بازدید 2505

کمک نظامی آمریکا به اوکراین در سنا تصویب شد

سنای آمریکا قانونی را تصویب کرد که شامل مفادی درباره اختصاص کمک نظامی به اوکراین است.
کد خبر: ۵۳۷۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲ 08 October 2015
سنای آمریکا قانونی را تصویب کرد که شامل مفادی درباره اختصاص کمک نظامی به اوکراین است. 

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از بی بی سی، سنای آمریکا قانون مربوط به هزینه‌های دفاعی برای سال مالی ۲۰۱۶ را که اول اکتبر آغاز می‌شود، تصویب کرد که شامل مفادی در مورد اختصاص کمک نظامی به اوکراین است.

نزدیک به ۷۰ سناتور به این متن رأی موافق و ۲۷ سناتور دیگر رأی مخالف دادند. پیش‌تر، مجلس نمایندگان این متن را تصویب کرده بود.

این قانون به اشتون کار‌تر وزیر امور خارجه آمریکا اجازه می‌دهد با موافقت جان کری وزیر امور خارجه، از ۳۰۰ میلیون دلار برای اختصاص «کمک مناسب در زمینه‌های امنیتی و اطلاعاتی به کی‌یف» استفاده کند.

این کمک مشخصا شامل انتقال اطلاعات مخفی به کی‌یف همینطور تحویل سلاح‌های ضد تانک، خمپاره، نارنجک‌انداز و سلاح‌های پیاده‌نظام است.

کی‌یف ممکن است همچنین رادارهای تعیین محل شلیک، ابزار نظارت الکترونیک هوایی و دیگر ابزار جنگ الکترونیک از آمریکا دریافت کند.

آمریکا پیش‌تر ۲۶۵ میلیون دلار به نیروهای امنیتی و پلیس مرزی اوکراین اختصاص داده بود. واشنگتن می‌گوید این مبلغ با هدف کمک به اوکراین برای حفاظت از حاکمیت ملی خود به این کشور اختصاص داده شده است.

کی‌یف از ۱۵ آوریل ۲۰۱۴، عملیات نظامی گسترده را به منظور سرکوب قیام جدایی‌طلبانه که در پی سرنگونی ویکتور یانکوویچ رئیس جمهور در فوریه ۲۰۱۴ به راه افتاد، آغاز کرد.

بر اساس گزارش سازمان ملل، مناقشه اوکراین نزدیک به هفت هزار کشته و بیش از ۱۷۰۰ زخمی بر جا گذاشته است. نزدیک به پنج میلیون ساکن منطقه نیز تحت تأثیر این مناقشه قرار گرفتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار