بازدید 2768

نگرانی مقامات عراقی از خروج حشد الشعبی از شهر بیجی

کد خبر: ۵۲۸۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷ 01 September 2015
یک مقام مسوول در استان صلاح الدین نسبت به عواقب خروج نیروهای حشد الشعبی (مقاومت مردمی) از شهر بیجی هشدار داد.

به گزارش ایرنا، روزنامه الحیات چاپ لندن روز سه شنبه گزارش داد، این مقام عراقی از رهبران حزب الله عراق و عصائب اهل الحق خواست از اعتراض به کنار گذاشتن نوری المالکی از مقام معاون رییس جمهوری صرف نظر کنند.

محمد محمود فرماندار بیجی در گفت و گو با روزنامه الحیات از رهبران حشد الشعبی خواست درتصمیم خود برای خروج از صلاح الدین که می تواند پیامدهای امنیتی خطرناکی به طور کلی بر کشور و به طور خاص بر استان صلاح الدین داشته باشد ، صرف نظر کنند.

وی تاکید کرد این تصمیم در حالی گرفته شده که حشد الشعبی ، ارتش عراق و نیروهای عشایر پیروزی هایی را در مقابله با داعش کسب کرده و مناطقی را از چنگ تروریست ها خارج نموده اند.
برپایه این گزارش فرماندهان حزب الله عراق و عصائب اهل الحق تصمیم گرفته اند نیروهای خود را از صلاح الدین خارج کنند. 

منابع عراقی می گویند این تصمیم در پی مخالفت حیدر العبادی نخست وزیر عراق با بازگرداندن نوری المالکی به مقامش به عنوان معاون رییس جمهوری گرفته شده است. این دو گروه همچنین نسبت به ادغام برخی وزارت خانه ها اعتراض کرده اند.

کارشناسان مبارزه با تروریسم تصمیم به عقب نشینی را خطای راهبردی در جنگ می دانند.

معتز الجبوری به الحیات گفت: نیروهای حمایت شده از سوی پلیس و نیروهای عشایر نمی توانند از دستاوردهای به دست آمده در استان صلاح الدین محافظت کنند و داعش از این شکاف استفاده خواهد کرد و حملات خود را به مواضع استراتژیک در بیجی از سر خواهد گرفت.

شاهدان نیز به الحیات گفتند که ستونی از خودروهای نظامی خروج از شهر بیجی را به سمت سامراء و سپس بغداد آغاز کرده اند.

تروریست های داعش سال گذشته با نفوذ از مرزهای سوریه وارد عراق شده و بخش هایی از مناطق استراتژیک این کشور را اشغال کرده و در حال حاضر نیز با نیروهای ارتش ، پلیس، حشد الشعبی و نیروهای قبایلی در حال جنگ هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل