بازدید 1758

دولت کمر همت ببندد

کد خبر: ۵۴۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ 18 October 2015
نمایندگان مجلس معتقدند مصوبه اختصاص 3 درصد از اعتبارات عمومی دولت برای تقویت حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و مذهبی در مناطق کمترتوسعه‌یافته می‌تواند انگیزه و البته تکلیفی برای دولت باشد تا پروژه‌های نیمه تمام خود را در این مناطق تکمیل کند.

به گزارش خانه ملت، ماده 48 قانون اساسی کشور تأکید خاصی بر عدم تبعیض در بهره‏‌برداری از منابع طبیعی و استفاده از درآمدهای ملی در سطح استان ها و توزیع فعالیت های اقتصادی میان استان ها دارد؛ به طوری که هر منطقه فراخور نیازها و استعداد رشد خود، سرمایه و امکانات لازم در دسترس داشته باشد.

اما متأسفانه اگر بخواهیم وضعیت مناطق کم‌برخوردار را صرفا در حوزه ورزشی بررسی کنیم خواهیم دید رشد ناچیزی داشته است و ظاهرا از سوی دولت‌های مختلف بی‌مهری‌هایی نسبت به ارتقای ورزش در برخی مناطق شده است و هر بار که سفری از سوی مسئولان صورت می گرفته، پروژه ای ورزشی کلنگ زنی می شده اما به علت کمبود اعتبارات در نیمه راه رها می‌شده است تا جایی که حتی همان نیمه رها شده نیز کم کم از بین رفته است.

این در حالی است که تقویت زیرساخت های ورزشی در سراسر کشور به خصوص در مناطق کمتر توسعه یافته می تواند روحیه و نشاط جوانان را به آنها بازگرداند و در بسیاری موارد باعث کاهش جرم، افسردگی و ناکارآمدی از سوی آنها شود.

محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان نیز که اخیرا برای پاسخگویی به سوالات برخی نمایندگان در کمیسیون فرهنگی حاضر شده بود اعلام کرد وزارت ورزش و جوانان تنها 2.5 درصد بودجه عمرانی دارد. این در حالی است که بعضی وزارتخانه ها تا 50 درصد بودجه عمرانی دارند.

بر همین اساس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی سه شنبه (21 مهر ماه) در جریان بررسی طرح اصلاح قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقاء سطح مناطق کمتر توسعه یافته، با ماده واحده این طرح با 149 رأی موافق، 7 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند که بر مبنای آن مقرر شد 3 درصد از اعتبارات عمومی دولت برای توسعه فرهنگی، مذهبی و ورزشی مناطق کمتر توسعه یافته اختصاص داده شود.

در این راستا، برخی از نمایندگان مردم در مناطق کم برخوردار در گفت و گو با خانه ملت در خصوص ظرفیت‌های ایجاد شده از طریق این مصوبه صحبت کرده‌اند.

حسینی: ضروت آغاز فعالیت‌های جدی وزارت ورزش در حوزه عمرانی در پی اختصاص اعتبارات

سید باقر حسینی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص وضعیت کنونی ورزش حوزه انتخابیه خود گفت: در حال حاضر بسیاری از پروژه های عمرانی ورزشی در زابل و مناطق اطراف آن به حالت نیمه تمام رها شده است که علت آن عدم وجود اعتبار کافی عنوان می شود.

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: مصوبه اخیر مجلس مبنی بر اختصاص 3 درصد از اعتبارات عمومی دولت برای توسعه فرهنگی، مذهبی و ورزشی می تواند راهگشای بخش اجرایی دولت برای اتمام پروژه های نیمه تمام باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون نوبت وزارت ورزش و جوانان است که فعالیت های جدی خود را برای اتمام پروژه ها آغاز کند.

ثروتی: مصوبه مجلس، انگیزه‌ای برای وزارت ورزش جهت تکمیل پروژه‌ها باشد

موسی الرضا ثروتی نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت عمرانی حوزه انتخابیه خود در موضوع ورزش، گفت: ساخت پروژه های متعددی در قالب ورزشی در بجنورد از سال ها قبل آغاز شده است اما به دلیل نبود بودجه یا در همان مراحل اولیه باقی مانده و یا در مراحل پایانی متوقف شده است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این نبود بودجه باعث شده است باقیمانده پروژه ها نیز به مرور زمان در اثر قرار گرفتن در معرض باد و باران و آفتاب از بین برود و همان بودجه که در گذشته صرف آن شده نیز حیف و میل شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در پایان خاطرنشان کرد: اخیرا مجلس در جلسات پایانی خود مصوبه ای  داشته مبنی بر اینکه 3 درصد از اعتبارات عمومی دولت به مناطق کمتر توسعه یافته اختصاص یابد تا پروژه های مذهبی، ورزشی و فرهنگی به اتمام برسد از این رو انتظار داریم دولت به خصوص وزارت ورزش و جوانان نیز با مدیریت صحیح مالی نسبت به اجرا و اتمام پروژه های ورزشی اقدامات لازم را مبذول دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی