بازدید 10015
۸
سپاهان و تراکتور در تدارک نبرد انتقامی

چگونه رابطه خواهرخوانده های لیگ ایران شکراب شد؟

کد خبر: ۵۲۹۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰ 05 September 2015

سه شنبه 24 شهریور ماه روز خاصی برای مردم تبریز و اصفهان است. کمتر از یکسال زمان کافی بود تا تفاهم‌نامه خواهرخواندگی دو باشگاه سپاهان و تراکتورسازی بصورت نانوشته باطل شود و هواداران این دو باشگاه برای یک نبرد انتقامی لحظه شماری کنند.

به گزارش تابناک و به نوشته کاپ، اوایل لیگ چهاردهم ، درست در روزهایی که اشتباهات داوری به ضرر دو باشگاه تراکتورسازی و سپاهان رقم می‌خورد این دو باشگاه شهرستانی تفاهم‌نامه ای با عنوان خواهرخواندگی امضا کردند. 4 مهرماه 1393 جمشید نظمی مدیرعامل و کاظم شهریاری مدیرسانه ای وقت باشگاه تراکتورسازی به اصفهان سفر کردند و برای امضای این تفاهم نامه با محمدرضا تابش قائم مقام و رمضانی مدیررسانه ای سپاهان به توافق رسیدند.


ادامه روابط خوب

در ابتدا شاید هواداران تبریزی، پیشنهاد سپاهانی‌ها برای برقراری این روابط صمیمانه را به نوعی سیاست این باشگاه برای مصون ماندن از فشار هواداران تراکتور می‌دانستند اما این ابعاد روابط دو باشگاه خیلی زود گسترده تر شد. پس از تخلفاتی که تماشاگران تیم تراکتورسازی در دیدار با پیکان انجام دادند و کمیته انضباطی آن‌ها را از حضور در ورزشگاه محروم کرد. جالب اینکه فشارهای جمعی به کمیته انضباطی و حتی مصاحبه های مدیران سپاهان برای تعلیق این محرومیت به قدری زیاد شد این تلاش ها به ثمر نشست. محرومیت تراکتورسازی تعلیق و دیدار با استقلال در تاریخ 16 آبان 93 با وجود جنجال های زیاد در حضور هواداران برگزار شد. به عبارت بهتر سپاهانی ها در حمایت از تراکتورسازی به اوج خود رسید و آنجا بود که هواداران تراکتورسازی متوجه نیت خیر طلایی پوشان اصفهانی شدند. این اتفاق در شرایطی رخ داد که سپاهانی‌ها در شرایطی مشابه از حضور تماشاگران خود در ورزشگاه محروم بودند و براساس همین محرومیت ناچار شدند بازی حساس مقابل استقلال خوزستان را در ورزشگاه فولادشهر با سکوهای خالی برگزار کنند.


اتحاد علیه سرخابی ها

همان زمان بود که دو باشگاه سپاهان و تراکتورسازی با هم متحد شدند تا نگذارند مقابل سایر تیم ها و به ویژه سرخابی ها حقشان را پایمال کنند. مهرزاد خلیلیان، مدیرعامل وقت سپاهان در تاریخ 17 آبانماه این جملات را بر زبان آورد: «ما به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم حقمان را بگیرند و به تیم هایی بدهند که دولتی هستند و صرفا به دلیل نامشان اتفاقات خاصی برایشان رقم می‌خورد.» در همان روز جمشید نظمی همتای وقت خلیلیان در سپاهان هم نظر موافقی داشت: «تراکتورسازی و سپاهان نان بازوی خود را می‌خورند و برای رسیدن به موفقیت تلاش خود را به کار خواهند گرفت.»


ناگهان همه‌چیز خراب شد

این قصه ها ادامه داشت تا زمانی که در فاصله 6 هفته مانده به پایان فصل اهالی فوتبال تراکتورسازی را مدعی شماره یک قهرمانی می دانستند. تیم تونی اولیویرا آنقدر خوب کار کرده بود که چنین باوری را در ذهن فوتبالی ها به وجود آورد. در بیست و سومین روز از سال 1394 سپاهان وتراکتورسازی در فولادشهر اصفهان دیدار بیست و پنجم خود را برگزار کردند. همه چیز تا زمانی که تراکتورسازی یک بر صفر از حریف پیش بود، خوب پیش می رفت اما علیرضا فغانی با اعلام یک پنالتی اشتباه نه تنها خود را نزد تراکتوری ها منفور که شعارهای مثبت طرفداران دو تیم له یکدیگر را نیز قطع کرد. پریرا پنالتی را گل کرد و گل دوم را نیز زد 3 امتیاز از اردوی تراکتورسازی به سپاهان بیاید و جام قهرمانی از تبریز به اصفهان.


جنجال آخر

هواداران دو تیم سپاهان و تراکتورسازی آرام آرام در سایت ها وفضای مجازی علیه یکدیگر مطالبی را بیان کردند. جنگ میان خواهرخوانده های سابق بالا گرفته بود و در نهایت هم اتفاقات هفته پایانی لیگ چهاردهم رخ داد. فغانی، جام قهرمانی را از تراکتورسازی گرفت و کیلومترها آنطرف تر سپاهان جشن قهرمانی برپا کرد. حالا چیزی که در ذهن هواداران دو تیم و به ویژه تراکتوری ها مانده کینه ای بیش نیست.


روز انتقام

هفته ششم لیگ برتر پانزدهم نه کسی به دیدار استقلال و گسترش کار دارد و نه بازی پرسپولیس با سایپا جذابیت آنچنانی خواهد داشت. همه چشم ها به سپاهان و تراکتورسازی است. نبرد انتقامی که دیگر نه هواداران دو تیم با هم خواهرخوانده اند و نه فغانی قاضی میدان است. تراکتورسازی برای بردن به آب و آتش می‌زند تا از بحران فرار کند و سپاهان هرگز دوست ندارد روند موفقیت هایش متوقف شود. سه شنبه 24 شهریور ماه روز خاصی برای مردم تبریز و اصفهان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۸
کور خوندی نویسنده سرخابی
یاشاسین تراکتور یاشاسین سپاهان
به عنوان یک سپاهانی اعلام می کنم که قهرمانی فصل پیش حق تراکتور بود و سر تراکتور با آن دروغ کزایی دقایق آخر کلاه رفت .ولی مسئله مهم انستکه همه و بخصوص خود تراکتوری ها باید بدانند که سپاهان و سپاهانی ها هیچ نفشی در افتضاحات آخر بازی تبریز نداشتند و ما فقط بازی خودمان در اصفهان را انجام دادیم.این را همه و از جمله تراکتوری ها باید قبول کنند تا بیش از این اسیر و ملعبه دست هوچی ها و نسناسان نشویم .
سلام.فوتبال کشورما .تا زمانی که مفسرین نابودکننده ای مثل شمادارد حال وروز خوشی نخواهدداشت استقلال و پرسپولیس را به حاشیه نابودی کشیدید.حالا نوبت تیمهای تراکتور سازی و سپاهانه
با سلام . به عنوان طرفدار تیم تراکتور عرض می کنم که اصلا میونه این دو تیم شکراب نشده است . قهرمانی حق ما بود ولی سپاهان هیچ نقشی نداشت . به امید روزی که به جای دو تیم پرسولیس و استقلال که فقط منابع مالی رو هدر میدن شاهد دو قطبی بودن کشور به نام تراکتور و سپاهان باشیم
1
فوتبال یک بازیه برای توی زمین و پس از اتمام فصل به پایان میرسه .فقط چیزی که میمونه مردانگی ها و دوست های بین تیمهاست. رابطه سپاهان با بسیاری از تیمها خوب است . بخصوص تراکتور . هر دو مهمان نواز و فرهیخته. با این حرفها ارتیاط بین آنها سست نمیشود . من سپاهانی قبول دارم که قهرمانی فصل قبل متعلق به تراکتور بود .درود بر آذربایجان و درود بر اذری های شجاع ما. دوستتان داریم.
1
تراکتوریها و سپاهانی ها همیشه دوست بودند و هستند _ رقیب برای هم فقط در زمین فوتبال _ اما افتضاح برگزار کنندگان ان دیدار و قطع ارتباط تمامی موبایها و تلفن و سایر مسائل امنیتی خاص خیلی چیزها را برای مردم آذربایجان روشن کرد که چه چرا اینهمه دشمنی _وگرنه سپاهان و طرفدارانش قابل احترام هستند برا تراختوریها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی