بازدید 12425
۵
کم کاری افراطی برخی نمایندگان مجلس؛

آقایان و خانم های نماینده مجلس، برای حادثه منا چه کردید؟!

مشخص نیست چرا برخی نمایندگان مجلس در قبال این همه خسارت آل سعود به کشورمان سکوت کرده اند. مشخص نیست که چرا حتی برخی نمایندگان که در ایراد نطق های آتشین در مجلس معروف هستند؛ حتی نطق غیر آتشینی علیه آل سعود در صحن علنی مجلس ایراد نمی کنند.
کد خبر: ۵۳۵۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸ 01 October 2015

در پی فاجعه های تاسف بار و ناگوار حج تمتع امسال به خصوص حادثه منا، هر فرد یا ارگان و سازمانی در داخل کشور به نوعی در پی ایفای وظیفه در قبال این ماجراست. ملت ایران با همدردی و ابراز تسلیت به بازماندگان، وظیفه التیام بخشی به خانواده های حاجیان داغدار را بر عهده گرفته اند و برخی ارگان های دولتی و غیر دولتی نیز در پی ایفای نقش خود هستند.

به گزارش«تابناک»، ارگان های دولتی از جمله سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری ، وزارت امورخارجه، وزارت کشور، بهداشت و.... هر یک سعی کرده اند که بخشی از امور زوار و معضلات در پی فاجعه منا را حل و فصل نمایند و نگذارند بیش از پیش این حادثه ابعاد گسترده تری به خود بگیرد.اگرچه به عملکرد برخی از این نهادها نیز انتقاداتی وارد می باشد.

با این حال یکی از موضوعاتی که این روزها زیاد به چشم می خورد، انفعال مجلس شورای اسلامی و برخی نمایندگان مجلس در مواجه با این واقعه می باشد. در حالی نمایندگان مجلس برای هر موضوع ملی یا غیر ملی نطق پیش از دستور و یا طرحی ارائه می کنند؛ اما این بار شاهد هستیم که مجلس شورای اسلامی در این زمینه دچار کم کاری افراطی شده است.

در حالی دیروز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد که تقریباً همه نطق ها و تذکرات به موضوع مصافحه وزیر خارجه با رئیس جمهور امریکا اختصاص داده شد و هیچ صحبت و انتقادی نسبت به عملکر سعودی ها و سرنوشت قربانیان و مفقودان حادثه منا نشد.

این در حالی است که در گذشته شاهد بوده ایم در مواردی مجلس شورای اسلامی در موقع لزوم به بحث های مهم کشور ورود پیدا کرده است و حتی در موضوعات سیاست خارجی برای دولت تعیین و تکلیف کرده است. برای مثال مجلس شورای اسلامی در آذر سال 90 به خاطر آنچه اقدامات کینه‌توزانه انگلیس در قبال ملت و دولت ایران نامید، طرح دو فوریتی را تصویب کرد که بر اساس آن دولت موظف می شد هر چه سریعتر روابط سیاسی را به سطح کاردار تنزل داده و روابط اقتصادی و تجاری را به حداقل برساند.

یا در سال های اخیر شاهد بوده ایم که مجلس شورای اسلامی از طریق دیپلماسی پارلمانی و دوستی بخشی از وظایف سیاست خارجی نیمه رسمی را بر عهده می گرفت. در واقع با توجه به اینکه مهم‌ترین ویژگی دیپلماسی پارلمانی این است که می‌تواند فارغ از ملاحظات و پروتکل‌های بین دولت‌ها عمل کند و از آنجایی که مجلس شورای اسلامی ناظر بر همه دستگاه‌های اجرایی کشور و از جمله وزارت امورخارجه است، می تواند در زمان‌هایی که دولت‌ها نمی‌توانند به خاطر ملاحظاتشان در دیپلماسی حرکتی انجام دهند این انوع دیپلماسی می‌تواند راهگشا باشد.

با توجه به این سوابق مجلس شورای اسلامی و ورود به موضوعات اساسی کشور؛ مشخص نیست چرا برخی نمایندگان مجلس در قبال این همه خسارت آل سعود به کشورمان سکوت کرده اند. مشخص نیست که چرا حتی برخی نمایندگان که در ایراد نطق های آتشین در مجلس معروف هستند؛ حتی نطق غیر آتشینی علیه آل سعود در صحن علنی مجلس ایراد نمی کنند.

چرا نمایندگانی که در ارائه طرح در موضوعات مختلف دست توانایی دارند، طرحی برای تجدید نظر در روابط با عربستان ارائه نمی کنند و هزاران چرای دیگر!

جالب اینکه قرار است، تعدادی از نمایندگان مجلس در راس هیأتی از کمیسیون قضایی مجلس، یکشنبه هفته آینده 12 مهر عازم اوکراین شوند تا در این سفر در دیدار با مقامات مسئول کشور اوکراین به بررسی سیستم قضایی این کشور بپردازند. در واقع مشخص می شود که برخی نمایندگان از قبل برنامه های مهمتری طراحی کرده اند که از جمله آن می توان به بررسی سیستم قضائی اوکراین اشاره کرد.!

بنابراین مشخص است در صورتی که در پی یک حادثه همه ارگان های دولتی و غیر دولتی مرتبط با یک موضوع به وظایف ذاتی خود عمل نکنند؛ نباید انتظار داشت که موضوع خود به خود حل و فصل شود. آیا به راستی برخی نمایندگان مجلس که در این روزها به موضوعات غیر مهم می پردازند و هیچ توجهی به این حادثه نکرده اند، به وظیفه خطیر نمایندگی خود عمل کرده اند و یا اینکه باید پاسخگوی عملکرد غیر متعهدانه خود باشند!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۹۵
انتشار یافته: ۵
چه عجب حرف دل مارو زدی تابناک فقط دنبال مسائل حاشیه هستن و توهین کردنو خوب بلدن من متاسفم برای این نماینده
شاید دعوا برسر لحاف ملا باشد و احتمال سفیر شدن در مملکت آل سعود را در برنامه ی خود دارند!!!
1
1
1
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار