینده شرکت نخواهیم کرد.

به گزارش «تابناک»، وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سؤال خبرنگاری که ایران را محور شرارت نامید گفت: من با شما در خصوص اینکه ایران محور شرارت است موافق هستم. همان گونه که گفته ایم ایران حامی تروریسم است و تنها عربستان سعودی چنین نظری ندارد، بلکه در بسیاری از قطعنامه های شورای امنیت نیز به این مسأله اشاره شده و کشورهای مختلف به سبب حمایت ایران از تروریسم این کشور را تحریم و مجازات کرده اند.

وزیر خارجه عربستان افزود: ایران در کشورهای عربی نیرو دارد و سرزمین های عربی را در سوریه، جزایر امارات اشغال کرده است و در عراق نیرو دارد و در یمن هم وابستگانی دارد. هیچ کس از نقش منفی ایران در منطقه و بخصوص سوریه بی اطلاع نیست. اگر ایران همچنان بر مواضع خود اصرار کند، ما راهکارهای دیگری داریم.

منصور حقیقت پور، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به این گفته های وزیر سعودی در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: ما در مواضع خود اصرار داریم و از آنها عدول نخواهیم کرد، وزیر خارجه ابله عربستان معلوم نیست، از کجا سخنگوی جهان شده است، چگونه می گوید جهان ایران را محور شرار می داند؟

وی گفت: در شرایط فعلی محل صدور شرارت در دنیا برای همه مشخص است، عربستان با کاری که در یمن کرد چگونه می تواند حرف بزند، شرارت عربستان در سوریه و قتل عام انسان های بیگناه به وضوح قابل دیدن است، شرارت عربستان را شما می توانید از فرودگاه لبنان و شاهزاده قاچاقچی آنها جویا شوید.

وی ادامه داد: شرار عربستان در عراق و ماجرای منا برای تمام مردم دنیا و قدرتمندان چیز اثبات شده ای است، خداوند به وزیر خارجه ما صبر دهد که امروز قصد دارد با کسانی مذاکره کند که خود محور شرارت است، امروز عربستان و ترکیه که در این مذاکرات حضور دارند خود برهم زننده اوضاع سوریه هستند و افرادی هستند که فتنه را در سوریه ایجاد کرده اند.

وی همچنین یادآور شد: لازم نیست اینها مذاکره را ترک کنند، اساسا مذاکره به این افراد نیازی ندارد و اینها حرفی هم برای گفتن در مذاکرات ندارند، نبود یک رژیم جنایت کار در کنار افراد منطقی بهتر از بودنشان است، ما از جدایی عربستان از مذاکرات وین استقبال می کنیم.

همچنین حسن سبحانی نیا نائب رئیس دیگر کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: عربستان درباره حضور ایران در این مذاکرات تصمیم گیرنده نیست، امروز دنیا به نقش محوری ایران در مناسبات منطقه ای ایمان آورده و می داند بدون حضور ایران قادر به اداره امور نیستند.

وی گفت: اظهارات وزیر خارجه عربستان به نظر جالب می رسد، عربستانی که امروز خود یکی از بازیگران و فتنه انگیزان منطقه است، چگونه می تواند این اظهارات را داشته باشد، در حالی که خود محور شرارت است.

این نماینده مجلس گفت: متهم کردن جمهوری اسلامی به شرارت از حرف های جالبی است که در سال های اخیر شنیده ایم، بهتر است عربستان ابتدا اوضاع داخلی خود را سازماندهی کند و پس از آن دست از حمایت تروریست های سوریه بردارند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: هر گامی که ایران برمی دارد در جهت ایجاد صلح دوستی در منطقه بوده است.

وی درباره حضور عربستان و ایران در اجلاس وین گفت: تا کنون هر جلسه ای درباره سوریه از سوی محافل بین المللی برگزار شده، منجر به شکست شده و امروز خود اینها به این جمع بندی رسیده اند که این مشکل تنها با حضور ایران قابل حل است؛ بنابراین، به سراغ ما آمده اند، سنگ اندازی سعودی ها نیز به این دلیل است که از نفوذ ایران در منطقه حراس دارند.

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان، طی کنفرانس خبری مشترک با همتای انگلیسی خود، در رابطه با حضور ایران و روسیه در مذاکرات سوریه گفت: اکنون این سؤال مطرح است که آیا کسی می تواند نیات ایران و روسیه را بیازماید یا خیر. ممکن است این مرحله فرصتی برای باز کردن راهی برای دستیابی به راه حل منطقی درباره سوریه باشد. ما در مذاکراتی بی پایان و بی نتیجه شرکت نخواهیم کرد. اگر پیشرفتی در کار نباشد در مذاکرات آینده شرکت نخواهیم کرد.

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سؤال خبرنگاری که ایران را محور شرارت نامید گفت: من با شما در خصوص این که ایران محور شرارت است موافق هستم. همانگونه که گفته ایم ایران حامی تروریسم است و تنها عربستان سعودی چنین نظری ندارد، بلکه در بسیاری از قطعنامه های شورای امنیت نیز به این مسأله اشاره شده است و کشورهای مختلف به سبب حمایت ایران از تروریسم این کشور را تحریم و مجازات کرده اند.

وزیر خارجه عربستان افزود: ایران در کشورهای عربی نیرو دارد و سرزمین های عربی را در سوریه، جزایر امارات اشغال کرده است و در عراق نیرو دارد و در یمن هم وابستگانی دارد. هیچ کس از نقش منفی ایران در منطقه و بخصوص سوریه بی اطلاع نیست. اگر ایران همچنان بر مواضع خود اصرار کند ما راهکارهای دیگری داریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی