بازدید 2413

برجام اثرگذارترین اقدام مجلس خواهد بود

کد خبر: ۵۳۹۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸ 13 October 2015
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از اینکه عده‌ای همواره تنها بر طبل مخالفت می‌کوبند و از آنچه به دست آورده‌ایم سخن نمی‌گویند، برجام را اثرگذارترین اقدام مجلس در طول تاریخ دانست.

به گزارش خانه ملت، بهروز نعمتی در نشست علنی امروز سه شنبه (21 مهر) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تسلیت به حادثه دیدگان فاجعه منا،گفت: شهادت سردار همدانی شیرمرد جبهه های حق علیه باطل را به محضر مقام معظم رهبری، خانواده ایشان و مردم ایران به ویژه مردم همدان تبریک و تسلیت عرض می کنم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بدون تردید این ایام یکی از مهم ترین روزهای مجلس و کشور است. موضوع مهم برجام قطعا از اثرگذارترین اقدامات مجلس در طول تاریخ خواهد بود. در برجام دو نگاه متفاوت وجود دارد عده ای معتقدند ما چگونه می توانیم خطوط قرمز و آینده کشور را ترسیم کنیم و عده ای دیگر معتقدند حرف خودمان را بزنیم و از دولت بخواهیم جلوی انحراف را بگیرد.

وی افزود: در خصوص برجام و اجرای آن باید دقت شود و نباید سندی به دست دشمن داد که پس از آن نتوانیم آن را منکر شویم؛ همواره گفته شده خطوط قرمز نظام، مقام معظم رهبری و قوانین بالادستی برای ما مهم و در اولویت نخست قرار دارد لذا باید رعایت شود، البته در این راستا باید تدبیر شود و نباید وضعیت کشور را فراموش کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: مذاکرات با گستردگی و پیچیدگی‌ها قطعا بده و بستان سیاسی است، در این زمینه توفیقاتی به دست آمده که سال ها به دنبال آن بوده ایم و دراین راه تلاش ها و رشادت های فراوان کرده و شهدای بسیاری را از دست داده ایم؛ پس چرا برخی از همکاران به دنبال دو قطبی کردن جامعه هستند؟ آیا این عمل خلاف منویات مقام معظم رهبری نیست؟

نعمتی گفت: اصلی ترین حاصل برجام، داشتن انرژی صلح آمیز هسته ای است، لذا معتقدیم حق تحقیق و توسعه و گردش بیش از 5 هزار سانتریفیوژ و آب سنگین اراک در این مقطع حاصل مذاکرات هسته ای است، چرا عده ای همواره تنها بر طبل مخالفت می کوبند و از آنچه به دست آورده ایم سخن نمی گویند؟

وی ضمن اشاره به اینکه به نظر می رسد برخی تمایل دارند کشور مجددا به ورطه جنگی دیگر رود، گفت: با دیپلماسی فعال از هرگونه شیطنت و فتنه جلوگیری می شود؛ لذا معتقدیم ظرفیت اقتصادی و آستانه تحمل اقتصادی کشور بسیار محدود تر از آن است که برخی از همکاران آن را تصور می کنند، از این رو به گونه ای باید تدبیر شود که سبو نشکند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس نهم تصریح کرد: گویا برخی دوستان دلواپس فقر و تنگ دستی طبقات محروم جامعه نیستند، شاید برخی دلواپس سختی ها و مرارت های مردم نباشند و ندانند مردم چگونه زندگی می کنند و ندانند عده ای تنها با یارانه مختصر  دولت زندگی را می چرخانند.

نعمتی از برخی اعضای کمیسیون برجام گلایه کرد و گفت: این افراد نتوانستند در جمع بندی خود نظر اکثریت مجلس را کسب کنند، برخورد عده ای از همکاران در مجلس نیز سبب تخریب مجلس شده؛ همچنین از نوع اداره و اطلاع رسانی ها و برخوردهای گزینشی کمیسیون برجام نیز گلایه دارم.

وی افزود: از افرادی که شش سال مذاکرات هسته ای را به دست داشتند نیز گلایه دارم، چراکه در زمان مدیریت خود حتی یکبار به مردم گزارش ندادند و امروز منتقد برجام هستند و در مجلس حضور پیدا می کنند و نقادی می کنند؛ این در حالی است که این افراد عضو شورای عالی امنیت ملی کشورند و قاعدتا باید پیگیر ایراداتی باشند که خود مسبب آن هستند.

نعمتی یادآور شد: مخالفت با برجام مخالفت با منویات مقام معظم رهبری نست که فرمودند باید در این خصوص مجلس هم اظهار نظر کند؟

این نماینده مردم در مجلس نهم در ادامه به وزیر نیرو در خصوص مشکل آب اسدآباد تذکر داد و گفت: بیش از چهار ماه است که شهر اسدآباد شبانه روز و بیش از 16 ساعت قطعی آب دارد، آیا شهر تبریز شما هم به همین صورت است؟

عضو مجمع نمایندگان استان همدان به وزیر آموزش و پرورش نیز تذکر داد و گفت: به کارگیری گزینشی مربیان پیش دبستانی درست نبوده، لذا درخواست داریم تا قانون را اجرا کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی