بازدید 11195

شکستن قبح طلاق خطرناک است

شکستن قبح طلاق در کشور، در حالی اتفاق افتاده است که شاهد برگزاری جشن طلاق در شهرها هستیم.
کد خبر: ۵۳۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰ 11 October 2015
معاون اطلاع‌رسانی و خدمات علمی کرسی حقوق بشر با اشاره به شکستن قبح طلاق در کشور، گفت: در حالی این اتفاق افتاده است که شاهد برگزاری جشن طلاق در شهرها هستیم.

به گزارش فارس، نوروزی در نشست تخصصی بررسی قانون جدید حمایت خانواده با رویکرد انتقادی که عصر دیروز با حضور اساتید و کارشناسان در تالار سلام دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد با اشاره به اینکه طلاق خطر بزرگی است، اظهار داشت: باید تلاش شود که این آسیب جدی بزرگ در آینده تحت کنترل در آید.

وی با بیان اینکه امروز جشن طلاق برخی استان‌ها برگزار می‌شود، گفت: در سال‌های گذشته شاهد ازدواج‌های طبیعی بودیم.

نوروزی با بیان اینکه در پی توافق یونسکو و دانشگاه شهید بهشتی کرسی حقوق بشر صلح و دموکراسی ایجاد شده است، گفت:‌ این کرسی به صورت منطقه‌ای فعالیت می‌کند و فعالیت این کرسی در حوزه حقوق بشر است.

معاون اطلاع‌رسانی و خدمات علمی کرسی حقوق بشر با اشاره به محورهای فعالیت کرسی حقوق بشر در ایران، خاطرنشان کرد: بومی‌سازی و تولید دانش در حوزه دموکراسی بشری و ترویج آن از محورهای اصلی فعالیت‌های این مجموعه محسوب می‌شود.

وی به همکاری کرسی حقوق بشر با NGO ها خبر داد و گفت: در گزارش نشست‌های تخصصی از جمله فعالیت‌های این کرسی محسوب می‌شود و ما نشست‌های نقد قانون حمایت از خانواده را در دستور کار خود قرار دادیم.

معاون اطلاع‌رسانی و خدمات علمی کرسی حقوق بشر، اضافه کرد: یکی از بخش‌های مهم کرسی حقوق بشر برگزاری دوره‌های آموزشی، علمی و کاربردی است که ذیل این مجموعه 5 گروه پژوهشی فعالیت می‌کند.

نوروزی خاطرنشان کرد: در هر ماه 2 نشست تخصصی از سوی کرسی حقوق بشر صلح و دموکراسی برگزار می‌شود و خروجی‌های آن به صورت مقالات علمی در اختیار مسئولان تصمیم گیرنده قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس، مهرشاد شبابی مدیر کل کلینیک های حقوق دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به فعالیت کلینیک تخصصی حقوق خانواده و کودک در این دانشگاه خاطرنشان کرد: گسترش عدالت و ارتقای حقوق بشر، نهادینه کردن حقوق انسانی با دسترسی عموم مردم به خدمات مشاوره‌ای حقوقی توسط وکلای متخصص و زبدگان علمی حقوقی، رسیدن به عدالت عمومی با آموزش، آگاهی‌ بخشیدن و ایجاد شرایط حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی به خصوص زنان و کودکان و همچنین ایجاد تدابیر لازم به عنوان استحکام خانواده از جمله اهداف کلینیک تخصصی محسوب می‌شود.

وی به خدمات گروه خدمات مشاورین اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات مشاوره حقوقی به متقاضیان، تهیه لایحه و دادخواست، مکاتبه با مراجع قضایی در صورت لزوم و راهنمایی لازم به مراجعان در صورت نیاز به وکیل از خدمات این مجموعه محسوب می‌شوند.

وی در پایان گفت: این مجموعه خدمات حقوقی تلفنی رایگان و حضوری با حداقل هزینه را از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 16 ارائه می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱۱
انتشار یافته: ۱۷
قبح طلاق دیگه چیه؟ مگه طلاق قبح داره؟ طلاق یک راه حل است که بعضی از زوج ها برمی گزینند.
ااز ما که گذشت زن گرفتن / با شرایطی که برای مردم درست شده اون بد بخت ها هم زن گرفتن طلاقش میدن
چرا خطرناکه یعنی بزور همدیگر رو تحمل کنند هر روز دعوا.هرچی دل میگه باید انجام داد
پاسخ ها
اعظم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
با سلام .هرچی دل میگویدکه نباید انجام داد هر چی عقل میگوید باید انجام بدهیم عاقلانه و عاشقانه و خالصانه باید زندگی کنیم .چون وقتی با عقل کاری را انجام بدهیم بدون پشیمانی است .
با سلام والا برگزاری جشن طلاق مطمئا از جانب افرادی انجام می شود که ازدواجشان هم پایه و اساس درستی ندارد ولی نمی توان گفت چون طلاق قباحت دارد زوجها مجبور هستند هر نوع حقارت و ناسازگاری را در زندگی تحمل کنند.
شکستن قبح اختلاس خطرناکتر است.
سابقه نشان داده که ما انسانها اگر وتنها اگر خیلی زیرک باشیم می توانیم به تحولات اندازه وجهت دهیم و این بعد از پذیرش تحول محقق می شود .واما اگر بخواهیم قلدر بازی در بیاوریم ، جلوی تحولات را بگیریم ،بعد از سالها مبارزه احمقانه وتلفات انسانهای بی گناه که مجبور بودند تن به حماقت ما بدهند ،تسلیم تحولات می شویم .من مطلب شما را نخواندم فقط بر اساس تیترتون نطر می دهم .به نظر من کسی که توی این عصر زندگی می کند خودش شعور دارد ومختار تصمیم گیری است وما نمی توانیم با تابو قرار دادن طلاق مایه فشار روانی افراد شویم چرا که به اشاعه قتل های خانوادگی دامن زدیم .به نظر من امروز هیچ سلیقه ای جز قانونی که بر پایه حفظ امنیت بشر بنا شده ،صلاحیت تحمیل به جامعه را نداره .هرکس اجازه داره برای خودش تصمیم بگیره واجازه بده دیگران هم زندگی را به روش خودشون در چهار چوب اخلاق بر پایه قانون جوامع بشری تجربه کند .تنها در این صورت است که قدمی در جهت سلامت روان این جامعه سراسر بیماری برداشته ایم .
طلاق قبح داره یا خشونت خانگی
سوهان روح هم بشیم و بچه هامون فقط ظاهرسازی یادبگیرن با همهجور بیماری روانی. یا بدون خونریزی جدابشیم و بچه هامون درست زندگی کردن یادبگیرن. کسی اگه زندگیش قابل تحمل باشه مطمئن باشید طلاق نمیگیره. طلاق گرفته ها از زندگی با زوج ناسازگار آسیب دیدن جامعه هم آزارشون بده بی انصافیه
بیشترین عامل طلاق قوانینی است که با بیفکری تمام تدوین وتصویب شده است.
آقا خیلی وقته که قبح خیلی چیزها ریخته و طلاق نتیجه آنهاست.
طلاق يا جشن طلاق قبحى ندارد.
در مورد طلاق فقط بايد زوج مورد نظر وقت بيشترى بگذارند تا شايد راه حل بهترى پيدا كنند تا فرزندان ضربه كمترى بخورند.
جالبه همه نظرات در تایید طلاق هست و هیچکدام منفی نگرفت
قبول دارم طلاق یک راه حل است ولی آخرین راه حل است نه اینکه "هر چی دل میگه باید انجام داد"
متاسفانه فرهنگ ما طوری شده که یا خیلی سخت گیریم و به هر قیمتی جلو طلاق رو میگیریم و یا از اون ور بوم میوفتیم برای اینکه هیچ زحمتی به خودمون ندیم فوری آخرین راه رو انتخاب می کنیم. ساختن یه زندگی نیاز به تلاش و کوشش داره و نباید به همین راحتی به جدایی فکر کرد.
والا ما خو تو شهرمون اراک یه خانوم دکتر مشاور داریم که همه رو راهنمای میکنه که جدابشن و به زنها میگه بی سرپرستی از بد سرپرستی بهتره و چه معنی داره زن خودشو پاگیره بچه و شوهرش کنه بدون هیچ مشکلی هم داره کار میکنه کسی هم نمیاد بهش بگه اینجا داری چه کار میکنی چرا از هر هفتا زوج که میان 7تاشون جدا میشن البته مثل اینکه اصفهان بوده مردم اونجا بیرونش کردن اما اینجا راحت کار میکنه
خدا بیامرز ننجونم میگفت منو به زور دادن به بابا جونت اصلا راضی نبودم و الانم نیستم،من بیست سالم بود، اون شصت سالش تا همین اواخر به بدی ازش یاد میکرد .بهش گفتم ننجون شما که راضی نبودی چرا طلاق نگرفتی ؟ تکلیف ما چی میشه ،اگه در ازدواج یکی از طرفین ناراضی باشه اصلا ازدواج شرعا باطله .گفت :"طلاق قباحت داره ننه"!!!!!!!!!!گفتم پس حداقل الان راضی شو تا ازدواجتون صورت شرعی بگیره ما هم از این بلاتکلیفی در بیایم،گفت ابدا اگه راضی بشم!من راضی نیستم خدا هم راضی نباشه!؟
اشکال اینجاست که بنیان خانواده در جامعه سست است و تابوها شکسته شده اند و جامعه به سوی تکامل میرود.
اصولا ادامه زندگي درزير يك سقف خانه ارتباطي به كسي ندارد گويا دركشور مابرخي از اخلاق خوب وهمزيستي عده اي جوان خوششان نمي أيد وهميشه دنبال حادثه جويي وإخلال هستند
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی