بازدید 6584

واشنگتن: پارچین نظامی است، نه هسته‌ای

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به ادعای اخیر ‌آژانس مبنی بر وجود ساخت و ساز جدید در پارچین آن را یک سایت نظامی متعارف توصیف کرد که تحت محدودیت‌های آژانس برای ساخت و ساز وجود ندارد.
کد خبر: ۵۲۷۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹ 28 August 2015
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به ادعای اخیر ‌آژانس مبنی بر وجود ساخت و ساز جدید در پارچین آن را یک سایت نظامی متعارف توصیف کرد که تحت محدودیت‌های آژانس برای ساخت و ساز وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز پنج‌شنبه خود به اظهار نظر درباره گزارش فصلی جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران پرداخت که در آن مدعی وجود فعالیت‌های ساخت و ساز جدید در سایت پارچین شده است.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، جان کربی در پاسخ به سوالی درباره این ادعای آژانس بدون هرگونه صحبت درباره جزئیات این گزارش گفت: آن چه لازم به یادآوری است این است که وقتی درباره سایتی مثل پارچین صحبت می‌کنید، شما در حال صحبت در خصوص یک سایت نظامی متعارف هستید نه یک تأسیسات هسته‌ای. بنابراین هیچ محدودیتی از سوی آژانس یا دیگر محدودیت‌ها درباره ساخت و سازهای جدید در این سایت وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به این سوال که چرا ایران در رایزنی‌ها با روسیه و عربستان برای حل و فصل مسأله سوریه حضور ندارد گفت که آن چه ما اکنون روی آن تمرکز داریم گفت‌وگو با روسیه و عربستان به علاوه سازمان ملل است، اگر چه اختلاف نظر زیادی با روسیه در این زمینه داریم.

به گزارش ایسنا، رضا نجفی نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنج‌شنبه در واکنش به گزارش جدید آژانس گفت که ایران برای انجام فعالیت‌های ساخت و ساز در اماکن خود نیازی به اجازه آژانس ندارد. آژانس در سال 2003 با تکیه بر اسناد و تصاویری که توسط سرویس‌های جاسوسی غرب جمع‌آوری شده است مدعی وجود آزمایش‌های هسته‌ای در سایت پارچین شد.

این در حالی است که ایران همواره اتهامات و ادعاهای مطرح شده در خصوص برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز خود را رد کرده و مدارک ارائه شده را فاقد وجاهت حقوقی و نامعتبر می‌داند.

در این میان ایران، برای حل و فصل این مسائل و اعتمادسازی همواره به سوالات آژانس پاسخ داده است اما سوالات دامنه‌دار آژانس تمامی ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار