بازدید 4073
کری در گفت‌و‌گو با هافینگتن پست:

۹۰‌درصد‌آمریکایی‌ها‌از‌توافق‌هسته‌ای‌حمایت‌می‌کنند

وزیرخارجه آمریکا با تاکید بر ویژه بودن توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، گفت که ۹۰ درصد شهروندان آمریکایی از این توافق دفاع می‌کنند.
کد خبر: ۵۲۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴ 04 September 2015
وزیرخارجه آمریکا با تاکید بر ویژه بودن توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، گفت که ۹۰ درصد شهروندان آمریکایی از این توافق دفاع می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از هافینگتن پست، «جان کری» وزیرخارجه آمریکا گفت که از هر ۱۰ شهروند این کشور، ۹ نفر از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ حمایت می‌کنند.

وزیرخارجه آمریکا در مصاحبه با هافینگتن پست با تاکید بر ویژه بودن توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ گفت: «این حقیقت وجود دارد که نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهند که مردم ایالات متحده از توافق هسته‌ای حمایت می‌کنند و نظرات نسبت به آن به صورت عادلانه‌ای تقسیم شده‌اند. گمان می‌کنم که این مساله با توجه به میزان پولی که هزینه شده، بسیار خوب است.»

کری افزود: «۹۰ درصد کشور حامی توافق هسته‌ای خواهند بود زیرا، خواهند دید که این توافق عملی می‌شود و احتمال تهدید سلاح هسته‌ای در خاورمیانه را از میان برده است.»

وی تصریح کرد: « اگر یک رئیس جمهوری جدید، سال آینده روی کار بیاید و بگوید که تصمیم دارم به این توافق پایان دهم، واقعا غیرمنطقی خواهد بود.»

کری در بخش دیگری از مصاحبه خود از نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور که ادعا می‌کنند به هدف مخالفت با توافق هسته‌ای باید سال آینده در سمت ریاست جمهوری قرار بگیرند، انتقاد کرد.

وزیرخارجه آمریکا گفت: «گمان نمی‌کنم که رئیس جمهوری به صورت عمدی و آگاهانه به سازمان ملل و اعضای گروه ۱+۵ که از توافق هسته‌ای حمایت کردند، بگوید که تصمیم داریم از این توافق کنار بکشیم و وضعیت خطرناکی را در خاورمیانه ایجاد کنیم. گمان نمی‌کنم چنین اتفاقی رخ بدهد.»


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی