بازدید 9900
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

ادامه جنجال‌ها بر سر توافق محرمانه ایران و آژانس/ واکنش‌ها به ادعاهای ایهود باراک درباره طرح‌های حمله به ایران/ اهداف جدید تل‌آویو در سوریه

ادامه بحث و جنجال ها بر سر ادعاهای اخیر درباره توافق ایران و آژانس، واکنش ها به اظهارات وزیر جنگ سابق رژیم اسرائیل درباره طرح های ناکام حمله به ایران، بررسی اهداف رژیم اسرائیل در حمله اخیر به مناطقی از سوریه و توجه مطبوعات بین المللی به سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز سرخط مطالب مطبوعات بین المللی را تشکیل داده است.
کد خبر: ۵۲۶۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶ 23 August 2015
ادامه جنجال‌ها بر سر توافق محرمانه ایران و آژانس/ واکنش‌ها به ادعاهای ایهود باراک درباره طرح‌های حمله به ایران/ اهداف جدید تل‌آویو در سوریهادامه بحث و جنجال ها بر سر ادعاهای اخیر درباره توافق ایران و آژانس، واکنش ها به اظهارات وزیر جنگ سابق رژیم اسرائیل درباره طرح های ناکام حمله به ایران، بررسی اهداف رژیم اسرائیل در حمله اخیر به مناطقی از سوریه و توجه مطبوعات بین المللی به سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز سرخط مطالب مطبوعات بین المللی را تشکیل داده است.

به گزارش «تابناک»، بحث ها بر سر ادعای اخیر خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره توافق محرمانه ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنان دارد. پایگاه اینترنتی «واشنگتن فری بیکن» در مطلبی به بررسی واکنش گروه های همسو با دولت اوباما به ادعاهای خبرگزاری مذکور پرداخته و می نویسد، متحدان کاخ سفید خیلی زود این گزارش را رد و آسوشیتدپرس را متهم کردند که اسنادی ساختگی را ارائه می کند و گفتند، اسرائیل برای تضعیف موضع دولت اوباما در توافق با ایران، این گزارش ها را جعل کرده است. به عنوان مثال، گروه «جی استریت» که یکی از گروه هایی که به عنوان بخشی از لابی های حامی توافق هسته ای با کاخ سفید دیدار کرده، صحت اسناد به دست آمده توسط آسوشیتدپرس را زیر سؤال برد و آن را اسنادی جعلی دانست که رژیم اسرائیل ایجاد کرده است.

نشریه «ویکلی استاندارد» نیز با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود، به همین موضوع پرداخته و از جنجالی شدن گزارش اخیر آسوشیتدپرس سخن گفته است. در این مطلب اشاره شده، کاخ سفید و طرفداران توافق همچنان اعلام می کنند که آژانس به هیچ وجه با بازرسی ایران از مراکز خودش موافقت نکرده است. با وجود این، دولت آمریکا از ارائه هر گونه متن این توافق حاشیه ای به کنگره که می تواند به حل و فصل این موضوع بحث برانگیز کمک کند، با این استدلال که متن توافق بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی محرمانه بوده، خودداری کرده است؛ اما از سوی دیگر، پس از آنکه مقاله آسوشیتدپرس در روز چهارشنبه منتشر شد، به نظر می رسد فردی که احتمالاً سردبیر آن بوده باشد، چندین پاراگراف پیش نویس اولیه را حذف کرده است. این موضوع سبب ایجاد سیلی از نظرات و حملات انتقادآمیز درباره این اقدام شد.

واکنش ها به ادعاهای روز گذشته وزیر جنگ سابق رژیم اسرائیل درباره طرح های موجود در این رژیم برای حمله به تأسیسات هسته ای ایران، موضوع دیگری است که امروز مورد توجه برخی مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. به نوشته «تایمز اسرائیل»، سران رژیم اسرائیل از اظهارات ایهود باراک درباره طرح های نافرجام این رژیم برای حمله به تأسیسات هسته ای ایران خشمگین شده اند. دفتر نتانیاهو پاسخ مستقیمی به اظهارات باراک نداده است؛ اما منابع نزدیک به گابی اشکنازی، رئیس سابق ستاد ارتش رژیم اسرائیل گفته اند عملیات را آن طور که ایهود باراک توصیف کرده، قاطعانه رد نکرد و کار مقدماتی بسیاری انجام شده بود. در عین حال، گزارش های تلویزیونی حاکی از آن است که اشکنازی به هیچ وجه تنها مقام ارشد اسرائیلی نبود که در آن زمان قاطعانه از حمله حمایت نمی کرد.

در میان دیگر مطالب، خبرگزاری «اسپوتنیک» به موضوع حملات اخیر رژیم اسرائیل به مناطقی در سوریه پرداخته و می نویسد، رژیم اسرائیل اهداف متعددی را از این اقدام در نظر دارد که از جمله آن ها می توان به ریشه کن کردن سوریه به عنوان یک رقیب منطقه ای، نابود کردن این کشور با هدف کنترل آسان تر آن، جلوگیری از توافق هسته ای ایران و نهایتاً جایگزین کردن حاکمیت «داعش» با یک دولت حامی غرب اشاره کرد. در ادامه این مطلب آمده کارزار اسرائیل با هدف تضعیف توافق هسته ای ایران، به عنوان گامی در جهت ریشه کن کردن دو رقیب عمده منطقه ای آن شمرده می شود. اسرائیل به منظور تحقق این هدف، اتهاماتی را مطرح می سازد که تنها افراد نادان یا دروغگو می توانند آن را باور کنند. 

در نهایت، موضوع سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران و بازگشایی سفارت این کشور در تهران نیز از جمله دیگر موضوعات مورد توجه امروز است. روزنامه «گاردین» اشاره می کند با وجود بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور، طرفین فعلاً قصد دارند روابط را در سطح کاردار ادامه دهند. «آجی شارما» دیپلمات هندی‌الاصل که از دو سال قبل به عنوان کاردار غیرمقیم انتخاب شده بود، در تهران سرپرست سفارت خواهد بود و محمد حسن حبیب‌الله زاده نیز همچنان به عنوان کاردار ایران، خواهد ماند. فیلیپ هاموند گفته انتظار دارد توافق ارتقای سطح روابط به سفیر، طی چند ماه آینده به دست آید. در سفر امروز هاموند به تهران، «دامین هیندز» معاون وزارت خزانه‌داری و گروهی از بازرگانان انگلیسی هم برای بحث در مورد فرصت‌‌های موجود پس از اجرایی شدن توافق هسته‌ای، وزیر خارجه انگلیس را همراهی می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل