بازدید 17973

عاملان حمله تروریستی اخیر آنکارا شناسایی شدند

با گذشت چند روز از وقوع دو انفجار تروریستی در پایتخت ترکیه ـ که به جان باختن 97 تن منجر شد ـ پلیس ترکیه اعلام کرد عاملان وقوع این انفجارها را شناسایی کرده است، حال آنکه هنوز هیچ فرد یا گروهی رسما مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است.
کد خبر: ۵۳۹۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸ 14 October 2015
عاملان حمله تروریستی اخیر آنکارا شناسایی شدندبا گذشت چند روز از وقوع دو انفجار تروریستی در پایتخت ترکیه ـ که به جان باختن 97 تن منجر شد ـ پلیس ترکیه اعلام کرد عاملان وقوع این انفجارها را شناسایی کرده است، حال آنکه هنوز هیچ فرد یا گروهی رسما مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است.

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه «تلگراف»، پلیس ترکیه اعلام کرده، یکی از عاملان انفجارهای تروریستی اخیر در آنکارا، برادر فردی بوده که در ماه ژوئیه یک اقدام تروریستی مشابه را انجام داده بود. یونس امره آلاغوز که برادرش عبدالرحمان در ماه ژوئیه با انجام یک اقدام تروریستی، 33 نفر را کشت، فردی است که به عنوان یکی از عاملان انفجارهای اخیر شناسایی شده است. نام تروریست دیگر، عمر دنیز دوندار اعلام شده است.

بر اساس اعلام منابع خبری ترکیه، این دو نفر از روی «دی ان ای» به دست آمده در محل انفجارها شناسایی شده اند. این دو نفر جداگانه، از غازیانتپ خود را به آنکارا رسانده و جزو لیست 21 نفره ای بودند که پلیس ترکیه به عنوان عاملان احتمالی حملات تروریستی تهیه کرده بود.

از زمان وقوع حمله تروریستی ماه ژوئیه در شهر سوروچ که فعالان کرد را هدف قرار داد، محل اختفای یونس آلاغوز نامشخص بوده است. آن حمله به گروه تروریستی داعش نسبت داده شد، اما گروه مذکور هیچ گاه مسئولیت آن را بر عهده نگرفت. فرضیات موجود حاکی از آن است که این دو عامل انتحاری، احتمالاً از سوریه وارد خاک ترکیه شده بودند.

به هر ترتیب، مشخص شدن نام این دو تن، سبب خواهد شد انتقادات از دستگاه های امنیتی و پلیس ترکیه بیش از پیش افزایش یابد. بلافاصله پس از وقوع حمله تروریستی ماه ژوئیه، پلیس ترکیه با نگرانی از اینکه یونس آلاغوز نیز ممکن است همچون برادرش دست به اقدام تروریستی بزند، جست و جو برای یافتن وی را آغاز کردند. گمان می رود که وی عضو یکی از هسته های داعش در شهر آدیامان در جنوب شرق ترکیه باشد.

احمد داوداوغلو، نخست وزیر ترکیه، اخیراً اشاره کرد که لیستی از مظنونین احتمالی حملات اخیر تهیه شده؛ اما گفت پلیس نمی تواند تا زمانی که این افراد مرتکب اقدامی تروریستی شوند، آن ها را دستگیر کند. با این حال، گفته می شود دو نفر که روز پیش از وقوع انفجارها، در شبکه اجتماعی «توئیتر» از احتمال وقوع چنین امری نوشته بودند، بازداشت شده اند. یک مقام دولتی گفته این افراد مظنون به ارتباط با «پ.ک.ک» هستند.

گفتنی است، در حمله تروریستی اخیر در آنکارا، 97 تن جان باخته و صدها تن دیگر نیز مجروح شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
وب گردی