بازدید 31032

تفاوت قیمت هر لیتر گازوئیل در ایران باترکیه

مدیر کل مبارزه با قاچاق فراورده های نفتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: قیمت هر لیتر گازوئیل در ایران ۳۰۰ تومان و در ترکیه معادل ۶۵۰۰ و پاکستان ۲۹۰۰ و در افغانستان ۲۶۰۰ تومان است.
کد خبر: ۵۲۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳ 22 August 2015
مدیر کل مبارزه با قاچاق فراورده های نفتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: قیمت هر لیتر گازوئیل در ایران ۳۰۰ تومان و در ترکیه معادل ۶۵۰۰ و پاکستان ۲۹۰۰ و در افغانستان ۲۶۰۰ تومان است.

قاسم خورشیدی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما افزود: این فاصله شدید قیمتی، قاچاق این فراورده را برای قاچاقچیان با صرفه کرده و میل به قاچاق را در آنها ایجاد می کند.

وی گفت: قیمت گازوئیل همچنین فاصله بسیار معناداری با قیمت فوب آب های بین المللی دارد یعنی در حالی که در کشور ما قیمت هر لیتر گازوئیل 300 تومان است نرخ آن به قیمت فوب یعنی به قیمت داخل کشتی در آبهای بین المللی معادل 1500 تومان است.

خورشیدی با بیان اینکه علاوه بر مبارزه با عرضه قاچاق باید به موضوع تقاضا نیز رسیدگی کرد افزود: به همین خاطر سعی کرده ایم به مسائل معیشتی مرزنشینان نیز توجه کنیم.

مدیر کل مبارزه با قاچاق فراورده های نفتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق فراورده های نفتی به ریاست معاون وزیر نفت به همین خاطر سه روش توزیع سوخت مصرفی را در مرزهای کشور تصویب کرد.

وی افزود: در روش اول به هر خودرویی که می خواهد از مرز عبور کند آمادگی داریم در پایانه های مرزی، سوخت با قیمت 85 تا 95 درصد قیمت اولین جایگاه سوخت در کشور مقابل را ارائه دهیم.

خورشیدی گفت: برای تأمین معاش مرزنشینان و شکست مدار قاچاق سوخت دومین راهکار خرده فروشی سوخت در بازارچه های مرزی است که بر اساس آن، مرزنشینان فعال در بازارچه های مرزی در مقادیر محدود می توانند سوخت با قیمت تعادلی تهیه و به مرزنشینان طرف خارجی بفروشند.

وی افزود: مرزنشینان از این شیوه استقبال خوبی کردند و در چهار ماهه اول سال 94 نسبت به مدت مشابه سال قبل در این زمینه بیش از 240 درصد رشد داشته ایم.

مدیر کل مبارزه با قاچاق فراورده های نفتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از صادرات رسمی سوخت در تعاونی های مرزنشین به عنوان سومین راهکار افزایش معیشت مرزنشینان خبر داد و گفت: بر این اساس به این تعاونی ها به نسبت میزان اعضای روستایی که در شعاع 20 کیلومتری مرزها زندگی می کنند، سوخت با قیمت خیلی مناسب فروخته می شود تا آن را به کشورهای همجوار صادر کنند و منافع آن بین اعضای تعاونی توزیع می شود.

خورشیدی با بیان اینکه تا کنون در سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان صادرات سوخت به این شیوه انجام شده است افزود: امیدواریم این نوع صادرات را بتوانیم در استان های مرزی دیگر نیز تعمیم دهیم.

وی گفت: خراسان رضوی تا کنون در این زمینه پیشرو بوده است و بر اساس گزارشی که تا 25 مرداد به ستاد ارائه شده، تا کنون 20 میلیون لیتر صادرات از این محل داشته است و به سرپرستان خانوارهای مرزنشین نیز 100 هزار تومان سود تعلق گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۱۵
بي خود نيست كاميون هاي ايراني را در مرز تركيه آتش ميزنند.
چرا هرچیزی که به نفعتونه وپیش زمینه گرونی است رو میگید؟ چرا ارزونی بی حد ماشین رو تو ترکیه نمیگید؟
تابناك چند وقته بدجور گير دادي به افزايش قيمت گازوئيل ...كوتاه بيا خواهشا مردم ديگه تحمل گراني جديد رو ندارن..
1- کشورهایی که شما نام بردید هیچکدام دارای نفت نمی باشند.
2- آیا هیچوقت دستمزدها در ایران را با دستمزدهای کشورهای حوزه خلیج فارس مقایسه کردید؟
یک پیشنهاد که شاید تکراری باشد:
گازوئیل را با همین قیمت 300 تومان به کامیونها، تریلی ها و .... به اندازه کارکردشان (مثلاً میزان پیمایشان با بررسی gps آنها + 10 درصد) داده شود آنهم با کارت سوخت خودشان و اگر کسی بخواهد با استفاده از کارت سوخت جایگاه دارها گازوئیل بزند به قیمت ترکیه داده شود و آنها خارجی فرض شوند اینگونه دیگر مشکل سوخت گیری کامیونهای خارجی هم برطرف خواهد شد.
پس بهترین راه حل اینه که قیمت گازوئیل را بالا ببریم دیگه؟ بقیه پارامترها را که نمی خواهد بسنجیم
در ترکیه گازویل الان که شما این خبر رو گذاشتید به ازای هر لیتر 3.8 لیر ترکیه هست یعنی به پول ما لیتری 4600 تومان. در ضمن این گازوییل از بنزین داخل ایران کیفیتش خیلی بهتره. اگه گازوییل ایران رو در ماشینهای سواری ترکیه بریزید حداکثر 100 متر پس از خروج از جایگاه سوخت حرکت می کنن. بعدش موتورشون میاد پایین باید برن موتور پیاده کنن
درآمد در ترکیه ..... $ در پاکستان .... $ و در افغانستان ..... $ !!! است.
ببخشيد دودلار در تركيه قيمت سوخت است درآمد يك شهروند متوسط ترك در ماه چند دلار است ودرآمد در كشور ما چند دلار است مقايسه كار غلطي مي باشد حقوق اداره كار ما250دلار است آنوقت اونا كجا ما كجا
- آن سه کشور همسایه که فرمودید آیا نفت خیز هستند ؟
- آیا آن سه کشور همسایه که فرمودید ، خودشان کامیون و خودرو سنگین از رده خارج با میانگین مصرف گازوئیل چند برابر و با قیمت بالاتر از خودرو استاندارد دنیا تولید می کنند ؟
- لطفا استاندارد گازوئیل فروخته شده در آن سه کشور و ایران را نیز بفرمایید. (محض یادآوری شاخص گوگرد آنرا اعلام فرمایید.)
- لطفا مقایسه قیمت خودرو سنگین استاندارد مشابه در آن سه کشور و ایران را نیز به گزارش خود بیافزایید.
- لطفا میانگین مصرف خودرو سنگین تولیدی داخل ایران را با خودروهای استاندارد دنیا را نیز اعلام بفرمایید.

خودرو من در هر 100 کیلومتر 40 لیتر گازوئیل مصرف میکند اگر من بتوانم خودرو استاندارد دنیا با قیمت مناسب بخرم که در هر 100 کیلومتر 15 تا 20 لیتر گازوئیل مصرف میکند حاضرم گازوئیل را به جای لیتری 300 تومان لیتری 700 تومان هم بخرم چون در کل برای من فرقی نخواهد داشت.
شما که قیمت میدی آمار درآمدی مردم و حقوق یه کارگز ساده تو اون کشور ها رو هم بیار. چرا نمیگی وضعیت محیط زیستی و ساحلی ترکیه بهتر از ماست و ... گیرت رو قیمته سوخته؟ قیمت سوخت بالا بره همه چیز میکشه بالا. ، چرا از حمل و نقل عقب افتاده مون نمیگی و اون رو با کشور های دیگه مقایسه نمیکنی.؟؟
کاش قیمت تفاوت حقوق و دستمزد رو هم مینوشتی تابناک جان
مرسی که به مرز نشینان کشورهای همسایه سوپسید یا همان یارانه میدهید. مومنان خدا بیایید خرج تولید و صنعت در مرزها کنید از کی تا حالا گازوئیل دادن جز راهکارهای معیشتی برای مرز نشینان شده.
دستمزد کارگر ترک چند هزار تومان است؟
قیمتی که گفتین درست ولی قیمت همون کامیون در ایران چنده در ترکیه چنده ارزش پول ترکیه کجا و ریال ما کجا؟؟؟
ارزش اقتصاد اونا کجا و اقتصاد نفتی ما کجا
ارزش فقط صادرات پوشاک ترکیه به اندازه کل نفت و گاز ماست
تابناک خواهشا دیگه ازین مقایسه های بیخودی نذار!!!1
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی