بازدید 7485
۲

زندگی در ایلام شیرین می‌شود؟!

مسئول شورای پژوهشی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان ایلام ازاجرای طرحی دراستان خبر می دهد که در زمره طرح های مصوب شورای فرهنگ کشورقرار داشته وسعی دارد با اجرای آن در مدت سه روز زندگی را درکام مردم ایلام شیرین نماید!
کد خبر: ۵۳۷۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲ 10 October 2015
استان ایلام یکی از معدود استانهایی است که به دلیل عدم رشد شاخصهای توسعه در زمره استانهای محروم قرار گرفته است ،شاید همین موضوع یکی از مهمترین عللی باشد که زمینه رشد آسیبهای متعدد اجتماعی را دراین استان فراهم آورده است.

به گزارش تابناک ایلام،افزایش خودکشی وخودسوزی درمیان شهرها وروستاها ،پیشرفت خزنده اعتیاد دربین خانواده ها وجوانان، وافزایش رتبه استان از حیث نزاع های دسته جمعی وخشن و رشد10درصدی طلاق دربین خانواده از جمله آسیبهای شاخص اجتماعی رایج دراستان ایلام است .

بررسی های کارشناسان نشان می دهد که افزایش تنش ها وناهنجاری های اجتماعی در استان ایلام،ریشه درفقر وبیکاری وافرایش فاصله طبقاتی ناشی از توزیع ناعادلانه ثروت وزیرساختهای اقتصادی دارد که ضرورت برنامه ریزی های مدون زودبازده ای  را برای بهبود شاخص های زندگی دراین استان دوچندان نموده است.

در خلال سنوات گذشته سازمانهای متولی امور اجتماعی دراستان همواره سعی نموده اند تا باعملیاتی نمودن برنامه های مختلف راه افزایش آسیبهای اجتماعی روبه رشدجامعه ایلام را سدنمایند اما واقعیت این است موازی کاری های صورت گرفته توسط سازمانهای غیر متخصص وعدم سازماندهی وساماندهی برنامه های عملیاتی شده توسط سازمانی واحد که بتواند بصورت تخصصی اموراجتماعی وپیشگیری از آسیبهای اجتماعی را درجامعه  عهده دارشود باعث شده است اجرای برنامه های پیش گفته شده نمود چندانی درکاهش یا پیشگیری از آسیبهای اجتماعی نداشته باشند.

بااین حال اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان ایلام  با رویکردی جدید و فارغ از پرداختن به ریشه های ظهوروبروز آسیبهای اجتماعی درقالب طرح "شیرین سازی زندگی درایلام" به مقوله آسیبهای اجتماعی وآموزش سبک زندگی ورود کرده است.

مسئول شورای پژوهشی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان ایلام ازاجرای طرحی دراستان خبر می دهد که در زمره طرح های مصوب شورای فرهنگ کشورقرار داشته وسعی دارد با اجرای آن در مدت سه روز زندگی را درکام مردم ایلام شیرین نماید!

این مقام مسئول بابیان اینکه در این طرح کلاس‌های آموزشی در زمینه مهارت‌های زندگی، سبک زندگی اسلام و آسیب‌شناسی طلاق و آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود، گفت : آشنایی با راه‌های شادابی و نشاط در زندگی، راه‌های ایجاد فضای معنوی در خانواده، استحکام و دوام خانواده، آشنایی جوانان با مبانی و اصول روابط خانوادگی و زناشویی در اسلام ازجمله اهداف برگزاری این طرح است.

 مسئول شورای پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بیان کرد: این طرح در استان ایلام از روز جمعه 17 مهر آغاز و تا 20 مهرماه سال جاری با حضور حجت‌الاسلام گیوی و سخنرانی در نقاط مختلف این استان برگزار می‌شود که کلاس‌های آموزشی نیز برای اقشار مختلف به‌ویژه اعضای کانون‌های مساجد، هنرمندان و نخبگان فرهنگی نیز تشکیل می‌گردد.

حال این سوال مطرح است که مجریان طرح شیرین سازی زندگی درایلام چگونه می خواهند با بهره گیری از وجود  یک سخنران  درمدت کوتاه سه روزه ای زندگی 580 هزار شهرند استان ایلام را در کام آنان شیرین نمایند؟!

 قدرمسلم این است که تا زمانیکه ریشه های فقر وبیکاری دراین استان خشکانیده نشود ومردم بصورت عینی نتایج ملموس اجرای طرحهای اقتصادی وعمرانی را مشاهده ننموده وآثار آن بر سر سفره های مردم پدیدار نشود به هیچ نمی توان با طرحهای تئوریک فاقد پشتوانه  کوچکترین تاثیری برکام این مردمان محروم گذاشت.

براستی که مردم استان ایلام هنوز تلخی طرح " نسیم رحمت" را فراموش نکرده اند ،طرحی که قرار بود با اجرای آن آسیبهای اجتماعی از طریق تغییر سبک زندگی در مردم استان کاهش یابد امابا اتلاف صدها میلیون تومان ازاعتبارات فرهنگی واجتماعی استان نه تنها کوچکترین اثری بر سبک زندگی مردم نداشت بلکه باعث افزایش بی اعتمادی مردم به اجرای  طرحهای اینچنینی شدوروز به روز به تنوع آسیبهای فرهنگی واجتماعی افزوده شد.

بعد از همه آن جنجالهایی که  طرح نسیم رحمت با اتلاف 1میلیارد ودویست میلیون تومان از اعتبارات فرهنگی با خود به همراه داشت ،ضروریست متولیان امور فرهنگی واجتماعی استان با حساسیت بیشتری طرحهای فرهنگی واجتماعی را برنامه ریزی وعملیاتی نمایند تا خدایی نخواسته شاهد کسب نتایج معکوس از اجرای این طرحها نباشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۲
1
1
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار