بازدید 1927

موج درگیری مبارزان فلسطینی با اشغالگران صهیونیست

کد خبر: ۵۳۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵ 10 October 2015
درگیری های دامنه‌دار میان مبارزان فلسطینی با اشغالگران قدس تشدید شده است و همین موضوع احتمال از سرگیری انتفاضه سوم را محتمل تر کرده است.

موج درگیری و خشونت در کرانه باختری شدت یافته است. شهرهای بزرگ کرانه باختری دیروز و امروز شنبه صحنه درگیری میان فلسطینیان و نیروهای رژیم صهیونیستی بود.

صبح امروز ، تظاهرات فلسطینی ها در دو شهر سخنین و شفا عمرو در سرزمین های اشغالی سال 1948 برای اعلام حمایت از مسجد الاقصی واقع در شهر اشغالی قدس آغاز شد.

شمار زیادی از نیروهای صهیونیستی به گذرگاه‌های مرزی اعزام شده اند و همان طور که بنیامین نتانیاهو چهار روز پیش اعلام کرده بود این نیروها برای سرکوب معترضان فلسطینی«اجازه مطلق» دارند.براساس گزارش های منتشر شده ، فلسطینی ها در شهر الخلیل در کرانه باختری در پی شهادت امجد الجندی و محمد الجعبری اعتصاب عمومی اعلام کردند.

در میان فلسطینیانی که به سوی نیروهای صهیونیستی سنگ پرتاب می کنند زن جوانی می گوید:« امروز روز خشم است. ما اینجا هستیم تا انتقام مردم و شهدایمان را بگیریم. این انتقام اشغالگری است. مرد و زن، ما در جبهه هستیم تا علیه اشغالگری بجنگیم.»

جوان دیگری می گوید پیام ما به صهیونیست های اشغالگر این است که اگر خدا بخواهد ما تا آخرین قطره خون مان به مبارزه ادامه خواهیم داد.

 در همین حال شهردار قدس اشغالی خواهان تسلیح شهرک‌نشینان صیهونیستی برای برخورد خشونت آمیز با مبارزان فلسطینی شده است. آمارهای رسمی نشان می دهد که 307 هزار فلسطینی در قدس شرقی زندگی می کنند. در مقابل 200 هزار صهیونیست اشغالگر در شهرک های برپا شده بر زمین های قدس ساکن هستند.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خانه ملت ، اگرچه آمار رسمی در مورد تعداد شهرک‌نشینان قدس اشغالی که دارای مجوز حمل اسلحه هستنند وجود ندارد اما می تواند حدس زد که شهرک نشینان صهیونیستی در کنار ارتش مسلح رژیم صهیونیستی به یک لشگر آدم کش حرفه ای تبدیل خواهند شد.

 این خشونت‌ها به دنبال نگرانی فلسطینی از اقدامات احتمالی اسرائیل در مسجد الاقصی آغاز شد. رژیم صهیونیستی در صدد ایجاد تغییرات در قوانین حضور در این محل مقدس برای یهودیان و مسلمانان است.

 به گزارش اسکای نیوزعربی، در میان مقامات صهیونیست« آریل شارون» نخست وزیر ملعون رژیم صهیونیستی و «بنیامین نتانیاهو»  نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی بیش از دیگران به مسجد الاقصی تعرض کرده اند.

تعرّض شارون به مقدسات اسلامی در قدس به حدی شنیع بود که بزرگ ترین انتقفاضه فلسطینیان را به راه انداخت. هم اکنون بنیامین نتانیاهو نیز همان راه را در پیش گرفته است. ورود صهیونیست‌ها در دوران شارون به مسجد الاقصی، انتفاضه دوم را رقم زد، انتفاضه ای که تا سال 2005 ادامه یافت.

گفته می شود با توجه به ناکامی های زنجیره ای رژیم صهیونیستی و بحران داخلی

اقدامات کنونی بنیامین نتانیاهو ممکن است بدتر از اقدامات آریل شارون باشد. اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه به گونه ای است که ممکن است اوضاع فلسطین را همانند اوضاع پیش از انتفاضه دوم کند. این در حالی است که تلاش مقامات تشکیلات خودگردان برای عضویت فلسطین در سازمانهای بین المللی و نیز برافراشتن پرچم فلسطین در سازمان ملل متحد، نتوانسته است مطالبات مردم فلسطین را برآورده کند زیرا حملات حکومت نتانیاهو به فلسطینیان بیشتر و محاصره غزه تنگتر شده است و در این میان تعرّض صهیونیستهای شهرک نشین به مسجد الاقصی نیز بیشتر شده است و حکومت نتانیاهو از این تجاوزات حمایت می کند.

کارشناسان معتقدند اوضاع به گونه ای است که با وجود تلاش تشکیلات خودگردان برای آرام کردن امور، امکان انتفاضه سوم فراهم شده است. این در حالی است که انتفاضه اول و دوم تصمیم هیچ کدام از مقامات فلسطینی نبود بلکه تصمیم خواست مردم فلسطین بود. هم اکنون نیز با وجود مخالفت محمود عباس، ممکن است مردم فلسطین تصمیم بگیرد انتفاضه سوم را رقم بزند.

براساس آمار رسمی منتشر شده تاکنون حداقل 18 مبارز فلسطینی در درگیری با نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند. وزارت بهداشت فلسطین آمار مجروحان این درگیری‌ها را بیش از هزار نفر اعلام کرد که وضعیت جسمی تعداد زیادی از آن‌ها وخیم گزارش می‌شود و علاوه بر این، صد‌ها نفر هم در اثر استنشاق گازهای سمی در جریان درگیری‌های کرانه باختری مسموم شده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی