بازدید 1960

رویکرد منطقی طرح نسبت به برجام

کد خبر: ۵۳۶۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷ 04 October 2015
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طرح یک فوریتی درباره برجام را بسته مکمل برای اجرایی شدن برجام دانست و تاکید کرد: این طرح نه تنها برای کشور زیانی ندارد بلکه اتفاقا بر اجرایی شدن بهتربرجام تاکید می کند.

نوذر شفیعی در گفتگو با خانه ملت،درباره طرح یک فوریتی "اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در برجام"، گفت: این طرح در طول روزهای گذشته با حضور نمایندگان منتخب هر دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان در جلسات طولانی بررسی شده و در مورد آن تبادل نظربسیاری صورت گرفت .

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از این لحاظ نسبت به فرایندی که دراین زمنیه داشتیم کمی عقب هستیم.اهمیت این طرح به اندازه ای بود که می بایست در قالب طرح دو فوریتی بحث و بررسی صورت می گرفت.

وی افزود: به دلیل محدود بودن مفاد این طرح همچنین آشنا بودن نمایندگان به برجام و این طرح پیش بینی می کنیم در کمیسون امنیت ملی زمان زیادی صرف بررسی این طرح در کمیسیون نشود .

این نماینده مجلس شورای اسلامی این طرح را بسته مکمل برای اجرایی شدن برجام دانست و تاکید کرد: این طرح نه تنها برای کشور زیانی ندارد بلکه اتفاقا بر اجرایی شدن بهتربرجام تاکید می کند و مغایر با تفسیرهای احتمالی دیگران نیست و نگاه و رویکرد منطقی به موضوع دارد.

شفیعی تصریح کرد: این طرح در بخش هایی از برجام که  امکان لغزش قلمداد می شود تدابیری اندیشیده شده که جلوی آن گرفته شود تا به یک برجام مشخص و قاطعی برسیم که هم تیم وزارت خارجه بتواند در حیطه وظایف خود کار را انجام دهد و هم مجلس راحت ترو  بر مبنای مشخص تری نظارت های قانونی بر برجام داشته باشد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه طرح مجلس نقاط ضعف برجام را تحت پوشش قرار می دهد درباره میزان همسویی این طرح با نظر شورای عالی امنیت ملی درباره این طرح گفت:  تقریبا وزن قالبی به شورای عالی امنیت ملی درمورد تصمبم گیری داده شده است.

طرح«اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام »به دولت اجازه می دهد در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی به شکل داوطلبانه برجام را اجرا کند.

یک فوریت این طرح امروزبا 168 رای موافق ، 57 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 247 نماینده حاضر به تصویب رسید.

این طرح صبح امروز به صورت دوفوریتی در صحن مطرح شد ولی به دلیل آنکه دو سوم آرای نمایندگان را نیاز داشت، به تصویب نرسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل