بازدید 26152

روایت هاشمی از کینه اصلاح طلبان و اصولگرایان از او/زمین خواری یکی از مقامات دولت احمدی نژاد/بیمه قالی‌بافی را صرف خرید رای کرده‌ اند/آخرین جزییات تخلفات پدیده/توصیه عارف به اصلاح طلبان و حامیان دولت

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: تشکیل شورای اصلاحات برای هماهنگی انتخابات؛ایرانی‌ها ۲ ساعت کار می کنند، ۱۵ ساعت استراحت!؛ و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۳۰۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 10 September 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

به گزارش «تابناک»،فعالیت انتخاباتی اصلاح طلبان و اخباری که درباره این موضوع منتشر می شود همچنان برای رسانه ها جذاب است.در کنار این موضوع امروز دو موضوع گزارش دادستانی از تخلفات پدیده و زمین خواری یک دولتی سابق بسیار مورد توجه رسانه ها قرار گرفته بود.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


رای گیری سنا در مورد توافق به تاخیر افتاد

با پایان نشست نمایندگان جمهوری خواه آمریکا پشت درهای بسته، رای گیری درباره طرح «عدم پذیرش توافق هسته‌ای» به تعویق افتاد و این احتمال وجود دارد تا زمان نامحدودی عدم رای‌گیری ادامه پیدا کند. نمایندگان از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا خواستند تا توافق طبقه‌بندی‌شده میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در اختیارشان قرار دهد. نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره با استناد به بندی از قانون نظارت بر توافق هسته‌ای، که دولت آمریکا را ملزم به ارائه متن و «توافقات جانبی» آن می‌کند، می‌گویند با توجه به اینکه متن سند محرمانه ایران و آژانس را ندارند،‌ عملا دوره 60 روزه بررسی توافق هنوز آغاز نشده و نمی‌توان آن را به رأی گذاشت. این درحالی است که همزان با جلسه سناتورهای جمهوری خواه پشت درهای بسته سفیر فرانسه در صفحه توئیتر خود به طور تلویحی این درخواست را غیرقانونی دانست. از نگاه ناظران این اقدام جمهوری خواهان نتیجه شکست در ایجاد ائتلاف با برخی نمایندگان دموکرات برای وتوی برجام بود و به نوعی یک تغییر راهبرد در قبال این مسئله است.


تشکیل شورای اصلاحات برای هماهنگی انتخابات

محمدرضا عارف در همایش اصلاح طلبان گیلان که با عنوان "در امتداد امید" برگزار شد، به انتخابات پیش رو در اسفند ماه اشاره کرد و گفت: انتخابات مقطعی حساس برای کشور است و خوشبختانه امروز جوانان بیش از ما نسبت به این مسئله حساسیت دارند. وی با بیان اینکه اصلاح طلبان چارهای جز پیروزی در انتخابات ندارند، تصریح کرد: اگر بتوانیم برخی از مسائل و مشکلات داخلی خود را حل کنیم، پیروزی در اسفند ماه دست یافتنی و طبیعی خواهد بود. عارف با اشاره به اینکه اصلاحطلبان خیلی زود برنامه ریزی برای انتخابات پیشرو را کلید زدند، عنوان کرد: رسیدن به یک لیست واحد و اجماع کامل از جمله راهبردهایی است که می تواند در رسیدن به پیروزی نقش بزرگی داشته باشد. وی با تاکید بر اینکه حرکت اصلاح طلبان باید بر مبنای مشترکات و پرهیز از اختلافات باشد، افزود: باید منافع جبههای را بر منافع گفتمانی ترجیح دهیم. معاون اول دولت اصلاحات، انتخابات را فرصتی برای گسترش تشکیلات حزبی دانست و گفت: باید از سهم خواهی و وزن کشی یا به عبارتی جدا شدن از آرمان های مشترک پرهیز کرد. عارف بر لزوم همدلی، همگرایی و انسجام حداکثری بین اصلاحطلبان تاکید کرد و افزود: اخلاق مداری، عقلانیت و خرد جمعی باید همواره مورد توجه باشد.رییس بنیاد امید ایرانیان در این همایش از تدوین برنامه‌های راهبردی اصلاح‌طلبان برای انتخاب مجلس خبرداد و گفت:‌ شورایی نیز برای هماهنگی انتخابات مجلس در سراسر کشور توسط اصلاح‌طلبان تشکیل شده است.

خسارت 10 هزار میلیارد تومانی اعتیاد در سال

روزنامه اعتنماد نوشت: مرگ معتادان بر اثر مصرف مواد مخدر هشداری بود که علیرضا جزینی، قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر در گزارش خود به آن اشاره کرد و بنا بر اعلام جزینی سالانه ۳ هزار معتاد در کشور جان خود را بر اثر مصرف مواد مخدر از دست می‌دهند. در حالی که با استناد به تنها مرجع رسمی گزارش‌دهی درباره آمار اعتیاد، ۴٠ درصد جرایم خرد در کشور به دلیل اعتیاد و تامین مواد مخدر اتفاق می‌افتد، به گفته جزینی، کشور سالانه از بابت اعتیاد یک میلیون و ٣٢۵ هزار معتاد، خسارتی معادل ١٠ هزار میلیارد تومان متحمل می‌شود. هشدار درباره اعتیاد و نادیده گرفتن وظایف از سوی نهادهای مسوول در حالی است که بنا بر هشدار جزینی، ایران در همسایگی کانون تولید تریاک جهان واقع شده و در حال حاضر، ‌٣٠٠ هکتار زمین در کشور همسایه شرقی زیر کشت خشخاش است که خروجی این میزان کشت، تولید ٧۵٠ تن هرویین و ٧ هزار و ۵٠٠ تن تریاک در سال است و این میزان تولید و ترانزیت آن، ایران را به این سمت هدایت کرده که هر سال، بخش عظیمی از بودجه‌های عمومی و نیروی انسانی را در مسیر کشف و مقابله مواد مخدر صرف کند چنان که به گفته جزینی، ٨۵ درصد تریاک و ٣۵ درصد هرویین ترانزیت شده از افغانستان که از مرزهای ایران گذر کرده، توسط نهادهای موظف در مقابله با مواد مخدر کشف می‌شود.


چرا هاشمی مورد کینه اصلاح طلبان و اصولگرایان قرار گرفت؟

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من در اصول و مبانی فکری اعتدالی خود همواره ثابت بوده‌ام و به همین دلیل هم در مقطعی از زمان اصلاح طلبان افراطی و در مقطعی دیگر اصولگرایان افراطی به دلیل حبّ و بغض‌های افراط‌گرایانه‌شان رفتاری دوگانه با من داشته‌اند. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی و عمومی انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه شیراز اظهار داشت: مطالعات دینی، تجربیات سیاسی و مدیریتی‌ام از دوران نوجوانی در روستا، طلبگی در قم، مبارزه و مسؤولیت‌های مختلف کشور نیز بر اعتدال در تمامی زمینه‌ها و مراحل زندگی بشر صحه می‌گذارد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امام راحل نیز در زندگی شخصی، علاوه بر اینکه از زهد فروشی و ریا به شدت پرهیز داشتند و به طور کامل مشی اعتدال گرایانه را رعایت می‌کردند، همواره به شاگردان خود نیز به حفظ حالت اعتدال تأکید داشتند.


ایرانی‌ها ۲ ساعت کار می کنند، ۱۵ ساعت استراحت!

مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: ایرانیان بالای ١٥‌سال در یک شبانه‌روز به‌طور متوسط بیشترین زمان خود را به فعالیت‌های نگهداری و مراقبت شخصی با ١٣ ساعت و ١٢دقیقه، فعالیت خانه‌داری با ٣ ساعت و ١٨ دقیقه، کار و فعالیت‌های شغلی با ٢ ساعت و ٥٥ دقیقه و استفاده از رسانه‌های جمعی با ٢ ساعت و ٣ دقیقه، اختصاص داده‌اند. مرکز آمار ایران در پاییز‌ سال ٩٣ پژوهشی با عنوان طرح آمارگیری گذران وقت نقاط شهری انجام داد که این طرح با هدف ارایه اطلاعات مربوط به شناخت الگوی گذران وقت افراد ١٥ساله و بیشتر اجرا شد. در پرسشنامه‌های فردی، اعضای ١٥ساله و بیشتر خانوار فعالیت‌های گذران وقت خود را در ٢٤ ساعت و به تفکیک کسرهای زمانی ١٥دقیقه‌ای وارد کردند که گزیده‌ای از مهم‌ترین نتایج این طرح اعلام شد. بررسی فعالیت‌های آموزشی افراد باسواد براساس سطوح تحصیلی، گویای آ‌ن است که افراد دارای تحصیلات لیسانس در یک شبانه‌روز به‌طور متوسط با ٢ ساعت و ٥ دقیقه، بیشتر از سایر افراد به فعالیت‌های آموزشی پرداخته‌اند. پس از این گروه، افراد دارای تحصیلات فوق‌لیسانس و دکترای حرفه‌ای، یک ساعت و ٥١ دقیقه از اوقات شبانه‌روز خود را به فعالیت‌های آموزشی اختصاص داده‌اند. بررسی فعالیت‌های گذران وقت افراد حاکی از آن است که افراد دارای تحصیلات فوق‌لیسانس و دکترای حرفه‌ای به‌طور متوسط ٥٢ دقیقه در یک شبانه‌روز را به فعالیت‌های مشارکت اجتماعی و افراد بی‌سواد یک ساعت و ٢٤ دقیقه را به این فعالیت اختصاص داده‌اند.


پرونده سنگین زمین خواری یکی از مقامات دولت احمدی نژاد

روزنامه اعتماد نوشت: یکی از معاونان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در دولت قبل اتهام بده‌ بستان‌های مالی و واگذاری اراضی منابع طبیعی و جنگل‌ها در ازای گرفتن مبالغ قابل توجه را به دوش می‌کشد. اگرچه او در حال حاضر از بازداشت آزاد شده اما پرونده برای بررسی در دادگاه جریان دارد. شنیده‌ها حاکی از ارقام میلیاردی این پرونده فساد در سازمان جنگل‌هاست اما خداکرم جلالی، معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها می‌گوید: هنوز پرونده مورد بررسی قرار نگرفته و صحبت‌ها پیرامون این فساد در حد اتهام است. او با بیان اینکه تخلف در هر اداره و سازمانی ممکن است به وجود بیاید تاکید کرد که فرد متهم در حال حاضر از بازداشت آزاد شده است.


تهران از فقیرترن استان های کشور است

محمد قاندیلی نماینده مردم تهران در شورای عالی استان‌ها در جریان برگزاری نوزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها نسبت به بی‌توجهی استاندار و نمایندگان استان تهران درخصوص محل شورای عالی استان‌ها انتقاد کرد و افزود: متاسفانه شهرهای استان تهران با بیشترین مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند و این استان یکی از فقیرترین استان‌های کشور است. بیش از ۵۵ درصد از مالیات کشور توسط استان تهران پرداخت می‌شود، ولی در زمان تقسیم بودجه کل کشور تنها ۳.۶ درصد به استان تهران اختصاص داده می‌شود. با این روند این سوال مطرح می‌شود که چرا استاندار تهران از حق شهروندان دفاع نمی‌کند که البته این گلایه‌مندی از نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی نیز پابرجاست. چرا این عزیزان در زمان تقسیم بودجه حق و حقوق استان را از بودجه نمی‌گیرند؟


پاسخگویی دیرهنگام جلیلی

سعید جلیلی، دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی و مسئول سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در حالی به پای ثابت مجالس و جلسات بررسی «برجام» تبدیل شده است که در مـدت 6 سال برعهده داشتن مسئولیت، چندان تمایلی به حضور در مجلس و ارائه توضیح درباره محتوای مذاکرات خود با 1+5 نداشت و تنها 3 بار برای ارائه گزارش در جمع نمایندگان حاضر شد . به گزارش جماران، این است که در این روزها حضور او در کمیسیون ویژه بررسی برجام و ارائه توضیحات او درباره عملکرد تیم مذاکره کننده هسته‌ای در دوره مسئولیتش و اثبات ادعای 100 ایراد برجام به «پاسخگویی دیرهنگام» تعبیر شده است. موضوعی که طی دو روز گذشته از سوی نمایندگانی که در دو دوره اخیر مجلس حضور داشته‌اند به انحای مختلف مطرح شد. چنان‌که عوض حیدرپور،‌ عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس هشتم و نهم گفت: «سعید جلیلی، دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی در دوره گذشته مذاکرات، هرگز برای حضور در مجلس و ارائه گزارش مذاکرات تمایلی نداشت.»


اینستاگرام جعلی نعمت زاده

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: با توجه به فعالیت صفحه‌ای در اینستاگرام به نام محمدرضا نعمت زاده، هرگونه فعالیت در این رابطه یا درج مطالب، دیدگاه یا تصویری با ادعای انتساب به وی نادرست و جعلی است.


واکنش تند یک نماینده به لغو سفر عراقچی به اردبیل

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجل شورای اسلامی گفت: در دولت تدبیر و امید که امید می‌رفت با عقلانیت بیشتر فعالیت‌ها و اقدامات انجام شود بعد از دو سال بی‌تدبیری‌ها موج می‌زند.به گزارش خبرگزاری فارس منصور حقیقت‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: به دنبال لغو سفر عراقچی به اردبیل که بنده از آن به عنوان بی‌تدبیری دولت یازدهم یاد می‌کنم شاهد برخی اقدامات و حرکت‌های ساختارشکنانه دیگری هستیم که متاسفانه از مسئولان این دولت سر می‌زند.وی با بیان اینکه افسار دولت تدبیر و امید به دست عده‌ای کج‌اندیش و بی‌تدبیر افتاده که باید بزرگان در اصلاح آن تلاش و جدیتی حقیقی داشته باشند، گفت: بنده به صراحت اعلام می‌کنم بعد از دو سال دولتی که با شعار تدبیر و امید به روی کار آمد دچار بی‌تدبیری شده و مسئولان دولتی خام و بی‌تجربه عمل می‌کنند.حقیقت‌پور تصریح کرد: کجای موضوع دعوت از عراقچی و دیگر متولیان مسئله هسته‌ای در این استان برای روشنگری بیشتر اشکال داشت که عده‌ای سعی کردند مانع از این حضور شده و در بین جوانان و دانشجویان این حرکت نوعی بی‌تدبیری محسوب شود.وی یادآور شد: من این موضوع را از طریق مسئولان ارشد دولت تدبیر و امید پیگیری خواهم کرد تا معلوم شود در این دولت تصمیم‌گیر اصلی چه طیف و گروه‌هایی هستند و نقش گروه‌های تندرو در این بین تا چه میزان است.


لغو پرواز پس از ۶ ساعت معطلی مسافران

پرواز شماره 990 شرکت هواپیمایی ایرتور که قرار بود مسافران مشهد را ساعت 05:45 صبح امروز به یزد جابه‌جا کند، پس از 6 ساعت تأخیر، لغو شد و مسافران را در فرودگاه سرگردان کرد.یکی از مسافران پرواز مشهد-یزد شرکت هواپیمایی ایران‌ایرتور در تماس تلفنی به خبرنگار فارس گفت: مقرر بود با پرواز شماره 990 شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تور صبح امروز ساعت 05:45 دقیقه از مشهد به یزد سفر کنیم در این راستا به همراه پدر و مادر سالخورده ‌و دختر 5 ساله‌ام ساعت 4 صبح در فرودگاه حاضر شدیم.این مسافر ادامه داد: هنگامی که خود را برای سوار شدن به هواپیما و عبور از گیت آماده می‌کردیم ‌اعلام شد که این پرواز با حدود 2 ساعت تأخیر ساعت 8 صبح انجام می‌شود؛ در این راستا گوشه‌ای از سالن ترانزیت را برای استراحت انتخاب کرده و موقتاً آنجا نشستیم تا برای پرواز ساعت 8 آماده شویم.این مسافر ایرتور افزود: حدود ساعت 07:45 بود که دوباره اعلام شد این پرواز ساعت 11 صبح انجام می‌شود؛ موضوع را از دفتر اطلاعات پرواز فرودگاه جویا شدیم که آنها علت بروز این تأخیر را نقص فنی هواپیمای پرواز اعلام کردند بنابراین دوباره مجبور به قبول شرایط شدیم و به همان گوشه ترمینال رفتیم.این مسافر پرواز مشهد-یزد افزود: در کل مدتی که منتظر پرواز بودیم هیچگونه پذیرایی از مسافران توسط شرکت هواپیمایی انجام نشد در حالی که بسیاری از مسافران این پرواز را سالخوردگان و کودکان تشکیل می‌دادند.


موضع گرفتن علیه شورای نگهبان یعنی موضع‌گیری علیه شهدا

محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به برخی فضاسازی‌ها و هجمه‌ها به شورای نگهبان توسط بعضی از جریانات سیاسی گفت: تجربه نشان داده کسانی که در دوران پس از پیروزی انقلاب علیه شورای نگهبان موضع گرفتند و اقداماتی را صورت داده‌اند در ردیف قانون شکنان اصلی قرار گرفتند از بنی‌صدر گرفته تا افراد دیگر.وی افزود: اکثر کسانی که علیه شورای نگهبان وارد میدان شده‌اند و این شورا را تخریب کرده‌اند در دوران رهبری امام(ره) مورد عتاب ایشان قرار گرفتند و برخی از این افراد به دنبال همین قانون‌شکنی‌های امروزه از نظام جدا شده و در اروپا و آمریکا به سر می‌برند.عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت: من به کسانی که شورای نگهبان را زیر سوال برده و قانون‌شکنی می‌کنند توصیه می‌کنم که این سرنوشت را پیش روی خود ببیند که از نظام و انقلاب فاصله گرفته و در ردیف خارج نشین‌ها خواهند بود. موضع گرفتن در مقابل شورای نگهبان یعنی موضع‌گیری علیه قانون اساسی، نظام، اراده ملت و خواست شهدا.سلیمانی خاطر نشان کرد: کسانی که در مقابل شورای نگهبان موضع می‌گیرند باید به قانون گردن نهند قانون نباید فقط از حنجره‌ها بیرون بیاید که ما قانون‌مداریم باید در عمل نشان داده شود که پایبندی به قانون وجود دارد.


" ابوبکر البغدادی" به مارادونا ملقب شد!

مرکز تحقیقات بروکینگز جزئیات جدیدی درباره زندگی و گذشته ابراهیم البدری سرکرده گروهک تروریستی داعش که نام "ابوبکر البغدادی" را برای خودش انتخاب کرده، منتشر کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  براساس گزارشی که توسط این مرکز منتشر شده است ابوبکر بغدادی در جوانی بسیار به فوتبال علاقه مند بوده و دوستانش لقب "مارادونا" را به وی داده بودند و در صورتی که در مقابل دروازه فرصتی را از دست می داد بسیار عصبانی می شد. با این وجود بسیار خجالتی بود و بیشتر وقت خود را با حفظ متون قدیمی می گذراند، تا اینکه سرانجام در رشته ای دکترا گرفته که مقدار بسیار کمی ذکاوت و قوه تخیل نیاز داشت. براساس این گزارش، بغدادی توانست با نیرنگ و کمی زرنگ بازی جانشین ابومصعب زرقاوی سرکرده تشکیلات القاعده در عراق شود و در سال 2014 م. خلافت ادعایی خودش بر بخش های گسترده ای از عراق و سوریه را اعلام نماید. 


اعتصاب تعدادی از کارکنان بیمارستان گرگان

با اجرای نشدن طرح قاصدک تعدادی از کارکنان بیمارستان صیاد شیرازی گرگان امروز دست از کار کشیدند.به گزارش باشگاه خبرنگاران تعدادی از کارکنان بیمارستان صیاد شیرازی گرگان دست از کار کشیدندگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،تعدادی از کارکنان بیمارستان صیاد شیرازی می گویند علت این کار اجرا نشدن طرح قاصدک می باشد، که بر اساس طرح قاصدک یک درصد از درآمد بیمارستان باید به کارکنان آن پرداخت شود.کارکنان بیمارستان صیاد شیرازی گرگان می گویند با اجرایی شدن این طرح حقوق ما حدود 400 تا 500 هزار تومان افزایش می یابد.در پایان معاون علوم پزشکی با حضور در بیمارستان صیاد شیرازی با کارکنان بیمارستان دیدار و گفتگو کرد.


بازداشت نویسنده سینما به اتهام آدم‌ربایی یک کارگردان

یک نویسنده سینمای ایران با شکایت یکی از کارگردانان مشهور به اتهام آدم ربایی بازداشت شد.به گزارش اعتماد، رسیدگی به این پرونده از سوم شهریور امسال آغاز شد. در این روز مردی میانسال به دادسرای جنایی تهران مراجعه کرد و با تنظیم شکایتی از دوستش به اتهام آدم‌ربایی شکایت کرد. با ثبت اظهارات شاکی، پرونده‌ای تشکیل و برای رسیدگی در اختیار بازپرس قرار گرفت.شاکی که خود را یکی از کارگردانان مشهور سینمای ایران معرفی کرده بود درباره ادعایش به بازپرس پرونده گفت: « دوم مرداد امسال برای ضبط برنامه‌ای از رشت به تهران آمده بودم که یکی از دوستانم به نام رضا دنبالم آمد و با هم برای صرف ناهار به خانه‌ام رفتیم. بعد از خوردن ناهار داشتم استراحت می‌کردم که ناگهان دو مرد غریبه همراه دوست نویسنده‌ام وارد خانه شدند و مرا به زور به یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد در کرج بردند. دوستم مدعی بود من به مواد مخدر اعتیاد دارم و باید ترک کنم در حالی که من فقط سیگار می‌کشم. او این کار را به خاطر اختلاف حساب مالی که با من داشت انجام داد و برای گرفتن طلبش من را به زور به کمپ ترک اعتیاد برد. من از او به اتهام آدم‌ربایی شکایت دارم.»با ثبت اظهارات شاکی ماموران به بررسی صحت ادعای او پرداختند. آنها در گام نخست از همسر شاکی تحقیق کردند. زن جوان نیز با رد ادعای معتاد بودن همسرش گفت: «همسرم چند سالی می‌شود که با رضا دوست است. آنها با هم رفت و آمد کاری دارند. وقتی اوایل مردادماه متوجه ناپدید شدن ناگهانی همسرم شدم با رضا تماس گرفتم و احوالش را جویا شدم. او گفت همسرم پرونده امنیتی دارد و برای حل آن به جای امنی رفته است. من خیلی ترسیدم. از حرف رضا تعجب کرده بودم و مدام با او تماس می‌گرفتم و می‌خواستم تا جای مسعود را به من بگوید اما او هر بار یک بهانه‌ای می‌آورد تا من نتوانم همسرم را ببینم تا اینکه پس از ٢٥ روز متوجه شدم همسرم در یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد کرج بستری شده. این در حالی بود که مسعود فقط سیگار می‌کشید و به هیچ‌وجه به مواد مخدر اعتیاد ندارد. بعد از اینکه مسعود از کمپ بیرون آمد برایم تعریف کرد که رضا به خاطر اختلاف حساب مالی که با او داشته با طرح نقشه‌ای، به زور او را به یکی از کمپ‌های کرج برده و همانجا بستری کرده است.»با ثبت اظهارات همسر شاکی، نویسنده برای ادامه تحقیقات به دادسرای جنایی احضار شد. او در همان بازجویی‌های ابتدایی ادعای آدم‌ربایی را تکذیب کرد و به بازپرس پرونده گفت: «مسعود به‌شدت به مواد مخدر اعتیاد داشت. ادعای او درباره آدم‌ربایی دروغ است. من او را به خواست خودش به کمپ ترک اعتیاد بردم اما نمی‌دانم حالا چرا بعد از بیرون آمدن از کمپ ادعا می‌کند که من او را دزدیده‌ام. این حرف او دروغ است.»


واردات 171 تن خون در دولت احمدی نژاد

براساس آمار 171 تن خون انسان و حیوان در دولت محمود احمدی نژاد به کشور وارد شده بود.به گزارش خبرنگار ایلنا، واردات بی‌رویه کالا در دولت دهم از موضوعات مورد بحث است؛ کما اینکه این میزان واردات در ازای درآمد هنگفت نفتی در دولت محمود احمدی نژاد صورت گرفته است؛ درآمدهای نفتی دودستی تقدیم واردات شد و در ازای آن کالاهایی وارد شد که توان تولید آن در داخل وجود داشت؛ مثل داروهای حاوی ویتامین های دام دارای تشابه تولید.در میان کالاهای وارداتی، خون انسان و حیوان جلب توجه می کند که به میزان 171 تن وارد کشور شده است.


بیمه قالی‌بافی را صرف خرید رای کرده‌ اند


به گزارش تابناک تبریز استاندار آذزبایجان شرقی در دیدار با مدیران و فعالان بخش تعاون استان اعلام کرد: نسبت به صنایع دستی استان به ویژه فرش تعصب ویژه‌ای دارم و ستاد ویژه فرش را تشکیل دادیم تا جلوی فعالیت‌های متفرقه ناکارآمد تشکیلات متعدد گرفته شود چرا که اعتقاد داریم وجود این تعداد تشکیلات بی‌پایه و اساس بزرگ‌ترین ضربه را به صنعت فرش استان وارد می‌کند.جبارزاده با اشاره به سوء استفاده حدود ۲۰ هزار نفر از بیمه قالیبافان و محروم شدن قالیبافان واقعی از این حق خود متذکر شد: عاملان این اتفاق هر چه زودتر باید شناسایی و مجازات شوند و پس از این هرگز اجازه نخواهم داد این اقدام غیرقانونی ادامه یابد.استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: حتی برخی از مسئولان را سراغ دارم که خانواده خود را به ناحق از این طریق بیمه کرده‌اند و عده‌ای هم کارت بیمه قالی‌بافی را صرف خرید رای کرده‌اند که این دزدی آشکار است و پایمال کردن بیت‌المال.


شرکت پدیده ۴۰هکتار زمین را بدون مجوز قانونی تغییر کاربری داده است

دادستان عمومی و انقلاب مشهد مقدس گفت: شرکت پدیده ۴۰هکتار زمین را بدون مجوز قانونی تغییر کاربری داده است.به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، غلامعلی صادقی ظهر امروز در بیست و یکمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با بیان اینکه شرکت پدیده 40 هکتار زمین را بدون مجوز قانونی تغییر کاربری داده، اظهار داشت: اعیان و ساخت و ساز شرکت در مقابل پروانه اخذشده بسیار ناچیز است.صادقی خاطرنشان کرد: در سال 92 دادستانی نگرانی در خصوص پدیده نداشت چرا که روال طبیعی خود را طی می‌کرد اما از مرداد و شهریور ماه سال گذشته با تبلیغات و فعالیت دلالان حرفه‌ای که سبب افزایش قیمت هر سهم به 13هزار تومان شد، نگرانی‌ها شکل گرفت.وی با اشاره به اینکه شرکت پدیده تعداد کل سهام خود را 1 میلیارد و 875 میلیون سهم اعلام کرد و مقرر شد 20 درصد از این تعداد را به مردم واگذار کند، خاطرنشان کرد: برآورد شرکت پدیده از میزان سرمایه خود 20هزار میلیارد بود که طبق برآورد دادستانی یک‌سوم این میزان صحت داشت.دادستان عمومی و انقلاب مشهد توقف تبلیغات شرکت پدیده و همچنین ممانعت از فروش سهام این شرکت را از جمله اقدامات پیشگیرانه دستور داده شده از طرف دادستانی مشهد مقدس دانست و افزود: پدیده باید فعالیتش را چندین برابر کند.دادستان مشهد مقدس با بیان اینکه سازمان‌های جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی باید حمایت‌های لازم را برای به هدف رسیدن مجموعه پدیده و پرداخت دیون توسط این شرکت به مردم انجام دهند، خاطرنشان کرد: 7 هکتار از اراضی اشغال شده توسط پدیده در بستر رودخانه بوده که متعلق به شرکت آب منطقه‌ای بوده است.وی تصریح کرد: دادستانی چگونه می‌تواند وارد موضوعات این‌چنینی شود وقتی برای مثال 100 میلیارد تسهیلات به‌صورت تلفنی به شخصی داده شده و در مقابل حتی یک فقره چک هم دریافت نشده است.



توصیه عارف به اصلاح طلبان و حامیان دولت

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پشتوانه مردمی را سرمایه نظام دانست و گفت: متاسفانه نسل اول انقلاب نتوانسته رابطه صمیمی و خالصانه‌ای با نسل سوم انقلاب برقرار کند لذا شکاف معناداری بین این نسل اول و نسل سوم ایجاد شده است. باید پیام‌های ارزشی انقلاب را منتقل کنیم.رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه جوانان پیروزی در انتخابات 24 خرداد 92 را رقم زدند، عنوان کرد: جوانان پشتوانه امام(ره) در انقلاب و هشت‌سال دفاع مقدس بودند. امروز نیز دستاورد حضور جوانان در انتخابات، پیروزی دولتی بود که انقلاب را به مسیر ارزشی خود باز گرداند. اکنون تداوم این مسیر نیز بر عهده جوانان قرار دارد و این نقش پرنگ‌تر از گذشته است.عارف خواستار حضور جوانان در انتخابات 94 با انگیزه 92 شد و خاطرنشان کرد: باید همبستگی و همراهی بین اصلاح‌طلبان و هواداران دولت را به عنوان یک فرض بپذیریم و از سهم‌خواهی دست برداریم. تداوم مسیر 24 خرداد 92 در گرو اجماع و پرداختن به اصول مشترک است.وی بر تشویق نخبگان برای کاندیداتوری تاکید کرد و ادامه داد: نسل اولی‌ها بی‌انگیزه هستند لذا شناسایی و کشف برجستگان و نخبگان سیاسی به شرط رای‌آوری نیز بر عهده جوانان قرار دارد. شورای مشورتی استان‌ها باید مقبولیت عام داشته باشد تا موجب پیروزی تفکر جبهه اصلاحات شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی