بازدید 2168

سفر گسترده تروريست‌ها ازآسياي مرکزی به عراق وسوريه

کد خبر: ۵۲۷۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸ 27 August 2015
تحقیقات بین المللی نشان می دهد تندروها و تروریست ها به طور گسترده از کشورهای آسیای میانه برای پیوستن به داعش به سوریه و عراق سفر می کنند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث، جدیدترین گزارش مرکز بین المللی «خشونت سیاسی و مطالعات تروریسم» نشان می دهد داعش در جذب تندروها از کشورهای قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و قرقیزستان در منطقه آسیای میانه موفق بوده است.

بر اساس گزارش این مرکز بین المللی، صدها تندروی ازبک از کشورهایی مانند قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و قرقیزستان به سوریه و عراق سفر کرده اند و بعضی از آنها به سران گروه داعش تبدیل شده اند.

این گزارش ثابت می کند داعش در پی اعمال محدودیت ها بر تحرکات و تبلیغاتش در منطقه خاورمیانه، تلاش خود را بر جذب نیرو از منطقه آسیای میانه متمرکز کرده است. داعش به این منظور از وضع شکننده اقتصادی این کشورها و احساس مظلوم واقع شدن مسلمانان سوء استفاده می کند.

تندروها از منطقه آسیای میانه همچنین حضور پررنگی در جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه دارند و دو گردان مستقل به نام های «التوحید و الجهاد» و «امام البخاری» را در جبهه النصره تشکیل دادند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی