بازدید 6347
رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن خبرداد؛

ورود واکسن تزریقی فلج اطفال از این هفته

رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن اعلام کرد: واکسن تزریقی فلج اطفال از همین هفته در برنامه واکسیناسیون کشوری وارد می شود.
کد خبر: ۵۳۱۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹ 15 September 2015
رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن اعلام کرد: واکسن تزریقی فلج اطفال از همین هفته در برنامه واکسیناسیون کشوری وارد می شود.

به گزارش ایرنا، درمان و آموزش پزشکی، محسن زهرایی اظهارداشت: واکسن یاد شده در حالی به صورت تزریقی در برنامه واکسیناسیون کشوری وارد می شود که پیش تر به صورت به صورت خوراکی ارایه می شد.

زهرایی، افزود: سالانه یک و نیم میلیون کودک در ایران متولد می شوند که در سن چهار ماهگی در کنار سایر واکسن ها، واکسن تزریقی فلج اطفال نیز دریافت خواهند کرد.

وی اظهارداشت: بیماری فلج اطفال در سال 2015 میلادی به جز در دو کشور افغانستان و پاکستان در هیچ کشور دیگر دنیا مشاهده نشده است؛ اما با توجه به همجواری ایران با این کشورها و تردد زیاد اتباع آن ها به ایران، به توصیه سازمان بهداشت جهانی و کمیته کشوری ایمن سازی مقرر شده است واکسن خوراکی فلج اطفال نیز همچنان مورد بهره برداری قرار گیرد.

رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن، ادامه داد: مصرف واکسن تزریقی فلج اطفال سابقه طولانی در کشورهای توسعه یافته دارد و گرانقیمت و در دنیا با محدودیت مواجه است که خوشبختانه این واکسن ها با حمایت دولت و به خصوص وزیر بهداشت و همچنین تامین منابع مالی، هر سال به مصرف می رسد.

زهرایی، افزود: نوع این واکسن (واکسن تزریقی ) نیز مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است و فرآیند خرید آن از طریق سازمان یونیسف انجام شده است.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت، اظهارداشت: همزمان با ورود و تزریق واکسن یاد شده، کار تولید واکسن تزریقی فلج اطفال در کشور نیز آغاز شده است و برنامه تولید داخلی این واکسن با کمک مؤسسات داخلی همچون انستیتوپاستور و موسسه تحقیقات واکسن و سرم رازی با مشارکت سازمان بهداشت جهانی در دست اقدام است و درصدد هستیم ، واکسن یاد شده را نه تنها برای رفع نیاز داخلی که برای تامین نیاز سایر کشورهای منطقه تولید کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست