بازدید 4096

روحانی تکلیف خود را با بازماندههای احمدی نژاد روشن کند

کد خبر: ۵۲۷۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ 29 August 2015
عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تاکید کرد: روحانی مدیران باقی مانده از دولت احمدی نژاد که با اهداف دولت تدبیر و امید همراهی نمی کنند را کنار بگذارد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حضور مدیران دولت احمدی نژاد در بدنه دولت تدبیر و امید، گفت: روحانی به اکثریت شعارهایی که داده عمل کرده است آن تعداد از شعارهایش که عملی نشده چند دلیل متعدد دارد که دلیل عمده آن عدم همراهی کامل بدنه با دولت است.

دولت فراجناحی و رفتار بزرگ منشانه

نماینده مردم رشت در مجلس نهم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عدم همراهی کامل بدنه دولت، مانع تحقق اهداف کامل برنامه ها می شود، ادامه داد: روحانی با دید بزرگ منشانه‌ای که دارد، سعی در تحقق ایجاد دولتی فرا جناحی داشت بر این اساس تلاش کرد از نیروهای دولت گذشته نیز استفاده کند.

وی با بین اینکه دولت فرا جناحی دیدگاه خوبی است، توضیح داد: اینکه بخواهیم از نیروهای متخصص و زحمت کش کشور استفاده کنیم، دیدگاه خوبی است. قبول داریم به صرف اینکه فردی در دولت گذشته حضور داشت باید در دولت جدید کنار گذاشته شود، نگاه درستی نیست اما به شرط اینکه مدیران خود را با شعار دولت جدید منطبق کنند.

 شرط حضور مدیران گذشته در دولت جدید

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تطبیق مدیر گذشته با شعارهای دولت تدبیر و امید را مهم ترین شرطی ادامه همکاری عنوان کرد و افزود: اما متاسفانه با وجود نگاه والا منشانه دولت تدبیر و امید، در حال حاضر شاهد حضور مدیرانی از دولت احمدی نژاد هستیم که فاقد این درک و شعور هستند که اکنون باید استراتژیک احمدی نژاد را ترک کنند و مطابق برنامه های راهبردی دولت روحانی حرکت کنند.

وی با انتقاد از عدم وجود چنین شعوری در بین برخی مدیران دولتی، گفت: حتی شاهد هستیم که از داخل، دولت را تخریب می کنند، برنامه ها را به تمسخر می گیرند و نسبت به کارشکنی از دست به هر اقدامی می زنند.

 مخالفان استعفا دهند

جعفرزاده ایمن آبادی اظهار داشت: در این بین شاهد نقد غیر منصفانه نیز هستیم، این در حالی است که وقتی کسی نیرو و سرباز دولت است و از آن برای اجرای برنامه ها حقوق می گیرد باید تمام قد پای محقق شدن اهداف دولت بایستند.

این نماینده تاکید کرد: اگر مدیران دولت احمدی نژاد که فرصت خدمت در دولت تدبیر و امید را دارند با اهداف روحانی موافق نیستند و نمی توانند آن را دنبال کنند، مردانه استعفا دهند. آنها در حاضر از دولت دفاع می کنند اما در مجالس خصوصی تندترین نقدهای غیر منصفانه را مطرح می کنند.

بازمانده‌ها از دولت دفاع نمی کنند

وی با بیان اینکه انتظار می رود مدیران دولت از اهداف مجری قوانین دفاع کنند، گفت: متاسفانه برخی مدیران بازمانده از دولت احمدی نژاد جرات نمی کنند در جلسات از دولت تدبیر و امید دفاع کنند. دفاع پیشکش، آنها حتی قائل به اجرای برنامه های دولت نیستند و اعتقاد دارند برنامه های دولت احمدی نژاد درست و مناسب بود و برنامه های روحانی را کنار می گذارند.

روحانی مدیرانی که همراهی نمی کنند را کنار بگذارد

جعفرزاده با تاکید بر اینکه روحانی جوانمردانه اجازه داد نیرویهای دولت احمدی نژاد به کار خود ادامه دهند، اظهار داشت: اما زمانی که شاهد آن هستیم که این دسته از مدیران همچنان به روش های غیر اخلاقی و کارشکنی اصرار دارند، باید کنار گذاشته شوند.

وی توضیح داد: رئیس جمهور دو سال به این مدیران فرصت داد خود را همراه دولت تدبیر و امید کنند اما اکنون ب وقت آن رسیده است تکلیف خود را با آنها روشن کند و کسانی را که همراه نیستند، کارشکنی می کنند و بر مخالفت اصرار می رزند را کنار بگذارد.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه روحانی تعهدی نسبت به آنها ندارد، ادامه داد: شاید برخی ها تصور کنند که اگر روحانی این افراد را از بدنه دولت بیرون کند، خلاف شعار فراجناحی عمل کرده است، اما رئیس جمهور به آنها دو سال فرصت داد و این گونه نبود که داوری و قضاوت کند.

وی در پاسخ به اینکه کنار گذاشتن مدیران احمدی نژاد خلاف نیست، تاکید کرد: این موضوع مطرح است که اگر چنین اقدامی شود، مسئله که در خصوص انتخاب استاندار فارس رخ داد مجدد تکرار شود، اما اعتقاد دارد دولت در زمینه استانداری فارس قاطع عمل کرد و باید در زمینه مدیرانی که همراه دولت تدبیر و امید نیستند نیز قاطعانه برخورد کند.

مدیران همراه هم داریم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: البته این گونه نیست که تمام مدیران دولت گذشته اهداف روحانی را دنبال نمی کنند، بلکه برخی از این مدیران خود را خادم مردم می دانند و سعی می کنند برای تحقق اهداف نظام و اهداف دولت جدید اقداماتی داشته باشند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت در مجلس تاکید کرد: بنابراین دولت باید کسانی که خلاف اهدافش حرکت می کنند را کنار بگذارد تا باقی شعارهایش محقق شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار