بازدید 17079

اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس مشخص شدند

ترکیب کمیسیون ویژه برجام یا همان برنامه جامع اقدام مشترک حاصل از توافق وین میان ایران و گروه 1+5 در جلسه صبح امروز مجلس مشخص شد.حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد که در غیاب علی لاریجانی ریاست بخشی از نشست امروز پارلمان را بر عهده داشت اسامی اعضای کمیسیون را به ترتیب آرا اعلام کرد.
کد خبر: ۵۲۵۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵ 19 August 2015
ترکیب کمیسیون ویژه برجام یا همان برنامه جامع اقدام مشترک حاصل از توافق وین میان ایران و گروه 1+5 در جلسه صبح امروز مجلس مشخص شد.

به گزارش «تابناک» حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی که در غیاب علی لاریجانی ریاست بخشی از نشست امروز پارلمان را بر عهده داشت اسامی اعضای کمیسیون را به ترتیب آرا به شرح ذیل اعلام کرد:
 
* نقوی حسینی نماینده ورامین (اصول‌گرایان رهروان ولایت)

* کوثری نماینده تهران (اصول‌گرایان روهروان ولایت)

* محمدحسن ابوترابی‌فرد نماینده تهران (اصول‌گرایان رهروان ولایت)

* کارخانه‌ای، نماینده همدان (اصول‌گرایان رهروان ولایت)

* حسین نجابت، نماینده تهران (اصول‌گرایان رهروان ولایت)

* زاهدی نماینده کرمان (اصول‌گرایان رهروان ولایت)

* زاکانی نماینده تهران (اصول‌گرایان رهروان ولایت)

* بذرپاش، نماینده تهران (اصول‌گرایان رهروان ولایت)

*علاء‌الدین بروجردی نماینده بروجرد (اصول‌گرایان رهروان ولایت و رییس کمیسیون امنیت ملی)

*سیدمحمود نبویان، نماینده تهران(اصول‌گرایان جبهه پایداری)

*مسعود پزشکیان نماینده تبریز(اصلاح‌طلب)

* حقیقت‌پور نماینده اردبیل(اصول‌گرایان رهروان ولایت)

* تاجگردون نماینده گچساران (اصلاح‌طلب)

*منصوری آرانی نماینده آران و بیدگل (اصول‌گرایان رهروان ولایت)

وحید احمدی نماینده کنگاور(اصول‌گرایان رهروان ولایت)


کل آرای ماخوذه برای انتخاب اعضای کمیسیون ویژه 225 رای بود که وکلای ملت از میان 24 کاندید به 15 نفر رای مثبت دادند.

پیش از این محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اسامی متقاضیان عضویت در کمیسیون ویژه برجام را به شرح زیر قرائت کرده بود:

سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد / جواد جهانگیرزاده / سیدحسین نقوی‌حسینی / غلامرضا تاجگردون / عباسعلی منصوری آرانی / مهرداد بذرپاش /  علیرضا زاکانی / حسین نجابت /  ابراهیم کارخانه‌ای / حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان / علاءالدین بروجردی /منصور حقیقت‌پور / محمدمهدی زاهدی / محمداسماعیل کوثری / مسعود پزشکیان / غلامرضا مصباحی مقدم / محمدعلی اسفنانی / الهیار ملکشاهی / محمدحسن آصفری / احمد بخشایش اردستانی / وحید احمدی / جلیل جعفری بنه خلخال / ایرج عبدی / جبار کوچکی‌نژاد

تذکر رسایی درباره عدم ارائه لایحه در خصوص برجام

حجت‌الاسلام رسایی در جلسه علنی امروز مجلس خطاب به ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه را بر عهده داشت، در تذکری اظهار کرد: بنده از صبح می‌خواستم تذکر دهم اما آقای لاریجانی ظاهرا می‌دانند که ما می‌خواهیم چه بگوییم که نمی‌گذارند و بعد می‌روند و فرمان را به دست شما می‌دهند.

این نماینده اصول‌گرا مجلس اظهار کرد: سوال این است که این کمیسیونی که الان برای آن در مجلس رای‌گیری می‌شود، قرار است چه چیزی را بررسی کند؟ هنوز لایحه‌ای به مجلس نیامده است و اگر ترجمه را هم ببینیم در اولین کلمه‌اش که دیباچه است ستاره زده و در پاورقی نوشته این ترجمه رسمیتی ندارد. به دلیل این که می‌گویند شاید نتوانسته باشیم ترجمه را صحیح انجام دهیم. البته نوشته شده که هر چند کمال دقت شده تا تمامی جملات و عبارات با صحت و امانت ترجمه شود اما به دلیل پیچیدگی عبارات ناشی از فنی وحقوقی بودن از یک طرف و مصالحی بودن آن از طرف دیگر به این نحو انجام شده است.

وی همچنین خطاب به ابوترابی‌فرد اظهار کرد: آقای ابوترابی مصالحی بودن یعنی چه؟ معنی آن را متوجه نمی‌شویم. یک ماه گذشته، یک ماه دیگر هم کنگره آمریکا می‌خواهد نظر دهد ترجمه هم که مشکل دارد بیانیه هم که به مجلس ندادند و دیروز مقامات دولتی اظهارات عجیب کردند. معاون وزیر خارجه می‌گوید صلاح نیست مجلس در مورد این موضوع نظر دهد و معاون رییس جمهور هم می‌گوید نظر دادن مجلس خلاف قانون اساسی است.

نماینده مردم تهران افزود: بنابراین جای‌مان عوض شده است، دولت محترم قرار است بر روی عملکرد مجلس نظارت کند اگر این بازی برد برد است چرا می‌ترسند از تریبون مجلس مطرح شود؟ چرا ترجمه و لایحه ارائه نمی‌شود؟، نگرانی رهبری مبنی بر این که با توافقنامه نفوذ صورت می‌گیرد، چیست؟‌

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد که ریاست مجلس را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر با استناد به ماده 44 آیین‌نامه مجلس اظهار کرد: در مسائل مهم و استثنایی که برای کشور پیش می‌آید و در این خصوص تشکیل کمیسیون ویژه‌ای برای رسیدگی و تهیه گزارش ضرورت پیدا می‌کند که به پیشنهاد حداقل 15 نفر از نمایندگان و تصویب مجلس این کمیسیون تشکیل می‌شود.

نایب رییس مجلس خاطرنشان کرد: بنابراین ما کمیسیون ویژه را بر این اساس سامان داده‌ایم و در مسائل مهم و ضروری اگر نمایندگان تشخیص دادند، می‌توانند کمیسیون ویژه تشکیل دهند اکنون هم تشخیص داده‌اند بحث هسته‌ای از مسائل مهم و ضروری است و بر همین اساس پیگیر تشکیل کمیسیون ویژه شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی