بازدید 2434

نشست شورای امنیت برای بررسی تحریم سودان

اعضای شورای امنیت سازمان ملل در نشستی پشت درهای بسته به بررسی گزینه اعمال تحریم‌های تسلیحاتی علیه کشور سودان جنوبی پرداخته‌اند.
کد خبر: ۵۲۹۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۰ 05 September 2015
اعضای شورای امنیت سازمان ملل در نشستی پشت درهای بسته به بررسی گزینه اعمال تحریم‌های تسلیحاتی علیه کشور سودان جنوبی پرداخته‌اند.

به گزارش فارس، دیپلمات‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه در نشستی پشت درهای بسته به رایزنی درباره ادامه درگیری‌ها در سودان جنوبی پرداخته و استفاده از گزینه تحریم تسلیحاتی علیه این کشور را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نشست این شورای 15 عضوی به درخواست آمریکا و بعد از هشدار وزیر خارجه این کشور به رئیس‌جمهور سودان جنوبی صورت گرفته بود.

رئیس‌جمهور سودان حنوبی هفته گذشته توافقی برای صلح با رهبر شورشیان و برقراری آتش‌بس امضا کرد، اما درگیری‌ها میان دو طرف کماکان ادامه دارد.

«ماتیو ریکرافت»، نماینده انگلیس در سازمان ملل در جمع خبرنگاران گفت لازم است شورای امنیت به نقض این توافق صلح که جدیدترین پیمان برای پایان دادن بهخ جنگ 20 ماهه در داخل این کشور است، واکنش نشان بدهد.

سودان جنوبی، در دسامبر سال 2013، زمانی که رئیس‌جمهور معاونش را به توطئه برای کودتا متهم کرد وارد هرج و مرج و بحران شد.

خشونت در این کشور به کشته شدن دهها هزار نفر منجر شده است.

آمریکا پیش‌نویس یک طرح تحریم تسلیحاتی در شورای امنیت را آماده کرده که خواستار وضع محدودیت‌هایی برای برخی از مقامات سودان جنوبی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی