بازدید 22646

رسوایی انتشار اسناد نقش مقامات دولت ترکیه در کمک به داعش

حجم زیادی از مواد مورد استفاده داعش از جمله مواد منفجره، لوله‌های ساختمانی مورد استفاده در خمپاره و صفحات فلزی سنگین مورد استفاده برای ساخت خودروهای انتحاری در روز روشن و در حضور مقامات امنیتی و گمرکی ترکیه به مناطق تحت کنترل داعش فرستاده می‌شود.
کد خبر: ۵۲۸۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱ 02 September 2015
با انتشار تصاویر گرفته شده توسط دوربین‌های مداربسته از گذرگاه مرزی آقچه قلعه در استان شانلی‌اورفه ترکیه، ابعاد جدیدی از بی‌تفاوتی مقامات دولتی ترکیه نسبت به اقدامات داعش در مرز این کشور فاش شده است.

به گزارش «تابناک»، تصاویر منتشره نشان می‌دهد، حجم زیادی از مواد مورد استفاده داعش از جمله مواد منفجره، لوله‌های ساختمانی مورد استفاده در خمپاره و صفحات فلزی سنگین مورد استفاده برای ساخت خودروهای انتحاری در روز روشن و در حضور مقامات امنیتی و گمرکی ترکیه به مناطق تحت کنترل داعش فرستاده می‌شود.

تصاویر که مربوط به یک دوره زمانی یک ماهه است، نشان می‌دهد هر بار تجهیزات مورد نیاز داعش در چندین کامیون بارگیری می‌شود.

داعش صفحات 400 تا 500 کیلوگرمی را به عنوان زره مورد استفاده در خودروهای انتحاری مورد استفاده قرار می‌دهد، از لوله‌های وارد شده از ترکیه به عنوان لوله خمپاره‌های بزرگ دست‌ساز استفاده و کابل و فیوزها برای ساخت بمب و از کودهای شیمیایی به عنوان بخشی از مواد منفجره استفاده می‌شود.

در تصاویر مختلفی حضور مقامات گمرکی در کنار این تجهیزات نظامی دیده می‌شود که ایستاده اند و انتقال این تجهیزات را تماشا می‌کنند. پایگاه اینترنتی روزنامه بوگون، چاپ ترکیه پس از انتشار این تصاویر از سوی نیروهای امنیتی مورد حمله قرار گرفت.

پیش از موفقیت نیروهای کرد در خارج کردن منطقه مهم تل ابیض از دست داعش نیز گزارش‌های متعددی مبنی بر تأمین برق مورد نیاز داعش از نیروگاه برق آقچه قلعه منتشر شده بود.

ذکر این مهم لازم است که روزنامه بوگون، یکی از زیرمجموعه های «کوزا ایپک هولدینگ» وابسته به جریان فتح‌الله گولن است.

پس از چندین سال اتحاد و همراهی گولن با حزب عدالت و توسعه ترکیه، روابط دو طرف در سال های اخیر به تیرگی گراییده است. گولن در دستگاه قضائی و پلیس ترکیه هواداران زیادی دارد و انتشار اسنادی از دخالت حزب عدالت و توسعه در پرونده‌های فساد در این کشور و از جمله انتشار مکالمه تلفنی میان اردوغان و پسرش که در آن اردوغان از پسرش می خواهد چند میلیون یورو را از خانه خارج کند، روابط دو طرف را تیره‌تر کرد.

انتشار اسناد فساد مقامات دولت اردوغان و بازداشت حدود ۵۰ تن از مقامات دولتی و نزدیکان آنها و نیز تعدادی از بازرگانان شناخته شده؛ از سوی پلیس با واکنش متقابل دولت اردوغان همراه شد و صدها مأمور بلندپایه پلیس برکنار و یا بازداشت شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار