بازدید 36497

دیه 900 میلیونی برای قربانیان حادثه مکه!

به دستور پادشاه عربستان، خانواده قربانیان حادثه دلخراش مسجدالحرام و همچنین زائرانی که دچار معلولیت دائم شده‌اند، هریک مبلغ یک میلیون ریال عربستان دیه دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۵۳۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴ 16 September 2015
به دستور پادشاه عربستان، خانواده قربانیان حادثه دلخراش مسجدالحرام و همچنین زائرانی که دچار معلولیت دائم شده‌اند، هریک مبلغ یک میلیون ریال عربستان دیه دریافت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، «ملک سلمان»، پادشاه عربستان رسما دستور داده است به خانواده هر یک از افرادی که بر اثر حادثه روز جمعه سقوط جرثقیل فوت شدند و یا از معلولیت دائم رنج می‌برند، مبلغ یک میلیون ریال عربستان (معادل 910 میلیون تومان) غرامت پرداخت شود!

تعیین این میزان دیه برای افراد حادثه دیده در حادثه مسجدالحرام - در حالیکه روزنامه الحیات روز گذشته به نقل از کارشناسان حداکثر مبلغ دیه را 300 هزار ریال عربستان اعلام کرده بود - به نظر حرکتی زیرکانه از سوی آل‌سعود برای مقابله با انتقادات سنگینی است که رسانه‌های منطقه روانه دربار سلطنتی عربستان کرده‌اند.

به گزارش روزنامه "سعودی گازتا"، طبق دستور پادشاه عربستان، همچنین تمامی افرادی که در این حادثه خونین دچار مصدومیت شده‌اند، مبلغ 500 هزار ریال عربستان (455 میلیون تومان) دیه دریافت خواهند کرد.

براساس دستور ملک سلمان، دو نفر از بستگان قربانیان حادثه مکه، در مناسک حج سال آینده بطور ویژه و خارج از سهمیه به عربستان خواهند آمد و آن دسته از زائرانی که امسال به سبب جراحت وارده، امکان انجام فریضه حج را از دست دادند، نیز سال آینده میهمان ویژه در مناسک حج خواهند بود.

علاوه‌بر این، به خانواده مجروحانی که برای رسیدگی درمانی باید مدت بیشتری در بیمارستان بستری باشند، ویزای ویژه‌ای برای مراقبت از مجروحان خود تا بازگشت به کشورشان و پایان ایام حج اعطاء می‌شود.

همچنین مقامات گروه «بن‌لادن»، پیمانکار طرح توسعه مسجدالاحرام به دلیل سهل‌انگاری و قصور از مسئولیت، ممنوع‌الخروج شده‌اند تا اقدامات قانونی علیه این شرکت کامل شود. این شرکت از حضور در هرگونه مناقصه و یا بدست گرفتن پروژه جدید تا پایان روند قانونی منع شده است.

کمیته بررسی حادثه دلخراش سقوط جرثقیل در مسجدالحرام در گزارشی به «ملک سلمان» اعلام کرده که در این حادثه هیچ نیّت مجرمانه‌ای در کار نبوده است، با این وجود نقض قوانین ایمنی در نصب جرثقیل‌ها گزارش شده است.

این کمیته در نتیجه‌گیری خود از بررسی ماجرای مکه از وزش شدید باد به همراه عدم رعایت موارد ایمنی در مورد قرار گرفتن محل جرثقیل‌ها به عنوان دلیل اصلی این تراژدی نام برده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰۷
انتشار یافته: ۳۳
کاربسیارپسندیده ای کردند خداکنه مالیات برارزش افزوده درکشورمون ازش کم نکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
چه زود نتیجه اعلام شد قابل توجه بعضی ها در اعلام نتیجه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
اصلا شما ببین ایران اجازه میده این مبلغ به دست خوانواده های ایرانی برسه؟ از متن خبر معلومه که ایران ناراضی هست.یه ضرب المثل ترکی داریم میگه یارو مالش در میاد ما جونمون در میاد
مبلغ اعلام شده به عنوان مساعده است و مبلغ دیه که توسط بیمه عربستان پرداخت میشود 270 میلیون یا 300000 ریال سعودی است. و جداگانه پرداخت میشود.
قابل توجه بیمه های عمر و حوادث
چه حرکت زیرکانه ایی! طرف پولش زیاده دوست داره ببخشه. اگه نمیخواست کی میتونست ازش بگیره؟!
آن وقت دانش آموزان شین آبادی پس از سالها دوندگی باید به بخشی از حقوق خخود برسند - مسئولان یاد بگیرند
کاش منم اونجا بودم و یه جاییم صدمه میدید لااقل یه پولی به چشم میدیدم
شما میگین نیتشون حرکتی زیرکانه از سوی آل‌سعود برای مقابله با انتقادات یا هر چیز دیگه ای.ولی بازم خدا پدرشونو بیامرزه که لااقل نمی زنن زیر همه چیو نمی گن قسمت بوده و این حرفها.خیلی سریع تصمیم گرفتن مطمئنا خیلی سریع هم انجامش میدن.متاسفانه اینقدر ملت بدبینی هستیم که فوری خبر از نیت بد و حرکت زیرکانه شون میدیم.اختلافات ایدئولوژیک و سیاسیمون سر جاش ولی انصافا باید حقایق رو گفت.
آقا منم مي خوام بيمه شخص ثالث و بدنه ماشينمو از اين به بعد از يه شركت بيمه عربستاني دريافت كنم نه بيمه ايران و ...!!!!!
دمشان گرم ،پول چه کارها که نمی کند.بیمه های ایران یاد بگیرن فقط بلد هستن از مردم پول بگیرن وغرامت ندهند.کاش من آنجا بودم وخانوادم یک عمر بعد از من راحت زندگی می کردند.
بله اونجا جون ارزش داره
راستی ایران خودرو و سایپا تا حالا 1 میلیون هم دیه دادن؟
خداکنه تمام و کمال پرداخت بشه نگن اب و باد برد ما نبودیم
چه فایده برای کسی که عزیزش رو اونجور از دست داده که دیگه بر نمیگرده...روحشون شاد...خداوند به حق محمد و ال محمد روحشون رو قرین رحمت قرار بده و برای بازماندگانش صبر عنایت بفرماید.
من تو کار خودمون موندم .
بیچاره ها خدا خیرشون بده .تو این که اتفاق افتاده عمدی نبوده شکی نیست چون باد و طوفان همه رو غافلگیر کرد تو ایران خودمون از این تجربه ها زیاد داریم همین چند وقت پیش کلی از هموطنا سیل برد که پیداشونم نکردن و قبل ترش طوفان طهران و ...
کسی هست کوچکترین بازخواستی هم نشد .
ولی این بنده های خدا اینقد معرفت داشتن که اینجوری از شهدای مکه دلجویی کردن .
واقعا سنگ تموم گذاشتن خدا خیر بده ال سعود ...
برین توبه کنین شماهایی که منتظر درست کردن خبر زرد از همچین کارایی هستین .
واقعأ اين مباحث در مورد يك انسان جاي تاسف دارد
باز هم دمشون گرم اینقدر شعور داشتند که این مبلغ را پرداخت کنند اون چندتا زایر عربستانی که توی مشهد در هتل مسموم شدند ومردند چیزی پرداخت شد براشون؟ تابناک منتشر کن خواهش میکنم
این مبلغ به دست خانواده های داغدار ایرانی می رسه یا نه؟
دارندگی وبرازندگی
خوبه که کمیته بررسی حادثه چند روزه نتیجه رو اعلام کرده و مثل بعضی جاها چند ماه و چند ساله نشده ....
ایکاش به اسیب دیدگان کشور یمن نیز حد اقل کمک میکردند .انچه بر سر مردم یمن زفت فاجعه ای عظمی تر بود!!!!!!!!!!!!!!!!!
یعنی اگه توجه نمی کردن یه چیزی می گفتین ، حالا که توجه کردن شده حرکت زیرکانه. ایا همین در ارتباط با سعودی هایی که در مشهد مسموم شده و فوت نمودند با دولت که قول دفن انها را در حرم رضوی داده صدق می کند؟ ایا ایران زیرکانه به دنبال دلجویی بوده است؟؟؟
حالا فکر کنید اگر ایران بود چه برخوردی می کردند!!!!
1 - شما خارج از تایم استاندارد و در شرایط هشدار آمده بودید، به همین خاطر تقصیر خودتان بوده!
2 - اگر هم قرار است مبلغی پرداخت کنیم، اونقدر می رید و میاید تا بی خیال بشید!
3 - همین که پول می دیم کلاهتون رو هم بندازید هوا ! انتظار دیگه ای هم مگه دارید؟ کشته شده پولش رو می دیم دیگه !

البته در اینکه حکومت عربستان مرتکب جنایات بسیار و حمایت های تروریستی بوده شکی نیست، اما توجه ویژه آن ها به زائران و دلجویی شان قابل تقدیر است.
پول که ننه بابا نمیشه
روزی چندتا خبر درباره پول خون این بدبختا منتشر میشه!!!
این درست نیست اصلا
جمله ذیل بنظر می رسد مغرضانه است صرف نظر از اینکه ملک سلیمان کیست و چه اعمالی را انجام داده، تلاش او برای جبران خسارات جانی و مالی حادثه اخیر بسیار قابل تحسین و تقدیر است.
"به نظر حرکتی زیرکانه از سوی آل‌سعود برای مقابله با انتقادات سنگینی است که رسانه‌های منطقه روانه دربار سلطنتی عربستان کرده‌اند."
دولت عربستان اینقدر میده ولی معلوم نیست تو ایران تا به دست خانوادش برسه چقدرش کسر خواهد شد
تقريبا يك ميليارد تومن بنده خداها مي مونن ناراحت باشن يا خوشحال
تو کشور خودمون از این خبرا نمیشه .طرف مرد که مرد.مهم اینه که این توان بخشش رو دارند
احسنت
باشد که مقامات ایرانی در حوادثی مثل آتش سوزی دختران شین آباد عبرت گیرند
بعد از گند کاری مفتضح ای که انجام داده اند این حداقل کار می تواند باشد
ای کاش کمی از مسئولیت پذیری این وهابی ها را مدیران خودروسازی داخلی داشتند !
ملاحظه میفرمایید که ( تقربیا) همه چیز رو میشه با پول خرید. شاهدش هم جماعت فوق این متن است که برای قاتل سوت و کف میزنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی