بازدید 4580

نخستین گروه از آوارگان سوری وارد انگلیس شدند

یک سخنگوی وزارت کشور انگلیس شامگاه سه شنبه اعلام کرد که اولین گروه از آوارگان سوری در چارچوب طرح ارایه شده از سوی دیوید کامرون، وارد این کشور شدند.
کد خبر: ۵۳۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۲ 23 September 2015
یک سخنگوی وزارت کشور انگلیس شامگاه سه شنبه اعلام کرد که اولین گروه از آوارگان سوری در چارچوب طرح ارایه شده از سوی دیوید کامرون، وارد این کشور شدند.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت کشور انگلیس ضمن تأکید بر همکاری نزدیک با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد گفته است که در چارچوب برنامه استقرار افراد آسیب پذیر، نخستین گروه از آوارگان سوری روز سه شنبه وارد انگلیس شدند.
این سخنگوی وزارت کشور انگلیس مشخص نساخت که آوارگان چند نفر بوده و در کدام منطقه استقراریافته اند.

دیوید کامرون اوایل ماه سپتامبر ضمن اعلام موافقت دولتش با پذیرش 20 هزار پناه جو از کمپ های آوارگان در کشورهای لبنان، اردن و ترکیه تا سال 2020 میلادی ، بیان داشت که اعتباری افزون بر یک صد میلیون پوند (153 میلیون دلار) را جهت رسیدگی به امور آوارگان در منطقه اختصاص خواهد داد.
با اختصاص مبلغ یادشده، میزان کمک های انگلیس برای مقابله با بحران آوارگان به یک میلیارد پوند معادل یک میلیارد و 360 میلیون یورو خواهد رسید.

دولت انگلیس اعلام کرده است حدود 60 درصد این کمک ها به صورت مستقیم به آژانس های سازمان ملل و سازمان های غیردولتی که در سوریه فعالیت می کنند اختصاص خواهد یافت و 40 درصد آن نیز برای کمک به آوارگان سوری در لبنان، اردن و ترکیه صرف خواهد شد.

ورود اولین گروه آواره سوری به انگلیس در حالی صورت می گیرد که دیوید کامرون نخست وزیر این کشور به دلیل مخالفتش با بحث سهمیه بندی آوارگان تحت فشار افکار عمومی و کشورهای اروپایی قرار دارد.

در همین حال یک سخنگوی نخست وزیری انگلیس اعلام کرد که دیوید کامرون در جریان دیدار سه شنبه شب خود با 'فرانسوا اولاند' رییس جمهوری فرانسه در اقامتگاه غیررسمی نخست وزیر انگلیس در 'چکرز'، واقع در 65 کیلومتری شمال غربی لندن، در مورد بحران آوارگان گفت وگو داشته است .
به گفته سخنگوی نخست وزیری انگلیس، کامرون و اولاند در جریان دیدارشان توافق کرده اند که رهیافت جامعی به ویژه در مورد افزایش کمک به کشورهای همسایه سوریه برای افزایش توانایی آن برای پذیرش شمار بیشتری از آوارگان سوری ، صورت دهند.

این سخنگو عنوان کرد که رهبران فرانسه و انگلیس همچنین توافق کرده اند که کشورهای اروپایی بایستی تعداد بیشتری از مهاجران که دارای شرایط پناهندگی نیستند، به کشورهایشان بازگردانند.
این دیدار در آستانه دیدار رهبران اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه در بروکسل صورت گرفت که یکی از محورهای آن بحث آوارگان خواهد بود.

وزرای کشور اتحادیه اروپا روز سه شنبه، با اکثریت آراء طرح اسکان 120 هزار آواره در اروپا را تصویب کردند و براساس این طرح، کشورهای عضو، نه به گونه ای اجباری، بلکه داوطلبانه هر تعداد پناه جو را که بتوانند به خاک خود خواهند پذیرفت.

کشورهای اسلواکی، جمهوری چک، رومانی و مجارستان علیه این طرح رأی دادند و رأی کشور فنلاند به این طرح ممتنع بود.

به گفته تحلیل گران، «شورای اروپا خواهان اکثریت کامل آراء بود، اما این امر با مخالفت چهار کشور عضو میسر نشد و حال، اجلاس سران اتحادیه در روز چهارشنبه باید شکاف میان شرق و غرب این اتحادیه را مورد مذاکره قرار دهد.»

براساس طرح یادشده ، جریمه مالی که دوهزارم درصد تولید ناخالص ملی خواهد بود بر اعضایی که از پذیرش آوارگان خودداری کنند، اعمال خواهد شد.

براساس گزارش وزارت کشور انگلیس، از سال 2011 میلادی تاکنون تنها 4 هزار و 980 آواره سوری با درخواست پناهندگی شان توسط دولت انگلیس موافقت شده و توانسته اند در این کشور اسکان یابند.
این گزارش حاکی است که تا ژوئن سال 2015 میلادی، 25 هزار و 771 نفر از انگلیس درخواست پناهندگی کرده اند که 2 هزار و 204 نفرشان سوری هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست