بازدید 3443

بی‌حرمتی غرب به ادیان الهی

اینکه گردانندگان یک گردهمائی جهانی با محوریت کتاب و اندیشه و فرهنگ، برای دهن‌کجی به یکی از ادیان الهی اینگونه با وقاحت عمل کنند، جای اعتراض دارد و انتظار می‌رود دنیای اسلام در این زمینه یکپارچه عمل نماید.
کد خبر: ۵۳۹۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷ 14 October 2015
جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز نوشت:

نمایشگاه بین‌المللی کتاب قرار است از امروز 22 مهر ماه به مدت 5 روز در فرانکفورت آلمان برگزار شود. دعوت مسئولان نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت از سلمان رشدی نویسنده هتاک و مرتد کتاب «آیات شیطانی» سطح این نمایشگاه را تنزل داده و آن را به یک باشگاه سیاسی تبدیل کرده است.
اینکه گردانندگان یک گردهمائی جهانی با محوریت کتاب و اندیشه و فرهنگ، برای دهن‌کجی به یکی از ادیان الهی اینگونه با وقاحت عمل کنند، جای اعتراض دارد و انتظار می‌رود دنیای اسلام در این زمینه یکپارچه عمل نماید. خوشبختانه وزارت ارشاد اسلامی با درک صحیح و اقدام به موقع اعلام کرد درصورت دعوت از سلمان رشدی،‌ جمهوری اسلامی ایران در اعتراض به این اقدام ضد فرهنگی، نمایشگاه کتاب فرانکفورت را تحریم خواهد کرد و در آن حضور نخواهد یافت. برخی اخبار و گزارش‌های رسیده حاکیست که گویا این اعتراض متین و منطقی کمابیش موثر واقع شده و گردانندگان نمایشگاه کتاب فرانکفورت ممکن است در مورد حضور این نویسنده مرتد در نمایشگاه تجدیدنظر کنند. این سخنرانی برگزار بشود یا نشود، واقعیت امر اینست که موضوعات مرتبط با ادیان آسمانی، باید حرمت و قداست خود را در مقیاس جهانی حفظ کنند و هیچکس نباید اجازه دهد حریم ادیان آسمانی و پیامبران مورد تعرض هتاکان قرار بگیرد. ممکن است کسانی به بهانه آزادی بیان و آزادی عقیده، در جهت اهانت به ادیان آسمانی و ترسیم کاریکاتور یا اهانت دیگری به ادیان آسمانی و پیامبران برای خود حقی قائل باشند این در واقع نوعی کج‌اندیشی و عدم درک صحیح نسبت به مقوله آزادی بیان و عقیده است و در این نکته تردید نیست که آزادی بیان و آزادی عقیده نیز حدود و حریمی دارد و خطوط قرمز آن باید دقیقاً رعایت شود. طبعاً از این طریق و با رعایت چنین حریمی، بهتر می‌توان از مرزهای اندیشه و عقیده دفاع کرد و آنرا از تعرض مصون داشت.

در این رهگذر کلیت ادیان آسمانی و پیامبران الهی باید محترم شمرده شود و نه تنها پیروان هر دینی لازم است نسبت به سایر ادیان حرمت‌گذاری کنند بلکه حتی به کسانی که اعتقادی به ادیان آسمانی ندارند نیز نباید فرصت داد حریم ادیان الهی و پیامبران را خدشه‌دار سازند و با هر دلیل و توجیه و انگیزه‌ای، مقدسات ادیان را زیر پا بگذارند.

هشدارها و برخورد جدی با کسانی که حدود و حرمت‌ها را رعایت نکرده‌اند، به دیگران گوشزد می‌کند که وارد حریم ممنوعه نشوند که سخت عقوبت خواهند شد. سرنوشت شوم رشدی باید برای دیگران عبرت‌آموز باشد و به عنوان یک اهرم بازدارنده حریم ادیان الهی و پیامبران را صیانت کند. هنوز حکم اعدام رشدی همچنان به قوت خود باقی است و کسی نباید تصور کند که این موضوع مشمول مرور زمان گردیده یا به فراموشی سپرده شده است.

این یک سیاست استعماری و استکباری است که غرب امیدوار است با سرمایه‌گذاری بر روی مزدورانی همچون سلمان رشدی بتواند با احساسات 5/ 1 میلیارد مسلمان جهان بازی کند و با حفاظت از چنین عنصر پلیدی، مقدسات اسلام را به سخره بگیرد. مقابله با این سیاست ضداسلامی غرب، ضرورت عینی دارد. لازم است بزرگان جهان اسلام، با اهتمام بشتری در این مقوله، حساسیت موضوع را به صراحت یادآور شوند و نشان دهند که با کسی در این زمینه مماشات نخواهند کرد.

استقامت در این مقوله می‌تواند معیارهای شاخص اسلام عزیز را برای همگان آشکار سازد. طبعاً در این زمینه باید سایر کشورهای اسلامی و نهادهای سیاسی – فرهنگی در دنیای اسلام و سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با جهان اسلام از جمله سازمان کنفرانس اسلامی که ارتداد رشدی جزو مصوبات رسمی آن محسوب می‌شود، در مقام بیان حقایق مرتبط وارد عمل شوند و با سکوت خود به این تصور دامن نزنند که گویا مسئله به فراموشی سپرده شده و یا مشمول مرور زمان گردیده است. حتی سکوت مجامع رسمی هم نشانگر بی‌تفاوتی ملت‌ها در این مقوله نیست و مسلمانان با جدیت در انتظار فرصتی برای اجرای حکم اعدام سلمان رشدی هستند. البته رشدی هم از این خیانت و هتاکی بهره‌ای نبرد و زندگی مفلوک وی پس از صدور حکم ارتداد وی تا امروز،‌ از یکطرف باعث از هم پاشیدن زندگی خانوادگیش گردید و از طرف دیگر همچون لکه ننگی بر پیشانی انگلیس و سایر حامیان رشدی در غرب، موجبات سردرگمی حامیانش را فراهم کرده است.

دعوت از رشدی برای حضور و سخنرانی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، آشکارا دهن کجی به دنیای اسلام است که اعلام محکومیت و اعتراض یکپارچه از سوی مسلمانان جهان و به ویژه نهادهای رسمی فرهنگی مرتبط را می‌طلبد تا نشان دهند نسبت به مسائلی از این قبیل، نه تنها بی‌تفاوت نیستند بلکه با حساسیتی متناسب با اهمیت موضوع، آن را پیگیری می‌کنند و نخواهند گذاشت حامیان رشدی مرتد به اهداف ضد اسلامی خود برسند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی