بازدید 3331
گزارش

بدهی4 میلیاردی استقلال به خارجی ها چطور جمع شده؟

نکته جالب درباره این 6 پرونده این است که همه این بازیکنان در زمان جدایی از استقلال حاضر بوده اند با رقمی کمتر توافق کنند و کار به شکایت نکشد. این همان اتفاقی است که فصل گذشته بین استقلال و دروازه بان برزیلی رخ داد.
کد خبر: ۵۳۸۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴ 11 October 2015
باشگاه استقلال، بابت طلب یک میلیون و دویست هزار دلاری بازیکنان خارجی اش طی فصول گذشته، در خطر کسر امتیاز از سوی فیفا قرارگرفته است.
6 بازیکن خارجی فصل گذشته استقلال به خاطر پرداخت نشدن مطالبات خود آبی ها را حسابی به دردسر انداخته اند، بازیکنانی که هرکدام مدت کوتاهی برای استقلال بازی کردند و البته نتوانستند از نظر فنی کمکی به این تیم انجام بدهند ولی در نهایت بدهی سنگین برای استقلال به بار آوردند. بدهی هایی که اگر پیگیری مسوولان استقلال در طول یک سال گذشته نبود، تا حالا دردسرهایی جدی برای این باشگاه به وجود آمده بود. 
تا کنون فیفا مطالبات رودریگو توزی، جی لوید ساموئل، گوران لاوره، لیام ردی، آنتونیو کاروالیو و هلمکه را تایید کرده و اگر باشگاه استقلال مطالبات این بازیکن را پرداخت نکند، در خطر کسر امتیاز قرار خواهد گرفت.

بدهی4 میلیاردی استقلال به خارجی ها چطور جمع شده؟

رودریگو توزی/ 370 هزار دلار
رودریگو توزی بازیکنی بود که در لیگ دوازدهم با استقلال قرارداد امضا کرد و وقتی باشگاه استقلال نتوانست به تعهداتش در مورد او عمل کرد خیلی زود ایران را ترک کرد. او در مجموع 9 بازی برای استقلال انجام داد و بعد از آن ایران خارج شد. قرارداد او با استقلال در مجموع 370 هزار دلار بود که این باشگاه از سوی به فیفا به پرداخت کل این مبلغ محکوم شده است.
جی لوید ساموئل/ 320 هزار دلار
ساموئل بی تردید یکی از بهترین بازیکنان خارجی تاریخ لیگ ایران بوده است. او در نیم فصل دوم لیگ یازدهم به استقلال آمد و نقش مهمی در صعود استقلال به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا داشت. او در پایان لیگ سیزدهم از استقلال جدا شد و بدهی 320 هزار دلاری روی دست مدیران استقلال گذاشت.
گوران لاوره/200 هزار دلار
گوران لاوره بازیکنی بود که در لیگ سیزدهم با استقلال قرارداد امضا کرد اما هرگز نتوانست در این تیم کارخاصی را انجام بدهد.او هم مدتی در ایران بود و بعد از چند هفته ایران را ترک کرد و البته مصاحبه های تندی علیه قلعه نویی انجام داد. لاوره بابت برگزاری 3 بازی برای استقلال قرارداد 200 هزار دلاری با این باشگاه امضا کرد که فیفا این باشگاه را به پرداخت کل این مبلغ جریمه کرده است.
لیام ردی/84 هزاردلار
ردی هم دروازه بان استرالیایی استقلال در لیگ سیزدهم بود که هرگز فرصت بازی کردن پیدا نکرد. این بازیکن استقلال را متهم به پرداخت 84 هزار دلار کرده است در حالی که حتی یک دقیقه هم برای استقلال بازی نکرد.
آنتونیو کاروالیو/56 هزار دلار
آنتونیو کاروالیو بازیکنی است که در لیگ سیزدهم برای استقلال بازی کرد. او در مجموع 14 بازی برای استقلال درنیم فصل دوم لیگ سیزدهم بازی کرد و گلی هم نزد تنها دستاورد او بدهی 56 هزار دلاری برای استقلال است.
هندریک هلمکه/180 هزار دلار
هلمکه بازیکنی بود که فصل گذشته با استقلال قرارداد امضا کرد. او در اردوی پیش فصل استقلال مصدوم شد و به همین دلیل باشگاه قراردادش را فسخ کرد و به الاهلی مصر پیوست. قرارداد این بازیکن با استقلال 180 هزار دلار بود که باشگاه استقلال به پرداخت کل این مبلغ محکوم شده است.

• نکته جالب در باره این 6 پرونده این است که همه این بازیکنان در زمان جدایی از استقلال حاضر بوده اند با رقمی کمتر توافق کنند و کار به شکایت نکشد. این همان اتفاقی فصل گذشته بین استقلال و دروازه بان برزیلی رخ داد. 

• از این 6 بازیکن 5 بازیکن در زمان مدیریت علی فتح الله زاده و یک بازیکن در زمان مدیریت افشارزاده به استقلال پیوسته اند.

• با توجه به شکایات این بازیکنان و رسیدگی از سوی کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و شورای حل اختلاف فیفا ، باشگاه استقلال محکوم به پرداخت حق و حقوق بازیکنان خارجی شده است و این احکام نهایی شده اند. 

• جمع مبلغ قابل پرداخت یک میلیون دویست و ده هزار دلار است که با دلار 3500 تومان بالغ بر چهار میلیارد و دویست و سی و پنج میلیون تومان می شود.

• باشگاه استقلال با شریط فعلی نمی تواند این پول را به این بازیکنان پرداخت کند اما با توجه به این کسر امتیاز به عنوان یکی از حربه های تنبیهی در انتظار آبی پوشان باید سریع تر فکری در این باره کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار