بازدید 3289
خطر بازگشت نظامی مجدد آمریکا به عراق

هشدار جدی سیاستمداران عراقی به نفوذ نظامی مجدد آمریکا در عراق

تعدادی از سیاستمداران عراقی با اشاره به سوء استفاده آمریکا از اوضاع امنیتی و سیاسی غیرعادی در عراق در مورد بازگشت نظامی آمریکا به خاک کشورشان ابراز نگرانی کرده و هشدار دادند.
کد خبر: ۵۲۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴ 03 September 2015
تعدادی از سیاستمداران عراقی با اشاره به سوء استفاده آمریکا از اوضاع امنیتی و سیاسی غیرعادی در عراق در مورد بازگشت نظامی آمریکا به خاک کشورشان ابراز نگرانی کرده و هشدار دادند. 

به گزارش «تابناک»، تعدادی از سیاستمداران و ناظران عراقی با اشاره به اینکه آمریکا با سوء استفاده از اوضاع سیاسی و امنیتی غیرعادی در عراق در صدد بازگشت نظامی به این کشور هستند، ابراز نگرانی کرده و هشدار دادند.

*** اقدامات مشکوک آمریکا در عراق

این گروه در مورد گام ها و تحرکات مشکوک و خطرناک دولت آمریکا در عراق به منظور استقرار مجدد نیروهای نظامی در مناطق و شهرهای مختلف این کشور هشدارهای جدی دادند و اعلام کردند: آمریکا در صدد است از سرگرم بودن مردم عراق و رسانه ها و نیز محافل مختلف سیاسی به مسائل متعدد از جمله اصلاحات و تظاهرات به اضافه جنگ علیه داعش در چند جبهه به نفع بازگشت نظامی به عراق بهره برداری کند.

این در حالی است که رسانه ها و محافل سیاسی عراقی در چند روز گذشته اطلاعاتی را منتشر کردند، مبنی بر اینکه واشنگتن صدها سرباز و تجهیزات نظامی از جمله هواپیماهای آپاچی را به «ربیعه» از توابع استان «نینوا» و نیز «الحبانیه» در استان «الانبار» ارسال کرده و علاوه بر این حضور نظامی خود را در برخی مناطق اقلیم کردستان تقویت کرده است.
سربازان آمریکایی با هماهنگی کدام مرجع وارد خاک عراق شدند؟

اما چگونگی ورود این تعداد از سربازان آمریکایی به عراق که کم هم نیستند، و احتمال هماهنگی با یک طرف مشخص عراقی در این خصوص سوال برانگیز است.
همچنین این سوال مطرح است که این طرف عراقی کیست؟ چگونه پارلمان به عنوان عالی ترین مرجع نظارتی و قانونی کشور از این وضعیت بی خبر است؟

از سوی دیگر منابع آگاه تاکید کردند که شخصیت های سیاسی عالی رتبه در مورد واقعیت اقدامات مشکوک آمریکا و چگونگی موضع دولت عراق در قبال آن، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق کشور را مورد سوال قرار داده و از او توضیح می خواهند.

*** گزینه های جسورانه آمریکا در عراق

این در حالی است که رسانه های آمریکایی و غربی نیز اخیرا اعلام کردند که وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» در حال بررسی گزینه های موسوم به «گزینه های جسورانه» برای مقابله با داعش در الانبار است و اعزام نیروهای زمینی ویژه یکی از این گزینه ها است.
این چیزی است که تعدادی از مسئولان بلندپایه نظامی و سیاسی آمریکا در دو ماه گذشته بارها از آن سخن گفته اند.

*** تکاپوی مشکوک سفارت آمریکا در بغداد

تحرکات مشکوک آمریکا در عراق همزمان با تکاپوی سفارت آن در بغداد است که از طریق هماهنگی با سایر سفارت های خارجی در بغداد و نیز طرفها و شخصیت های سیاسی و رسانه های عراقی صورت می گیرد و هدف از آن ترتیب دادن تظاهرات مردمی در راستای تحقق منافع و دستور کار مورد نظر آمریکا است.

در این میان برخی منابع عراقی اعلام کردند که «استوارت جونز» سفیر آمریکا در عراق شخصا برگزاری نشست ها در داخل سفارت را تحت نظارت داشته و در این خصوص از حمایت گروههای سیاسی و رسانه ای و نیز سازمان های جامعه مدنی عراق برخوردار است.
نکته قابل ملاحظه اینکه این سازمانها به دیکته های سفارت آمریکا در خصوص تحرکات و شعارها و نیز درخواست هایی که باید در تظاهرات مطرح شود، عمل می کنند.

*** فشار بر مسئولان عراقی برای استعفا

بنابر اعلام این منابع، دستور کار آمریکایی مبتنی بر اعمال فشار هرچه بیشتر بر مسئولان مختلف عراقی و نیز نهادها و شخصیت های سیاسی این کشور است، به این منظور که تعداد هرچه بیشتر آنان را به استعفا مجبور کرده و یا آنان را برکنار کند.

آمریکا این روند را از استانداران و مسئولان شوراهای استانداری آغاز کرده و وزیران هدف بعدی آن هستند.
آمریکا در نظر دارد با در پیش گرفتن این روند فضایی را به وجود آورد که بر اساس آن پارلمان و دولت را منحل کرده و وجهه نیروها و جریان های سیاسی اسلامگرا را خدشه دار کند و به افکار عمومی نیز اینگونه القا کند که احزاب مذهبی مسئول ویرانی و فسادی هستند که از 12 سال پیش در ین کشور ریشه دوانده است.

واشنگتن به این اکتفا نکرده و بر اساس دستور کار مورد نظر خود مراجع دینی را نیز به طور غیر مستقیم  با استفاده از کانال های ماهواره ای هدف قرار داده است و با استفاده از شبکه های اجتماعی و برگزاری تظاهرات با رویکردهای مدنی لائیک نیز مراجع را  هدف حمله مستقیم قرار داده است.

*** حضور سعودی ها و قطری ها و ترک ها در کنسولگری آمریکا

به گفته این منابع نشست های مشابه سفارت آمریکا در بغداد، در ساختمان کنسولگری آن در اربیل نیز برگزار شد و در آن شخصیت هایی با تابعیت قطری، سعودی، اماراتی، ترک و انگلیسی و نیز شخصیت های کُرد و نمایندگان شبکه های ماهواره ای عراق و سازمانهای جامعه مدنی حضور داشتند.

نماینده  شبکه «البغدادیه» که از قاهره پخش می شود و شبکه «الشرقیه» با مدیریت «سعد البزاز» و شبکه «التغییر» نزدیک به شخصیت هایی از ائتلاف اتحاد نیروهای عراقی و شبکه «دجله» با مالکیت «جمال الکربولی» رئیس فراکسیون «الحل» از جمله حاضران در این نشست بودند.


تسنیم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی