بازدید 4321

بیانیه‌اروپا درباره گفتگوبا ایران درباره صلح در سوریه

فدریکا موگرینی مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مسئولان بلند پایه ایرانی در بروکسل درباره گزینه های صلح در سوریه و مبارزه با تروریست های داعش گفت وگو کردند.
کد خبر: ۵۳۹۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۰ 14 October 2015
اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: فدریکا موگرینی مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مسئولان بلند پایه ایرانی در بروکسل درباره گزینه های صلح در سوریه و مبارزه با تروریست های داعش گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از بروکسل، در این بیانیه که روز سه شنبه منتشر شده آمده است:«در نشست بروکسل توافق شد که تنها یک راه حل سیاسی با شرکت تمامی گروه ها ، می تواند راه حلی پایدار برای پایان دادن به درگیری ها و خشونت های جاری در سوریه ایجاد کند. برای رسیدن به این هدف، همه عوامل و کشورهایی که به نوعی در موضوع سوریه دست دارند، باید به یکدیگر همکاری تنگاتنگ داشته باشند.»

این بیانیه می افزاید:«وضعیت بحرانی وضعیت انسانی نیز در گفت وگوهای بروکسل بطور خاص پیگیری و درباره آن صحبت شد.»

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان به منظور رایزنی با مقامات اتحادیه اروپا در زمینه مسایل منطقه به ویژه اوضاع سوریه یکشنبه شب گذشته وارد بروکسل شد.
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در دیدار با فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درمورد مسایل منطقه از جمله سوریه و عراق گفت و گو کرد.

فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت که هیاتی از جمهوری اسلامی ایران فردا به مقر اتحادیه اروپا خواهند آمد تا درباره بحران و شرایط سوریه گفت وگو کنیم.

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه ، بر اساس آخرین آمار به گزارش سازمان ملل مناقشه سوریه دویست و پنجاه هزار کشته و دوازده میلیون آواره برجای گذاشته است.

نشست بروکسل در حالی برگزار شد که جمهوری اسلامی ایران هم پیمان دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و مخالف گروههای تروریستی تحت حمایت غرب است.

این در حالیست که وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا انتقال صلح آمیز و فراگیر به دولت جدید در سوریه را خواستار شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی