بازدید 3346
۱

حبیبی: منکر اختلافات پایداری با لاریجانی نیستم

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در انتخابات مجلس نهم جبهه پایداری با جبهه متحد اصولگرایان رقابت کردند، اظهار کرد: در این دوره هم جبهه پایداری و هم جمعیت ایثارگران هم روحیه ائتلاف و هم دغدغه ائتلاف دارند.
کد خبر: ۵۳۷۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲ 06 October 2015
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در انتخابات مجلس نهم جبهه پایداری با جبهه متحد اصولگرایان رقابت کردند، اظهار کرد: در این دوره هم جبهه پایداری و هم جمعیت ایثارگران هم روحیه ائتلاف و هم دغدغه ائتلاف دارند.

به گزارش ایسنا، محمدنبی حبیبی با اشاره به اینکه شرایط سیاسی دائماً در حال تغییراست، افزود: اکنون که جبهه پایداری دغدغه ائتلاف دارد چه اشکالی دارد که ما در موتلفه با آنها دیدار و مذاکره داشته باشیم؟

وی همچنین افزود: مذاکره با جبهه پایداری به جمعیت ایثارگران می‌توان به نفع اصولگرایان باشد. من منکر وجود اختلاف بین جبهه پایداری و علی لاریجانی نیستم. آقای لاریجانی حق دارد تصمیمات خود را بگیرد، اما موتلفه، پایداری و سایر اصولگرایان هم چنین حقی دارند.من معتقدم شرایط سیاسی ما قابل مقایسه با مجلس نهم نیست. در آن مقطع اصولگرایان با هم رقابت کردند اما آن رقابت موجب تشکیل مجلس غیراصولگرا نشد.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین با بیان اینکه اکنون اصولگرایان متوجه شدند که در انتخابات امسال شرایط خطیرتر از انتخابات 92 است، افزود: اگر اصولگرایان به ائتلاف کامل نرسند باید منتظر شکست باشند. البته همه اصولگرایان این شرایط را درک کرده‌اند. من از زبان اعضای جبهه پایداری که نطق‌های آتشین در مجلس داشته‌اند شنیده‌ام که گفته‌اند اکنون زمان آن است که بزرگان اصولگرایان به میدان بیایند و ائتلاف ایجاد کنند. این افراد چنین نظری را در انتخابات گذشته نداشتند.

حبیبی درباره نسبت حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری با اصولگرایان گفت: ما ملاقات‌هایی با آقای ناطق نوری داشته‌ایم و معتقدیم که وی یک فرد اصولگرای تمام عیار است. مستند من هم حرف خود آقای ناطق نوری است که دو سال پیش گفتند اگر من را ریز ریز کنند باز هم اصولگرا هستم. البته ممکن است بین نظرات ناطق نوری و برخی اصولگرایان تفاوتی وجود داشته باشد، اما من معتقدم سیاست کلی ناطق نوری این نیست که داخل یک حزب یا جناح خاص باشد. من احساس می‌کنم وی به گونه‌ای عمل می‌کند که باب مذاکره هر جریان معتقد نظام با وی باز باشد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین درباره جلسات حزب موتلفه با جبهه پایداری و ایثارگران و موضع جبهه پیروان خط امام و رهبری نسبت به این جلسات گفت: ما از همان ابتدا گزارش خود را درباره جلسات سه‌گانه به شورای مرکزی جبهه پیروان ارائه کرده‌ایم. البته ما به عنوان نماینده این جبهه در مذاکرات شرکت نکردیم. آنها هم چنین مأموریتی به ما ندادند. تشخیص ما این بود که باید باب مذاکره را با اصولگرایان باز کنیم. من خودم گزارش این جلسات را به آقای باهنر داده‌ام و معتقدم باید از تمام مذاکرات اصولگرایان دو هسته مهم شورای هماهنگی اصولگرایان و محوریت روحانیت تشکیل شود که من نسبت به ایجاد این دو هسته امیدوارم.

وی درباره دیدگاه باهنر نسبت به جبهه پایداری خاطرنشان کرد: من مخالفتی از سوی باهنر با این جبهه احساس نکردم، اما احساس هم نمی‌کنم باهنر به هر عضو منتسب به این جبهه چک سفیدامضاء داده باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره نسبت احمدی نژاد با اصولگرایان نیز اظهار کرد: احمدی نژاد چندین بار خود از جریان اصولگرایی تبری جسته است. هرگاه او از این موضع خارج شد آنگاه ما در مورد او نظر می‌دهیم.

حبیبی در پاسخ به پرسشی درباره ائتلاف اصولگرایان یادآور شد: ما از روند کار تاکنون راضی بودیم و امید من نسبت به چند ماه پیش بیشتر شده است. ما تلاش می‌کنیم شورای هماهنگی اصولگرایان با محوریت روحانیت شکل بگیرد.من معتقدم اوج جزیره‌ای عمل کردن اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری بود. در آن مقطع جمع‌های اصولگرایان فکر می‌کردند خودشان حتماً برنده انتخابات هستند بنابراین به دیگران کم‌اعتنایی کردند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با بیان اینکه من نمی‌گویم اکنون هیچ اختلاف نظری وجود ندارد، افزود: ما اعلام کرده‌ایم اصولگرایان هیچ راهی جز ائتلاف ندارند. شعار ما هم ائتلاف کامل اصولگرایان با محوریت روحانیت است. ما گفته‌ایم که موتلفه حتی یک نامزد را مستقل از سایر اصولگرایان معرفی نمی‌کند. فعلا همه اصولگرایان به ائتلاف باور دارند و از تفرق صحبت نمی‌کنند. البته من منکر مشکلات پیش روی اصولگرایان نیستم.

وی درباره عملکرد مجلس نهم نیز گفت: من مجموع عملکرد این مجلس را مثبت ارزیابی می‌کنم البته این بدان معنا نیست که ایرادی به مجلس وارد نیست.

حبیبی در تعریف خود از مجلس کارآمد اظهار کرد: مجلس کارآمد مجلسی است که توانمندی حل مشکلات کشور را در بعد داخلی و خارجی داشته باشد و به جای پرداختن به مطالب حاشیه‌ای در متن موضوعات برای حل مشکلات باشد. مجلس ‌کارآمد مجلسی است که باورهای انقلابی، اسلامی و ولایی‌اش در بالاترین سطح باشد.

حبیبی در موضع‌گیری خود نسبت به حزب اتحاد ملت ایران نیز گفت: اصلاح‌طلبان هم دنبال ائتلاف هستند. ما اصلاح‌طلبان داخل نظام را رقیب خود می‌دانیم و آن اصلاح‌طلبان که داخل نظام نیستند دشمن ما هستند. خیلی از اعضایی که عضو مشارکت بودند اکنون به عضویت حزب اتحاد ملت ایران درآمدند. بسیاری از آنها سابقه محکومیت هم دارند. برآیند فرایند مشارکت داخل نظام نبوده و آنها پرونده سیاهی به ویژه در سال 88 دارند. اگر قرار باشد حزب اتحاد ملت ایران همان رویه جبهه مشارکت را ادامه دهد فقط نامش عوض شده است.

دبیرکل حزب موتلفه با استقبال از تغییر اساسنامه خانه احزاب،‌ تصریح کرد: خانه احزاب اکنون به یک تشکل صنفی تبدیل شده و نباید دیگر محل کشمکش باشد. خانه احزاب نباید وارد رقابت‌های سیاسی شود و نه نردبان احزاب باشد. اکنون قرار شده ریاست خانه احزاب به صورت دوره‌ای در اختیار سه جریان، اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقل باشد که ما از این روند استقبال می‌کنیم.

وی در پاسخ به انتقادی درباره توجه نکردن حزب موتلفه به جوانان خاطرنشان کرد: موتلفه از 10 سال پیش به جوان‌گرایی روی آورده و اکنون غالب اعضای موتلفه بین 30 تا 40 سال دارند. 10 سال پیش این سن بین 40 تا 50 بود. همچنین هرساله 30 تا 35 درصد جذب موتلفه از میان بانوان است. اکنون بیش از 50 درصد اعضای حزب مدرک لیسانس یا بالاتر دارند و ما از جوانان در امور اجرایی حزب به خوبی استفاده کرده‌ایم.

حبیبی در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه یازدهمین مجمع عمومی حزب موتلفه 23 مهرماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: مجمع عمومی موتلفه هر سه سال یکبار تشکیل می‌شود که از 6 ماه قبل ستاد برگزاری این مجمع عمومی نیز تشکیل شده که تشکیل دبیرخانه مجمع عمومی، تعیین زمان و مکان برگزاری مجمع، تدوین آیین‌نامه‌های مجمع عمومی، نحوه انتخاب عضو جایگزین هیأت نظارت و شورای مرکزی و دریافت و ارائه گزارش عملکرد حزب از وظایف این ستاد است.

وی در ادامه گفت: اگر در فاصله برگزاری دو مجمع اعضای هیأت نظارت یا شورای مرکزی به هر دلیلی حضور نداشته باشند، هیأت نظارت افرادی را به مجمع عمومی معرفی کرده و در صورت رأی این مجمع این افراد جایگزین افراد قبلی می‌شوند.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه در مجمع عمومی خط مشی سه‌ساله حزب به رأی گذاشته شده و تصویب می‌شود، افزود: اگر پیشنهادی هم برای تغییر برخی مفاد اساسنامه یا مرامنامه وجود داشته باشد ارائه شده و به رأی گذاشته می‌شود. البته دو اصل ولایت فقیه و مذهب از اساسنامه و مرامنامه ما غیرقابل تغییر است.

به گفته وی ترکیب اعضای مجمع عمومی عبارتند از؛ اعضای هیأت نظارت، نامزد هیأت نظارت و نامزدهای شورای مرکزی که صلاحیت ‌آنها از قبل تأیید شده است، اعضای شورای مرکزی، اعضای هیأت اجرایی، دبیران استان‌ها و شهرستان‌ها، قائم مقام دبیران استان‌ها، مسئولان حوزه‌های حزبی سراسر کشور و منتخبان آنها.

حبیبی همچنین خاطرنشان کرد: استماع گزارش دبیرکل از فعالیت سه ساله حزب، استماع گزارش هیأت نظارت از فعالیت سه ساله حزب، بررسی و نقد خط مشی سه سال گذشته، بررسی و تصویب تغییرات مفاد اساسنامه و مرامنامه، تصویب خط مشی سه ساله حزب و انتخاب اعضای شورای مرکزی از دستورات جلسه مجمع عمومی حزب موتلفه است. البته با توجه به اینکه در سال جاری انتخابات برگزار می‌شود ما در مجمع عمومی راجع به کلیات انتخابات یعنی توصیه به حضور مردم، ‌رقابت سالم و لزوم ائتلاف اصولگرایان مطالبی را بیان می‌کنیم.

دبیرکل حزب موتلفه در پایان افزود: شعار این دوره مجمع عمومی موتلفه «پیش به سوی مجلسی کارآمد، دولت کریمه و جامعه نمومه اسلامی» است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
1
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی