بازدید 2008

توافق‌دو‌فراکسیون‌برای‌طرح‌سه‌پیشنهاد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان این که نمایندگان دو فراکسیون سیاسی مجلس شب گذشته در جلسه ای با شمخانی برای طرح تنها سه پیشنهاد
کد خبر: ۵۳۹۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷ 13 October 2015
منصور حقیقت پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تصویب طرح اقدام متناسب و متقابل جمهوری اسلامی ایران در برجام در توضیح این مصوبه گفت: در این طرح نمایندگان شرایط اجرای برجام را تصویب کردند، دولت می تواند آن را اجرا نکند، البته  دولت اجرا می کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: ما به دولت گفته ایم اگر می خواهد برجام را اجرایی کند ملزومات آن در طرح مذکور آمده است.حالا دولت باید کلاهش را قاضی کند و ببیند می تواند با این ملزومات برجام را اجرا کند، جواب مثبت بدهد اگر نمی تواند جواب منفی بدهد.

وی با اشاره به اینکه ماده واحده طرح مذکور بیش از کلیات آن رای آورد، گفت: ماده واحده طرح مربوط به برجام با موافقت 161 نماینده به تصویب رسید که اعتقاد دارم این میزان رای بسیار مناسب است. این نکته حائز اهمیت است که در روز رای گیری برای کلیات نمایندگان تحت فشار بودند به این جهت رای در آن زمان کاهش پیدا کرده بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به تهدیدهای روز یکشنبه اظهار داشت: روز یکشنبه و زمان رای گیری برای کلیات طرح اقدام متناسب برای برجام نمایندگان تحت فشار بودند و از جاهای مختلف برای آنها پیامک های تهدید کننده از جمله اینکه دوره بعدی نماینده نخواهند شد ارسال می شد.

این نماینده ادامه داد: اما امروز فشار کمتر بود، هماهنگی بین نمایندگان بیشتر شده بود و با توجه به هماهنگی که با شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته بود سعی شد در نظام یک صدایی  به گوش برسد.

حقیقت پور به برخی مخالفت ها و انتقادها به طرح مربوط به برجام اشاره کرد و توضیح داد: دوستان عزیزی که مخالف بودند را انسان های انقلابی می دانم آنها نگرانی هایی داشتند اما اکنون طرح مربوط به برجان تصویب شده است  و از حالا به بعد باید مراقبت های لازم را داشته باشیم و هر کجا راه نفوذ در کشور فراهم شد شناسایی کنیم و مانع آن شویم. نباید اجازه دهیم از بستر برجام سو استفاده شود.

وی ادامه داد: این دوستان را به عنوان نیروی انقلابی و دلسوز برای نظام قبول داریم، آنها نگرانی دارد و پیشنهادهای اصولی هم دارند. از پیشنهادهای آنها  در طرح استفاده شد حتی ماده واحده با نظر این گروه اصلاح شد. در ماده واحده اولیه گفته شده بود به دولت اجازه داده می شود اما درمصوبه امروز تاکید شده است اگر دولت می خواهد داوطلبان برجام را اجرا کند ملزومات دارد. این گروه نیروهای تخصصی هستند و از نظرات شان در آینده استفاده خواهیم کرد.

حقیقت پور در پاسخ به این سوال که گفته می شود دکتر لاریجانی اجازه طرح پیشنهادها را به نمایندگان نداده است، گفت: آقای لاریجانی مدیریت خاص کرده است. بندهای طرح مربوط به برجام با شورای عالی امنیت ملی هماهنگ شده بود. اگر قرار بود تمام 200 پیشنهاد مطرح شود امکان داشته بسیاری از مطالبی که با شورا هماهنگ شده بود بهم بریزد. بنابراین تنها پیشنهادهای اصلاحی مورد نظر شورای عالی امنیت مطرح شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدنه معتدل مجلس با هوشیاری و عقلانیت طرح مربوط به برجام را تصویب کردند، اظهار داشت: در این طرح راهکارهای لازم را برای برگشت پذیری و بحث جبران اقدامات بعد را در نظر گفتیم.

درک خوب نمایندگان از طرح ملی برجام/پیشنهادات اصلاحی نمایندگان برای ماده واحده طرح در کمیسیون امنیت ملی در نظر گرفته شده بود

عباسعلی منصوری آرانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تصویب جزییات طرح اقدام متناسب و متقابل جمهوری اسلامی در اجرای برجام گفت: در ابتدا از مدیریت بسیار خوب دکتر لاریجانی که در جهت مصالح و منافع ملی انصافا تلاش های قابل تحسینی داشته است تشکر می کنم.

نماینده مردم کاشان،آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از نمایندگانی هم که با درک واقعیات تلاش کردند تا آنچه به عنوان لغزشگاههای برجام مطرح می شود را شناسایی و رصد کنند و تصمیماتی بگیرند تا به واسطه آن آسیبی به کشور وارد نشود تشکر می کنم.

منصوری آرانی با اشاره به اینکه طرح برجام طرح ملی است، تصریح کرد: نمایندگان با عقلانیت و درک موضوع استقبال خوبی از این طرح داشتند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: گفتگوهایی بین نمایندگان صورت گرفته بود و با تعامل خوبی که انجام شده بود متنی جامع و خوب آماده و مورد استقبال نمایندگان قرار گرفت.

وی ادامه داد: زمانیکه درمورد این طرح تعامل انجام شده و توافقی شکل گرفت بسیاری از نمایندگانی که پیشنهاداتی داشتند پیشنهاد آنها در اصلاحاتی که قبل از تصویب نهایی بود در نظر گرفته شد.

منصوری آرانی افزود: به نظر می رسد دکتر لاریجانی با مشاهده آرای بالای نمایندگان به جزییات طرح ،ترجیح داد به مرحله مطرح کردن پیشنهادات وارد نشود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روز یکشنبه همچنین امروز صبح بحث و بررسی های بسیاری درمورد طرح صورت گرفته بود گفت: از طرف دیگر محدودیت زمانی نیز داریم و می بایست این طرح هر چه سریع تر به شورای نگهبان نیز برود و مطرح شدن پیشنهادات زمان زیادی لازم داشت.

نمایندگان با حساسیت به شروط اجرایی شدن برجام رای دادند/ طرح پیشنهادهای خلق الساعه درست نبود

عوض حیدرپور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تصویب طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی در برجام گفت: به دلیلی اشراف دوستان نمایندگان به  موضوع برجام شاهد افزایش رای موافق مجلس به طرح مربوط به برجام بودیم.

نماینده مردم شهرضا در مجلس نهم شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین نظام جمهوری اسلامی ایران به این نتیجه رسید که برجام را مشروط تصویب کند. بنابراین شروط مدنظر در طرح مذکور عنوان شد و با رای موافق نمایندگان تصویب شد.

وی با بیان اینکه اینکه موضوع هسته ای به عنوان مسئله ملی در کشور مطرح است، توضیح داد: برداشت کلی این است که شورای هسته ای پیگیری پرونده ملی هسته ای را برعهده دارد، این پرونده یا شورای هسته ای به متعلق به دولت، مجلس یا شورای عالی امنیت ملی نیست، بلکه متعلق به ملت است به این جهت حساسیت نمایندگان افزایش پیدا کرد.

این نماینده همچنین اظهار داشت: نظر رهبری این بود که پرونده هسته ای موجب اختلاف و تفرقه در گروه های مختلف سیاسی کشور نشود. همچنین از صحبت های رهبری از گذشته تا امروز استنباط کرده بودیم که پرونده هسته ای با نظر دبیر شورای عالی امنیت ملی در مجلس بررسی شود. خوشبختانه این همکاری صورت گرفته است.

حیدرپور با بیان اینکه مجلس و شورای عالی امنیت ملی نشست های مشترکی داشتند، گفت: ظرف دیروز و امروز گزارش هایی از این جلسات به اطلاع نمایندگان رسید و وکلای مردم بعد از اینکه متوجه شدند مسئله هسته ای کماکان موضوع مهم و تاثیر گذار در سرنوست کشور است امروز طرح مربوط به برجام را با 161 رای آن را مصوب کردند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در پاسخ به این سوال که برخی نمایندگان اعتقاد دارند دکتر لاریجانی مانع طرح پیشنهادهای اصلاحی در طرح مربوط به برجام شده است، توضیح داد: پیشنهادها را خوانده بودیم، بخشی از آنها حذف عبارت ها و بند ها بود که به نظر من خوب نبود. بخش دیگر پیشنهادها، اضافه کردن عبارت ها بود که غیر کارشناسی و غیر دقیق بود.

 وی تاکید کرد: نکته مهم این است که در پروژه های ملی پیشنهادهای خلق الساعه جایز نیست ارائه شود.  ما در کمیسیون بند به بند و کلمه به کلمه بر روی عبارت های طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی در برجام  ساعت ها کار کردیم. بنابراین بپذیرفتن پیشنهادهایی بدون تعقل در صحن علنی به اصل طرح آسیب می زد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از سوی دیگر از آنجایی که طرح به هماهنگی دو فراکسیون اصلی مجلس و شورای عالی امنیت ملی رسیده بود، بهترین کار این بود که پیشنهاد جدیدی مطرح نشود. بر این اساس کار و مدیریت دکتر لاریجانی در این پروژه ملی بهترین اقدام بود.

درایت و اشراف لاریجانی در مدیریت جلسه بررسی برجام/دلیلی برای به تعویق انداختن طرح ملی مانند برجام وجود ندارد

محمد رضا تابش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تصویب جزییات طرح اقدام متناسب و متقابل جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام گفت: برجام مسئله ملی بود و منافع مردم را در گستره وسیعی تحت تاثیر خود قرار می داد و  باید از تدبیر و خردمندی رهبری که از ابتدا آن را در کانالی قرار داد که نسبت به آن اجماع حاصل شده و مرکز ثقلی باشد که این کار هدایت می کند تشکر کرد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توصیه رهبری در جهت اینکه برجام محل انشقاق نبوده و وحدت حفظ شود توصیه بسیار مدبرانه ای بود ادامه داد:  از دولت هم تشکر می کنیم که در هر صورت سعی کرد این مسئله به صورت ملی باقی بماند همچنین از عموم نمایندگان چه مخالفین و موافقین تشکر کنیم.

وی افزود: به جز اقلیتی که در هر صورت نقدهایشان خیلی منصفانه نبود اما سایر منتقدان در ابراز موافقت و مخالفت خود منافع ملی را در نظرگرفتند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: باید از مدیریت و درایت دکتر لاریجانی تشکرکنیم که با انر‍ژی تمام واشراف کامل نسبت به موضوع به نحوی کار را هدایت کرد که تصویب این طرح با اجماع کامل نمایندگان مواجه شده و توانست در موقع مقتضی در اختیار دولت برای اقدامات بعدی قرار گیرد.

عده ای قصد داشتند با طرح پیشنهادات غیرراهبردی راهبردی وقت مجلس را تلف کنند

تابش گفت: با توجه به اینکه هفته بعد مجلس تعطیل است عده ای قصد داشتند با طرح برخی پیشنهادتی که چندان هم راهبردی نبود و وقت مجلس را تلف می کرد تصویب طرح را به تاخیر بیندازند و تاخیر در تصویب طرح با توجه به محدودیت زمانی آن موجب بروز آفاتی بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: از طرف دیگردر عالی ترین سطوح کشور هماهنگی لازم برای اضافه کردن پیشنهاداتی که متضمن حفظ و ارتقای منافع ملی ما بود انجام شده بود ضمن اینکه دلیلی برای به تعویق انداختن و تعلل در چنین طرحی که مایه احماع و امیدآفرینی مردم است وجود ندارد.

صعه صدر و از خود گذشتگی لاریجانی در اداره جلسه/تاکید بر لزوم وفاق درباره طرح ملی برجام

بهروز نعمتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تصویب جزییات طرح متناسب و متقابل جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام گفت: در ابتدا باید از مدیریت خوب دکترلاریجانی و صعه صدر وی در اداره جلسه روز یکشنبه و امروز همچنین از خود گذشتگی های واقعا بالای وی  به خاطر کشور و نظام تشکر کنم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیشنهادات مطرح شده درباره طرح برجام قطعا خوب بوده است اما وقتی دو فراکسیون با هم تفاهم می کنند اعضای آن به فراکسیون پایبند هستند.

وی افزود: درطرح برجام جمع بندی فراکسیون انجام شده و چکش کاری متعددی در مورد آن صورت گرفت و با مجموعه های مختلف و گروههای مختلف بحث وبررسی صورت گرفت.

نعمتی طرح برجام را طرح ملی دانست و گفت: بنده تاکید جدی درمورد لزوم وفاق در این طرح داشتم.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به اینکه جزو مخالفین انتخاب اعضای کمیسیون برجام بوده و از ابتدا نیز آن را قبول نداشتم اما در عین حال گفت: زمانی که خرد جمعی درمورد موضوعی تصمیم گیری می کند باید  آن را پیگیری کرده و به نتیجه برسانیم.

وی گفت: با توجه به این طرح به دولت اختیار داده شده که در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی کار خود را پیش ببرد.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر و پس از تصویب طرح برجام باید همه کمک کنیم تا بتوانیم بعد از تحریم، مشکلات کشور را مرتفع کنیم.

حساس ترین نقطه مدیریت مجلس در 4 ساله گذشته یکشنبه و امروز بود/تصویب جزییات برجام نشان دهنده وفاق و همدلی در طرح ملی بود

جواد هروی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به تصویب جزییات طرح اقدام متناسب و متقابل جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام گفت: طرح برجام حاصل تدابیر چند ساله تیم امین و متدین هسته ای ما بود که به فرمایش رهبری از هیچ اقدامی برای حفظ منافع ملی اجتناب نکردند و مجلس نیز روز یکشنبه و امروز نشان داد منافع ملی از هر چیزی واجب تر است.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه امروز در صحن مجلس گذشت وفاق و همدلی بود که رهبری خواهان آن بودند، بحث برجام تجربه طولانی مدتی بود که امروز به بار نشست که می بایست بعد از این محصول آن را چشید.

وی گفت: با وجود کاستی های برجام امیدواریم بعد از این درهای دنیا را به روی ما باز کند تا بتوانیم با یک اقتصاد دانش بنیان و قدرت عمل وارد فضای بین المللی باشیم.

هروی ادامه داد: تصور می کنم برجام همانگونه که پیش بینی می شد بتواند جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک قدرت مطرح کند و آن چیزی که امروز در مجلس شاهد بودیم همدلی ناباورانه ای بود که به وقوع پیوست و شاید همان تعاملاتی بود که از روزهای قبل بین گروهای موجود در مجلس و شورای عالی امنیت ملی تجمیع شده و عقاید خود را یک کاسه کردند و تبلور آن را در تایید جزییات برجام به صورت عملی  دیدیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عملکرد نمایندگان مجلس در تصویب این طرح پیام روشنی برای مردم ایران و جهانیان دارد و آن این است که ایران با تمام کش و قوس هایی که در مذاکرات داشت اما به رویکرد جهانی تمکین می کند  تا از منافع ملی خود دفاع کند به خصوص در این ماجرا توصیه رهبری به همدلی واقعا صمیمانه بود و امیدواریم توام با رفاه نسبی در معیشت مردم باشد و دور تازه ای در توسعه مناسبات اقتصادی و بین المللی باشد.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی گفت: شاید حساس ترین نقطه مدیریت مجلس در 4 ساله گذشته یکشنبه و امروز بود. مدیریت جلسه واقعا زیبا نسبت به تصویب طرح ورود پیدا کرد و اداره صحیح و هدایت درست و به هنگامی را در جلسه داشت.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس افزود: در جلسه عملا آنچیزی حاصل شد که تمام دستگاههای نظام انتظار آن را داشتند. امروز مدیریت مجلس مطابق با خواست نظام جلسات صحن علنی را اداره کرد و باید به دکتر لاریجانی این هوش،ذکاوت،تدبیر و تبعیت از رهبری را تبریک گفت.

روایت بروجردی از جلسه نمایندگان فراکسیون اصولگرایان‌رهروان و اصولگرایان با شمخانی/توافق دو فراکسیون برای طرح تنها سه پیشنهاد

علاءالدین بروجردی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان به دکتر لاریجانی در خصوص طرح پیشنهادهایی در طرح مربوط به برجام توضیح داد: در جلسه شب گذشته با آقای شمخانی از مجلس، بنده، دکتر زارعی، دکتر زاکانی و دکتر جلالی حضور داشتند. در این نشست چند توافق صورت گرفت.

نماینده مردم بروجرد در مجلس نهم شورای اسلامی با اشاره به توافقات صورت گرفته بین نمایندگان مجلس از دو فراکسیون اصلی و دبیر شورای عالی امنیت ملی، اظهار داشت: مقرر شد کلیه پیشنهادها محدود شود به طرح سه پیشنهاد. این سه پیشنهاد همان مواردی است که آقای دکتر لاریجانی دو بار برای وکلای مردم توضیح داد.

وی تشریح کرد: دکتر لاریجانی این پیشنهادها را قبل از صحن علنی و به رسمیت رسیدن نشست مجلس به اطلاع نمایندگان رساند. رئیس مجلس هم چنین در زمان علنی شدن صحن مجلس، پیشنهادهای مذکور قرائت شد.

بروجردی همچنین عنوان کرد: در جلسه شب گذشته با دبیر شورای عالی امنیت،دوستان به آقای شمخانی گفتند نمایندگان تعداد زیادی  پیشنهاد دارند، که وی تاکید کرد توافق ما به عنوان دبیرخانه شورای عالی امنیت همین سه پیشنهاد است، به همین علت نمایندگان دو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت و اصولگرایان پذیرفتیم به این توافق با دبیرخانه شورای عالی امنیت عمل کنیم.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: به این دلیل سه پیشنهاد چاپ و در صحن علنی توزیع شد و مبنای بررسی طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در برجام قرار گرفت.

وی تاکید کرد: بنابراین هیچ تخلفی صورت نگرفت، مر توافق عمل شده است و قرار بر این شد به لحاظ حفظ منافع و مصالح ملی بر این اساس عمل کنیم.

عیادت از زراعی/ طرح 200 پیشنهاد در صحن روند کار مجلس و بازه زمانی برای اعلام اجرای برجام را با مشکل مواجه می کرد

بروجردی به ناراحتی زارعی و خروج او از صحن علنی اشاره کرد و گفت: این نماینده از ناراحتی بستری شد، به این جهت از او عیادت کردیم البته حالش بهتر است. بر اساس تشخیص پزشکان به او سرمی وصل بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایشان انتظار داشت که ضمن توافق باقی پیشنهادها مطرح شود اما از آنجایی که نزدیک به 200 پیشنهاد از سوی نمایندگان مطرح شده بود و طرح هر کدام این انتظار را ایجاد می کرد که تعداد دیگری نیز عنوان شود، بنابراین تصویب طرح ممکن نبود. اگر امروز طرح نهایی نمی شد روند ارسال به شورای نگهبان طولانی تر می شد و تعطیلی هفته آینده مجلس نیست بهم می خورد.

برجام با اجماع تمام گرایش‌های مجلس تعیین و تکلیف شد

محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره نحوه تصویب جزئیات برجام در نشست علنی امروز مجلس و شبهات مطرح شده مبنی بر دخالت رئیس مجلس در طرح برجام، گفت: این موضوع به هیچ وجه درست نیست، زیرا در این حوزه اجماع وجود داشت که این موضوع به تصویه رهبر معظم انقلاب صورت گرفت.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، افزود: از طرف دیگر این متن با حضور تمام گرایش های موجود در مجلس تنظیم  شد و کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی نیز این طرح اجماعی را تأیید کرد، از این رو موضوع مطروحه درباره اعمال نظر شخصی از سوی رئیس مجلس درباره برجام و بررسی طرح مذکور در پارلمان، به هیچ وجه درست نیست.


وی گفت: رأی قاطع نمایندگان مجلس به طرح برجام نشان می‌دهد که اکثریت نمایندگان از نحوه و شیوه بررسی طرح مذکور رضایت داشتند.
فرهنگی ادامه داد: البته برخی از نمایندگان معتقد بودند که روند بررسی طرح برجام و پیشنهادت مربوط به آن در راستای آیین نامه داخلی مجلس صورت نگرفته، که این موضوع از نظر شکلی درست است و من در آغاز بررسی جزئیات طرح نیز گفتم که پیشنهادتی در این رابطه وجود دارد.
وی ادامه داد: از نظر دکتر لاریجانی، مجلس زمان کافی را برای بررسی تمام پیشنهادات نداشت، از این رو با توجه به فرصت کشور برای تعیین و تکلیف برجام تا 26 مهر ماه و فرایند رسیدگی به این طرح در مجلس و شورای نگهبان لازم بود که طرح مذکور به سرعت بررسی شود.
فرهنگی افزود: تعیین و تکلیف طرح برجام به رأی و نظر نمایندگان مستند بود، از این رو اگر نمایندگان چنین مسائل  و شبهاتی را قبول داشتند، به طور حتم به آن رأی نمی دادند، تا پیشنهادات مطرح شود.

برجام در حوزه کاری شورای عالی امنیت ملی تعریف می شود

حسین سبحانی نیا در گفت و گو  با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نهایی شدن طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی در برجام گفت: نمایندگان در چند روز گذشته ابعاد، ریشه و ضرورت تصویب برجام را بررسی کردند.
نماینده مردم نیشابور در مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه  در جریان رسیدگی برجام جلساتی برای هماهنگی بین ارکان های مربوطه صورت گرفته است، ادامه داد: همچنین رایزنی هایی که در مجموعه مسئولان دست اند در کار برجام صورت گرفت باعث شد تا وکلای مردم به این به نتیجه برسند به برجام رای بدهند. بنابراین شاهد بودیم این بار ماده واحده بیش از کلیات رای بیاورد.


وی با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان به دکتر لاریجانی مبنی بر اینکه مانع طرح پیشنهادات شد، اظهار داشت: این درست نیست،  پیشنهادهای اساسی مطرح شد و رای هم آورد اما آقایان به این نتیجه رسیدند پیشنهادهای دیگر مطرح نشود چرا که ضرورتی پیشنهادها حرف خاصی نداشت.
سبحانی نیا با اشاره به صحبت های کوچک زاده و انتساب برجام و تصمیم گیری در این باره به مقام معظم رهبری، گفت: نباید موضوع برجام و تصمیم گیری در این زمینه را به ایشان نسبت دهیم. این موضوع مسئله ای ملی است و نظام به این نتیجه رسیده بود که با شروطی این بحث تصویب شود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از سوی دیگر برجام در حوزه کاری شورای عالی امنیت ملی تعریف می شود، ما تلاش کردیم با هماهنگی با این شورا در نهایت طرحی را تصویب کنیم که ملاحظات شورای عالی امنیت ، درخواست مردم و دغدغه نمایندگان در حفظ خطوط قرمز مدنظر گرفته شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار