بازدید 7243
۲

نیاز نخبگان به برنامه‌ برای ثروت‌آفرینی

کد خبر: ۵۳۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳ 07 October 2015
رئیس کمیته آموزش عالی مجلس،‌ این رویکرد مسئولان را که فکر می‌کنند فارغ‌التحصیلان کار می‌خواهند، اشتباه توصیف و تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان خواستار برنامه‌هایی مدون برای ارتقای نخبگی و اتصال به بدنه سرمایه هستند که بدون شک ثروت‌آفرینی و کارآفرینی را برای آنها به دنبال دارد.

جواد هروی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از عدم ایجاد اشتغال و نداشتن برنامه برای جذب دانشجویان نخبه در بازار کار، گفت: روند حرکت تربیت نخبگان در ایران به گونه است که نتیجه غایی‌اش از آن آمریکا و کشورهای اروپایی می‌شود.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه برخی از صاحبنظران با انکار مهاجرت‌های بی‌شمار نخبگان سعی در پاک کردن صورت مسئله دارند، افزود: مهاجرت نخبگان در رشته‌های خاص و درجه یک فنی و پزشکی ایرن به شدت اتفاق می‌افتد و بیشترین این مهاجرت‌ها در رشته‌های پرهزینه است.

رئیس کمیته آموزش عالی مجلس با تاکید براینکه دانشگاه‌های شریف، بهشتی، تهران و... نخبگان خود را به جامعه جهانی تقدیم می‌کنند، بدون آنکه امتیازی دریافت کنند، افزود: من به صراحت از برنامه‌ریزی‌های دانشگاه صنعتی شریف، تهران و شهید بهشتی انتقاد می‌کنم چراکه مدیران و متولیان این عرصه برای پیشرفت علمی و آینده آن‌ها برنامه‌ریزی ندارند.

وی ادامه داد: باید حرکت نخبگان را به سمتی برد که جوایز و رتبه‌های برتر جهانی به دست آورند، در حالی که تاکنون چنین روندی دیده نشده است که تلاش و پیش‌بینی‌هایی برای دریافت جوایز مهمی همچون نوبل توسط این دانشجویان نخبه صورت گیرد و برنامه‌ریزی‌ها صرفا برای جوانان برتر تا مقطع کنکور کارشناسی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افرود: ایجاد زمینه‌های فکری و عملی لازم برای اتصال به بدنه بازار حرفه‌ای کار، اقدامی است که باید از درون دانشگاه‌ها آغاز شود؛ ضمن آنکه همه مسئولان مرتبط در این حوزه، راه اشتباهی را در پیش گرفته‌اند چراکه فکر می‌کنند فارغ‌التحصیلان کار می‌خواهند در حالی که آن‌ها خواستار برنامه‌هایی مدون برای ارتقاء نخبگی و اتصال به بدنه سرمایه هستند که بدون شک ثروت‌آفرینی و کارآفرینی را برای آنها به دنبال دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
1
1
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار