بازدید 1643

عربستان حمله به بیمارستانی در یمن را تکذیب کرد

کد خبر: ۵۴۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰ 28 October 2015
ائتلاف کشورهای عربی به رهبری عربستان حملات هوایی به یک بیمارستان سازمان پزشکان بدون مرز را در استان صعده یمن تکذیب کرد .

سرتیپ احمد العسیری سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان که در حمایت از دولت مستعفی و فراری یمن با گروه انصار الله و نظامیان طرفدار علی عبد الله صالح رئیس جمهور اسبق یمن می جنگند ، درباره حملات هوایی دیروز جنگنده های ائتلاف به یک بیمارستان تحت کنترل پزشکان بدون مرز در منطقه المیدان در استان صعده گفت :« هرگز چنین اتفاقی رخ نداده است و جنگنده های عربستانی چنین بیمارستانی را هدف قرار ندادند ».

به گزارش خبرگزاری رویترز از ریاض ، احمد العسیری افزود حمله به مواضع گروه انصار الله در استان صعده بخشی از ماموریت جنگنده های ائتلاف عربی در یمن است اما تاکنون داخل شهر صعده را بمباران نکردند .

العسیری درباره وقوع انفجارها در بیمارستان متعلق به پزشکان بدون مرز در شمال یمن گفت :« اکنون نمی توانم در این زمینه حرفی بزنم و باید تحقیقات کاملی دراین باره صورت گیرد تا حقایق درباره علل وقوع انفجارها روشن شود ».

العسیری گفت :« سازمان پزشکان بدون مرز یک هفته پیش با ارسال نامه ای مکان فعالیت بیمارستان در صعده را برای ما مشخص کرد و پس از آن این بیمارستان جزء اهداف ممنوعه ائتلاف قرار گرفت و بعید می دانیم بیمارستان پزشکان بدون مرز در محله المیدان هدف حمله جنگنده های ما قرارگرفته باشد ».

سخنگوی ائتلاف عربی در ادامه از همه سازمان های بین المللی و انسانی فعال در یمن خواست محل دقیق مراکز فعالیت خود را در اختیار ائتلاف قرار دهند تا از حملات هوایی در امان باشند .

احمد العسیری تاکید کرد جنگنده های عربستانی و متحدانش دیروز یک زمین زراعی را در صعده که حملات بر ضد مواضع عربستان از این منطقه صورت می گرفت ، هدف قرار دادند .
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست