بازدید 3724
۱
سوژه

پیراهن فروخته شده استیلی در بازی با آمریکا، درموزه فیفا چه می کند؟!

استیلی در خرداد ماه سالِ ۹۳، این لباس را با رقمی سنگین به حراج گذاشت تا هزینه های آن را در اختیار یک خیریه قرار بدهد. در اسفند همین سال، ناگهان پیراهن استیلی دردست کفاشیان دیده شد تا به موزه فوتبال ایران تحویل داده شود
کد خبر: ۵۳۸۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۶ 13 October 2015

پیراهن قرمز و سفیدِ پوما برای تیم ملی در جام جهانی 98، یکی از خاطره انگیزترین لباس های همه ادوار ملی پوشان فوتبال ایران بود. لباسی خوشرنگ که گوشه ای از آن مشخصات هر بازی نوشته می شد و آرم برند تهیه کننده لباس نیز در بالای آن، به نامِ سه رنگ ایران می رسید تا ستاره های تیم ملی برای نبرد با رقبای قدرتمند در جام جهانی فرانسه آماده شوند. اصلا مگر می شد این پیراهن را بپوشی و حداقل در یک مسابقه، به دنبال خلق شاهکار نباشی؟

پیراهن فروخته شده استیلی در بازی با آمریکا، درموزه فیفا چه می کند؟!

آخرین و تنها پیروزی تیم ملی در جام جهانی، همچنان مربوط به بازی تاریخی با آمریکاست و ازمیان همه لحظه های آن مسابقه فراموش نشدنی، لحظه گلزنی حمید استیلی هیچوقت گرد فراموشی نخواهد گرفت. ستاره سابق تیم ملی و سرمربی این روزهای ملوان، بارها این پیراهن را در برنامه های مختلف به نمایش درآورده و به سرنوشت های مختلفی دچار کرده است. استیلی در خرداد ماه سالِ ۹۳، این لباس را با رقمی سنگین به حراج گذاشت تا هزینه های آن را در اختیار یک خیریه قرار بدهد. در اسفند همین سال، ناگهان پیراهن استیلی دردست کفاشیان دیده شد تا به موزه فوتبال ایران تحویل داده شود(کدام موزه؟). جالب اینکه نوشته ها و امضاهای پای این پیراهن در مراسم خیریه، در لباسی که به دست کفاشیان رسید وجود نداشتند و مشخص بود که آن پیراهن، این پیراهن نیست. توی روزهای فوتبال، می گفتند استیلی یک شش اضافه دارد و به نظر می رسد علاوه بر شش، پیراهن او در بازی امریکا نیز بارها تکثیر شده است! پیراهنی که این روزها قرار است به موزه فیفا تقدیم شود.

در همه سال های بعد از پیروزی معجزه وار برابر آمریکا در فرانسه، ایران کمتر به پیروزی های بزرگ در فوتبال دنیا رسیده است.  فروش و اهدای چندباره لباس استیلی در مراسم های مختلف نیز، بیشتر از هر چیز همین نکته را پررنگ می کند. روایتِ ملتی که در حال حاضر خاطره ندارند و خاطره را خرید و فروش می کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خود استیلی، همون زمان حراج اعلام کرد که در بازی مورد نظر، هر نیمه یک لباس پوشیده و یکی از اونها رو به خیریه داد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست