بازدید 4168
۱

طالبان در قندوز مرتکب تجاوز جمعي شده است

کد خبر: ۵۳۵۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸ 02 October 2015
عفو بین الملل روز پنجشنبه شورشیان طالبان را متهم کرد در شهر قندوز در شمال افغانستان اعمال خشونت آمیز، تجاوز و قتل های جمعی مرتکب شده اند.

در حالی که ارتش افغانستان بخش های وسیعی از این شهر را از کنترل طالبان خارج کرد این سازمان غیر دولتی در بیانیه ای بر اساس گفته های شاهدان غیر نظامی که از این شهر فرار کرده اند اعلام کرد در قندوز شورشیان طالبان « به زنان تجاوز کردند و نزدیکان آنها از جمله کودکان، نیروهای پلیس و نظامیان را کشتند .»

عفو بین الملل به نقل از یک فعال حقوق بشر اعلام کرد طالبان بعد از آنکه شهر قندوز را روز دوشنبه در چند ساعت تصرف کرد وعده داد دیدگاه سخت گیرانه خود از شریعت را در این شهر اجرا و قانون را به صورت دقیق رعایت و نظم را حفظ کند اما کاملا بر عکس عمل کرده است. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کابل، عفو بین الملل از مقامات افغانستان خواست « همه اعضای طالبان را که به نقض حقوق بشر متهم هستند تحت پیگرد قرار دهند و درباره اعمال آنها تحقیق کنند .»

طبق گزارش ماموریت سازمان ملل متحد در افغانستان، غیر نظامیان بعد از 14 سال بهای سنگینی را به علت این مناقشه پرداخته اند. در نیمه نخست امسال خشونت ها در افغانستان به کشته شدن 1592 نفر و زخمی شدن 3329 نفر منجر شد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱
1
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار