بازدید 5908
۱

تجربه بازیکن پرسپولیسی که ازسکته جان سالم به در برد

کد خبر: ۵۳۶۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶ 04 October 2015

اميرحسين اصلانيان مهاجم سابق پرسپوليس، پيش از اين و در زماني كه عضو تيم پيكان بود، يك بار سكته قلبي را تجربه كرده است، او از تجربه متفاوتش از این خطر بزرگ و دلیل مرگ ومیر بسیاری از ایرانیان می گوید. این مصاحبه را بانک ورزش گرفته است.

تجربه بازیکن پرسپولیسی که ازسکته جان سالم به در برد

شما هم پيش از اين يك بار سكته قلبي كرده ايد.

بله، ماجرا به سال 86 بر مي‌گردد كه در پيكان بودم و همه چيز خوب بود. در بهترين شرايط بدني بودم و با برق شيراز بازی داشتیم، من در تركيب بودم، در صف قرآن يك لحظه خنده‌ام را حبس كردم و انگار يك چاقوي بزرگ را به قلبم زدند. اين اتفاق تا يك ساعت همراه با نبضم مرا اذيت مي‌كرد. مرا به بيمارستان نمازي رساندند و اولين چيزي كه به من دادند يك‌ آمپول رقيق كننده بود كه دردم را كمتر كرد، بعد هم آن‍ژيو كردند كه خدا را شكر خطر رفع شده بود ولي همان حبس لحظه‌اي نفسم، باعث شده بود يك لخته در يكي از رگ‌هايم ايجاد شود.

 دكترها درباره دلايل اين اتفاق چيزي به شما نگفتند؟

پزشك‌هاي آنجا كه همه تحصيل كرده آمريكا هستند معتقد بودند اين‌ها همه در اثر استرس و فشار است. الان هم از وقتي اين اتفاق افتاده شب‌ها استرس دارم. نكته ديگري كه دكترها به من گفتند اين بود كه ماهيچه قلب ورزشكاران بسيار بزرگ‌تر از آدم‌هاي معمولي است و همين مرا از مرگ نجات داده بود.

 يعني فشار و استرس بالا مي‌تواند باعث سكته شود.

بله، به من گفتند دليل اين فشار و استرس چه بوده كه گفتم به خاطر تصادفي بود كه پيش از اين كرده‌ام و پايم شكست. در اين مدت خيلي اذيت شدم و ممكن است فشار آن موضوع باعث اين اتفاق شود.

 ممكن است در مورد شما يا چند نفر ديگر دليل اين استرس مصدوميت باشد.

بله، ولي در نظر داشته باشيد برخي بازيكنان قراردادهايي را با باشگاه‌ها مي‌بندند ولي دريافتي ندارند، اين مشكل مالي آن‌ها را اذيت مي‌كند.

تجربه بازیکن پرسپولیسی که ازسکته جان سالم به در برد

 با نوروزي همبازي بوديد؟

بله، در داماش 87 با ما بود، من كاپيتان آن تيم بودم و امير عابديني مديرعامل بود. تيم ما با اينكه پر مهره نبود ولي تا روزهاي آخر مدعي بود.

 مشكل پزشكي نداشت؟

هيچ مشكل پزشكي از او سراغ نداشتم، اتفاقي نبود كه قابل ذكر باشد.

 همان موقع هم بي حاشيه بود؟

 آن موقع نوروزي خيلي جوان بود و عابديني هم خيلي به او كمك مي‌كرد، حتي مسير معرفي شدنش به پرسپوليس هم از طريق عابديني صورت گرفت كه هادي را به افشين پيرواني معرفي كرد و او پرسپوليسي شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
1
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی