بازدید 21914
۳
نمایندگان مجلس در گفت و گو تابناک؛

مجموع ضرر و عدم نفع خودروسازی 40 هزار میلیارد تومان است!

مجموع عدم نفع و ضررهایی که به کشور و مردم وارد می شود، جمعا از بودجه عمرانی کشور که حدود 30 هزار میلیارد تومان است، بیشتر است، اگر این 40 هزار میلیارد را در هر صنعت دیگری هزینه کنند، در کمتر از دو سال، می توان در صنعت به شکوفایی بی نظیری دست یافت.
کد خبر: ۵۳۳۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸ 23 September 2015
طرح دوفوریتی برای حمایت از تولید داخلی یک دیوانگی است/ اگر مردم دلشان نخواهد، نمی توان آنها را وادار به خرید خودرو کرد فشاری که مردم و برخی مسئولان و به ویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی برای مقابله با سوء مدیریت ها در صنعت خودرو وارد کرده اند، همچنان ادامه دارند و این امیدواری به وجود آمده که با دو رویکرد حمایت از تولید با کیفیت داخلی و مقابله با سوءمدیریت مدیران ناکارامد، تلاش مردم و مسئولان به ثمر بنشیند.

به گزارش «تابناک»، در روزهای گذشته، حتی برخی سعی کردند مسأله عدم خرید  کالای بی کیفیت و همچنین مقابله مردم با سوء مدیریت ها در صنعت خودرو را با استفتاء از مراجع تقلید را به نوعی حرام اعلام نمایند، ولی از آنجا که روحانیت همیشه در فکر حفظ منافع مردم و رضایت مردم است، هرگز تن به خواسته های این عده ندادند.

اما این بار همین برخی ها، به روش های دیگر اقدام کرده و دست به دامن سپرهای انسانی خود شده اند و با برگزاری تجمع های اعتراضی در مقابل مجلس و تحت تأثیر قرار دادن نمایندگان مجلس، قصد داشتند این مسأله را به شکل دیگری حل کنند و به بهانه بیکاری کارگران نمایندگان را مجبور به افزایش تعرفه واردات کنندو بلافصله بعد از این تجمع بود که برخی از ارائه افزایش 1000 درصدی وارادات خودرو سخن گفتند.

مجموع ضرر و عدم نفع خودروسازی 40 هزار میلیارد تومان است!

در همین ارتباط، مسعود پزشکیان در گفت و گو با «تابناک» در خصوص این موضوع اظهار داشت: طرح دو فوریتی برای حمایت از تولید داخلی بی کیفیت، یک دیوانگی است، پیش از هر کاری، نخست باید کیفیت تولید ملی را بالا ببریم و از مردم بخواهیم، محصولات ما را خریداری کنند، و البته کسانی هم که این کار را می کنند، میلیاردها تومان پول را به جیب خودشان سرازیر نکنند.

وی گفت: کسانی که در فکر بالا بردن تعرفه ها هستند، اگر به فکر مردم هستند و می خواهند محصولات خود را با یک قیمت مناسب و کیفیت خوب به مردم بدهند، اشکالی ندارد. آنان می توانند این کار را انجام دهند، ولی اگر عده ای برای خود هیأت مدیره ای تشکیل داده اند و ماهیانه چند صد میلیون تومان حقوق می گیرند و بخواهند هر جنسی را با هر کیفیتی به بازار بدهند و انتظار داشته باشند مردم آن را بخرند، این نامردی در حق ملت است.

این نماینده مجلس همچنین ادامه داد: این موضوع داد و ستدی دو طرفه است. تولید کننده باید با تمام ایمان خود برای مملکت تولید کند و خریدار هم جنس کشور خود را بخرد، به شرطی که تولید کننده چیزی کم نگذارد و با وجدان کار کرده باشد؛ نه اینکه پول مفت را بگیرد و جنس آشغال تحویل مردم دهد و انتظار داشته باشد مردم خودرو داخلی سوار شود و خودشان هم با پول باد آورده اتومبیل های آخرین سیستم خارجی سوار شود.

این نماینده گفت: این درست است که ما باید به فکر کارگر باشیم، اما خودروسازهای ما و مدیران آن هم باید به فکر جامعه باشند، نمی شود خودرو تولید کنند، هنوز به خیابان نرسیده، ترمز آن ایراد داشته باشد یا مثلا گیربکس آن کار نکند. اگر کارگر می خواهد در کار خود بماند، باید درست کار کند، مدیری که می خواهد جنس خود را به بازار بدهد، باید رضایت مردم را حفظ کند.

وی گفت: این کارها با قانون نوشتن درست نمی شود. ما قانون بنویسیم و مردم را ملزم کنیم جنس اینها را با هر کیفیتی که می خواهند بخرند، اصلا منطقی نیست و این خیانت به مردم است.

همچنین دکتر مؤید حسینی صدر، عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت و گوی خود با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: گویا درباره نخریدن خودرو مسئولان صورت مسئله را فراموش کرده اند، اگر مردم دلشان نخواهد نمی توان آنها را به زور وادار به خرید خودرو کرد.

وی گفت: حرف مردم روشن است، مردم می گویند با این قیمت این خودروها مناسب نیستند و ما این را نمی پسندیم؛ بنابراین اینها یا باید نظر مردم را تأمین کنند یا دولت باید اجازه دهد واردات خودرو آزاد و رضایت مردم جلب بشود. گاهی شنیده می شود دولت برای حل این بحران قصد دارد عوارض خودرو را گران کند، در اینجا باید گفت این کار دقیقا مقابله باخواست مردم و دهن کجی به آنان است. از طرف هر کس هم که بخواهد مطرح شود ـ چه دولتی ها چه نماینده ها ـ کار اشتباهی است و فقط نشانه دهن کجی به مردم است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در ایران،به ازای هر نفر، خودرو 10 میلیون تومان گران تر فروخته می شود و همچنین دولت ارقام سنگینی را به عنوان عوارض واردات از خودروها دریافت می کند. اگر این اعداد را با هم جمع کنیم، چیزی حدود 40 هزار میلیارد تومان در سال می شود که از کاسه مردم به دلیل حمایت های بیجای دولت خارج می شود.

وی گفت: می توان گفت، مجموع عدم نفع و ضررهایی که به کشور و مردم وارد می شود، جمعا از بودجه عمرانی کشور که حدود 30 هزار میلیارد تومان است، بیشتر است، اگر این 40 هزار میلیارد را در هر صنعت دیگری هزینه کنند، در کمتر از دو سال، می توان در صنعت به یک شکوفایی بی نظیر دست یافت.

این نماینده گفت: دیگر ضربه زدن به کشور کافی است. خودروسازی ها باید هر چه زودتر این خودروهایی را که دارند، با 30 یا 40 درصد تخفیف به مردم بدهند و سپس بروند دنبال بالا بردن کیفیت خودروها. هر ساله در کشور حدود 20 هزار نفر در تصادفات جاده ای از بین می رود، اگر این خودروها استاندارد شود، من به شما قول می دهم، حداقل 15 هزار نفر از این آمار کم خواهد شد؛ بنابراین، به نظر من، هر کس از این خودروسازی حمایت کند، به فکر کشور نیست و در حال ضربه زدن به کشور است.

مجموع ضرر و عدم نفع خودروسازی 40 هزار میلیارد تومان است!

نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه و از طراحان طرح افزایش 1000 درصدی تعرفه واردات خودرو نیز در گفت و گوی خود با تابناک اظهار داشت: هدف ما از ارائه این طرح، تنها حمایت از کارگران این قشر بود. ما به هیچ وجه به فکر حمایت از خودروسازی ها و مدیران آن نیستیم.

وی گفت: باید از تولید ملی محافظت کرد؛ اما این نباید به ضرر کشور باشد، خودروسازی ها و مدیران آنها باید دست از خودرأیی و تکبر به مردم بردارند و هر چه زودتر نظر مردم را جلب کنند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۱۱
انتشار یافته: ۳
کو گوش شنوا کو آدم آگاه
1
1
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار