بازدید 13608

ضوابط رتبه‌‌بندی معلمان ابلاغ شد

مشمولان طرح رتبه بندی معلمان که در یکی از رتبه های پایه، ارشد، خبره و عالی قرار می گیرند به ترتیب از ۱۵، ۲۵، ۳۵ و ۵۰ درصد افزایش امتیاز حق شغل از تاریخ اول مهر ۹۴ برخوردار خواهند شد.
کد خبر: ۵۳۲۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸ 18 September 2015
مشمولان طرح رتبه بندی معلمان که در یکی از رتبه های پایه، ارشد، خبره و عالی قرار می گیرند به ترتیب از ۱۵، ۲۵، ۳۵ و ۵۰ درصد افزایش امتیاز حق شغل از تاریخ اول مهر ۹۴ برخوردار خواهند شد.

به گزارش ایسنا، ضوابط رتبه‌ بندی حرفه‌ای مشمولان طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان بر اساس مصوبه 9 شهریور 94 شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی به منظور اجرا از اول مهر 94 از طرف وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شد.

بر اساس این شیوه نامه اجرایی رتبه بندی حرفه ای معلمان مشمولان طرح طبقه بندی شامل آموزگاران، دبیران، هنرآموزان و مربیان تربیتی به صورت تمام وقت به خدمت اشتغال دارند، است.

احکام حقوقی افراد مشمول این طرح پس از تأیید کارگروه هایی که به همین منظور در ادارات آموزش و پرورش تشکیل می شوند، صادر خواهد شد.

بر اساس این طرح، برخی از شایستگی ها در محور طراحی و برنامه ریزی مانند آشنایی با اهداف و روش های آموزشی و آشنایی با برنامه ریزی آموزشی و درسی است.

در محور فرایند یاددهی و یادگیری شاخص هایی مانند فعالیت های فردی و گروهی، مشارکت در گروه ها و انجمن های علمی آموزشی، بهره گیری از روش های فعال و اکتشافی در امر آموزش، استفاده به هنگام و موثر از رسانه ها و فناوری های جدید آموزشی مانند آی تی و آی سی تی، به کارگیری شیوه ها و ابزارهای نوین ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، ارائه تکالیف درسی مبتنی بر مهارت های زندگی، نوآوری و خلاقیت در فرایند آموزشی است.

بر اساس این طرح، ویژگی های «پایه حرفه ای»: داشتن حداقل 6 سال تجربه، گذراندن 180 ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی، اشتغال به کار تمام وقت در سال تحصیلی 9594 و کسب حداقل 60 درصد امتیاز شایستگی های عمومی و حرفه ای.

ویژگی های «ارشد حرفه ای»:
داشتن حداقل 12 سال تجربه، گذراندن 150 ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت، اشتغال به کار تمام وقت و کسب حداقل 65 درصد امتیاز شایستگی های عمومی و حرفه ای.

ویژگی های «خبره حرفه ای»: داشتن حداقل 18 سال تجربه، گذراندن 120 ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت، اشتغال به کار تمام وقت و کسب حداقل 75 درصد شایستگی های عمومی و حرفه ای.

ویژگی های «عالی حرفه ای»:
داشتن حداقل 24 سال تجربه، گذراندن 100 ساعت آموزشی، اشتغال به کار تمام وقت، کسب حداقل 85 درصد شایستگی های عمومی و حرفه ای.

بر اساس این طرح، مشمولان طرح رتبه بندی معلمان که در یکی از رتبه های پایه، ارشد، خبره و عالی قرار می گیرند به ترتیب از 15، 25، 35 و 50 درصد افزایش امتیاز حق شغل از تاریخ اول مهر 94 برخوردار خواهند شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست